كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

 

 

 

 

نقش مدير فروش چيست؟

هر مدير فروشي براي موفقيت بايد وظايف و نقش‌هاي خود را بشناسد. اينگونه بهتر مي‌تواند با استفاده از اختياراتش براي پيشبرد سازمان برنامه ريزي انجام دهد. مدير فروش 5نقش اساسي دارد كه هر كدام از آن‌ها را در ادامه شرح داده‌ايم.

1- نقش استراتژيك

يك مدير فروش با توجه به ورودي‌ها و خروجي‌هاي اصلي‌اش براي بلند مدت برنامه ريزي مي‌كند. ناديده گرفتن اين موارد برنامه فروش و خدمات رساني را در بلند مدت با مشكل مواجه خواهد كرد. براي مثال مدير فروش بايد به زمان‌هاي ازدياد تقاضا، نيروهاي لازم براي فروش، كنترل و اجراي بودجه فروش و… توجه داشته باشد.

2- مديريت ارتباط

مدير فروش بايد بستري مناسب براي ايجاد ارتباطي دو طرفه با مشتري ايجاد بكند. به اين معنا كه تنها اين مشتري نباشد كه در زمان نياز به بنگاه شما مراجعه نمايد. بلكه مدير فروش با بررسي و شناخت مشتري بتواند خدمات و كالاهاي خود را به مشتري معرفي كند و به نوعي اجازه ندهد ارتباط شكل گرفته از دست برود. همچنين در برابر مشتريان ناراضي رفتاري مناسب در پيش بگيرد. مقاله نحوه برخورد با مشتريان ناراضي را بخوانيد.

3- عضوي از شركت

مدير فروش به عنوان عضوي كليدي در شركت بايد به دنبال اهدافي مثل رضايت مشتري، زياد كردن سهم بازار، هزينه فروش كمتر و… باشد. او با توجه به اين اهداف مي‌تواند موجب ترقي و سودآوري شركت شود. مدير فروش مي‌داند هر چه طول عمر مشتري بيشتر باشد، سود بيشتري نصيب او خواهد شد. براي اطلاع از روش هاي بالا بردن ارزش طول عمر مشتري كليك كنيد.

4- رهبري تيم و مديريت كانال ها

مدير فروش با استفاده از ابزارها و نيروهايي كه در اختيار دارد، كار را پيش مي‌برد. كانال‌هاي او به صورت حضوري و مجازي هستند و نيروهاي تحت نظر او نيز طبق برنامه او پيش مي‌روند. پس بايد توانايي هدايت تمامي اين نيروها را داشته باشد. مدير فروش با ويژگي رهبري خود به نيروها انگيزه داده و از توانايي آن‌ها به بهترين نحو استفاده مي‌كند.

5- نظارت و كنترل

يكي از وظايف اصلي مدير فروش نظارت بر كارها و بررسي وضعيت شركت است. اين كه آيا امور طبق برنامه پيش مي‌رود؟ چه تغييراتي براي بهبود كار بايد انجام شود؟ آيا عملكرد نيروها مناسب است؟ چه عاملي مانع از پيشرفت مي‌شود؟ نيازهاي بازار چيست؟ قوانين كار رعايت مي شود؟ مدير فروش با در نظر گرفتن تمامي اين موارد مي‌تواند سود را بيشتر كرده و اجازه ندهد رقبا او را از ميدان به در كنند. 

مهارت هاي لازم براي مدير فروش

با توجه به وظايف و نقش‌هايي كه براي مدير فروش تعريف شد، پس بايد براي قرارگيري در اين جايگاه مهارت‌هاي ويژه‌اي داشت. علاوه بر مهارت‌هاي شغلي، جهت پيشرفت در اين سمت چند ويژگي است كه در ادامه آن‌ها را شرح مي‌دهيم. براي اطلاع از مهارت هاي شغلي لازم جهت ورود به كار كليك كنيد.

اولين مهارت مدير فروش | مهارت هاي شخصي 

مدير فروش بايد داراي برخي ويژگي‌هاي شخصيتي باشد. توانايي برقراري ارتباط، روحيه رهبري و انگيزه دادن، هماهنگي موثر و حفظ انرژي تيم و… از جمله خصوصياتي است كه شما را مناسب براي اين جايگاه معرفي مي‌كند. اگر مي‌خواهيد در چنين سمتي كار كنيد، بايد بتوانيد صميميت و نياز اعضا و مشتريان را بشناسيد و متناسب با آن‌ها عمل نماييد.

دومين مهارت مدير فروش | مهارت هاي مديريتي

مهارت‌هاي مديريتي شامل توانايي فرد در تصميم گيري، برنامه ريزي، سازماندهي امور كاركنان، كنترل، حفظ آرامش و انگيزه در كار مي‌شود. يكي ديگر از ويژگي‌هاي مهم مديريتي توانايي تاثيرگذاري‌تان بر ديگر اعضا است؛ شوخ طبعي، حمايت گري، مرجع و داشتن دانش و… از جمله ويژگي‌هاي يك مدير تاثيرگذار هستند.

سومين مهارت مدير فروش | مهارت هاي فني

شناخت اصول مذاكره، آگاهي به مباني فروش و قوانين بازار، اطلاع از ويژگي‌هاي كالا يا خدمات و… از ديگر مباحثي است كه مدير فروش بايد نسبت به آن‌ها تسلط داشته باشد. مدير فروش با دانش و تجربه‌اش مشخص مي‌كند كه در چه ناحيه‌اي و به چه اندازه و به چه روشي فروش انجام شود. پس بايد فردي در اين جايگاه قرار بگيرد كه از آموزه‌ها و تجربه كافي بهره مند باشد. ديجيتال ماركتينگ يكي از مهارت‌هايي است كه او بايد به آن اشراف داشته باشد.

چهارمين مهارت | مهارت هاي تحليلي

با استفاده از مهارت تحليلي مدير فروش وضعيت بازار، خواسته‌هاي بازار، پتانسيل فروش، نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهديدها و… را شناسايي مي‌كند. مدير فروش با نتيجه گيري كه از تحليل‌ها مي‌كند بايد براي گام‌هاي بعدي تصميم گيري نمايد. روش‌هايي كه براي بازاريابي برمي‌گزيند يكي از اين تصميمات است، بازاريابي تلفني يكي از اين روش هاست كه نياز به تحليل و بررسي دارد. براي اطلاع از مزايا و معايب بازاريابي تلفني كليك كنيد.

مهارت پنجم لازم براي مدير فروش | مهارت هاي مفهومي

يكي ديگر از مهارت‌هاي لازم مدير فروش درك او از مفاهيم و نقش هاست. او بايد ساختار سازماني، استراتژي كلي سازمان، نقش‌هاي همكاران، نظريه‌هاي سازماني، مسئوليت‌هاي اجتماعي و غيره را بشناسد.

كاردوك براي بهبود مهارت هاي لازم مدير فروش چه مي تواند انجام دهد؟

يكي از خدماتي كه مركز مشاوره كسب و كار كاردوك انجام مي‌دهد، آموزش و ارائه خدمات مشاوره جهت بهبود مهارت‌هاي مديريت فروش است. شما مي‌توانيد با برقراري ارتباط با مشاوران كاردوك كسب و كار خود را توسعه داده و با استفاده از طرح‌هاي فروش و مشاوره فروش افراد با تجربه و آگاه به نيازها و رفتار مشتريان استراتژي فروش خود را طرح ريزي كنيد. براي ارتباط با مشاوران كاردوك با شماره‌هاي درج شده در سايت تماس حاصل نماييد.

 

براي ثبت نام يا دريافت مشاوره در زمينه فروش و ماركتينگ مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

 

 

منبع: مهارت هاي لازم براي مدير فروش

امتیاز:
بازدید:
[ ۱ خرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۰۲:۵۳ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی