كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

افزايش فروش خواسته تمام فعالان اقتصادي و كارآفرينان است. راندمان فروش نشان دهنده موفقيت محصول و يا خدمات توليد شده توسط صاحبان مشاغل است و ارتباط مستقيم با سودآوري سازمان و ماندگاري در بازار رقابت را دارد. از اين رو همه به دنبال اين هستند كه با راه‌ها و روش‌هاي مختلف فروش خود را بالا ببرند. فرقي نمي‌كند كه كسب و كار از چه نوعي است (اينترنتي يا حضوري)، در هر صورت بايد از تكنيك‌ها و روش‌هاي مختلفي براي افزايش راندمان فروش خود استفاده كنيد. در ادامه براي آشنايي بيشتر با اين روش ها با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها در زمينه افزايش راندمان فروش مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع: افزايش فروش

 

 

افزايش راندمان فروش

هر روزه كسب و كارهاي مختلفي در حال رشد هستند، اين موضوع به خصوص براي آن دسته از مشاغلي كه به صورت اينترنتي فعاليت دارند، بيشتر صدق مي‌كند. در قرن حاضر اينترنت بخش جدايي ناپذيري از زندگي شهري بشر محسوب مي شود. روز به روز نيز كسب و كارهاي بيشتري بخشي از فعاليت خود را وارد دنياي مجازي مي كنند، چرا كه به آن ها اجازه مي دهد ارتباط مستقيمي با خريداران داشته باشند. استفاده از ابزارها و ايده هاي نوين راز موفقيت كسب و كارهايي است كه سال ها توانسته اند در عرصه تجارت باقي بمانند. در نتيجه اگر به دنبال بالا بردن راندمان كار خود هستيد مي توانيد از ايده هاي نوين كارشناسان كاردوك نيز استفاده كنيد.

نكات مهم براي افزايش راندمان فروش

1- كارهاي فروش را پيگيري كنيد

قبل از معرفي و اجراي استراتژي‌هاي جديد، شما بايد موارد قديمي و كارهايي كه در گذشته براي افزايش فروش انجام مي‌داديد را ارزيابي كنيد. بهترين راه براي شروع، نظارت بر فعاليت فروش و پيگيري زماني است كه هر يك از اعضاي تيم در كارهاي مختلفي كه بر عهده دارند، مي‌گذرانند. در حالت ايده آل، شما بايد فعاليت فروش خود را در زمان واقعي نظارت و اندازه گيري كنيد.

2- براي افزايش فروش از منابع صحيح استفاده كنيد

وقتي بتوانيد بر كارهاي فروش محصولات شركت و يا كارخانه خود نظارت دقيقي داشته باشيد، متوجه فرصت هاي پيشرويتان نيز مي شويد. براي مثال اگر متوجه شديد بخشي از فعاليت تيم فروش شما صرف انجام كارهايي مي‌شود كه قابل جايگزيني با سيستم هاي اتوماتيك هستند، بهتر است از ابزارآلات مدرن براي بسته بندي محصولات و خدمات خود استفاده كنيد.

بنابراين با استفاده از منابع صحيح براي فعاليت مي‌توانيد راندمان فروش خود را بالا ببريد. در واقع سرعت كار خود بهبود داده‌ايد.

3- به كارگيري افراد خِبره و يا آموزش افراد مبتدي

از جمله راه‌هايي كه مي‌توانيد سرعت و كيفيت فروش محصولات خود را بالا ببريد به كارگيري افراد خِبره و آموزش ديده است. هرچقدر تيمي كه با آن كار مي‌كنيد بدانند كه چه وظايفي دارند، چه كاري بايد انجام دهند و در موارد اضطراري چه تدبيري را بيانديشند، موجب افزايش راندمان فروش شما خواهد شد. همچنين شما مي‌توانيد افرادي كه تازه استخدام كرده‌ايد را نيز مورد آموزش قرار دهيد.

4- افزايش فروش با بالا بردن كيفيت مواد محصولات توليدي

اگر محصول خاصي توليد مي‌كنيد، يادتان باشد كه بايد كيفيت برتر را در بين رقباي خود داشته باشيد. حتي اگر قيمت تمام شده شما بالا برود، باز هم كيفيت بالاي محصولتان حضور و ماندگاري‌تان را در بازار تضمين خواهد كرد.  مطمئن باشيد بالا بردن كيفيت مواد به كار رفته در محصولات توليدي مي‌تواند راندمان فروشتان را بالا ببرد.

5- استفاده از شبكه‌هاي مجازي و سايت‌ها

شيوه‌هاي سنتي كسب و كارها امروزه نمي‌تواند جوابگوي نياز خريداران باشد، در واقع اگر فقط به شكل سنتي فعاليت مي‌كنيد اين مهم را بايد در نظر بگيريد كه مي‌توانيد بخش مهمي از فروش خود را به صورت اينترنتي انجام دهيد.

البته همه كسب و كارها فقط كالايي را به فروش نمي رسانند، بخش بزرگي از تجارت هاي اينترنتي از طريق توليد محتوا انجام مي‌شود كه نشان دهنده قدرت اينترنت در دنياي تجارت است. بنابراين بايد فروش خود را از طريق شبكه‌هاي مجازي و اينترنت نيز انجام دهيد. ايجاد سايت، قرار دادن محتواها در اينستاگرام و انجام تبليغات مي‌تواند روي راندمان فروش شما تأثير مثبت بگذارد.

6- بازاريابي تلفني راهي براي افزايش فروش

البته اين شيوه براي افزايش فروش قديمي شده اما هنوز هم كاربردهاي خود را دارد. مي‌توانيد با تعدادي از مشتريان به صورت تصادفي تماس بگيريد و در مورد محصولات خود اطلاعات لازم را به آن‌ها ارائه دهيد. البته اول از همه مطمئن شويد كه آيا مخاطب‌تان تمايل دارد كه صحبت‌هاي شما را گوش دهد، سپس در اين باره شروع به گفتگو و بازاريابي كنيد. اين مهم نيز در بالا بردن راندمان فروش شما مؤثر خواهد بود.

7- براي ميزان فروش خود هدف تعيين كنيد

بدون هدف هيچ كاري انجام نمي‌شود. در واقع وقتي همه اجزاي شركت شما بايد بر اساس هدفي تعيين شده باشد، براي شما و تيمتان مشخص است كه چه راستايي بايد فعاليت كنيد. به اين ترتيب به كليه برنامه‌ها و برآوردهايي كه از پيش تعيين كرده‌ايد، مي‌رسيد.

براي فروش هم بايد سقفي را تعيين كرده و در نظر بگيريد. مثلاً تعيين كنيد كه در اين ماه بايد در حدود صد عدد از كالاي مورد نظر را به فروش برسانيد و در اين خصوص همه اعضاي تيم توليد كننده بايد صد عدد كالا توليد كنند و همه اعضاي تيم فروش براي فروش اين مقدار از كالا بايد فعاليت و برنامه‌هايي را تعيين و اجرا كنند.

8- به اعتراضات مشتري توجه كنيد

معمولاً در كشور ما هرگونه اعتراضي را نشانه كج سليقه‌گي مشتري به محصول مي‌دانند. در حالي كه اعتراضات مي‌توانند سازنده باشد و به فروش بيشتر شما منجر شود. همه اعتراضات را گوش دهيد حتي خودتان با مشتري‌هايتان تماس بگيريد و يا از طريق پرسشنامه به اين مهم پي ببريد كه در مورد محصول شما چه اعتراضي دارند.

همه اين نقاط ضعف را بنويسيد و طي آن برنامه‌هايي را براي رفع اين نواقص در محصول طراحي و اجرا كنيد.

9- به جزئيات اهميت بدهيد

شايد شنيده باشيد كه جزئيات زياد مهم نيستند و نبايد خودتان را درگير آن كنيد، اما بخش مهمي از كيفيت محصول و خدمات شما به مشتري در جزئيات قرار دارد. مثلاً برخي از مشتري‌ها به اين كه بسته بندي بدون هيچ ايرادي باشد، حساس‌اند، برخي ديگر در مورد محصولاتي مثل كفش، به ديده نشدن چسب‌هاي اطرافش بسيار اهميت مي‌دهند و آن را نشانه بي كيفيتي مي‌دانند.

اين جزئيات مهم مي‌تواند در تصميم مشتري براي خريد مجدد از فروشگاه شما تأثير بگذارد.

10- تسريع در روند پاسخگويي

بايد تيمي براي پاسخگويي به مشتري داشته باشيد كه در هر زماني آماده جوابگويي به سؤالات خريدار باشند. بايد كليه راه‌هاي ارتباطي مشتري با شما باز باشد. يعني هم حضوري و هم غيرحضوري. از طريق چت كردن، شماره تماس ثابت و همراه، ايميل و يا ارتباط حضوري مشتري بايد بتواند به راحتي به شما دسترسي داشته باشد.

از طرفي مشتري نبايد دقيقه‌ها و يا ساعت‌ها منتظر اين باشد كه شما به او پاسخ دهيد، بايد در كمترين زمان ممكن به هر سؤالي كه دارد سريع جواب داده و او را منتظر نگذاريد. اين فرآيند باعث اعتمادسازي نيز مي‌شود. خريدار متوجه مي‌شود شما صادق هستيد و به راحتي با او ارتباط برقرار مي‌كنيد. تسريع در روند پاسخگويي مي‌تواند به راندمان فروش شما كمك كند.

11- نياز مشتري را بررسي كنيد

صاحبان كسب و كارها بايد بتوانند بر اساس نياز مشتري محصولات خود را به فروش برسانند. در واقع محصولات بايد هدفمند باشد تا بتواند فروش خوبي را عايد توليد كنندگان كند. به همين دليل بايد محصولاتي را توليد كنيد كه نياز مشتري را برطرف سازد. از اين رو اگر مي‌بينيد كه فروش پاييني داريد و تلاش‌هاي شما براي افزايش فروش بي فايده است، بهتر است محصول خود را تغيير دهيد.

براي اين مهم مي‌توانيد نياز مشتري را بر اساس نظرسنجي‌ها انجام دهيد و بپرسيد كه بيشتر از همه چه كمبودهايي را در زمينه محصولات احساس مي‌كنند. بر اساس پاسخ‌هاي مشتريان مي‌توانيد روي محصول توليدي خود كار كرده و آن را تغيير دهيد. براي پي بردن بهانگيزه خريد مشتريان خود كليك كنيد.

12- دانش خود را بالا ببريد

بخش مهمي از افزايش فروش به دانش توليد كننده بستگي دارد. برخي هيچ وقت به دنبال آن نيستند كه ببينند چه چيزي در دنياي كسب و كار و مواد اوليه تغيير كرده و با هر چيزي كه جديد است مقابله مي‌كنند.

اين شيوه كسب و كار شايد براي قرن‌هاي قبل مفيد واقع مي‌شد، اما امروزه نمي‌تواند به كار آيد، از اين رو بهتر است كه در خصوص محصولات، مواد اوليه، بازار و رقبا هميشه به روز باشيد و همراه با زمان حركت كنيد. ماندن در گذشته نمي‌تواند از شما يك فروشنده موفق بسازد.

13- همكاري با رقبا

هميشه قرار نيست رقيب را يك غول بزرگ در بازار تصور كنيد. مي‌توانيد با آن‌ها همكاري هم داشته باشيد. مثلاً طي قراردادي محصولاتي مشترك با نام‌ها و برندهاي مختلف را توليد كرده و به بازار عرضه كنيد. همكاري با رقبا به شما كمك مي‌كند جاي خوبي در بازار داشته باشيد و به عنوان فروشنده معتمد شناخته شويد. همين مهم روي فروش شما تأثير مثبت خواهد گذاشت.

14- صرف هزينه‌هاي قابل توجه

گاهي اوقات براي اينكه فروشتان بالا رود بايد هزينه‌هايي را پرداخت كنيد. اين هزينه براي بازاريابي محصولات شماست كه بايد از روش‌هاي مختلفي صورت بگيرد. مثلاً با پرداخت مبلغي به سايت‌هاي پربازديد، سايت خود را به همراه محصولاتتان تبليغ كنيد. براي فروش بيشتر بايد گاهي مبالغ زيادي را پرداخت كنيد. اما بعد از مدتي شاهد افزايش تعداد مشتريان و در مقابل آن افزايش فروش خواهيد شد.

 

سخن پاياني...

فروش زياد بايد خواسته همه كساني باشد كه در يك مجموعه با هم كار مي‌كنند. اگر هر كسي در طي فرايند توليد و فروش يك محصول ساز خود را بزند، نمي‌توان انتظار داشت كه محصولات و خدمات فروش خوبي داشته باشند و حتي ممكن است باعث ورشكسته شدن كسب و كاري شود. بخش مهمي از افزايش راندمان فروش به همكاري و وحدت در تيم برمي‌گردد كه بايد آن را مورد توجه قرار دهيم.

 

سؤالات متداول در خصوص افزايش راندمان فروش

آيا اطلاعات محصول تأثيري در روند يك فروش موفق دارد؟

بله. مشتري دوست دارد كه اطلاعات روي محصول شفاف، واضح و كامل باشد. اگر نتواند اطلاعات مندرج بر روي محصول را مطالعه كند، ديگر از كالاهاي توليدي شما خريداري نمي‌كند.

در فروش اينترنتي به چه نكته‌اي در خصوص محصول بايد توجه كنيم؟

در فروش اينترنتي بايد به عكس محصول توجه كنيد، يعني محصولي كه شما آن را براي فروش قرار مي‌دهيد بايد واضح باشد تا خريدار بتواند به جزئيات محصول پي ببرد. اين مهم تأثير مهمي در افزايش فروش دارد.

 

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها در زمينه افزايش راندمان فروش مي‌توانيد با كارشناسان مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع: افزايش فروش

امتیاز:
بازدید:
برچسب: افزايش فروش،
موضوع:
[ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۰۶:۳۴ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی