كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

پروانه بهره برداري معدن براي امور اكتشافي براي هر دو بخش خصوصي و دولتي لازم و ضروري است. معادن در كشور ايران جزو منابع عمومي محسوب مي‌شوند، از اين رو اگر كسي بخواهد در زمينه خاصي اقدام به بهره‌برداري و استخراج كند بايد پروانه بهره‌برداري از معدن را داشته باشد. مقررات و شرايط آن نيز بايد از طرف حاكميت و بر اساس قوانين مشخص شده صورت بگيرد چون مالك اصلي معادن كشور در انحصار حكومت جمهوري اسلامي ايران قرار دارد.

براي دريافت مشاوره در زمينه پروانه بهره‌برداري مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : پروانه بهره برداري معدن

پروانه بهره برداري معدن

پروانه بهره‌برداري مجوزي است كه به واحدهاي صنعتي كه جواز تأسيس خود را از سازمان صنعت، معدن و تجارت گرفته‌اند، داده مي‌شود. از همين رو به دليل رشد اكتشاف و استخراج از معادن، لازم است با پروانه بهره‌برداري معدن بيشتر آشنا شويم. لطفاٌ تا انتها همراه ما باشيد تا نكات ارزشمندي را در اختيار شما قرار دهيم. براي دريافت انواع پروانه بهره برداري كليك كنيد.

آيين نامه بهره برداري معدن

1- وزارت صنعت و معدن، معادن شناخته شده را كه بهره‌برداري از آنها ضرورت دارد به نحو مقتضي تجهيز و آماده بهره‌برداري مي‌نمايد.

2- وزارت صنعت و معدن مشخصات هر يك از معادن آماده را با توجه به مفاد قانون معادن به منظور تعيين بزرگ و يا غير بزرگ بودن معدن به ‌شوراي عالي معادن گزارش مي‌دهد.

3- وزارت صنعت و معدن، بهره‌برداري معدن را به ترتيب معادن بزرگ و غير بزرگ، تعيين مي‌نمايد.

4- مؤسسه يا شركت متقاضي بهره‌برداري از معدن موظف به تسليم مدارك زير به وزارت معادن و فلزات مي‌باشد:

  • درخواست بهره‌برداري و خلاصه گزارش فعاليت‌هاي معدني انجام شده توسط متقاضي از تاريخ تأمين و حداكثر تا 10 سال قبل از تاريخ درخواست
  • رونوشت يا فتوكپي مصداق اساسنامه و يا شركت‌نامه همراه با روزنامه رسمي كشور حاوي آخرين تغييرات
  • فرم تكميل شده مشخصات فني و مالي متقاضي كه از طرف وزارت معادن و فلزات در اختيار وي قرار خواهد گرفت به انضمام مدارك مربوطه

5- وزارت صنعت و معدن پس از بررسي مدارك متقاضيان بهره‌برداري، بهره‌بردار را انتخاب و به نامبرده ابلاغ مي‌نمايد كه طرح بهره‌برداري از معدن را تهيه و ‌ظرف مدتي كه تعيين خواهد نمود تحويل نمايد. مدت مذكور بايد از شش ماه بيشتر نباشد.

مشخصات طرح بهره‌برداري

  • مشخصات كلي معدن
  • مشخصات ماده و يا مواد معدني مورد استخراج و ميزان ذخيره قطعي
  • نقشه توپوگرافي و زمين‌شناسي و محدوده معدن
  • طرح فني استخراج و بهره‌برداري
  • ميزان سرمايه‌گذاري و منابع تأمين مالي
  • برنامه زمان‌بندي اجراي طرح شامل عمليات تهيه و تجهيز، استخراج و بهره‌برداري كانه‌آرايي و همچنين ادامه عمليات اكتشافي حين بهره‌برداري
  • نيروي انساني (‌فني و حرفه‌اي)
  • تأسيسات و تجهيزات و ماشين‌آلات
  • منابع تأمين آب و برق براي معادن بزرگ
  • ميزان استخراج سالانه و قيمت تمام شده و بازار مصرف
  • توجيه قابليت استخراج و اقتصادي بودن عمليات

مدت زمان بررسي طرح مورد نظر

وزارت صنعت و معدن حداكثر ظرف مدت 2 ماه طرح ارايه شده را از نظر فني و اقتصادي رسيدگي نموده و در صورت تأييد جهت تعيين مدت‌بهره‌برداري به شوراي عالي معادن ارسال خواهد نمود.

صدور پروانه بهره برداري معدن

پس از تعيين مدت بهره‌برداري توسط شوراي عالي معادن، وزارت صنعت و معدن ظرف مدت يك ماه پروانه بهره‌برداري معدن را صادر مي‌نمايد.

موارد ذكر شده در پروانه بهره برداري معدن

در پروانه بهره‌برداري، نام و نشاني و ساير مشخصات بهره‌بردار، محدوده معدن، مدت بهره‌برداري، نوع ماده معدن، ذخيره معدن، ميزان استخراج سالانه،‌ نحوه پرداخت درآمد دولت از بابت ارزش ماده معدني قبل از استخراج و همچنين تعهدات بهره‌برداري در تأمين مواد اوليه كارخانجات صنعتي مجاز موضوع و تكليف برخورد بهره‌بردار با ماده معدني جديدي كه در محدوده پروانه معدن و اكتشاف حين استخراج به دست خواهد آمد شرايط تحويل معدن در پايان ‌مدت قانون معادن حسب مورد ذكر خواهد شد.

انتقال پروانه بهره برداري معدن

پروانه بهره‌برداري معدن را مي‌توان با اصول و شرايطي منتقل كرد كه طبق روال زير به آن اشاره مي‌كنيم.

1- ارائه درخواست توسط متقاضي

2- ارائه تعهد نامه محضري

3- استعلام از اداره كل منابع طبيعي و محيط زيست

4- ارائه صلح نامه محضري

5- تهيه صورتجلسه توسط سازمان

6- تهيه پيش نويس

7- ثبت انتقال پروانه بهره برداري در سامانه كاداستر

سؤالات متداول در خصوص پروانه بهر‌ه برداري معدن

در صورتي كه طرح ارائه شده كامل نباشد چه كاري بايد انجام داد؟

در صورتي كه طرح ارايه شده به نظر وزارت صنعت و معدن كامل نباشد مراتب به متقاضي ابلاغ خواهد شد تا ظرف مدت يك ماه نسبت به تكميل و ‌اصلاح طرح اقدام نمايد و چنانچه نياز به اعزام كارشناس و يا كارشناساني به معدن باشد با هزينه متقاضي عمل خواهد شد.

در صورت پايان انقضا پروانه بهره‌برداري چه كاري بايد كرد؟

طبق قانون در مواردي كه مدت پروانه بهره‌برداري مقتضي و تكليف بهره‌برداري معدن از نظر تمديد يا تعيين بهره‌بردار جديد روشن نشده باشد، دارنده پروانه‌ مي‌تواند حداكثر تا مدت يك سال در صورت تأييد شوراي عالي معادن با موافقت وزارت معادن و فلزات و با شرايط آخرين سال بهره‌برداري با اعمال ماده 26‌ قانون معادن به كار خود ادامه دهد و وزارت معادن و فلزات ظرف اين مدت تكليف بهره‌برداري معدن را معين خواهد نمود.

براي دريافت مشاوره در زمينه پروانه بهره‌برداري مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : پروانه بهره برداري معدن

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۴۷:۳۹ ] [ كاردوك ] [ نظرات (1) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی