كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

مشاوره شغلي يكي از نوين‌ترين خدماتي است كه امروزه جهت پيشرفت شغلي ارائه مي شود. اگر اين فرصت را داشته باشيد كه با صاحب شركت لبنياتي ميهن صحبت كنيد، آيا اين فرصت را از دست مي داديد؟ درسته حتي اگر قصد تاسيس چنين موسسه‌اي را نداشتيد باز هم اين فرصت را از دست نمي‌داديد. مشاوره شغلي نيز توسط افراد كارداني ارائه مي شود كه به خوبي مي دانند براي موفقيت در هر زمينه كاري چه اقداماتي بايد انجام داد. شما مي توانيد براي دريافت مشاوره شغلي با بهترين كارشناسان مركز كاردوك مشاوره دريافت كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مشاوره شغلي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : مشاوره شغلي

مشاوره شغلي

مهم نيست كه در چه مرحله‌اي در حرفه خود قرار بگيريد، دوره‌هايي وجود خواهد داشت كه شما نسبت به تصميمات بعدي خود احساس سستي يا عدم اطمينان مي‌كنيد. هنگامي كه اين اتفاق مي‌افتد، مشاوره شغلي مي‌تواند برخي از استرس‌ها را از دوش شما بردارد. امروز در مورد مشاوره شغلي با هم مطالب ارزشمندي را مي‌خوانيم. لطفاً تا انتها همراه ما باشيد.

مشاور شغلي چه كاري انجام مي‌دهد؟

با استفاده از ابزارها، ارزيابي‌ها و سطح مهارت‌ها، مشاوران شغلي به افراد كمك مي‌كنند تا در مورد مسيرهاي شغلي خود تصميم گيري كنند، مهارتهاي جستجوي شغلي را آموزش دهند و روي روش‌هاي حل تعارض براي كاربرد در محيط كار، كار كنند.

از همان آغاز، مشاوران شغلي به دانشجويان كمك مي‌كنند كه علايق، نقاط قوت و مهارت‌هاي خود را در رابطه با رشته‌هاي دانشگاهي و مسيرهاي تحصيلي بررسي كنند.

خدماتي كه مشاوران شغلي ارائه مي‌دهند

1- جلسات مشاوره فردي و گروهي

2- آموزش تصميم گيري، حل تعارض و مهارت‌هاي جستجوي شغل

3- ارائه پشتيباني از استرس شغلي، درگيري، از دست دادن و انتقال شغل

4-  مشاركت در مسائل مربوط به پيشرفت شغلي كه بر سياستها و قوانين اجتماعي تأثير مي‌گذارد

5- به شما كمك مي‌كند تا بفهميد كه چه كسي هستيد و از تحصيلات، شغل و زندگي خود چه مي‌خواهيد.

6- به شما در شناسايي عوامل مؤثر در پيشرفت شغلي، ارزيابي علايق، توانايي‌ها و ارزش‌هاي خود كمك مي‌كند.

7- به شما در يافتن منابع و منابع اطلاعات شغلي كمك مي‌كند.

مهارت‌هاي حرفه‌اي مشاوره شغلي

1- مهارت ارتباطي خوب

2- مهارت خوب در مصاحبه و پرسشگري

3-  شنونده خوبي بودن

4- صبر و حوصله

5- داشتن دانش و اطلاعات كامل از مشاغل، ويژگي‌ها و شرايط كنوني آنها در كشور

6- توانايي جستجوي اطلاعات

7- قدرت بيان مناسب جهت ايجاد انگيزه و ارائه مناسب توضيحات به مراجعان

8- توانايي هدف‌گذاري و برنامه‌ريزي براي رسيدن به اهداف تعيين شده براي مراجعان

9- مهارت كار با كامپيوتر به خصوص استفاده از اينترنت براي جمع آوري اطلاعات مورد نياز

چه كسي به مشاوره شغلي نياز دارد؟

از آنجا كه پيشرفت شغلي يك فرآيند مادام العمر است، مشاوره شغلي مي‌تواند براي همه افراد، از جمله دانشجويان سال اولي، نوجوانان، سالمندان و حتي فارغ التحصيلان مناسب باشد. هر چه زودتر تصميم‌گيري‌ در مورد آينده خود را شروع كنيد، بهتر آماده مي‌شويد. توصيه مي‌كنيم از سال اول دانشگاه با يك مشاور شغلي گپ و گفتي داشته باشيد.

مشاوران شغلي با چه چيزي مي‌توانند به ما كمك كنند؟

مشاوره شغلي شامل خدمات متنوعي است كه از ارزيابي شغلي گرفته تا نوشتن يك رزومه متغير است. يك مشاور شغلي مي‌تواند در اين زمينه به شما كمك كند:

1- آزمون‌ها و ارزيابي‌هاي مهارت

يك مشاور شغلي مي‌تواند با انجام تست‌هاي مهارت و ارزيابي، به شما در شناسايي زمينه شغلي مناسب كمك كند. آنها مي‌توانند به شما در شناسايي مجموعه مهارت‌هاي خود و كارهايي كه با مهارت‌هاي خاص شما مطابقت دارند كمك كنند.

2- بررسي گزينه‌هاي شغلي

مشاوره شغلي مي‌تواند به شما كمك كند نگاهي دقيق‌تر به گزينه‌هاي مختلف شغلي بيندازيد. شايد مطمئن نيستيد كه مشاغل با كدام نقاط قوت و مهارت شما مطابقت دارد. يك مشاور شغلي مي‌تواند در شناسايي شغل‌هاي مناسب به شما كمك كند. شايد شما در حال ايجاد تغيير شغلي هستيد و مي‌خواهيد بدانيد كه چه چيزي در دسترس است. مشاوره شغلي مي‌تواند به شما كمك كند تا تمام گزينه‌هاي ممكن براي شما روشن شود.

3- تدوين يك برنامه اقدام شخصي

گاه دقيق مي‌دانيم به چه شغلي علاقه داريم، اما مطمئن نيستيم كه براي رسيدن به آن چه مسيري را بايد طي كنيم. يك مشاور شغلي مي‌تواند به شما در ايجاد برنامه عملي براي رسيدن به آنچه كه مي‌خواهيد، كمك كند.

4- مصاحبه حرفه‌اي

روند مصاحبه واقعي مي‌تواند براي شما استرس‌زا باشد. از اين رو مشاوران شغلي برنامه‌ي مصاحبه غير واقعي را براي شما ايجاد مي‌كنند تا در آن تمرين كنيد كه در شرايط واقعي چگونه عمل كنيد. همچنين طريقه رزومه نويسي و ساختن رزومه را نيز آموزش مي دهند. براي اطلاع از چگونگي رزومه نويسي كليك كنيد.

5- غلبه بر موانع

يك مشاور شغلي مي‌تواند به شما در شناسايي و برخورد با مواردي كه سد راه شما هستند، كمك كند. به عنوان مثال، اگر دچار اضطراب يا افسردگي هستيد و اين موارد باعث ايجاد مشكل در حرفه شما مي‌شود، مي‌توانند با مراجعه به روانپزشك يا درمانگر سلامت روان، به شما كمك كنند.

6- توسعه شبكه

شبكه شغلي براي بسياري از افراد مي‌تواند سخت باشد. اين بخش مهمي از پيشرفت شغلي است. شبكه سازي مي‌تواند در يافتن مشاغل جديد و پيشرفت در آن به شما كمك كند. بنابراين، شما بايد ياد بگيريد كه روابط خود را با همكارانتان بهبود ببخشيد و از فرصت‌هاي جديد استفاده كنيد. يك مشاور شغلي مي‌تواند به شما در انجام چنين كاري كمك كند.

فرآيند يك مشاوره شغلي حرفه‌اي

1- ارزيابي كاملي از وضعيت سلامت روان فرد انجام شود

2- ارزيابي كاملي از سبك شخصيتي فرد انجام شود.

3- ارزيابي كاملي از علايق و رغبت‌هاي شغلي فرد انجام شود

4- اطلاعات كاملي در مورد ويژگي‌هاي مشاغل مختلفي كه فرد به آنها علاقه نشان مي‌دهد در اختيار مراجع قرار داده شود

5- به فرد كمك مي‌شود تا بتواند ارزيابي واقع بينانه‌اي از ميزان انطباق ويژگي‌هاي شخصيتي‌اش با شغل با مشاغلي كه بيشترين تناسب را با آنها دارد را به دست آورد.

6- با توجه به جميع متغير‌هاي مؤثر بر انتخاب و سازگاري شغلي مثل درآمد، مسافت، آينده شغل از منظر تحولات اقتصادي اجتماعي و … به بهترين انتخاب ممكن دست بزند.

كوتاه سخن اينكه...

مشاوره شغلي مي‌تواند بهترين گزينه براي راهنمايي انتخاب و تغييرات شغلي باشد. به دليل اهميت شغل با زندگي افراد بايد هميشه در مورد مسائل حرفه‌اي خود با بهترين و حرفه‌اي‌ترين مشاوران گفتگو داشته باشيم تا روند تصميم‌گيري را با كيفيت بهتري انجام دهيم.

سؤالات متداول در خصوص مشاوره شغلي

آيا مي‌توانيم به صورت تلفني نيز مشاوره شغلي دريافت كنيم؟

مشاوره‌هاي تلفني امروزه بسيار به صرفه‌تر و با كيفيت‌تر هستند. از اين رو شما مي‌توانيد با مراكز مختلفي كه به صورت حرفه‌اي در مورد كسب و كار مشاوره ارائه مي‌دهند تماس گرفته و مشاوره مورد نظر خود را دريافت كنيد.

آيا مشاوره مي‌تواند براي ما تصميم بگيرد؟

هيچ مشاوري به جاي شما تصميم نمي‌گيرد. مشاوره شغلي با دانشي كه دارد بهترين راه‌حل‌ها و مسيرها را به شما نشان مي‌دهد و در نهايت اين شما هستيد كه بايد تصميم مورد نظر را اتخاذ كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه مشاوره شغلي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : مشاوره شغلي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مشاوره شغلي،
موضوع:
[ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۲۹:۰۳ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی