كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

تهيه طرح توليد ايزوگام و سرمايه گذاري در اين بخش آيا توجيه اقتصادي دارد؟ عايق‌كاري يكي از ابزارهاي مهم موثر در نفوذ ناپذيركردن رطوبتي سازه‌هاي عمراني است. ايزوگام نه تنها منجر به كاهش مصرف انرژي مي‌شود؛ بلكه مشكل ايجاد ايزولاسيون سازه نسبت به معضل نم و رطوبت را برطرف مي‌نمايد. اين كاربرد و استفاده در اقليم‌هاي مرطوبت بسيار حساس‌تر بوده و تكنولوژي توليد را به سمت توليد عايق‌هاي پيش ساخته (ايزوگام) هدايت نموده است. اين گونه با استفاده از توليد انبوه قيمت تمام شده مناسب و رقابتي را ايجاد مي‌نمايد. به علاوه با استاندارد سازي كيفي محصولات و استفاده از مواد اوليه مشتقات نفتي و قير و كاني‌هاي معدني مواد شيميايي جهت عايق‌بندي سازه استفاده مي‌شود. در ادامه خلاصه اي از طرح توجيهي توليد عايق هاي رطوبتي از پشم شيشه را شرح داده‌ايم. جهت ارائه سفارش و نوشتن طرح توجيهي كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه انواع طرح هاي توجيهي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: طرح توليد ايزوگام

 

 

طرح توليد ايزوگام | معرفي محصول

عايق‌هاي رطوبتي از پشم شيشه با كد آيسيك 2699512312 مورد استفاده در سازه‌هاي مختلف عمراني هستند. عايق‌هاي رطوبتي پيش ساخته بر پايه استفاده از قير، مواد نفتي و معدني ساخته  مي‌شود و جايگزين صنعتي بسيار مناسبي براي محصولات سنتي هستند. اين محصول با توجه به نياز و محيط كاربرد آن در عايق‌بندي درزها، شكاف‌ها و ايزوله كردن مكان‌ها از رطوبت و نفوذ آب مي‌تواند در انواع و كيفيت مورد انتظار توليد شود.

علي‌رغم تنوع در محصول به كارگيري و نصب آن در محيط ساختماني به سادگي و به سرعت قابل انجام است كه يكي از مزيت‌هاي توليد و به كارگيري آن مي‌باشد. تحقيق و توسعه بنگاه‌هاي صنعتي متناسب با نياز بازار منجر به تنوع در لايه‌ها و مواد مورد استفاده براساس ميزان حساسيت مورد انتظار در عايق‌سازي سقف، كف، ديوار و ساير بخش‌هاي ساختماني مسكوني صنعتي و اقليم‌هاي متفاوت آب و هوايي شده است. در لايه‌هاي متشكله اين محصولات از قير صنعتي 70-60 يا قير طبيعي، مواد پليمري APP، پشم شيشه (تيشو نخدار)، پلي‌استر منسوج و ساده و مواد معدني همانند پودر تالك كربنات، ورق‌هاي آلومنيوم و نايلوني از پلي اتيلن استفاده مي‌شود.

 

ويژگي‌هاي انواع  ايزوگام (عايق هاي رطوبتي)     

انواع ورق‌هاي انعطاف‌پذير عايق رطوبتي–ورق‌هاي قيري تقويت شده عايق رطوبتي سطوح، نه تنها بايد از الزامات استاندارد تدوين شده به شماره 3885 در خصوص ويژگي‌هاي ظاهري، ويژگي‌هاي ابعادي، جرم واحد سطح و ويژگي‌هاي فيزيكي و مكانيكي تا مرحله بسته‌بندي تبعيت كند؛ بلكه از سري استانداردهاي ثبت شده ملي ويژگي اجزاي تشكيل‌دهنده آن در شرايط استفاده درپي و فونداسيون و يا كاربرد به عنوان لايي مي‌بايد از الزامات استاندارد مواد اوليه مورد استفاده همانند استاندارد الياف شيشه فلت به شماره 3891 الياف پلي استر فلت به شماره 3880 و پلي استر بدون بافت به شماره 3889 در موسسه ملي استاندارد ايران تبعيت كند.

در اين محصولات ماده آغشته كننده هر لايه، قير و يا مخلوطي از قير و افزودني‌هاي بهبوددهنده است. در سطح بالايي جهت نچسبيدن به داخل رول بسته بندي شده از پودرهاي معدني همانند تالك آعشته مي‌شود. در سطح زيزين نيز از فيلم پلاستيكي استفاده مي‌شود. در تعدادي از محصولات سطح رويي پوشيده شده از فويل آلومنيوم است.

كالاهاي جايگزين ايزوگام

ايزوگام يا عايق رطوبتي در پنج دهه گذشته به عنوان رقيب آسفالت، بتون و قير گوني در بيشتر كشورهاي دنيا به دليل كيفيت و مزيت نصب بسيار آسانتر و قيمت مناسب در محيط‌هاي عمراني به خصوص درفنداسيون، كف سازي و ايزولاسيون بام و ديوارهاي ساختمان‌ها استفاده مي‌شود. عايق رطوبتي با قابليت انعطاف بر پايه دشواري كاربرد آسفالت را نداشت و به مراتب توليد صنعتي، حمل و نصب آن ساده‌تر و سريع‌تر مي‌باشد.  

طرح توليد ايزوگام | موارد كاربرد

عايق‌هاي رطوبتي پيش‌ساخته مخصوص هم در پي فنداسيون سازه‌ها قابل استقاده هستند و هم در ديوارها و سطوح خارجي ساختمان، بدنه استخرها، مخازن و لوله‌هاي آب، تونل‌ها و پشت بام، بدنه حمام، سردخانه و مراكز تاسيساتي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. به دليل سبكي، مقاومت مناسب، نصب آسان و قيمت مناسب استفاده از آن بسيار گسترش يافته است.

طرح توليد ايزوگام | دانش فني پروژه و روش توليد محصول

1- فرايند توليد

در فرآيند توليد بسته به طراحي و برنامه‌ريزي نوع محصول و مشخص بودن تعداد لايه‎هاي ايزوگام و تنظيم فيدريگ و تغذيه خط توليد با مواد و اوليه مورد نياز؛ ابتدا تيشو و پلي آستر وارد مخزن‌هاي قير آماده شده مي‌شود و با پرايمر آماده شده يا قير دميده آغشته مي‌گردد.

با تنظيم استاندار ضخامت لايه در خروجي سيستم به مرحله كوتينگ و اضافه شدن فويل آلومينيم به لايه‌هاي آغشته شده به مواد اوليه به منظور كاهش دما وارد حوضچه‌هاي حاوي آب مي‌گردد. محصول چند لايه بهم چسبيده پس از خنك كاري در حوضچه از بين وولينگ‌هاي سرد عبور كرده و در ادامه فرايند فيلم پلي‌اتيلن به قسمت زيرين لايه‌ها اضافه مي‌گردد. ايزوگام تكميل شده به منظور ذخيره‌سازي موقت قبل از بسته‌بندي به سمت آسانسور هدايت گشته و دز طي آن توسط ونتيلاتورهاي خشك‌شده و به سمت دستگاه رول كن به صورت كانتينيوس هدايت مي‌شود.

دستگاه محصول توليدي پارچه مانند را در طول ده متر بريده و رول كرده و توسط سيستم پران به بيرون پرتاپ مي‌نمايد.

 

2- ماشين آلات و تجهيزات خط توليدايزوگام

ماشين آلات و تجهيزات توليدي مورد نياز توليد عايق‌هاي رطوبتي عبارتند از:

  • بويلر روغن گرم داراي دو رديف كوئيل حرارتي از لوله آتشخوار، مشعل متناسب با نوع سوخت و مجهز به تابلو برق و سيستم‌هاي كنترل الكتريكي و هيدروليكي، پمپ سوخت، مخزن ذخيره روغن، مخزن انبساط
  • دستگاه بونزا (كوره پخت) داراي الكتروموتور گيربكس‌دار و تابلوهاي برق و كنترل الكتريكي
  • دستگاه ميكسر داراي الكتروموتور گيربكس‌دار و تابلوهاي برق و كنترل الكتريكي
  • سيستم اندود كاري با ظرفيت ۴۰۰كيلوگرم جهت توليد ۱۰ متر عايق در دقيقه و داراي تشت و غلطك غوطه‌ور به انضمام سيستم حرارتي و ضخامت سنج
  • سيستم كوتينگ ورق و فويل آلومينيوم و نايلون پلي‌اتيلن داراي الكتروموتور گيربكس دار و تابلوهاي برق و كنترل الكتريكي
  • سيستم كولينگ داراي تشت دو طبقه و غلطك‌هاي كشنده و انتقال به قطر و مجهز به پمپ سيركولاسيون مايع خنك كننده و برح خنك كننده ورق‌هاي عايق رطوبتي  
  • سيستم رزرواسيون داراي آسانسور متحرك ذخيره‌سازي ورق ايزوگام و به ظرفيت ۴۰ متر در دقيقه۱۳  
  • دستگاه بسته‌بندي نيمه اتوماتيك داراي تابلو كنترل اتومانيك و غلتك‌هاي كشنده الكترو گيربكس‌دار مجهز به ماشين برش و ماندرال رول كن ورق‌ها به همراه سيستم بيرون انداز رول‌هاي آماده شده
  • مخازن ذخيره قير صد تني مجهز به كوئيل روغن گرم و  عايق شده با  پشم شيشه از جنس ورق گالوانيزه

طرح توليد ايزوگام | بررسي بازار و رقبا

تا پايان سال 1398 تعداد 128 واحد صنعتي عايق‌هاي رطوبتي از پشم شيشه با اشتغال 2494 با ظرفيت اسمي 1828824تن عايق‌هاي رطوبتي از پشم شيشه در كشور در حال فعاليت مي‌باشند.

 محصول تعداد سرمايه تعداد ظرفيت واحد كد آيسك
عايق هاي رطوبتي از پشم شيشه 128 2019477 2494 1828824 تن 2699512312

محصولات توليدي آن‌ها هم در سازه‌هاي جديد و هم در بازسازي عايق‌هاي رطوبتي ساختمان و سازه‌هاي قديمي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

طرح توليد ايزوگام | سرمايه گذاري مورد نياز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث واحد توليد عايق‌هاي رطوبتي در سال جاري با ظرفيت اقتصادي حدود 59 ميليارد ريال سرمايه نياز دارد. نرخ بازدهي داخلي سرمايه‌گذاري بيشتر از 38 درصد بوده و در كمتر از 3 سال بعد از به توليد رسيدن سرمايه اوليه خود را برداشت مي‌كنيد. در ادامه خلاصه‌اي از نيازمندي‌هاي احداث اين واحد با ظرفيت عملي توليد 15000تن در سال ارائه شده است:

مشخصات عمومي طرح

رديف موضوع برآرود واحد
1 زمين   5000 متر مربع
2 زيربنا كل توليدي ،خدماتي و ستادي و روباز 2000 متر مربع
3 ماشين آلات  صنعتي 25920 ميليون ريال

 

جدول سرمايه گذاري طرح

رديف موضوع هزينه ها  (ميليون ريال )
1 سرمايه گذاري ثابت 48505
2 سرمايه گذاري  درگردش 10610
3 كل سرمايه گذاري 59115
4 هزينه توليد ساليانه 54,626

شاخص هاي مالي

موضوع  
نرخ بازده داخلي IRR 38
دوره برگشت سرمايه 2/38
درصد فعاليت در نقطه سر به سر 29

 

طرح توليد ايزوگام | مزاياي اجراي طرح

با توجه به مصارف متعدد ايزولاسيون‌هاي رطوبتي به عنوان كالايي ضروري  در بخش‎هاي ساختماني و عمراني كشور و مزيت داشتن منابع قابل توجه مشتقات نفتي در كشور به موازات تقاضاي بالا، جذابيت قابل قبولي در اين زمينه هم جهت مصرف داخل و هم با تكيه بر تكنولوژي توليد محصولات با كيفيت استاندارد بين‌المللي در حوزه صادرات موجود مي‌باشد. در ادامه برخي مزاياي اجراي اين طرح ارائه شده است:

  • سودآوري، بازده و دوره برگشت مناسب سرمايه­ گذاري
  • كاربرد گسترده و رو به رشد محصولات طرح (وجود تقاضاي مستمر)
  • امكان صادرات اين محصول در صورتي كه استانداردهاي لازم و تكنولوژي مناسب در تنوع بخشي به توليدات استفاده شود
  • امكان دسترسي به سازندگان داخلي جهت توليد ماشين آلات با كيفيت مطلوب

طرح توليد ايزوگام | نتيجه مطالعات مالي و اقتصادي

تحقيقات بازار و ارايه معيارهاي محاسبه هر يك از موارد برآورد سرمايه ثابت و در گردش و توضيح پيرامون هزينه‌هاي ثابت و متغير طرح، پيش‌بيني و قيمت تمام‌شده و همچنين سود ساليانه طرح محاسبه گرديده است.

مهم‌ترين شاخص‌هاي مالي و اقتصادي طرح با محاسبات مالي كه از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده، وضعيت قابل قبولي را به لحاظ مالي براي توليد عايق‌هاي رطوبتي با كيفيت نشان مي‌دهد. به دليل وجود تقاضاي مازاد در طول چند سال اول  زمينه بسيار مساعدي براي ايجاد اين واحد  فراهم است. جهت اخذ مجوزهاي توليد اين محصول و تامين زيرساخت براساس پلان‌هاي مهندسي توليد استاندارد و صادرات محور مي‌توانيد در تمامي مراحل انجام كار از زمان بررسي ايده تا پياده‌سازي و زمان بهره‌برداري از مشاوران و كارشناسان خبره و با تجربه كاردوك كمك بگيريد.

 

خدمات قابل ارايه  كاردوك به  طرح‌ها و واحدهاي توليد كننده

  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • تامين نيروي انساني نصب و راه اندازي ماشين آلات و تاسيات عمومي طرح توليد كاشي سراميكي مختلف
  • مشاوره فرمولاسيون مواد اوليه ،لعاب و انگوب
  • مشاوره اصلاح تكنواوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي توليد كاشي
  • مشاوره صادرات محصول با كيفيت به كشورهاي ديگر

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: طرح توليد ايزوگام

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طرح توليد ايزوگام،
موضوع:
[ ۱۷ تير ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۰۴:۰۷ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی