كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

 

 

دلايل ترك شغل كاركنان

هر چقدر ميزان ترك شغل در شركتي بالا باشد، نشان‌دهنده ضعف مديريتي و اشكالات در رهبري افراد است. از اين رو مديران و كارشناسان ارشد هر شركت و هر اُرگاني بايد با تمام توان كيفيت كاري را بالا برده و رضايت شغلي را در كاركنان خود افزايش دهند. اگر اين كار را نكنند بايد هزينه‌هاي بسياري به خاطر فضاي خالي و كمبود كارمند را بپردازند. در ادامه به مهم‌ترين علت ترك شغل كارمندان مي‌پردازيم. پيشنهاد مي كنيم حتما مقاله اصول مديريت را هم بخوانيد.

1- نبود هيچ فرصتي براي پيشرفت

از ديدگاه تكاملي، نسل بشر هميشه در جستجوي روش‌هاي جديدي است كه در آن بتواند خود بهتر خود را پيدا كند. كاركنان نيز همواره در جستجوي فرصت‌ها براي پيشرفت مهارت‌هاي خود به منظور پيشرفت در حرفه خود هستند. به ويژه در شركت‌هاي تكنولوژي افراد آرزو مي‌كنند كه كارفرمايان ابزار و برنامه‌هاي آموزشي لازم را در اختيار آن‌ها قرار دهند تا بتوانند خود را بهبود بخشند. در نتيجه، اگر آنها احساس كنند كه كارشان معمولي است يا مديرانشان علاقه‌اي به پيشرفت نشان نمي‌دهند، واكنش طبيعي آنها، ترك شغل خواهد بود. كارمندان مي‌خواهند فرصت‌هايي داشته باشند كه از طريق آنها مهارت‌هاي خود را ياد بگيرند.

2- ترك شغل كاركنان | نبود روابط حرفه‌اي

در واقع كارمندان بيشتر از آنكه كارشان را ترك كنند، تيم‌ها و مديران خود را ترك مي‌كنند. اگر آن‌ها نتوانند دوستان خوب، همكاران وفادار و مديران برتري را در شركت داشته باشند و با آن‌ها ارتباط برقرار كنند، و يا اگر نتوانند هيچ گفت و گويي را با آن‌ها به نتيجه برسانند، به احتمال بسيار زياد كارشان را ترك خواهند كرد.

3- انعطاف‌ناپذيري

همه دوست دارند كه كارشان انعطاف‌پذير باشد تا نيازي نباشد در منزل و يا ساعات اضافي در اداره مجبور به كار شوند. از اين رو اگر فرد فشارهاي كاري زيادي را تحمل كند طوري كه نتواند بين زندگي شخصي و كاري‌شان تعادل برقرار كنند، حتي اگر كارش را دوست داشته باشد، آن را ترك خواهد كرد.

4-ترك شغل كاركنان |  عدم همخواني ميزان كار با درآمد

شايد كار سنگيني انجام دهيد اما نسبت به كاري كه مي‌كنيد، درآمد پاييني داشته باشيد، در نتيجه انگيزه‌هاي لازم براي كار كردن را از دست مي‌دهيد چون احساس مي‌كنيد كه از شما بيگاري كشيده مي‌شود. به همين دليل با يك حساب و كتاب ساده مي‌فهميد كه ترك آن كار كمك به خودتان خواهد بود و مي‌توانيد در جايي بهتر با درآمدي بالاتر كار كنيد. بنابراين به عنوان كارفرما بايد حقوق كارمندان‌تان را متناسب با شرح وظايف‌شان تعريف كنيد.

5-عدم توجه به نقش هاي مثبت و منفي

هر كسي در محيطي كه مشغول به كار هست، علاوه بر وظايفي كه برايش تشريح شده؛ مي‌تواند بر همكاران، مراجعان و محيط كاري تاثيرات مثبت يا منفي بگذارد. كارمندان نيز نياز به توجه كارفرما و قدرداني دارند. كارفرما بايد بر اساس همين تلاش‌هاي كارمندان در جهت پيشرفت خودشان و سازمان؛ پاداش و ارتقاي شغلي در نظر بگيريد. عدم توجه مديران به اين موارد موجب القاي حس بي عدالتي و ناديده گرفته شدن مي‌شود. 

6- ترك شغل كاركنان | برآورده نكردن وعده ها

هر قول يا وعده‌اي كه به كارمندان داده مي‌شود، بايد با احتياط و تفكر انجام شود. كارمندان روي حرف‌هاي شما حساب كرده و از كارفرما انگيزه مي‌گيرند. بي‌ثمر گذاشتن اميدها و آرزوهاي كارمندان موجب ياس و خروج آن‌ها از سازمان خواهد شد.

7- اجبار در جايگاه

گاه نقش ها و وظايف تنها از بالا به پايين بدون در نظر گرفتن علايق محول مي شود. ندادن فرصت به كاركنان براي نشان دادن مهارت هاي‌شان در بخش هايي كه علاقه دارند، موجب كور شدن خلاقيت و نوآوري كاركنان در سازمان مي شود. بهتر است مديران با ايجاد ارتباطي نزديك تر با كارمندان (در چهارچوب حرفه اي) به علايق آن ها پي برده و متناسب با آن به فرد فعاليتي را بسپارد.

به عنوان يك مدير، چگونه مانع از ترك شغل كاركنان شويم؟

1- از آن‌ها ستايش بيشتري كنيد.

2- براي آن‌ها اهداف و برنامه‌هاي تازه‌اي مشخص كنيد.

3- تفريحات تيمي و شركتي را تنظيم كنيد.

4- اجازه دهيد ايده‌هايشان را ارائه دهند.

5- در ميزان درآمد آن‌ها تجديد نظر كنيد.

6- ساعات كاري را منظم‌تر و به صرفه‌تر كنيد.

7- جلسات بيهوده را كنسل كنيد.

8- در مورد احساسات و ناراحتي‌هاي آن‌ها سؤال كنيد.

9- ارتباط خود را با كارمندانتان بهبود ببخشيد.

10- فضاي تيمي خود را مثبت كنيد و منفي‌نگري را از بين ببريد.

كوتاه سخن اينكه…

شما هميشه نمي‌توانيد جلوي ترك شغل كاركنان خود را بگيريد، اما با شناسايي دلايل احتمالي و با رعايت اين نكات مي‌توانيد خطر ترك شغل را كاهش دهيد. اغلب مشكلاتي كه كارمندان با آن روبرو هستند و باعث مي‌شود احساس ناراحتي كنند، به راحتي برطرف مي‌شود. شما فقط بايد خطوط ارتباطي خود را باز نگه داريد. بنابراين بايد اطمينان حاصل كنيد كه به كارمندان خود دليلي مي‌دهيد تا در كنار شما بمانند.

براي دريافت مشاوره در زمينه ترك شغل كاركنان مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

 

 

منبع: ترك شغل كاركنان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ترك شغل كاركنان،
موضوع:
[ ۱۸ تير ۱۴۰۱ ] [ ۰۴:۴۶:۲۳ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی