كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

تمام كساني كه در زمينه توليد كالا و خدمات فعاليت دارند، يك كد اقتصادي بايد دريافت كنند. اين كد 12 رقم است و بر اساس قوانين براي اشخاص حقيقي و حقوقي كه فعاليت‌هاي اقتصادي انجام مي‌دهند، صادر مي‌شود. در واقع هر كسي كه شركت خود را ثبت كرده است، بايد كد اقتصادي مخصوص به خود را داشته باشد. بدون كد اقتصادي نمي توانيد بسياري از اقدامات تجاري را انجام دهيد. ماليات يكي از هزينه هايي است كه بايد آن را در نظر بگيريد و از قوانين مربوط به آن مطلع باشيد. براي اطلاع بيشتر مقاله فرار مالياتي را مطالعه نماييد.

براي دريافت مشاوره جهت دريافت كد اقتصادي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : دريافت كد اقتصادي

 

 

دريافت كد اقتصادي

زماني كه شركت‌تان به ثبت رسيد و آگهي تأسيس منتشر شد، بايد ظرف مدت دو ماه به اداره دارايي مراجعه كنيد و براي دريافت كد اقتصادي ويژه خود، پرونده تشكيل دهيد. در واقع شما بايد يك پرونده مالياتي در دارايي تشكيل دهيد، چون بدون آن نمي‌توانيد كد اقتصادي خود را دريافت كنيد. وقتي كد اقتصادي نداشته باشيد هيچ فعاليت اقتصادي از جمله معاملات و عقد قرارداد نمي‌تواند در تجارت شما اتفاق بيفتد.

بسياري از صاحبان كسب و كار در اين مرحله نمي‌دانند چطور و چگونه برگه‌هاي مربوط به ماليات را پر كنند، تا در آينده با مشكل رو به رو نشوند. ما در مركز مشاوره كاردوك به شما در اين زمينه خدمات مورد نياز را ارائه مي‌دهيم.

اهميت كد اقتصادي

همانطور كه در بالا اشاره كرديم، كد اقتصادي براي كسب و كار شما لازم بوده و مزاياي زيادي دارد از جمله اين مزايا عبارتند از:

  • اخذ كارت بازرگاني
  • شركت در مزايده‌ها
  • صدور فاكتور
  • باز كردن حساب در بانك
  • شركت در مناقصات
  • اخذ قرارداد با شركت‌هاي دولتي
  • نشان شما در سازمان امور مالياتي
  • امكان بررسي راحت دفاتر، صورت حساب‌ها و فاكتورهاي صادر شده
  • كسب مجوز براي فعاليت‌هاي تجارتي و پرداخت حقوق دولت در قالب ماليات
  • جلوگيري از رقابت‌ها و تلاش‌هاي ناسالم در عرصه تجارت
  • امكان فعاليت اقتصادي براي اشخاص حقيقي و حقوقي

مدارك مورد نياز اشخاص حقيقي جهت دريافت كد اقتصادي

  • درخواست كتبي شخص
  • سه قطعه عكس 2*3 متقاضي
  • كپي از پروانه كسب
  • كپي از تمامي صفحات مدارك شناسايي
  • پرداخت مبلغ 10000 ريال و ارايه فيش پرداختي
  • تكميل فرم اطلاعات هويتي اشخاص حقيقي
  • كپي كارت اقتصادي قبلي يا فيش كامپيوتري

مدارك مورد نياز اشخاص حقوقي جهت دريافت كد اقتصادي

  • درخواست كتبي شركت
  • روزنامه‌ي رسمي كه آگهي تأسيس شركت در آن درج شده باشد
  • فيش پرداختي به مبلغ 10000 ريال
  • كپي از تمامي صفحات شناسنامه
  • تنظيم فرم اطلاعات هويتي اشخاص حقوقي
  • كپي كارت اقتصادي قبلي يا فيش كامپيوتري

روش دريافت كد اقتصادي

پس از آنكه مدارك تكميل شد بايد مدارك را همراه با فرم اطلاعات هويت اشخاص حقيقي به حوزه مالياتي اداره ماليات تحويل داد. هر پرونده مالياتي يك سرمميزي دارد. پس بايد پس از تحويل مدارك، سر مميزي ماليات آنها را بررسي كند. بعد از تاييد و ثبت در دفتر، با گرفتن مدارك، رسيدي مبني بر تحويل مدارك صادر مي‌كند و آن را تحويل مي‌دهد.

سپس مدارك به اداره‌ي نظارت و پيگيري تحويل داده و اين اداره آنها را به اداره كل اطلاعات و خدمات مالياتي و اداره شماره اقتصادي ارسال كرده و مسئولان مربوطه بعد از بررسي مدارك، كارت شماره‌ي اقتصادي را صادر مي‌كنند.

در مورد كد اشخاص حقوقي هم روال به همين صورت است. پس از آنكه كارت تهيه شد و فرم اطلاعات اشخاص حقوقي تكميل شد مدير عامل يا وكيل قانوني آن را تنظيم كرده و با مهر شركت ممهور مي‌كنند. پس از آن مدارك را به حوزه مالياتي تحويل داده و باقي مراحل همانند مراحل اخذ شماره اقتصادي توسط اشخاص حقيقي است.

مراحل بعد از دريافت كد اقتصادي

  1. مراجعه به سايت سازمان امور مالياتي به آدرس tax.gov.ir
  2. انتخاب گزينه «ثبت نام الكترونيكي شماره اقتصادي» از منوي سمت راست صفحه نمايش داده شده و كليك بر روي متن “ورود به سامانه”
  3. انتخاب گزينه «سامانه پيش ثبت نام كد» از صفحه‌ي نمايش داده شده
  4. وارد كردن اطلاعات اوليه درخواست شده در سايت و ذخيره آن‌ها
  5. پس از انجام مراحل فوق در صورتي كه آدرس و كد پستي و اطلاعات خود را به صورت صحيح اعلام كرده باشيد. پس از يك روز، نام كاربري و كلمه عبور به شماره تلفني كه در سامانه وارد كرده‌ايد پيامك مي‌شود.
  6. پس از دريافت پيامك فوق بايد مجدداً مراحل 1 و 2 را تكرار و بعد از آن مرحله 7 را انجام دهيد.
  7. پس از انجام مرحله 1 و 2، در صفحه باز شده بر روي متن سامانه ثبت نام شماره اقتصادي كليك كنيد و اطلاعات خواسته شده را مطابق اسناد قانوني و ثبتي تكميل و ذخيره كنيد.
  8. در اين مرحله كار ثبت نام كد اقتصادي به پايان مي‌رسد و در صورت نبود مشكل در اطلاعات وارد شده كد اقتصادي شما فعال مي‌شود.
  9. براي اطلاع از وضعيت ثبت نام شماره اقتصادي خود، هر چند روز يكبار مراحل 1 و 2 را انجام دهيد و در صفحه نمايش داده شده، با انتخاب گزينه «پيگيري سريع وضعيت ثبت نام كد اقتصادي» و وارد كردن نام كاربري و رمز ورود از آخرين وضعيت شماره اقتصادي خود مطلع شويد و در صورت اعلام مشكل توسط سامانه، نسبت به رفع آن اقدام نماييد.

هزينه دريافت كد اقتصادي

هزينه تشكيل پرونده اخذ كد اقتصادي در صورت تكميل بودن مدارك و داشتن سند اداري يا اجاره نامه هلوگرام دار اداري در مؤسسات خدمات اداري مختلف، متفاوت است؛ هزينه آن از ۶۰۰ الي ۹۰۰ هزار تومان شايد هم بالاتر متغير مي‌باشد.

سؤالات متداول در مورد كد اقتصادي

آيا مي‌توان از كد اقتصادي ديگران استفاده كرد؟

طبق تبصره‌ي ۱ ماده‌ي ۱۶۹ مكرر قانون ماليات‌هاي مستقيم، استفاده‌كنندگان از كد اقتصادي ديگران نسبت به ماليات بر درآمد و همچنين جرايم موضوع اين ماده با اشخاصي كه كد اقتصادي آنان مورد استفاده قرارگرفته است مسئوليت تضامني خواهند داشت.

چه كساني براي فعاليت به كد اقتصادي نيازي ندارند؟

تكيه و مساجد، اشخاص حقيقي و حقوقي كه در امور هنري فعاليت دارند. مانند فيلم سازي، نقاشي، خطاطي و … اشخاص حقيقي و حقوقي كه در امور علمي فعاليت دارند. مانند مدارس، دانشكده، دانشگاه و …. اتحاديه امور صنفي و افراد حقيقي كه در امور پيمانكاري فعاليت دارند و در سال در آمد زير پنجاه ميليون تومان دارند.

براي دريافت مشاوره جهت دريافت كد اقتصادي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : دريافت كد اقتصادي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: دريافت كد اقتصادي،
موضوع:
[ ۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۳۵:۴۳ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی