كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

در بسياري از كشورهاي توسعه يافته تحقيقات بازار يكي از ملزومات شروع كار و بهبود عملكرد سازمان محسوب مي‌شود. شركت‌هاي بازرگاني مي‌دانند بدون در نظر گرفتن پارامترهاي اقتصادي نمي‌توانند در عرصه تجارت موفق شده و به جايگاه بالايي برسند. اگر به طور سنتي فعاليت تجاري را رهبري مي‌كنيد و در مقايسه با رقباي داخلي و خارجي نمي‌توانيد جايگاه بالاتري پيدا كنيد، به احتمال زياد در برنامه‌ريزي و طرح‌ريزي كلي سازمان نياز به ايجاد تغييراتي داريد. براي انجام اين كار ابتدا بايد با استفاده از داده‌‌ها و اطلاعات موجود و استفاده از روش‌هاي تحليل مناسب، به راهكاري مناسب دست يافت. در ادامه با انواع تحقيقات بازار و چگونگي دستيابي به آن آشنا خواهيد شد.

 

براي دريافت خدمات در زمينه انواع تحقيقات بازار مي‌توانيد با مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع: تحقيقات بازار

 

انواع تحقيقات بازار

تحقيقان بازار شامل انواع گوناگوني از روش ها است، اين تنوع به صاحبان كسب و كار كمك مي‌كند تا بتوانند از ابعاد مختلف سليقه مشتري خود را بشناسند و محصول و يا خدماتي را توليد كنند كه روي فروش تأثير مثبتي مي‌گذارد. قطعاً محصولي كه حاصل تحقيقات بازار باشد فروش و سود خوبي را عايد توليدكنندگان و كارآفريناني كه به تازگي كسب و كاري را شروع كردند، خواهد كرد. شما مي توانيد با دريافت مشاوره از كارشناسان كاردوك، كسب و كار خود را مورد مطالعه قرار داده و از گزينه ها مناسب جهت ايجاد تغييرات استفاده كنيد. براي دريافت مشاوره كسب و كار كليك كنيد.

معرفي انواع تحقيقات بازار

تحقيقات بر اساس اطلاعات اوليه

همانطور كه از نام‌شان پيداست هيچ نوع سابقه‌اي از اين اطلاعات در دسترس نيست. از اين رو شركت‌ها بايد براي انجام تحقيقات گسترده فردي را استخدام كنند و يا از ساير شركت‌هايي كه وظيفه آن‌ها انجام تحقيقات بازار است كمك بخواهند. اين اطلاعات معمولا شامل نياز مشتري، قيمت رقبا در خصوص محصول مورد نظر و يا خدماتي كه ارائه مي‌دهند، مي‌باشد.

تحقيقات بر اساس اطلاعات ثانويه

اين اطلاعات از قبل در سازمان‌ها و انجمن‌هاي ديگر موجود است و شركت‌ها مي‌توانند از آن‌ها استفاده كنند. اطلاعات ثانويه شامل درك مشتريان از محصول و خدمات، مقايسه قيمت‌هاي رقبا جهت قيمت گذاري محصول و خدمات مي‌باشد.

مهم‌ترين ابزارهايي كه براي تحقيقات بازار مورد استفاده قرار مي‌گيرد

پرسشنامه

شركت‌ها مي‌توانند يكسري پرسشنامه را تهيه و تدوين كرده و از مشتريان خود بخواهند كه آن‌ها را تكميل كنند. در گذشته اين پرسش‌نامه‌ها به صورت كاغذي و حضوري به مشتري داده مي‌شد، اما امروزه به راحتي مي‌توانيد پرسشنامه‌هاي الكترونيكي را ايجاد كرده و از طريق ايميل به مشتريان خود ارسال كنيد و از آن‌ها بخواهيد كه آن را پُر كنند.

گروه‌هاي متمركز

مي‌توانيد سمينارها، جلسات و گفتگوهايي را با مشتريان خود داشته باشيد و آن‌ها را بر اساس سن و جنس تقسيم بندي كنيد و براي هر كدام به صورت جداگانه تحقيقات بازار را انجام دهيد. با استفاده از گروه‌هاي متمركز مي‌توانيد به علايق مشتريان خود نيز پي ببريد.

مصاحبه‌هاي عميق

وقتي بتوانيد با تك تك مشتريان خود به صورت جداگانه مصاحبه‌هايي را انجام دهيد، به درك عميق‌تر و بهتري از سلايق و نظرات مشتري در خصوص محصول و يا خدمات مورد نظر خود مي‌رسيد.

بخش بندي بازار

تحقيقات بازار خود را بخش بندي كنيد و آن را بر اساس درآمدها، علايق، نقطه نظرات، انتقادات و بازار رقبا به صورت جداگانه مورد تحليل و بررسي قرار دهيد. تحقيقات بازار به صاحبان كسب و كار اين امكان را مي‌دهد تا بتوانند اطلاعات مفيدي در مورد حداكثر جامعه هدف خود را بدست آورند.

آزمايش محصول

بايد در مورد محصولي كه توليد مي‌كنيد اطمينان كامل داشته باشيد، از اين رو آن را به خوبي مورد آزمايش قرار دهيد. شناخت محصول بر اساس ويژگي‌هاي آن و همچنين نقطه نظرات مشتريان، مي‌تواند روند تحقيقات بازار شما را راحت‌تر كرده و هزينه‌هاي آن را نيز كاهش دهد.

شناخت رفتار خريد مشتري

اين نيز بخشي از نظرسنجي فعال كسب و كار در بازار است كه بايد تمركز خود را بر روي مشتري قرار بدهيد. هدف شناسايي علايق، انگيزه‌ها و دلايل خريد مشتري است تا درك درستي از نحوه وفادارسازي و افزايش فروش بتوان داشت. جهت اطلاع از انواع روش هايافزايش فروش كليك كنيد.

اهداف تحقيقات بازار

طرح برنامه دقيق

براي اينكه فروش خوبي داشته باشيد، نيازمند طرح برنامه دقيق، قيمت‌گذاري و فروش آن هستيد كه همگي نيازمند يك برنامه‌ريزي حرفه‌اي و حساب شده است.

كنترل هزينه‌هاي بازاريابي

وقتي بتوانيد جايگاه محصول خود را در بازار كشف كنيد، به اين ترتيب بازاريابي شما هدفمندتر خواهد بود و هزينه‌هاي اضافي را به خاطر مسير نادرست بازاريابي، كنترل خواهيد كرد.

كشف بازارهاي جديد

اين تحقيقات به شما در مورد مكان‌هاي جديدي كه امكان فروش محصولاتتان در آن وجود دارد را در اختيارتان قرار مي‌دهد. با جمع آوري اطلاعاتي چون سلايق مصرف كننده، انواع محصولات موجود در بازار و قدرت خريداران مي‌توان بازارهاي جديد را امتحان كرد.

به دست آوردن اطلاعات كامل از رقبا

با تحقيقات بازار شما متوجه خواهيد شد كه در يك بازار چند رقيب داريد و محصولات و خدمات آن‌ها چه جايگاهي را به خودشان اختصاص داده‌اند.

بررسي تأثير عوامل بيروني

عوامل خارجي زيادي بر قدرت و توان خريد مردم و همچنين فروش محصول شما تأثير خواهد گذاشت كه با بررسي آن مي‌توانيد بهترين روش بازاريابي را اتخاذ كنيد. تأثير عوامل خارجي بايد از طريق تحقيقات بازاريابي صورت بگيرد.

مزاياي تحقيقات بازار

1- تحقيقات بازار زمينه‌هاي موفقيت كسب و كار شما را فراهم مي‌سازد.

2- با تحقيقات بازار به نقاط ضعف و قوت خود و رقيبان‌تان پي خواهيد برد.

3- نيازها و تقاضاهاي مشتريان را پيدا كرده و براي حل آن‌ها برنامه ريزي نماييد.

4- موفقيت فعاليت خود را اندازه‌گيري نماييد.

5- در هنگام ارائه يك محصول جديد، به راحتي مي‌توانيد نظر مشتريان و مخاطبان خود در مورد آن را بدست آوريد.

6- صرفه جويي در هزينه‌ها براي جلوگيري از انجام تبليغاتي كه براي شما هيچ سودي ندارد.

7- رشد كسب و كار شما افزايش مي‌يابد.

سخن پاياني...

تحقيقات بازار بخش جدايي ناپذير از كسب و كار شماست كه بايد دائم در حال انجام باشد، اين مهم به خصوص در هنگام توليد يك محصول و خدمات جديد بايد بيشتر مورد بررسي و توجه فعالان عرصه كسب و كار قرار بگيرد تا بتواند نتايج خوبي ايجاد كند.

سؤالات متداول در خصوص انواع تحقيقات بازار

سؤالات پرسشنامه بايد چگونه باشد؟

اين سؤالات بايد كوتاه و به صورت تستي باشد. از ايجاد سؤالاتي كه نياز به تحليل و نوشتن از طرف فرد مقابل دارد، خودداري كنيد.

نمونه‌اي از پرسش‌هاي تحقيقات بازار را بگوييد؟

اين سؤالات مي‌تواند به شرح زير باشد:

1- بازار مورد نظر تا چه اندازه‌اي بزرگ است؟

2- با توجه به وضعيت اقتصادي چند درصد احتمال دارد كه بازار در آينده رشد كند.

3- چه محصولات و خدمات ديگري مشابه به محصول ماست؟

4- برترين رقباي ما چه كساني هستند؟

5- بين شما و رقبايتان چه بازارهاي مشتركي وجود دارد؟

براي دريافت خدمات در زمينه انواع تحقيقات بازار مي‌توانيد با مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع: تحقيقات بازار

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تحقيقات بازار،
موضوع:
[ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۲۱:۱۲ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی