كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

بسياري از مشاغل از بازاريابي تلفني براي برقراري ارتباط با مشتريان استفاده مي‌كنند. هر بنگاهي كه در زمينه خريد و فروش فعاليت كند معمولاً از تماس تلفني براي گرفتن سفارش و فروش محصولات و خدماتش استفاده مي‌كند. همچنين برخي از قرارهاي تجاري با مشتريان بزرگ نيز از طريق بازاريابي تلفني صورت مي‌گيرد. اگر شما هم اصول بازاريابي تلفني را بدانيد مي توانيد با از آن درآمد هاي بزرگي كسب كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه مشاوره كسب و كار مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع: بازاريابي تلفني

 

 

بازاريابي تلفني

بازاريابي تلفني مي‌تواند چندين مزيت نسبت به ساير شكل‌هاي بازاريابي ارائه دهد. بر خلاف بازاريابي متني يا ايميل، مي‌توانيد مستقيماً با مشتري صحبت كنيد و سؤالاتي را مطرح كنيد تا علاقه آن‌ها را مورد ارزيابي قرار دهيد. از طريق بازاريابي تلفني مي‌توانيد نيازها، انتقادات و پيشنهادات افراد آن طرف خط را بشناسيد و نسبت به رفع آن تلاش كنيد. با اين حال، تماس‌هاي تلفني با افرادي كه در خانه هستند، اغلب به عنوان يك وقفه ناخواسته تلقي مي‌شود. اگر مصرف كنندگان را هدف قرار مي‌دهيد، قبل از استفاده از Telemarketing بايد با دقت فكر كنيد. چون گاهي اين امر مي‌تواند به اعتبار شركت شما آسيب بزند. شما مي‌توانيد از مشاوران مركز كاردوك راهنمايي هاي لازم جهت چيدن چهارچوب سازماني خود دريافت كنيد.

مزايا و معايب بازاريابي تلفني

مزاياي بازاريابي تلفني

بازاريابي تلفني اين امكان را براي صاحبان مشاغل فراهم مي‌كند كه از نيروي انساني كمتري استفاده كنند. اين مهم موجب صرفه‌جويي در پول به خصوص براي مشاغل كوچك مي‌شود. يكي ديگر از مزاياي بازاريابي تلفني اين است كه شما مي‌توانيد تجارت خود را با فروش به مشتريان در ساير مناطق اعم از مناطق محلي گسترش دهيد.

Telemarketing همچنين راهي را فراهم مي‌كند تا شما به راحتي پيگير مشتريان خود باشيد. برقراري ارتباط با مشتريان، فرصتي را براي شما فراهم مي‌كند تا در مورد نياز مشتري بيشتر بدانيد و رابطه بهتري برقرار كنيد. در پايان كار، افزايش رضايت مشتري مي‌تواند تأثير به سزايي در سودآوري شغل مورد نظر شما به همراه داشته باشد.

معايب بازاريابي تلفني

با وجود اينكه بازاريابي تلفني مزاياي زيادي دارد اما بسياري از مصرف كنندگان آن را با يك تصوير منفي از فروش مرتبط مي‌كنند. در واقع واكنش مشتري هميشه دوستانه نيست چون برخي از اصول نادرستي براي جذب مشتري استفاده مي‌كنند و اين باعث بدبيني مشتري نسبت به بازارياب‌هاي تلفني و اين نوع از سيستم فروش مي‌شود. برخي از مشتريان تماس‌هاي ناخواسته را آزار دهنده مي‌دانند يا نسبت به كلاهبرداري‌هاي احتمالي آن، احتياط مي‌كنند.

تماس با چشم انداز مشاغل

بازاريابي تلفني مي‌تواند به شركت‌هاي تجاري و مشاغل كمك كند تا به تعدادي از اهداف تعيين شده خود برسند. شما مي‌توانيد از بازاريابي تلفني خارج از كشور براي ساخت بانك اطلاعاتي خود، ايجاد نشانه‌ها و قرارها، پيگيري يك كار بازاريابي و ارتباط با مشتريان استفاده كنيد.

آموزش كاركنان

آمادگي و آموزش كاركنان براي به حداكثر رساندن موفقيت در بازاريابي تلفني شما ضروري است. پس فقط تماس گرفتن با مشتري مورد نظر مهم نيست، كاركنان بايد آموزش ديده باشند تا با هر تماسي بخشي از اهداف شركت را تحقق ببخشند. به همين دليل بهتر است قبل از هر گونه تماس تلفني از قبل يك دسته از سؤالات مشخص را آماده كنيد تا بتوانيد در مورد مشتريان خود اطلاعات بيشتري به دست آوريد و به فروش بالاتري دست يابيد.

نحوه ترغيب مردم به خريد از طريق تلفن

تماس تلفني ابزاري بسيار مؤثر هست. اما بسياري از افراد در حين مكالمه بسته به شرايطي كه در آن قرار مي‌گيرند ممكن است دچار تغيير و واكنش‌هاي مختلف در صداي خود شوند و اين روي يك مكالمه مهم تأثير منفي مي‌گذارد. از همين رو بايد زبان بدن را از پشت تلفن نيز رعايت كنيد. سعي داشته باشيد به هنگام گفت و گوي تلفني لبخند بزنيد.

بهترين روش در تماس‌هاي بازاريابي تلفني پرسيدن سؤالات باز و گوش دادن به پاسخ‌هاي دريافتي است. به عنوان مثال، اگر جوهر چاپگر را مي‌فروشيد و بپرسيد كه "به جوهر چاپگر احتياج داريد؟" به احتمال زياد "نه" را دريافت مي‌كند. در عوض، از آنها بپرسيد كه آيا چاپگر دارند و دريابيد كه چه كسي جوهر آن‌ها را تهيه مي‌كند.

از مشتريان بپرسيد كه با چه مشكلي روبرو هستند و راه حل‌هاي مربوط را ارائه دهيد. دريابيد كه تصميم گيرنده كيست و در چه بازه زماني كار مي‌كنند. فقط روي قيمت تمركز نكنيد در عوض نشان دهيد كه چقدر با مشتري و نيازهاي آن‌ها آشنا هستيد.

دريافت تماس از مشتريان

بازاريابي تلفني فقط مربوط به برقراري تماس نيست. بسياري از مشاغل اين شانس را دارند كه وقتي مردم به آن‌ها زنگ بزنند، سوالات پرسيده شده را به فروش تبديل كنند. آماده شدن براي اين تماس‌هاي ورودي مهم است. شما و كارمندانتان بايد از طريق تلفن به صورت كاملاً حرفه‌اي و مفيد عمل كنيد و مهم‌تر از آن بايد بتوانيد از محصولات، خدمات و جزئياتي كه با آن درآمد كسب مي‌كنيد كاملاً آشنا باشيد. به اين ترتيب يك بازاريابي تلفني مي‌تواند مفيد و مؤثرتر باشد.

به همين دليل بايد هميشه به آموزش كاركنان خود بپردازيد و كوچكترين تغييرات را نيز به آن‌ها گوشزد كنيد تا بتوانند در امر بازاريابي تلفني به صورت مؤثرتر عمل كنند و شركت را به نتايج مهم آن برسانند.

نكاتي كه در بازاريابي تلفني بايد رعايت كنيد

1- در زمان مناسبي به مشتري خود زنگ بزنيد.

2- مثل ربات خشك و بي‌عاطفه نباشيد و بر اساس نياز مشتري صحبت كنيد نه چيزي كه خودتان مي‌خواهيد.

3- از كسب و كار خود اطلاعات بيشتري ارائه دهيد تا مشتري فكر نكند كه شما كلاهبردار تلفني هستيد.

4- براي فروش اهداف واقع بينانه و قابل دسترس داشته باشيد.

5- مشتري را تحت فشار قرار ندهيد و اگر او تمايلي براي ادامه صحبت نداشت بيش از حد اصرار نكنيد.

6- از اينكه با مشتري تماس گرفتيد از او معذرت خواهي نكنيد.

كوتاه سخن اينكه...

در كشورمان ايران اصول حرفه‌اي بازاريابي تلفني مثل زمان تماس، ميزان و نحوه صحبت كردن مورد توجه قرار نمي‌گيرد. از اين رو وقتي يك بازارياب با ما تماس مي‌گيرد به تنها چيزي كه فكر مي‌كنيم قطع كردن تلفن است چون اصلاً دوست نداريم اصرارها و اجبارهاي بازارياب را پشت تلفن تحمل كنيم.

از اين رو مديران شركت‌هايي كه از بازاريابي تلفني براي فروش محصولات و خدمات خود استفاده مي‌كنند بايد با اصول اصلي و حساب شده اين حرفه آشنا شوند و آن را به مشتري‌هاي خود آموزش دهند. در واقع يك بار براي هميشه اين تفكر كه "اصرار و التماس به مشتري و دخالت در انتخاب او مي‌تواند باعث فروش بيشتر شود"، بايد به كلي از چرخه هر نوع از بازاريابي حذف گردد.

سؤالات متداول در خصوص بازاريابي تلفني

آيا بايد از مشتري بابت اينكه به تلفن پاسخ داد تشكر كنيم؟

هميشه از مشتري بالقوه‌ي خود به خاطر زماني كه از يك روز كاري پرمشغله به شما اختصاص داده است تشكر كنيد، به شكلي به او بفهمانيد كه با اين گفتگوي تلفني وقتش تلف نخواهد شد.

براي فروش يك محصول چند دقيقه زمان كافي است؟

ميزان مدت زمان لازم براي تماس اول بستگي به نوع كالا يا خدمات دارد. پيشنهاد من حداكثر زمان ۴ دقيقه است اگر زمان بيشتري نياز داريد بگذاريد براي ارتباط بعدي.

براي دريافت مشاوره در زمينه مشاوره  كسب و كار مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

منبع: بازاريابي تلفني

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بازاريابي تلفني،
موضوع:
[ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۱۱:۱۸ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی