كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

طرح توجيهي توليد تيرچه فلزي چرا در ايران اهميت دارد؟ در صنعت ساختمان كشور نزديك به 80درصد از سقف‌ و كف‌هاي ساختمان‌ها  از خرپا تيرچه ساخته شده است. ويژگي‌هاي بارز اين محصول داشتن سرعت بالا در ساخت، هزينه كم و به صرفه بودن آن در صنعت ساختمان سازي است. الزامات رشد و توسعه صنعت ساختمان‌سازي در كشور، نياز به توليد انبوه خرپاهايي با كيفيت بالا و داراي استانداردهاي مورد نياز و قابل اعتماد را بيشتر نموده است. بنابراين ساخت تيرچه‌هاي بتوني به شيوه سنتي در محل ساختمان‌سازي به صورت دستي نه تنها نمي‌تواند پاسخگوي حجم بالاي تقاضا باشد، بلكه از نظر اقتصادي و قابليت اعتماد و استاندارد محصول توجيه ندارد.

راه‌كار مناسب براي دستيابي به شرايط مطلوب، توليد انبوه خرپاهاي پيش‌ساخته، توليد در كارخانه‌هاي مجهز و تخصصي خارج از محل سازه و به صورت كاملاً مكانيزه مي‌باشد. در حال حاضر در بسياري از كشورها بنگاه‌هاي صنعتي متعددي در زمينه توليد سازه‌هاي فولادي به ويژه خرپاهاي پيش‌ساخته فولادي فعاليت دارند و افزايش نياز عمراني بويژه در احداث ساختمان‌ها و بناهاي بزرگ نظير ورزشگاه‌ها و فروشگاه‌هاي بزرگ، پيمانكاران و سازندگان ساختمان‌ها به ويژه انبوه‌سازان را به خريد خرپاهاي آماده از سازندگان معتبر كه محصولات آن‌ها از سطح كيفيتي بالا و يكنواختي برخوردارند، متمايل كرده است. خريد محصولاتي با هزينه كمتر، سرعت توليد بالاتر و قابل اعتماد، مزيت‌هاي بيشتري را در بازار ساخت وسازهاي عمران و مسكن ايجاد كرده است.

براي دريافت مشاوره كسب و كار در زمينه توليد و استاندارد توليد دارو در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: طرح توليد تيرچه فلزي

طرح توليد تيرچه فلزي | معرفي تيرچه فلزي 

تيرچه بتوني پيش ساخته فولادي عبارت است از شبكه پيش ساخته‌اي از آرماتورهاي كششي و عرضي و ميلگرد اتصال بالايي كه به شكل خرپا به همديگر جوش شده و ايستايي و مقاومت لازم را براي حمل و اجرا در سازه را تامين مي‌كند. از اين محصول براي ايجاد سقف، راهرو، كف سالن‌ها و حتي سطوح شيب‌دار در ساختمان‌ها مي‌توان استفاده نمود. جهت سفارش و نوشتن طرح توجيهي كليك كنيد.

طرح توليد تيرچه فلزي | ويژگي‌هاي تيرچه فلزي

مهمترين مزيت‌ محصولات ساخته شده از تيرچه هاي فلزي، قابليت توليد آنها در اندازه و شكل هاي متفاوت متناسب با نياز ،نقشه و پلان ارايه شده سازندگان ساختمان، به صورت انبوه و متناسب با ويژگي‌هاي كيفي و كمي يكسان و استاندارد است.

ويژگي‌ها و مزاياي انواع تيرچه فلزي به شرح زير است:

  • نداشتن نياز به جك و شمع بندي زير سقف
  • امكان همزماني بتن ريزي در چند سقف ساختمان
  • سرعت بالاي اجراي سقف
  • سهولت نصب و اجراي داكت‌هاي تاسيساتي   
  • صرفه جوي و كاهش مصرف بتن در سازه
  • كمك به سبك سازي سقف با توجه به استفاده از بلوك‌‏هاي توخالي با يونوليت               
  • عايق سازي سقف در برابر انتقال صدا و حرارت
  • ايجاد صرفه جويي در مصرف مقاطع آهني در سازه
  • حذف فرايند طولاني ساخت خرپا غير استاندارد سنتي

 

معرفي كد هاي آيسيك تيرچه پيش ساخه مسلح

بر اساس سيستم طبقه‌بندي آيسيك كد‌‌‌‌ محصولات طرح جاري به شرح جدول ذيل مي‌باشد.

جدول كد آيسيك محصولات مورد نظر

2695612319

تيرچه بتني مسلح پيش ساخته

2929412529

توليد سازه تيرچه دستگاه اتوماتيك

2695512319

تيرچه بتني

2811512324

تيرچه فولادي

2695612376

تيرچه بتني مسلح پيش تنيده

طرح توليد تيرچه فلزي | مواد اوليه توليد و آماده سازي تيرچه هاي فلزي 

مواد اوليه اصلي توليد تيرچه فلزي را انواع ميلگرد و ورق آهني تشكيل مي‌دهد. ميلگرد هم بصورت كلاف و هم بصورت شاخه‌اي مورد استفاده قرار مي‌گيرد، اغلب واحدها براي دستيابي به سايز مناسب و عاج دارد نمودن ميلگرد كلاف از سيستم كشش و آنيلينگ آن استفاده مي‌كنند.

براي ساخت خرپا مي‌توان از انواع فولادهاي ساختماني در دو حالت نورد گرم شده (فولادي كه در دماي بالا شكل دهي مي شود) و فولاد اصلاح شده (فولاد نورد گرم خنك شده است كه با غلطك‌هاي نورد اضافي شكل داده مي‌شوند تا به ابعاد دقيق‌تر و كيفيت سطحي بهتر برسند) استفاده نمود. مهم‌ترين نوع فولادي كه در كشور رايج است، فولادهاي ساختماني كربني ساده است. در حالي كه در كشورهاي صنعتي فولادهاي فوق مستحكم كم آلياژ و ميكروآلياژ با تركيبات مختلف رايج است كه داراي استحكام بالاتري است و از همه مهم‌تر داراي نسبت استحكام به وزن بالاتر نسبت به فولادهاي كربني ساده هستند. اين دسته از فولادها جوش‌پذيري بالايي نيز دارند.

 

طرح توليد تيرچه فلزي | مواردكاربرد تيرچه فلزي

انواع تيرچه فلزي به عنوان كالاي مصرفي در صنعت ساختمان شناخته مي‌شوند. و مي‌تواند به عنوان محصول طرح جاري به مصرف انواع پروژه‌هاي عمراني برسد و درساخت تيرچه براي سقف‌هاي تيرچه-بلوك در پروژه‌هاي مختلف نيز از اين محصول استفاده گيردد.

طرح توليد تيرچه فلزي | تكنولوژي و فرايند توليد تيرچه فلزي

خط توليد اين محصول پس از كشش و عاج دار كردن مفتول خاموت و آنيل كردن آن در كوره و آماده بودن ميلگردهاي طولي از دستگاه اتوماتيك براي انجام عمليات‌هاي توليد استفاده مي‌شود و در نهايت كلاف آماده با استفاده از شرايط ويژه در مجاورت بخار با بتن مسلح مي شود. در دستگاه توليد اتوماتيك تيرچه، ابتدا ميلگردهاي اصلي را به صورت شاخه‌اي درون ريل‌هايي كه در دستگاه تعبيه شده است، جاگذاري مي‌گردد و ميلگردهايي كه زيگزاگ خواهند شد، به صورت رول در محل تعبيه شده قرار خواهند گرفت و كار جاگذاري سر ميلگرد در استريتر و خم كن با كمك بازوهاي هيدروليكي انجام مي‌شود.

وظيفه و نحوه انجام كار تابلو برق

تابلو برق اين دستگاه توانايي كنترل جريان ترانس ها، زمان گذر جريان و نحوه جوش دادن برنامه ريزي شده ، اعم از جوش هارموني يا تحريك يكباره همه ترانسها را دارد. تابلو وظيفه كنترل جك ها و سنسورها و فرمان دادن به شير برقي‌ها را نيز به عهده دارد و وظيفه اپراتورها تنها نظارت بر صحت عملكرد دستگاه و بارگذاري‌هاي اوليه خواهد بود.

حركت براي نقاط جوش جديد

سيستم كشنده با حركت خود، قسمتي از تيرچه بلوك كه عمليات جوشكاري آن تمام شده را حركت مي‌دهد تا نقاط جديد مورد نظر براي جوشكاري در مقابل نازل‌هاي جوش كاري قرار بگيرند. ميلگردهاي اصلي و زيگزاكي شامل قيدها (ريل ها) و هدايت كنندها مي‌باشد تا حركت ميلگردها در درون اين راهنماها انجام شود. سيستم داراي كلمپ جانبي است كه در هر دو طرف نصب شده‌اند و دو نقطه متوالي از محل اتصال ميلگردهاي پاييني به ميلگردهاي زيگزاكي را محكم كند.با انجام اين عمل، ميلگردها كاملا در جاي خود بند و محكم شده اند و آماده جوشكاري مي‌باشد.

ترتيب جوش ميلگردها

در ابتدا دو الكترود كه در بالا قرار دارند، ميلگرد اصلي بالايي را به ميلگردهاي زيگزاكي در دو  رأس ميلگردهاي زيگزاكي جوش مي‌دهد. بدين معنا كه در يك زمان، دو رأس ميلگردهاي زيگزاكي چپ و راست به ميلگرد اصلي بالا جوش داده مي‌شود. پس از اتمام جوشكاري، سيستم جلوبرنده، مجددا سيستم را به جلو هدايت مي‌كند تا نقاط جديد مورد نظر جوشكاري در مقابل اتوگان‌هاي بالا قرار گيرد. با اين حركت  نقاط جوشكاري جانبي در مقابل اتوگان‌هاي دوبل كه در جوانب تيرچه بلوك هستند، قرار مي‌گيرد.

عمليات جوشكاري نقاط جانبي

در اين مرحله عمليات جوشكاري نقاط جانبي تيرچه بلوك (جوش ميلگردهاي زيگزاكي به ميلگردهاي جانبي) انجام مي‌شود. البته قبل از اين كار جكي كه در بالا قرار دارد (سيستم نگهدارنده بالا) با حركت به سمت پايين، روي ميلگرد اصلي بالا فشار اعمال مي‌كند تا ميلگردهاي اصلي پاييني كه در كنار ميلگردهاي زيگزاكي در ريل مخصوص قرار دارند، در كنار يكديگر مقيد شوند.

در مجموع يك اتوگان دوبل در سمت راست و يك اتوگان در سمت چپ قرار دارد كه هر اتوگان دوبل، دو نقطه را جوشكاري مي‌كند؛ يعني در يك زمان دو نقطه در سمت راست و دو نقطه در سمت چپ جوشكاري مي‌شود. براي برش تيرچه بلوك‌ها از يك دستگاه قيچي هيدروليكي استفاده شده است. پس از برش تيرچه بوسيله جك پراني كه بر روي ميز محصول در نظر گرفته شده است، تيرچه را به پالت مخصوص هدايت مي‌كند. اين فرايند قادر است محصولات را در طول‌هاي 6متري الي 12متري توليد نمايد، ولي با توجه به نياز مشتريان طول برش‌هاي مختلف نيز مي‌تواند توليد شود.

 

بررسي بازار و رقبا در طرح توليد تيرچه فلزي

انواع تيرچه صنعتي ساخته شده سازه‌هاي مسلح تركيبي از ميلگرد و بتن عمدتاً در ساختمان و پروژه هاي عمراني مرتبط  مورد مصرف قرار مي‌گيرد. اين محصول به‌دليل اقتصادي بودن و كيفيت قابل رقابت با كالاهاي جايگزين هم در بازار و در پروژهاي بزرگ و كوچك سازه‌اي مي تواند مورد استفاده قرار گيرد. كل پروانه‌هاي بهره برداري صنعتي توليد انواع تيرچه مسلح كشور تا پايان سال 1399تعداد 1225 واحد است كه با ظرفيت‌هاي متفاوت به شرح جدول ذيل در كشور در حال فعاليت مي‌باشند. 

پروانه بهره‌برداري توليد انواع تيرچه صنعتي در كشور

تعداد

سرمايه

اشتغال

ظرفيت

واحد

1

600

5

60000

مترمكعب

86

39815

826

3217530

متر مربع

38

38970

281

972

هزار متر

1014

70306176

10622

70306176

متر

11

16462

83

10853640

عدد

75

757201

906

784627

تن

1225

71159224

12723

 

سرمايه گذاري مورد نياز

مشخصات عمومي طرح

رديف

موضوع

برآرود

واحد

1

زمين 

3500

متر مربع

2

 زيربنا كل توليدي ،خدماتي و ستادي  

800

متر مربع

3

دستگاههاي  خريد  داخلي  

50000

ميليون ريال

مزاياي اجراي طرح توليد تيرچه فلزي

  • تنوع بسياري از محصولات در يك خط توليد با تغيير قالب
  • قيمت قابل رقابت با انواع محصولات رقيب
  • در دسترس بودن تكنولوژي ساخت ماشين آلات بطور اتوماتيك در داخل كشور
  • امكان پذيري توليد در تمامي مناطق كشور
  • امكان راه اندازي واحد در ظرفيت اقتصادي با سرمايه گذاري نه چندان بالا
  •  قابليت توليد محصول صادراتي
  • وجود ظرفيت خالي در كشور براي راه اندازي واحدهاي جديد

نتايج  مطالعات فني ، اقتصادي و مالي

به استناد مطالعات انجام شده، تكنولوژي توليد تيرچه مسلح اتوماتيك در سطح جهان و در ايران سابقه زيادي ندارد. به همين دليل تعداد واحدهايي كه در كشور موجود است به نسبت تقاضاي بازار تعداد زيادي نيستند. نظر به اينكه تكنولوژي توليد به نسبت محصولات رقيب بسيار ساده‌تر و در نتيجه قيمت تمام شده پايين تري دارد و همچنين در كشور براي توليد اين محصول ظرفيت خالي وجود دارد؛ امكان احداث واحدهاي جديد با ظرفيت اقتصادي مي‌تواند مورد بررسي دقيق‌تر قرار گيرد. لذا جهت مشاوره اقتصادي و فني راه اندازي طرح يا ايجاد طرح توسعه مي‌توانيد با مشاورين كسب و كار كاردوك تماس حاصل فرماييد. براي مشاهده ساير طرح توجيهي صنعتي هاي نوشته شده توسط تيم كاروك كليك كنيد.

خدمات قابل ارايه  كاردوك به  طرحها و واحدهاي

  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار اختصاصي توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  •  ارايه مشاوره فني و كمك به راه اندازي طرح 
  • مشاوره بازاريابي محصول
  • مشاوره اصلاح تكنولوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره ارتقا بهروري بنگاه

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

طرح توجيهي توليد تيرچه فلزي چرا در ايران اهميت دارد؟ در صنعت ساختمان كشور نزديك به 80درصد از سقف‌ و كف‌هاي ساختمان‌ها  از خرپا تيرچه ساخته شده است. ويژگي‌هاي بارز اين محصول داشتن سرعت بالا در ساخت، هزينه كم و به صرفه بودن آن در صنعت ساختمان سازي است. الزامات رشد و توسعه صنعت ساختمان‌سازي در كشور، نياز به توليد انبوه خرپاهايي با كيفيت بالا و داراي استانداردهاي مورد نياز و قابل اعتماد را بيشتر نموده است. بنابراين ساخت تيرچه‌هاي بتوني به شيوه سنتي در محل ساختمان‌سازي به صورت دستي نه تنها نمي‌تواند پاسخگوي حجم بالاي تقاضا باشد، بلكه از نظر اقتصادي و قابليت اعتماد و استاندارد محصول توجيه ندارد.

راه‌كار مناسب براي دستيابي به شرايط مطلوب، توليد انبوه خرپاهاي پيش‌ساخته، توليد در كارخانه‌هاي مجهز و تخصصي خارج از محل سازه و به صورت كاملاً مكانيزه مي‌باشد. در حال حاضر در بسياري از كشورها بنگاه‌هاي صنعتي متعددي در زمينه توليد سازه‌هاي فولادي به ويژه خرپاهاي پيش‌ساخته فولادي فعاليت دارند و افزايش نياز عمراني بويژه در احداث ساختمان‌ها و بناهاي بزرگ نظير ورزشگاه‌ها و فروشگاه‌هاي بزرگ، پيمانكاران و سازندگان ساختمان‌ها به ويژه انبوه‌سازان را به خريد خرپاهاي آماده از سازندگان معتبر كه محصولات آن‌ها از سطح كيفيتي بالا و يكنواختي برخوردارند، متمايل كرده است. خريد محصولاتي با هزينه كمتر، سرعت توليد بالاتر و قابل اعتماد، مزيت‌هاي بيشتري را در بازار ساخت وسازهاي عمران و مسكن ايجاد كرده است.

براي دريافت مشاوره كسب و كار در زمينه توليد و استاندارد توليد دارو در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

عكس 1

طرح توليد تيرچه فلزي | معرفي تيرچه فلزي 

تيرچه بتوني پيش ساخته فولادي عبارت است از شبكه پيش ساخته‌اي از آرماتورهاي كششي و عرضي و ميلگرد اتصال بالايي كه به شكل خرپا به همديگر جوش شده و ايستايي و مقاومت لازم را براي حمل و اجرا در سازه را تامين مي‌كند. از اين محصول براي ايجاد سقف، راهرو، كف سالن‌ها و حتي سطوح شيب‌دار در ساختمان‌ها مي‌توان استفاده نمود. جهت سفارش و نوشتن طرح توجيهي كليك كنيد.

طرح توليد تيرچه فلزي | ويژگي‌هاي تيرچه فلزي

مهمترين مزيت‌ محصولات ساخته شده از تيرچه هاي فلزي، قابليت توليد آنها در اندازه و شكل هاي متفاوت متناسب با نياز ،نقشه و پلان ارايه شده سازندگان ساختمان، به صورت انبوه و متناسب با ويژگي‌هاي كيفي و كمي يكسان و استاندارد است.

ويژگي‌ها و مزاياي انواع تيرچه فلزي به شرح زير است:

  • نداشتن نياز به جك و شمع بندي زير سقف
  • امكان همزماني بتن ريزي در چند سقف ساختمان
  • سرعت بالاي اجراي سقف
  • سهولت نصب و اجراي داكت‌هاي تاسيساتي   
  • صرفه جوي و كاهش مصرف بتن در سازه
  • كمك به سبك سازي سقف با توجه به استفاده از بلوك‌‏هاي توخالي با يونوليت               
  • عايق سازي سقف در برابر انتقال صدا و حرارت
  • ايجاد صرفه جويي در مصرف مقاطع آهني در سازه
  • حذف فرايند طولاني ساخت خرپا غير استاندارد سنتي

عكس2

معرفي كد هاي آيسيك تيرچه پيش ساخه مسلح

بر اساس سيستم طبقه‌بندي آيسيك كد‌‌‌‌ محصولات طرح جاري به شرح جدول ذيل مي‌باشد.

جدول كد آيسيك محصولات مورد نظر

2695612319

تيرچه بتني مسلح پيش ساخته

2929412529

توليد سازه تيرچه دستگاه اتوماتيك

2695512319

تيرچه بتني

2811512324

تيرچه فولادي

2695612376

تيرچه بتني مسلح پيش تنيده

طرح توليد تيرچه فلزي | مواد اوليه توليد و آماده سازي تيرچه هاي فلزي 

مواد اوليه اصلي توليد تيرچه فلزي را انواع ميلگرد و ورق آهني تشكيل مي‌دهد. ميلگرد هم بصورت كلاف و هم بصورت شاخه‌اي مورد استفاده قرار مي‌گيرد، اغلب واحدها براي دستيابي به سايز مناسب و عاج دارد نمودن ميلگرد كلاف از سيستم كشش و آنيلينگ آن استفاده مي‌كنند.

براي ساخت خرپا مي‌توان از انواع فولادهاي ساختماني در دو حالت نورد گرم شده (فولادي كه در دماي بالا شكل دهي مي شود) و فولاد اصلاح شده (فولاد نورد گرم خنك شده است كه با غلطك‌هاي نورد اضافي شكل داده مي‌شوند تا به ابعاد دقيق‌تر و كيفيت سطحي بهتر برسند) استفاده نمود. مهم‌ترين نوع فولادي كه در كشور رايج است، فولادهاي ساختماني كربني ساده است. در حالي كه در كشورهاي صنعتي فولادهاي فوق مستحكم كم آلياژ و ميكروآلياژ با تركيبات مختلف رايج است كه داراي استحكام بالاتري است و از همه مهم‌تر داراي نسبت استحكام به وزن بالاتر نسبت به فولادهاي كربني ساده هستند. اين دسته از فولادها جوش‌پذيري بالايي نيز دارند.

عكس 3

طرح توليد تيرچه فلزي | مواردكاربرد تيرچه فلزي

انواع تيرچه فلزي به عنوان كالاي مصرفي در صنعت ساختمان شناخته مي‌شوند. و مي‌تواند به عنوان محصول طرح جاري به مصرف انواع پروژه‌هاي عمراني برسد و درساخت تيرچه براي سقف‌هاي تيرچه-بلوك در پروژه‌هاي مختلف نيز از اين محصول استفاده گيردد.

طرح توليد تيرچه فلزي | تكنولوژي و فرايند توليد تيرچه فلزي

خط توليد اين محصول پس از كشش و عاج دار كردن مفتول خاموت و آنيل كردن آن در كوره و آماده بودن ميلگردهاي طولي از دستگاه اتوماتيك براي انجام عمليات‌هاي توليد استفاده مي‌شود و در نهايت كلاف آماده با استفاده از شرايط ويژه در مجاورت بخار با بتن مسلح مي شود. در دستگاه توليد اتوماتيك تيرچه، ابتدا ميلگردهاي اصلي را به صورت شاخه‌اي درون ريل‌هايي كه در دستگاه تعبيه شده است، جاگذاري مي‌گردد و ميلگردهايي كه زيگزاگ خواهند شد، به صورت رول در محل تعبيه شده قرار خواهند گرفت و كار جاگذاري سر ميلگرد در استريتر و خم كن با كمك بازوهاي هيدروليكي انجام مي‌شود.

وظيفه و نحوه انجام كار تابلو برق

تابلو برق اين دستگاه توانايي كنترل جريان ترانس ها، زمان گذر جريان و نحوه جوش دادن برنامه ريزي شده ، اعم از جوش هارموني يا تحريك يكباره همه ترانسها را دارد. تابلو وظيفه كنترل جك ها و سنسورها و فرمان دادن به شير برقي‌ها را نيز به عهده دارد و وظيفه اپراتورها تنها نظارت بر صحت عملكرد دستگاه و بارگذاري‌هاي اوليه خواهد بود.

حركت براي نقاط جوش جديد

سيستم كشنده با حركت خود، قسمتي از تيرچه بلوك كه عمليات جوشكاري آن تمام شده را حركت مي‌دهد تا نقاط جديد مورد نظر براي جوشكاري در مقابل نازل‌هاي جوش كاري قرار بگيرند. ميلگردهاي اصلي و زيگزاكي شامل قيدها (ريل ها) و هدايت كنندها مي‌باشد تا حركت ميلگردها در درون اين راهنماها انجام شود. سيستم داراي كلمپ جانبي است كه در هر دو طرف نصب شده‌اند و دو نقطه متوالي از محل اتصال ميلگردهاي پاييني به ميلگردهاي زيگزاكي را محكم كند.با انجام اين عمل، ميلگردها كاملا در جاي خود بند و محكم شده اند و آماده جوشكاري مي‌باشد.

ترتيب جوش ميلگردها

در ابتدا دو الكترود كه در بالا قرار دارند، ميلگرد اصلي بالايي را به ميلگردهاي زيگزاكي در دو  رأس ميلگردهاي زيگزاكي جوش مي‌دهد. بدين معنا كه در يك زمان، دو رأس ميلگردهاي زيگزاكي چپ و راست به ميلگرد اصلي بالا جوش داده مي‌شود. پس از اتمام جوشكاري، سيستم جلوبرنده، مجددا سيستم را به جلو هدايت مي‌كند تا نقاط جديد مورد نظر جوشكاري در مقابل اتوگان‌هاي بالا قرار گيرد. با اين حركت  نقاط جوشكاري جانبي در مقابل اتوگان‌هاي دوبل كه در جوانب تيرچه بلوك هستند، قرار مي‌گيرد.

عمليات جوشكاري نقاط جانبي

در اين مرحله عمليات جوشكاري نقاط جانبي تيرچه بلوك (جوش ميلگردهاي زيگزاكي به ميلگردهاي جانبي) انجام مي‌شود. البته قبل از اين كار جكي كه در بالا قرار دارد (سيستم نگهدارنده بالا) با حركت به سمت پايين، روي ميلگرد اصلي بالا فشار اعمال مي‌كند تا ميلگردهاي اصلي پاييني كه در كنار ميلگردهاي زيگزاكي در ريل مخصوص قرار دارند، در كنار يكديگر مقيد شوند.

در مجموع يك اتوگان دوبل در سمت راست و يك اتوگان در سمت چپ قرار دارد كه هر اتوگان دوبل، دو نقطه را جوشكاري مي‌كند؛ يعني در يك زمان دو نقطه در سمت راست و دو نقطه در سمت چپ جوشكاري مي‌شود. براي برش تيرچه بلوك‌ها از يك دستگاه قيچي هيدروليكي استفاده شده است. پس از برش تيرچه بوسيله جك پراني كه بر روي ميز محصول در نظر گرفته شده است، تيرچه را به پالت مخصوص هدايت مي‌كند. اين فرايند قادر است محصولات را در طول‌هاي 6متري الي 12متري توليد نمايد، ولي با توجه به نياز مشتريان طول برش‌هاي مختلف نيز مي‌تواند توليد شود.

عكس 4

بررسي بازار و رقبا در طرح توليد تيرچه فلزي

انواع تيرچه صنعتي ساخته شده سازه‌هاي مسلح تركيبي از ميلگرد و بتن عمدتاً در ساختمان و پروژه هاي عمراني مرتبط  مورد مصرف قرار مي‌گيرد. اين محصول به‌دليل اقتصادي بودن و كيفيت قابل رقابت با كالاهاي جايگزين هم در بازار و در پروژهاي بزرگ و كوچك سازه‌اي مي تواند مورد استفاده قرار گيرد. كل پروانه‌هاي بهره برداري صنعتي توليد انواع تيرچه مسلح كشور تا پايان سال 1399تعداد 1225 واحد است كه با ظرفيت‌هاي متفاوت به شرح جدول ذيل در كشور در حال فعاليت مي‌باشند. 

پروانه بهره‌برداري توليد انواع تيرچه صنعتي در كشور

تعداد

سرمايه

اشتغال

ظرفيت

واحد

1

600

5

60000

مترمكعب

86

39815

826

3217530

متر مربع

38

38970

281

972

هزار متر

1014

70306176

10622

70306176

متر

11

16462

83

10853640

عدد

75

757201

906

784627

تن

1225

71159224

12723

 

سرمايه گذاري مورد نياز

مشخصات عمومي طرح

رديف

موضوع

برآرود

واحد

1

زمين 

3500

متر مربع

2

 زيربنا كل توليدي ،خدماتي و ستادي  

800

متر مربع

3

دستگاههاي  خريد  داخلي  

50000

ميليون ريال

مزاياي اجراي طرح توليد تيرچه فلزي

  • تنوع بسياري از محصولات در يك خط توليد با تغيير قالب
  • قيمت قابل رقابت با انواع محصولات رقيب
  • در دسترس بودن تكنولوژي ساخت ماشين آلات بطور اتوماتيك در داخل كشور
  • امكان پذيري توليد در تمامي مناطق كشور
  • امكان راه اندازي واحد در ظرفيت اقتصادي با سرمايه گذاري نه چندان بالا
  •  قابليت توليد محصول صادراتي
  • وجود ظرفيت خالي در كشور براي راه اندازي واحدهاي جديد

نتايج  مطالعات فني ، اقتصادي و مالي

به استناد مطالعات انجام شده، تكنولوژي توليد تيرچه مسلح اتوماتيك در سطح جهان و در ايران سابقه زيادي ندارد. به همين دليل تعداد واحدهايي كه در كشور موجود است به نسبت تقاضاي بازار تعداد زيادي نيستند. نظر به اينكه تكنولوژي توليد به نسبت محصولات رقيب بسيار ساده‌تر و در نتيجه قيمت تمام شده پايين تري دارد و همچنين در كشور براي توليد اين محصول ظرفيت خالي وجود دارد؛ امكان احداث واحدهاي جديد با ظرفيت اقتصادي مي‌تواند مورد بررسي دقيق‌تر قرار گيرد. لذا جهت مشاوره اقتصادي و فني راه اندازي طرح يا ايجاد طرح توسعه مي‌توانيد با مشاورين كسب و كار كاردوك تماس حاصل فرماييد. براي مشاهده ساير طرح توجيهي صنعتي هاي نوشته شده توسط تيم كاروك كليك كنيد.

خدمات قابل ارايه  كاردوك به  طرحها و واحدهاي

  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار اختصاصي توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  •  ارايه مشاوره فني و كمك به راه اندازي طرح 
  • مشاوره بازاريابي محصول
  • مشاوره اصلاح تكنولوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره ارتقا بهروري بنگاه

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: طرح توليد تيرچه فلزي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طرح توليد تيرچه فلزي،
موضوع:
[ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۰۳:۳۵ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی