كاردوك مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك
|
بسياري از افرادي كه در كارهاي تجاري (واردات و صادرات) فعاليت دارند، با كارت بازرگاني آشنايي داشته و از آن در انجام اموراتي چون ترخيص بار، ثبت سفارش، گشايش اعتبار و… استفاده ميكنند. اما گرفتن اين كارت و صرف هزينه، بدون آن كه بدانيد براي چه و يا چگونه بايد از آن استفاده كنيد، تنها اتلاف انرژي است. در حالي كه با آگاهي از روش هاي آسان براي به دست آوردن كارت بازرگاني و بهره وري از آن مي توانيد با هزينهاي كم، سودهاي بزرگ كسب نماييد.
براي دريافت مشاوره در زمينه دريافت كارت بازرگاني ميتوانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.
منبع: كارت بازرگاني
كارت بازرگانيكارت بازرگاني در واقع مجوزي است كه به بازرگانان براي انجام عمل واردات و صادرات داده مي شود. طبق قوانين ايران تنها كساني كه داراي كارت بازرگاني هستند اجازه واردات و صادرات كالا دارند. عدم اطلاع از نحوه استفاده درست از اين كارت مي تواند براي شما دردسرهايي ايجاد كند. پس بهتر است قبل از هر اقدامي از تمامي قوانين مربوط به آن اطلاع كسب كنيد. كارت بازرگاني به چه كساني تعلق مي گيرد؟صدور كارت بازرگاني براي اشخاص حقيقي (افراد داراي كسب و كار) و حقوقي (شركت يا سازمان) انجام مي شود. در مورد اشخاص حقوقي كارت به نام مدير مسئول شركت صادر مي شود. اگر علاقه مند به كارهاي تجاري هستيد با مراجعه به اتاق بازرگاني مي توانيد اقدام به دريافت اين كارت بكنيد. براي اطلاع از شرايط صدور و تمديد كارت بازرگاني كليك كنيد. كاربرد كارت بازرگاني چيست؟با داشتن اين كارت ميتوانيد امتياز و مجوز بسياري از فعاليت هاي تجاري را به دست آورده و به عنوان يك بازرگان وارد عرصه تجارت شويد. از جمله امتيازاتي كه با دريافت اين كارت شامل حالتان مي شود شامل موارد زير است. _واردات و صادرات از طريق گمرك _ واردات از طريق مناطق آزاد _ صدور گواهي تجاري _ صدور گواهي مبدا _ عضويت در اتاق بازرگاني _ ارتباط با تجار خارجي _ صادرات كليه كالاهاي مجاز _ شركت در نمايشگاه ها و همايش هاي بين المللي داخلي و خارجي _ ثبت سفارش _ ترخيص كالا _ حق العمل كاري در گمرك و…..
شرايط اخذ و مدارك لازمبراي دريافت كارت بازرگاني، متقاضي حداقل بايد داراي 23 سال سن و مدرك ديپلم باشد و در هيچ ارگان دولتي به صورت تمام وقت مشغول به كار نباشد. اين كارت براي يك سال صادر شده و در صورت مفقودي باطل مي شود. اين كارت با توجه به رتبه بندي تا دو، سه و پنج سال قابل تمديد هست. در اولين مرحله، ثبت نام به صورت اينترنتي بوده و در مراحل بعدي مراجعه حضوري ضرورت دارد. مدارك مورد نياز براي دريافت كارت بازرگاني به شرح زير ميباشد. مدارك مورد نياز اشخاص حقيقيمدارك لازم براي اشخاص حقيقي عبارتند از : الف) اشخاص حقيقي ايراني
ب) اشخاص حقيقي غيرايراني
مدارك مورد نياز جهت صدور كارت بازرگاني اشخاص حقوقيمدارك لازم براي اشخاص حقوقي عبارتند از : ۱- اصل اظهارنامه ثبتنام كه در دفتر بازرگاني كه به گواهي ثبت شركتها رسيده باشد ۲- اصل گواهي پلمپ دفاتر از ادارهي ثبت شركتها ۳- اصل گواهي عدم سوءپيشينهي مديرعامل ۴- فرم دال (دريافت و تكميل از وبسايت) ۵- اصل گواهي مبني بر بلامانع بودن صدور كارت به آدرس متقاضي ۶- روزنامه رسمي شركت ۷- اصل كارت ملي مديرعامل ۸- دو قطعه عكس ۹- اصل مدرك تحصيلي معتبر (حداقل ديپلم متوسطه) ۱۰- اصل كارت پايان خدمت يا معافيت براي آقايان (متقاضياني كه سن آنان ۵۰ سال تمام باشد، از ارائهي پايان خدمت معاف هستند.) ۱۱- اصل گواهي بانك مبني بر تأييد حساب جاري ۱۲- ارائهي يكي از مدارك اصل سند مالكيت ششدانگ، اصل اجارهنامه محضري، اصل اجارهنامه بنگاه ۱۳- مدرك توليدي معتبر از وزارتخانههاي توليدي ۱۴- كد اقتصادي جديد
مدارك مورد نياز جهت تمديد كارت بازرگانيدارندگان كارت بازرگاني پس از پايان زمان اعتبار مي توانند تا دو سال براي تمديد كارت شان اقدام كنند. در غير اين صورت بايد علاوه بر مدارك تمديد، كليه مراحل ثبت نام را مجددا طي كنند. براي تمديد كارت زير لازم مي باشد. ۱- فرم دال ۲- ارائهي اصل كارت هنگام حضور در اتاق ۳- اصل كارت ملي ۴- اخذ گواهي موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالياتهاي مستقيم ۵- اظهارنامههاي ماليات بر ارزش افزوده از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ ۶- اصل مفاصا حساب بيمهي تأمين اجتماعي ۷- دو قطعه عكس ۸- روزنامه رسمي و همچنين ساير مداركي كه با توجه به شرايط خاص هر متقاضي نياز است.
براي دريافت مشاوره در زمينه دريافت كارت بازرگاني ميتوانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.
منبع: كارت بازرگاني
امتیاز:
بازدید:
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |