كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

آلياژهاي پليمري بدست آمده از اختلاط پليمرها سبب دستيابي به طيف وسيعي از خواصي مي‌شود كه به تنهايي نمي‌توان آن را از هر جزء پليمر موجود در آلياژ به تنهايي كسب نمود. در ميان پليمرهاي توليدي، پلي‌كربنات‌ها كاربردهاي وسيعي در صنايع دارند. قيمت نسبتاً زياد و محدودهاي تكنولوژيكي توليد آن توجه به آلياژهاي پليمري ارزان‌تر با خواص مطلوب را ضروري ساخته است. در اين راستا استفاده از ABS به منظور كاهش قيمت تمام شده در اختلاط با پلي كربنات و همچنين تقويت برخي از خواص آن در محصولات توليدي، يكي از نيازهاي اساسي صنايع پليمري محسوب مي‌شود. در ادامه خلاصه اي از طرح توليد آلياژ هاي پليمري آورده شده است، مي‌توانيد جهت اطلاع از شرايط نوشتن طرح توجيهي توسط كارشناسان كاردوك كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه انواع طرح هاي توجيهي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع : طرح توليد آلياژ پليمري

 

 

طرح توليد آلياژ پليمري | معرفي محصولات

آلياژ به معني تركيبي از مواد و عناصر مختلف مي‌باشد و در حوزه مهندسي پليمر، اين مفهوم به معني تركيب پليمرهاي مختلف براي رسيدن به خواص مطلوب مورد نياز است. آلياژهاي پليمري به دليل سهولت فرايند توليد، وزن كم، قيمت مناسب و  خواص مناسب از اهميت ويژه‌اي برخوردار مي‌باشند. آلياژ دو جز، پلي‌كربنات و پليمر (اكريلو نيتريل- بوتادي ان- استايرن) PC/ABS يكي از مهمترين آلياژهاي موجود ساخته شده براي كاربردهاي صنعتي مي‌‌باشد. به دليل داشتن خواص عالي حرارتي، مكانيكي مانند استحكام بالاي تحمل ضربه‌اي، جريان‌پذيري مناسب، استحكام جوش خوب نسبت به ساير پليمرها و خواص حرارتي مناسب حوزه مصرف وسيعي دارند.

در سامانه وزارت صمت به آلياژ پليمري PC/ABS به طور مستقيم كد آيسيك  اختصاص داده نشده اما كد آيسيك و تعرفه گمركي محصولات هم خانواده به شرح ذيل است.

كد آيسيك محصولات مرتبط با PC/ABS

نام كد آيسيك تعرفه گمركي
پلي كربنات ها 2413412350 39074000

 

 

 

 

39033000

كامپاند پليمري بر پايه ABS            2413412389
كوپليمرهاي اكريلو نيتريل – بوتادين – ABS استايرن 2413412331
ورق  ا- بي  -اس ABS 24131135
كامپاند و گرانول پليمري 2413312388 39074000

 

 

پلي استال ها، پلي كربنات، پلي استرها به اشكال ابتدايي 2413312346
كامپاند پليمري بر پايه پلي كربنات 2413412554

طرح توليد آلياژ پليمري | ويژگي‌هاي محصول

خواص مثبت و منفي هر يك از اجزاء آلياژ پليمري، با اختلاط و تلفيق بهبود پيدا مي‌كند. بررسي خواص اجزا آلياژ پليمري PC/ABS نشان مي‎دهد كه پلي‌كربنات (پلي‌استر، كربنيك اسيد خطي) به عنوان يك ترموپلاستيك به لخاظ مقاومت مكانيكي، خواص الكتريكي، پايداري ابعادي، شفافيت، دماي تخريب بالا، دماي چقرمگي پايين وضعيت مناسب داشته،  ولي فرايندپذيري، مقاومت شيميايي، ميزان حساسيت به خراش و  ترك خوردگي ناشي از تنش مناسبي ندارد.

در صورتي كه ABS هم اقتصادي و ارزان‌تر است و هم فرايندپذيري و حساسيت نسبت به خراشيدگي و استحكام ضربه‌اي مناسب‌تري دارد. خصوصيت عالي اختلاط مذاب دو پليمر اين است كه ضعف‌هاي يك جز با ويژگي‌هاي مثبت جزء ديگر به لحاظ خواص مكانيكي مناسب و مقاومت ضربه‌اي بالاي جبران مي‌شود.

طرح توليد آلياژ پليمري | كاربرد محصول

خواص مطلوب فيزيكي و مكانيكي و قيمت تمام شده مناسب آلياژ PC/ABS و كاربرد گسترده آن در صنايع مختلف علل‌الخصوص صنايع برق و الكترونيك، خودروسازي، پزشكي، ايمني و نظامي اين محصول را تبديل به آلياژي پرمخاطب كرده است.

حوزه هاي عمده كاربرد آلياژ پليمري PC/ABS جهت ساخت بدنه ماشين‌هاي اداري و تجهيزات كامپيوتري ديسك‌هاي فشرده، محافظ بيروني موبايل (جهت جلوگيري از شكستن در زمان افتادن)، محافظ عابر بانك، تزئينات و پوشش كامپيوترها، جعبه فيوز، قاب بدنه دوربين‌ها، دوشاخه برق، سوكت، قاب بدنه لامپ‌هاي روشنايي، كانكتورهاي الكتريكي و لوازم الكتروتكنيكي.

درصنايع خودرو ساخت قطعات پلاستيكي بدنه و سپر خودرو، ضربه گير، قاپ آيينه، قاپ رادياتور، قاپ چراغ، كنسول وسط اتومبيل، قاپ‌ها و قطعات پلاستيكي داشبورد، قالپاق‌هاي خودرو، بدنه باتري، قطعات پلاستيكي تزئيني و شيشه‌هاي چراغ اتومبيل‌ها مورد استفاده دارد.

در صنايع غذايي، دارو و پزشكي ساخت بطري‌هاي شفاف بسته‌بندي مواد غذايي و داروئي، ساخت عينك طبي و همچنين تهيه لنزهاي رنگي، قطعات لوازم و تجهيزات پزشكي همانند دياليز، آندوسكوپي و انتقال خون و ساخت سرنگ‌هاي بدون سوزن استفاده مي‌شود.

در صنايع ايمني و نظامي جهت ساخت كلاه و عينك‌هاي ايمني و صنعتي، ماسك‌هاي گاز و پوشش‌هاي محافظ، ساخت شيشه‌هاي مقاوم در جلوي هواپيما و ساخت شيشه‌هاي ضد ضريه كاربرد دارد.

طرح توليد آلياژ پليمري | كالاي جايگزين و مكمل

آلياژ PC/ASA  به دليل مقاومت بيشتر در شرايط محيطي در برخي موارد كه مقاومت شكستي ناشي از تنش از درجه اهميت كمتري برخوردار باشد، مي‌تواند جايگزين PC/ABS باشد، اما در حالت كلي با توجه به امكان تنوع در توليد PC/ABS با وارد كردن مواد افزودني و تقويت‌كننده و جزء سوم پليمري جهت دستيابي به خواص بهبود يافته‌تر پليمري به موازات قيمت تمام شده رقابتي رقيب مهمي براي اين آلياژ پليمري در حال حاضر مطرح نيست.

طرح توليد آلياژ پليمري | دانش فني پروژه و فرايند  توليد

در فرايند توليد اين آلياژ پليمري براساس اختلاط دو پليمر اصلي با اعمال كنترل‌هاي ترموديناميكي بر روي فرايند اختلاط و وارد كردن مولفه‌هاي ديگري به تركيب مذاب مي‌توان گريدهاي مختلف استاندارد و مقاوم در برابر اشتغال و تقويت شده با الياف را نيز توليد نمود. از مزيت‌هاي ديگر در فرايند اختلاط اين دو پليمر مي‌توان به راحتي كار و جريان مذاب در قالب‌گيري و خروج آسان قطعه توسط پران قالب، ميزان كمتر گازهاي توليدي حين فرايند، ثبات رنگ و سطح ظاهري بهتر و دوام كيفي محصول اشاره نمود.

تكنولوژي و فرايند توليد آلياژهاي پليمري با سه روش مكانيكي لاتكسي و شيميايي انجام مي‌گيرد.

  •  در روش مكانيكي از دستگاه‌هاي مخلوط و آسياب و اكسترودر براي اختلاط و تركيب دو يا چند پليمر و توليد آلياژ نهايي استفاده مي‌شود. 
  • در روش لاتكسي پليمرها ابتدا صورت لاتكس در‌آمده و لاتكس‌ها با يكديگر مخلوط مي‌شوند و در ادامه با تبخير حلال، ‌آلياژ حاصل از تركيب  دو پليمر به دست مي‌آيد.
  • در روش شيميايي ميان اجزاي تشكيل‌دهنده آليـاژ واكنش شيميايي بـه وقوع مي‌پيوند. اين روش بيشتر در شرايطي به كار گرفته مي‌شود ‌كه به دليل ناسازگاري اجزاي آلياژ امكان اختلاط فيزيكي و بدست آوردن آلياژي با خواص مطلوب ميسر نباشد.

توليد آلياژ با روش مكانيكي

در اين طرح به دليل انعطاف‌پذيري، هزينه‌ها و زمان كمتر توليد و امكان حصول كيفيت و تنوع محصول از روش مكانيكي مبتني بر استفاده از كسترودرDC دو ماردون همسوگرد در هم فرو رونده، براي توليد آلياژ پليمري استفاده مي‌شود.

دراين فرايند ابتدا مواد اوليه مورد نياز از قبيل اجزاء پليمري اصلي و مواد افزودني (نظير بهبود دهنده، فيلر، مستربچ و پايداركننده) را در مخازن مرتبط ذخيره مي‌شود. مواد اوليه و مستربچ ذخيره شده پس از آماده‌سازي و پيش اختلاط فيزيكي به وسيله مكنده، با دبي كنترل شده و با توجه به فرمولاسيون تركيب، به داخل قيف دستگاه اكسترودر كه داراي پروفيل دمايي مهندسي شده و گيريكس دور متغير است، وارد مي شود.

به منظور كنترل فرايند توليد بخشي از مواد اوليه از نقاط ويژه‌اي به داخل اكسترودر وارد مي‌‌شوند؛ لذا بايد اكسترودر مورد استفاده مجهز به چند ورودي تغذيه مجزا جهت توليد گريدهاي محصول از الياف شيشه و كربن به منظور تقويت پليمر باشد و سيلندر آن نيز مسلح به المنت‌هاي گرم شونده كه در انتهاي آن نيز قابليت گازگيري بخارات و گازهايي توليد شده ناشي از فرايند اختلاط مذاب پليمري را نيز داشته باشد.

جريان خروجي از اكسترودر دو ماردون توسط قالب شكل‌دهنده به صورت مفتول‌هاي موازي و باريك به سيستم گرانول‌ساز هدايت مي‌گردد. پروفيل‌هاي ميله‌اي خارج شده ابتدا در يك حمام آب خنك مي‌شود، سپس توسط كاترهاي سيستم گرانول‌ساز خرد و به شكل گرانول درمي‌آيد. گرانول‌هاي توليدي خشك شده و در مخازن ذخيره محصول توليدي قرار گرفته و در نهايت به صورت كيسه‌هاي 25 يا 50 كيلوگرمي بسته‌بندي مي‌شود.

طرح توليد آلياژ پليمري | نوع، ميزان مواد اوليه

دو ماده اصلي در ساخت آلياژهاي PC/ABS، يكي پلي‌كربنات با حدود 45 درصد تركيب و كوپليمر (اكريلونيتريل- بوتادي‌ان- استايرن) تا 33 درصد مي‌‌باشد. بسته به نوع گريد توليدي از ساير مواد افزودني پايداركننده، سازگار ساز، فيلرها نظير Styrene و acrylonitrile و nonylphenyl و phosphite كوپليمر (اتيلن ـ اكريليك اسيد) نيز استفاده ‌مي‌شود. ميزان هر يك از اين اجزاء به نوع آلياژ و خواص مورد انتظار در محصول توليدي بستگي دارد.

طرح توليد آلياژ پليمري | ماشين آلات و تجهيزات خط توليد

تجهيزات و ماشين آلات مورد نياز توليد آلياژ پليمريPC/ABS در روش توليد مكانيكي عبارت است از:

مخارن نگهداري مواد اوليه، آسياب و مخلوط كن و پيش خشك كن مواد اوليه اصلي، فيدر انتقال مواد اوليه، اكسترودرDC دو ماردون داراي چند ورودي، قالب، مخزن خنك كاري، گرانول ساز، مخزن محصول، دستگاه بسته‌بندي و كانوايرهاي حمل. 

طرح توليد آلياژ پليمري | بررسي بازار و رقبا

تا پايان سال 1398 دو واحد توليد پلي‌كرينات با ظرفيت 25300 تن و 4 واحد توليد كوپليمر اكريلونيتريل ـ بوتادي انـ استايرن ABS با ظرفيت توليد 65695 تن در كشور فعال هستند. ميزان واردات پلي كربنات در سال 1397 با ارزش دلاري 44ميليون دلار 12673تن و واردات ABS به ميزان5481 تن به ارزش 3/1 ميليون دلار بوده است.

 

واحدهاي توليدكننده پلي كربنات‌ها در كشور
تعداد سرمايه اشتغال ظرفيت واحد كد آيسيك
2 2702879 290 25300 تن 2413412350

 

واحدهاي توليدكننده كوپليمراكريلونيتريل ـ بوتادي ان ـ استايرن ABS كشور
تعداد سرمايه اشتغال ظرفيت واحد كد آيسيك
4 1091564 1381 65695 تن 2413412331

 

واردات پلي كربنات
وزن(تن) ارزش ريالي( ميليون ريال) ارزش ارزي (هزار دلار) 
12673 1858152 44211
واردات كوپليمراكريلونيتريل ـ بوتادي ان ـ استايرن ABS  كشور
وزن(تن) ارزش ريالي( ميليون ريال) ارزش ارزي (هزار دلار) 
5481 546759 13097

 

 

پروانه بهره برداري صادره توليد  انواع كامپاند وگرانول پليمري كشور  
تعداد سرمايه(م.ر) اشتغال ظرقيت واحد محصول كدآيسيك
291 32009290 13086 2090940 تن كامپاند و گرانول پليمري 2413312388

 

جوازهاي تاسيس صادره انواع كامپاند وگرانول پليمري كشور
تعداد سرمايه(م.ر) اشتغال ظرقيت واحد محصول كدآيسيك
250 77104758 6243 2246010 تن كامپاند و گرانول پليمري 2413312388

طرح توليد آلياژ پليمري | سرمايه گذاري مورد نياز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث واحد توليد آلياژ پليمري و راحتي ظرفيت اقتصادي در سال جاري با ظرفيت اقتصادي ساليانه 3000تن حدود84 ميليارد ريال سرمايه ثابت نياز دارد. نرخ بازدهي داخلي سرمايه‌گذاري بيشتر از 18درصد بوده و ظرف 4 سال بعد از به توليد رسيدن سرمايه اوليه خود را برداشت مي‌شود. در ادامه خلاصه‌اي از نيازمندي‌هاي احداث اين واحد با ظرفيت اسمي توليد به شرح ذيل در سال ارائه شده است.

         

محصول ظرفيت ساليانه
آلياژ  پليمري  PC/ABS 3000تن

 نحوه مشاركت و تأمين سرمايه طرح (ميليون ريال)

شرح جمع درصد
سهم شركت جمع سهم شركت 67,733  47%
سهم بانك جمع تسهيلات ريالي 76,000  53%
جمع  كل 143,733 100%

مشخصات عمومي طرح

رديف موضوع برآرود واحد
1 زمين  3000 متر مربع
2 زيربنا كل توليدي ،خدماتي و ستادي 1650 متر مربع
3 ماشين آلات  صنعتي 38540 ميليون ريال

 جدول سرمايه گذاري طرح

رديف موضوع هزينه ها  (ميليون ريال )
1 سرمايه گذاري ثابت 84029
2 سرمايه گذاري  درگردش 59704
3 كل سرمايه گذاري 143733

 

شاخص هاي مالي

موضوع  
نرخ بازده داخلي IRR(درصد) 18/4
دوره بازگشت سرمايه گداري انجام شده(سال) 4/1
درصد فعاليت در نقطه سر به سر 41

طرح توليد آلياژ پليمري | مزاياي اجراي طرح

بخش زيادي از توليدات صنايع پليمري از اين نوع آلياز پليمري به عنوان ماده اوليه استفاده مي‌كنند.مزاياي اجراي طرح به ترتيب عبارت است از:

  • امكان تامين مواد اوليه در داخل كشور
  • امكان صادرات محصول
  • قابليت رقابت به لحاظ كيفيت و قيمت تمام شده                 
  • منعطف بودن خط توليد

نتيجه مطالعات مالي و اقتصادي

تحقيقات بازار و ارايه معيارهاي محاسبه هر يك از موارد برآورد سرمايه ثابت و در گردش و توضيح پيرامون هزينه‌هاي توليد پيش‌بيني و قيمت تمام‌شده و همچنين سود ساليانه طرح كه محاسبه گرديده است. بررسي مهم‌ترين شاخص‌هاي اقتصادي طرح با محاسبات مالي كه از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده، وضعيت قابل قبولي را به لحاظ مالي براي توليد آلياژ پليمري را نشان مي‌دهد.

جهت اخذ مجوزهاي توليد اين محصول و تامين زيرساخت براساس پلان‌هاي مهندسي توليد استاندارد و صادرات محور مي‌توانيد در تمامي مراحل انجام كار از زمان بررسي ايده تا پياده‌سازي و زمان بهره‌برداري از مشاوران و كارشناسان خبره و با تجربه كاردوك كمك بگيريد.

خدمات قابل ارايه كاردوك به  طرح

  • امكان سنجي و تهيه طرح توجيهي فني اقتصادي و تحليل آن با استفاده از نرم افزار كامفار با توجه به وضعيت متقاضي
  • ارايه مشاوره انتخاب سخت افزار ونرم افزارهاي مورد نياز
  • مشاوره تامين نيروي انساني مورد نياز پياده سازي طرح
  • مشاوره توليد محتوي و وب مستر 
  • مشاوره تامين زيرساخت‌ها و اخذ مجوزهاي لازم

 

براي دريافت مشاوره در زمينه انواع طرح هاي توجيهي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

 

منبع : طرح توليد آلياژ پليمري

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طرح توليد آلياژ پليمري،
موضوع:
[ ۱۴ تير ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۴۲:۵۲ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی