كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

معرفي محصول | طرح توجيهي توليد استئارات كلسيم

استئارات كلسيم، پودري به رنگ سفيد و با بافت پفكي است و در تقسيم بندي، در صنايع شيميايي جاي مي گيرد. از استئارات كلسيم به عنوان موا

خدمات مركز مشاوره كسب و كار كاردوك

كارشناسان كاردوك با بررسي همه جانبه و تجربه چندين ساله به شما در زمينه‌هاي مطالعه بازار، ايده‌هاي سرمايه گذاري، نوشتن طرح توجيهي

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • تامين نيروي انساني نصب و راه اندازي ماشين آلات و تاسيات عمومي طرح توليد
  • مشاوره فرمولاسيون مواد اوليه
  • مشاوره اصلاح تكنواوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره صادرات محصول با كيفيت به  كشورهاي ديگر
  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ثبت نام در سامانه بهين ياب و سامانه مختلف
  • اخذ مجوزهاي لازم، خريد ماشين آلات، عارضه يابي و غيره خدمات ارائه مي‌دهند. در صورتي كه سفارش طرح و يا انجام پروژه خود را به كاردوك بسپاريد، مشاوره رايگان خواهد بود.

براي دريافت مشاوره از متخصصان مركز مشاوره كسب و كار و كاريابي كاردوك جهت نوشتن طرح توجيهي مي توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

د حد واسط شيميايي نيز ياد مي شود.

اين ماده به دليل داشتن ماهيت فيزيكي پودري جامد، بسته بندي و حمل آساني دارد؛ به طوري كه استئارات كلسيم ابتدا در كيسه هاي پلي اتيلني و سپس در پاكت هاي 50 كيلويي بسته بندي مي گردند.

بيشتر بخوايند : نوشتن طرح توجيهي 

كد آيسيك استئارات كلسيم

بر اساس سيستم طبقه بندي وزارت صنايع و معادن، كد آيسيك مرتبط با استئارات كلسيم، كد  24112212 مي باشد.

شرايط واردات | طرح توجيهي توليد استئارات كلسيم

براي واردات استئارات كلسيم محدوديتي وجود ندارد اما حقوق ورودي آن 15 درصد تعيين شده است. در ادامه به كدهاي تعرفه گمركي مرتبط با واردات كلسيم استئارات اشاره كرده ايم:

  • كد تعرفه گمركي استئارات هاي فلزي : كد 2915/70/10
  • كد تعرفه گمركي استئارات منيزيم : كد 2915/70/11
  • كد تعرفه گمركي ساير استئارات ها : 2915/70/90

موارد كاربرد محصول

استئارات كلسيم در زمينه هاي مختلفي مورد استفاده قرار مي گيرد و موارد كاربرد متنوعي دارد. در ادامه به كاربردهاي اين محصول اشاره كرده ايم:

1.استفاده به عنوان روان ساز

از مهم ترين كاربرد هاي استئارات كلسيم، استفاده به عنوان روان ساز مي باشد. دليل اين موضوع ويژگي مناسب مولكول هاي استئارات كلسيم در برقراري پيوندهاي شيماييي با مولكول هاي ماتريس اوليه است.

استئارات كلسيم خصوصيات جريان مذاب ترموپلاستي را افزايش مي دهد و آن را براي قالبگيري هاي تزريقي مناسب مي كند. همينطور از اين محصول در ساخت برخي مواد غذايي و پلي الفين ها و صنايع دارويي نيز استفاده مي شود. به طور كلي 5 درصد مصرف استئارات كلسيم در جهان به اين كاربرد اختصاص دارد.

2.عامل جلوگيري كننده انعقاد

استئارات كلسيم به عنوان عامل جلوگيري كننده از انعقاد نيز استفاده مي شود و با توجه به تركيباتي كه دارد از ايجاد چسبندگي و انعقاد در محصول مورد نظر جلوگيري مي كند.

در واقع ذرات استئارات كلسيم، ذرات مواد مورد نظر را با يك لايه نازك مي پوشانند و با احاطه كردن آن ها مانع از ايجاد چسبندگي ميانشان مي شوند. از اين ويژگي در صنايع غذايي و براي توليد نمك ها، ادويه جات، سوپ، سس و …. استفاده مي شود. 5 درصد از ميزان مصرف استئارات كلسيم نيز به اين كاربرد اختصاص دارد.

3.پايدار كننده

مهم ترين كاربرد استئارات كلسيم، استفاده از آن به عنوان پايدار كننده است. استفاده از استئارات كلسيم به عنوان پايدار كننده بر خلاف ديگر تركيبات مشكلات زيست محيطي ايجاد نمي كند به همين دليل 5 درصد از مصرف جهاني استئارات كلسيم نيز براي اين كاربرد در نظر گرفته مي شود.

4.پذيرنده اسيد يا خنثي كننده اثر كاتاليزور زيگلر- ناتا

از ديگر كاربرد هاي استئارات كلسيم استفاده از آن به عنوان پذيرنده اسيد و يا خنثي كننده اثر كاتاليزور زيگلر- ناتا است. در توليد برخي پلي الفين ها شامل پلي اتيلن، پلي پروپيلن، پلي استايرن و … به اين خاصيت از استئارات كلسيم نياز است تا به خلوص نهايي محصول كمك كند. 69 درصد از مصرف جهاني استئارات كلسيم به اين كاربرد اختصاص دارد به همين دليل مي توان گفت مهم ترين كاربرد محصول، اين مورد مي باشد.

5.عامل رها كننده

استفاده از استئارات كلسيم به عنوان عامل رها كننده، اغلب در صنايع غذايي و توليد پلاستيك ها به كار مي رود. در واقع با اضافه كردن اين ماده، تركيبات به قالب ها و يا جدارهاي دستگاه نمي چسبد و راحت تر مي توان آن ها را جدا كرد.

 6. استفاده در صنايع لاستيك سازي

در جهت جلوگيري از تراكم بيش از اندازه دوغاب پليمر از استئارات كلسيم در صنايع لاستيك سازي و توليد لاستيك ايزوبوتيل – ايزوپرن
تيوب استفاده مي شود. سهم اين كاربرد در مصرف جهاني استئارات كلسيم نيز 5 درصد مي باشد.

7.ساير كاربردهاي استئارات كلسيم

  • توليد چسب
  • توليد رنگ
  • توليد انواع رنگدانه هاي پليمري (مستربچ)
  • توليد برخي رزين هاي ترموست
  • استفاده در صنايع كاغذ
  • توليد كودهاي شيميايي
  • تهيه واكس و پوليش
  • صنايع داروسازي (بعنوان روان ساز در تهيه قرص )
  • و …

لازم به ذكر است كه در حدود 10 درصد از مصرف جهاني استئارات كلسيم نيز به اين كاربرد اختصاص دارد.

كالاهاي جايگزين محصول

خانواده نمك هاي فلزي اسيد استئاريك قابليت جايگزيني با يكديگر را دارند، ولي استئارات روي و استئارات منيزيم مي توانند در صنايع دارويي به عنوان پايدار كننده جايگزين استئارات كلسيم باشند.

اهميت استراتژيكي محصول

استئارات كلسيم در توليد انواع رنگ و رزين و همينطور محصولات مختلف پلاستيكي و لاستيكي و … كاربرد دارد و زمينه مورد استفاده آن در يك مورد خلاصه نمي شود.

در برخي موارد مي توان از استئارات روي و منيزيم به جاي استئارات كلسيم استفاده كرد اما به طور كلي نمي توان جايگزيني را براي اين محصول كه در تمامي زمينه ها كاربرد داشته باشد را معرفي كرد. بنابراين با توجه به وابسته بودن صنايع مختلف به استئارات كلسيم، مي توان گفت اين محصول از اهميت استراتژيكي برخوردار است.

كشورهاي عمده توليد كننده و مصرف كننده محصول | طرح توجيهي توليد استئارات كلسيم

استئارات كلسيم در اغلب كشورهاي پيشرفته و يا در حال توسعه توليد مي شود. اما در اين ميان كشورهاي آمريكا، كانادا و همينطور كشور هاي اروپاي غربي بيشترين توليد استئارات كلسيم را در جهان دارند.

مواد اوليه مورد نياز براي توليد استئارات كلسيم

در اين بخش سعي كرده ايم به مواد اوليه مورد نياز براي توليد استئارات كلسيم اشاره كنيم:

  • اسيد استئاريك : اين اسيد در گروه اسيد هاي چرب اشباع قرار دارد و در طبيعت موجود مي باشد. اسيد استئاريك در مناطقي كه داراي گياهان روغني هستند، به وفور يافت مي شوند و كشورهاي مالزي، اندونزي، تايلند، ساحل عاج، گينه نو، نيجريه و آمريكاي جنوبي بهترين تامين كنندگان اين اسيد هستند. بنابراين براي تامين اسيد استئاريك در داخل ايران و با در نظر گرفتن مسافت و همينطور كيفيت مي توان كشورهاي مالزي و اندونزي را مناسب ديد. در حال حاضر نيز واردات اسيد استئاريك از اين دو كشور به ايران انجام مي شود.
  • آهك هيدارته (هيدروكسيد كلسيم و يا آب آهك) : از ديگر مواد اوليه مورد نياز در توليد استئارات كلسيم، آهك هيدراته است. آهك هيدراته در خلوص نسبتا پايين و به وفور در داخل كشور وجود دارد.  براي استفاده از آهك هيدراته داخل كشور نياز به آماده سازي و برطرف كردن ناخالصي هاي فلزات سنگين اين ماده مي باشد.

دانش فني و فرآيند توليد | طرح توجيهي توليد استئارات كلسيم

به طور كلي فرآيند توليد صابون هاي فلزي در حرارت دادن اسيد چرب در مجاورت با يك اكسيد و يا كربنات فلزي خلاصه مي شود. بر اساس تحقيقاتي كه در زمينه توليد استئارات كلسيم انجام شده است، براي توليد اين محصول تنها يك روش وجود دارد و بايد اسيد استئاريك و اكسيد كلسيم در مجاورت حرارت باشند. در ادامه فرآيند توليد استئارات كلسيم را برايتان شرح داده ايم:

استئارات كليسيم در اثر واكنش ميان اسيد استئاريك و آهك هيدراته در دماي 200 درجه سانتي گراد توليد مي شود. اين واكنش زماني انجام مي شود كه اسيد استئاريك يك H+ را از دست بدهد.

اسيد استئاريك تمايلي به شركت در واكنش و از دست دادن H+ خود ندارد و چالش فرآيند توليد نيز همين است. براي اينكه اسيد استئاريك يك يون هيدروژن مثبت خود را از دست بدهد، واكنش شيمايي ميان اسيد استئاريك و آهك هيدراته بايد در درجه حرارات بالا و به آرامي انجام شود.

بنابراين اسيد استئاريك ابتدا توزين شده و سپس در راكتور قرار مي گيرد و تا رسيدن به دماي 200 درجه سانتي گراد حرارت ديده و ذوب مي شود. پس از ذوب شدن اسيد استئاريك، به آرامي آهك هيدراته توزين شده نيز به آن اضافه مي گردد. اين عمل تا زماني كه آهك هيدراته توزين شده مصرف شود و نقطه ذوب مخلوط به 150 الي 160 درجه سانتي گراد برسد، ادامه پيدا مي كند.

در مراحل بعدي بخارات آب توليد شده از بالاي راكتور خارج شده و از ماده مذاب جدا مي شود و بعد از عبور از كندانسور (خنك كننده) به مايع تبديل شده و سپس از خط توليد خارج مي گردد.

ماده مذاب داخل راكتور نيز در ناوه هاي مخصوصي براي انجماد ريخته مي شود. پس از انجماد كامل مواد مذاب، آن ها را به آسياب منتقل مي كنند تا ماده پودري شكلي ايحاد شود. ماده سفيد پودري و پفكي شكل استئارات كلسيم است كه پس از بسته بندي در پاكت هاي 50 كيليويي به انبار منتقل مي گردد.

تجهيزات و ماشين آلات مورد نياز | طرح توجيهي توليد استئارات كلسيم

فرآيند توليد استئارات كلسيم در چندين مرحله شامل توزين مواد اوليه، اختلاط و واكنش آن ها در راكتور و خالص سازي خلاصه مي شود.

به دليل عدم پيچيدگي فرآيند توليد استئارات كلسيم، امكان تهيه تجهيزات مورد نياز آن در داخل كشور فراهم مي باشد.

خدمات مركز مشاوره كسب و كار كاردوك

كارشناسان كاردوك با بررسي همه جانبه و تجربه چندين ساله به شما در زمينه‌هاي مطالعه بازار، ايده‌هاي سرمايه گذاري، نوشتن طرح توجيهي آماده خدمت رساني هستند.

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • تامين نيروي انساني نصب و راه اندازي ماشين آلات و تاسيات عمومي طرح توليد
  • مشاوره فرمولاسيون مواد اوليه
  • مشاوره اصلاح تكنواوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره صادرات محصول با كيفيت به  كشورهاي ديگر
  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ثبت نام در سامانه بهين ياب و سامانه مختلف
  • اخذ مجوزهاي لازم، خريد ماشين آلات، عارضه يابي و غيره خدمات ارائه مي‌دهند. در صورتي كه سفارش طرح و يا انجام پروژه خود را به كاردوك بسپاريد، مشاوره رايگان خواهد بود.

براي دريافت مشاوره از متخصصان مركز مشاوره كسب و كار و كاريابي كاردوك جهت نوشتن طرح توجيهي مي توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

 

منبع: طرح توجيهي توليد استئارات كلسيم

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ تير ۱۴۰۱ ] [ ۰۵:۳۷:۳۰ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی