كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

نگارش طرح توجيهي فيلم و نايلون پلاستيكي جهت دريافت مجوزهاي لازم و راهنمايي براي راه اندازي واحد توليدي ضروري است. فيلم به لايه‌اي نازك از ماده اطلاق مي‌شود كه داراي پيوستگي منظم و با قابليت انعطاف است. خصوصيات فيلم هاي مختلف بيشتر به نوع ماده سازنده آن و فرايند توليد آن وابسته است، البته براي دستيابي به خواص مطلوب از مواد افزودني و بهبود دهنده‎ها نيز در فرايند ساخت اين فيلم‎ها استفاده مي‌شود. در ادامه خلاصه طرح توجيهي فيلم و نايلون پلاستيكي CPP به صورت اجمالي توضيح داده شده است. براي كسب اطلاعات بيشتر با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار و طرح توجيهي كاردوك تماس بگيريد.

 

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 منبع : طرح توجيهي فيلم و نايلون پلاستيكي

معرفي محصول ها در طرح توجيهي فيلم و نايلون پلاستيكي

فيلم به لايه نازكي از ماده اطلاق مي‌شود كه داراي پيوستگي منظم و با قابليت انعطاف است. يك فيلم داراي يك يا چند لايه از مواد مختلف مي‌باشد. ضخامت فيلم‌ها بين 0.5 ميكرومتر تا ۱ ميلي‌متر بسته به نوع كاربرد و نياز متغيير هست. خصوصيات فيلم‌هاي مختلف بيشتر به ماده سازنده آن وابسته است؛ البته اثر مواد افزودني و بهبود دهنده‌ها نيز در خصوصيات اين فيلم‌ها تاثير گذارند. مواد اوليه فيلم‌ها و ميزان پيچيدگي فرايند توليد بيشترين تاثير را روي قيمت تمام شده محصولات دارد. در سال‌هاي اخير استفاده از اين محصولات به خصوص در بخش‌هاي مختلف صنايع غذايي رواج بسياري پيدا كرده است.

جهت مشاهده ساير انواع طرح توجيهي صنايع شيميايي و دارويي كليك كنيد.

انواع فيلم و كيسه پلاستيكي در طرح توجيهي فيلم و نايلون پلاستيكي

فيلم‌ها و كيسه‌هاي پلاستيكي به دو دسته عمده تقسيم مي‌شوند كه عبارتند از :

1ـ فيلم ريخته گري شده  (CPP)

اين فيلم‌ها به هم به صورت ورق به روش نورد سرد (فيلم ريخته گري شده) توليد مي‌شوند و هم از روش‌هاي متنوع لوله‌اي بلوينگ شده تهيه مي‌گردند. در هر مورد سرد كردن مذاب موجب مي‌شود تا خواص ظاهري عالي و مناسبي را بدست بياورد. اين گونه فيلم‌ها را از ترميب پليمري پلي پروپيلن با استفاده از افزودني‌هاي بهبود دهنده مناسب تهيه مي‌كنند.

 

2 - فيلم  پلي پروپيلن (BOPP) 

از آن جا كه 80درصد توليد فيلم‌هاي پلي پروپيلن از نوع ارينت شده (BOPP) با قابليت هيت ست و شيرينگ محصولات است، به خاطر اهميت خاص اين فيلم در اين بخش به صورت مجزا به بررسي اين فيلم پرمصرف در صنايع بسته‌بندي مي‌پردازند. تا سي سال قبل سلفون‌ها بيشترين كاربرد را در صنايع بسته بندي داشتند، ولي با ورود BOPP به صنعت، اين محصول به سرعت جايگزين سلفون شد. فيلم‌هاي ريخته گري و كاستينگ شده داراي تكنولوژي آسان‌تري نسبت به BOPP هستند و از طرف ديگر روز به روز اين محصول جايگزين فيلم‌هاي ديگر مي‌شود.

استانداردها اساسي در طرح توجيهي فيلم و نايلون پلاستيكي

بسياري از روش‌هاي آزمون براي كنترل كيفيت توليد فيلم به صورت استاندارد در آمده اند. تركيب شيميايي فيلم توسط دستگاه "IR Spectrum" مشخص مي‌گردد. اين دستگاه بر اساس خذف طيف، وزن سنجي و آناليز مولكولي عمل مي‌كند. بر اساس وزن مولكولي به دست آمده توسط دستگاه ماهيت، نوع تركيب شيميايي فيلم مشخص مي‌گردد.

  • ضخامت متوسط براساس استاندارد DIN 53370 يا ASTME252 تعيين مي‌گردد. در اين روش‌ها تا ضخامت 0.1 ميلي متر قابل اندازه‌گيري است.
  • روش‌هاي محاسبه خصوصيات فيزيكي فيلم‌ها در استانداردهاي D1922، D1894، D1822، D882 يا ASTM1501184 قابل اندازه گيري مي‌باشد.
  • دانسيته فيلم بر اساس استانداردهاي ASTM1505IC قابل اندازه گيري است.
  • نقطه ذوب، دماي انتقال شيشه‌اي (Tg) ، دماي تجزيه، آناليز حرارتي مختلف به راحتي قابل اندازه‌گيري بوده و پايداري حرارتي فيلم‌ها براي طراحي عايق‌هاي الكتريكي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

كدهاي آيسيك صنعتي محصول  

كد ISIC نام محصول
2520312623 انواع فيلم پلاستيكي نانو
2520412366 انواع فيلم  پلاستيكي چند لايه
2520512372 انواع فيلم چند لايه پلاستيكي حباب دار
2520512378 فيلم تك لايه پلي پروپيلن ساده
2520512379 فيلم تك لايه پلي پروپيلن BOPP (دو طرف جهت دار) ساده و متالايز
2520512632 فيلم پلاستيكي چند لايه ساخته شده به روش خود ممزوج
2520512633 فيلم  پلاستيكي چند لايه لمينيت شده
2520512738 فيلم پلاستيكي چند لايه پوشش داده شده (coated film)
2520512759 فيلم تك لايه پلي پروپيلن كست ريخته گري (cpp) ساده
2520512948 فيلم تك لايه پلي اتيلن دو طرف جهت دار (BOPE) ساده
2520512949 فيلم تك لايه پلي استايرن دو طرف جهت دار (BOPS) ساده
2520512977 فيلم پلاستيكي چند لايه دو طرف جهت دار

 

طرح توجيهي فيلم و نايلون پلاستيكي | موارد كاربرد

اين فيلم عمدتا در بسته بندي منسوجات به كار مي‌رود كه در آن مجموعه‌اي از براقيت بالا، مه گرفتگي پايين و عدم خرابي رنگ مورد نظر است. فيلم ريخته گري شده pp براي لفاف پيچي كامل كالاهاي كاغذي نيز به كار مي‌رود. فيلم ريخته گري شده به عنوان لايه سيل در ساختارهاي لمينت مناسب براي حرارت دهي مثل ضد عفوني با اتوكلا و كاربردهاي جوشاندن در كيسه نيز به كار گرفته مي‌شود. ورق آن در شكل دهي حرارتي براي ظروف قابل ضد عفوني و بسته بندي مواد غذايي به كار گرفته مي‌شود. زمينه‌هاي كاربرد فيلم‌هاي پليمري از يك نگاه ديگر به سه قسمت اصلي تقسيم مي‌گردد:

۱صنايع بسته بندي

صنايع بسته بندي مهم‌ترين زمينه كاربرد فيلم‌هاي پليمري محسوب مي‌گردد. در حقيقت بسياري از فيلم‌ها براي يك نوع كاربرد در اين صنعت مورد استفاده قرار مي‌گيرند. بسته بندي خود مي‌تواند به دو گروه صنايع غذايي و غيرغذايي تقسيم شود. در بسته بندي صنايع غذايي قوانين خاصي در مورد مسائل بهداشتي و اثرات سوء پلميرها بر روي مواد مطرح مي‌گردد.

۲عايق كاري سيم و كابل

فيلم‌هايي كه داراي مقاوت بالاي الكترونيكي و ضريب پايين اتلاف هستند، در اين بخش مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

۳نوار چسب

 يكي ديگر از عمده مصارف اين فيلم ها در صنعت چسب است.

طرح توجيهي فيلم و نايلون پلاستيكي | موارد كاربرد

كالاهاي جايگزين فيلم و نايلون پلاستيكي cpp

در فيلم‌هاي BOPP جهت يافتگي در دو سو باعث بهبود ويژگي‌هاي فيلم همچون افزايش استحكام، نفوذپذيري كمتر، چاپ پذيري و مقاومت پارگي بهتر شده است. هيچ كسي ادعا نمي‌كند كه فيلم‌هاي تخت پلي پروپيلن CPP مي‌تواند در اين ويژگي‌ها با BOPP رقابت كند. ولي پيشرفت‌هاي بدست آمده در روش‌ها و تكنولوژي توليد، به خصوص روش كواكستروژن به همراه شفافيت بيشتر در امكان كنترل بهتر مورفولوژي محصول باعث شده كه CPP انتخاب مناسب‌تري به عنوان لفاف (Wrap) و بر چسب به خصوص در صنايع بسته‌بندي باشد.

از جمله دو مزيت شايان CPP نسبت به BOPP، مي‌توان به استحكام جوش بهتر و هزينه توليد كمتر اشاره كرد.

اصطلاحات و تفاوت مابين پلاستيك‌هاي (PP، OPP ، CPP ، PPF) به شرح ذيل است :

OPP:  محصولات با منشا  پلي پروپيلن

CPP: محصولات ساخته شده از پلي پروپيلن ريخته گري شده

PPF: الياف ساخته شده از  پلي پروپيلن

 

ويژگي‌هاي پلاستيك‌هاي ساخته شده از پلي پروپلين

پلاستيك OPP: قابليت پوشش سيل شدن مناسب و قابليت بازيافت مطابق با معيارهاي حفظ محيط زيست كاملاً و استانداردهاي بين المللي مربوطه است. لذا اين ماده را براي توليد نوار، بطري و كيسه‌هاي پلاستيكي به كار مي برند كه در آن فيلم پس از كشش لبه كناري آن را با يك نوار چسبنده با زبان باز شونده نصب مي‌گردد. از اين ماده به طور گسترده‌اي در پوشاك، مواد غذايي، لوازم التحرير استفاده مي‌كنند.

پلاستيك CPPاين محصولات عايق مناسب رطوبت و بو بوده و كاربردهاي متعددي دارند. از آن مي‌توان بعنوان عنوان فيلم بستر كامپوزيت نيز استفاده كرد. همچنين به دليل قابليت متاليزه كردن آن به طور گسترده‌اي به عنوان بسته بندي مواد غذايي و كالايي با ظاهري بسيار عالي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. در فيلم‌هاي كامپوزيتي، پوشش‌هاي بافتني و كيسه‌هاي بسته بندي گل و غذا، فيلم آلومينيوم، فيلم متاليزه تزئيني، كيسه‌هاي پخت و پز و گرم كردن غذا، بسته بندي اسپتيك و بسته بندي مواد خوراكي و آبنبات‌ها از اين ماده استفاده مي‌شود.

پلاستيك PPF: داراي خواص مناسب همانند شفافيت؛ قدرت و تحمل كشش بالا، مقاومت در برابر سايش و خوردگي مناسب، عايق الكتريكي هستند. اما پلاستيك PPF در مقابل گرما، رطوبت و قابليت رنگ پذير و طول عمر ويژگي مطلوب را ندارد. اين ماده به عنوان ماده پر كننده بتن و گچ براي بهبود مقاومت در برابر ضربه استفاده مي‌شود. در مواد تزئيني براي اتومبيل و خانه، قطعات، اسباب بازي و در ساخت محصولات بهداشتي يكبار مصرف مانند دستمال‌هاي بهداشتي، روپوش جراحي، كلاه، ماسك، ملافه، پارچه پوشك، نوار بهداشتي براي زنان، نوزادان و بزرگسالان نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

 

طرح توجيهي فيلم و نايلون پلاستيكي | تكنولوژي و فرايند توليد CPP

مطابق شكل توليد فيلم CPP (مخفف: cast polypropylene) ابتدا خوراك واحد كه پلي پروپيلن است با ضايعات برگشتي از خط توليد مخلوط شده و به اكسترودر فرستاده مي‌شود. درصد خوراك با جريان برگشتي به ترتيب حدود ۹۴ و ۶درصد است. براي جلوگيري از ذوب شدن زود هنگام پلي پروپيلن خوراك دهي خط توليد توسط آب خنك مي‌شود. چنانچه اين بخش خنك نشود، اتصال پليمرها به همديگر و تشكيل زنجيره و در نهايت گرفتگي اين قسمت خواهد شد. براي خنگ نگه داشتن اكسترودر يك چرخه آب خنك كننده تعبيه شده است. آب استفاده شده براي اين قسمت آب دي يونيزه شده مي‌باشد.

در داخل اكترودر عمليات ذوب پليمر انجام مي‌شود، دما در اين محيط حدود 200 درجه سانتگيراد است. بعد از اين پليمر ذوب شده از بخش غربال و تنظيم عبور كرده و توسط لوله‌هاي اتصال به داي هدايت مي‌شوند. هيچ گونه تجهيزات كششي در اين خط وجود ندارد. باز شدن داي براي توليد فيلم با ضخامت ۱ ميلي متر كنترل مي‌شود. تنظيم سوراخ داي بايد به صورتي انجام گيرد كه از متورم شدن فيلم بعد از خروج از داي جلوگيري شود.

خارج شدن قالب مذاب

بعد از اينكه پليمر از قالب مذاب خارج شد، از روي رول‌هاي مخصوص كه اغلب داراي روكشي از جنس كروم هستند، عبور داده مي‌شوند. اين رول‌ها از داخل توسط آب 4درجه سانتيگراد خنك مي‌شود. جريان كوچك هوا توسط برش هوايي توليد مي‌شوند، اين كار از دو لحاظ حائز اهميت است؛ اولا براي خنك كردن فيلم موثر بوده و در ثاني از چسبيدن فيلم به سطح رول‌ها جلوگيري مي‌كند. در اولين رول دماي فيلم به حدود 30 درجه سانتي‌گراد مي‌رسد و در مرحله بعد در رول دوم اين دما به 10درجه سانتي‌گراد كاهش مي‌يابد.

اين رول‌ها توسط آب به طور غيرمستقيم از داخل سرد مي‌شوند. يكنواختي دما در رول مسئله بسيار مهمي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد. اين امر توسط گردش آب سرد با دبي بالا و دماي پايين محقق مي‌گردد.

در نهايت اندازه گيري خالي و عمليات نهايي روي فيلم انجام مي‌شود. اين عمليات شامل خالي كردن بارهاي الكتريكي از فيلم به خاطر چاپ فيلم در مراحل بعد و جدا كردن كناره‌هاي فيلم و برگردان آن به اكسترودر و... مي‌باشد.

طرح توجيهي فيلم و نايلون پلاستيكي | تكنولوژي و فرايند توليد CPP

 

طرح توجيهي فيلم و نايلون پلاستيكي | مواد اوليه براي توليد

مواد اوليه مورد نياز براي توليد فيلم CPP را مي‌توان به صورت زير دسته بندي نمود:

  • پلي پروپلين گريد فيلم
  • افزودني ها
درصد واحد نياز براي توليد فيلم CPP ماده اوليه
99/81 تن 5500 پلي پروپيلن گرد فيلم
0/18 تن 10 مواد افزودني
100 تن 5510 مجموع

الف - پلي پروپلين 

پلي پروپيلن يكي از پلاستيك‌هاي همه منظوره و پر مصرف دنيا مي‌باشد كه براي اولين بار در دهه 1950 در مقياس آزمايشگاهي، از پليمريزاسيون مونومر پروپيلن با ساختار n(CH2CH(CH3)--) توليد شد و در سال 1954 ميلادي توليد آن به صورت صنعتي آغاز شد. چگالي كم g/cm3  (0.9 -  0.91)، شفافيت بالا، مقاومت تخريبي در برابر استرس‌هاي محيطي، مقاومت كششي بالا، صلبيت بالا، مقاومت دمايي بالا دماي ذوب شوندگي 160-170 0 سانتي‌گراد مقاومت در برابر اسيدها و بازها و حلال‌ها، استحكام مكانيكي خوب، خواص خوب قالب گيري، بي بو و غير سمي و غير قابل حل در آب، تمايل به اكسيده شدن در هواي آزاد و حساسيت و تخريب نسبت به تابش پرتوهاي ماوراي بنفش.

ب - افزودني ها

مواد افزودني مورد نياز براي توليد فيلم CPP مجموعه‌اي از عواملي است كه هر خاصيت ويژه‌اي را به محصول نهايي تغيير مي‌دهد. معمولا تركيب و درصد مواد اين مجموعه سري بوده و توسط تامين كننده تجهيزات در حد نياز تامين مي‌شود.

 

 

خدمات قابل ارايه  كاردوك به  طرح‌ها و واحدهاي توليد كننده

  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • تامين نيروي انساني نصب و راه اندازي ماشين آلات و تاسيات عمومي طرح توليد كاشي سراميكي مختلف
  • مشاوره فرمولاسيون مواد اوليه ،لعاب و انگوب
  • مشاوره اصلاح تكنواوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي توليد كاشي
  • مشاوره صادرات محصول با كيفيت به كشورهاي ديگر

 

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع : طرح توجيهي فيلم و نايلون پلاستيكي

 
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۳ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۳۴:۳۶ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی