كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

طرح توجيهي بازيافت كاغذ باطله، مي‌تواند با توجه به الگوي مصرف زندگي جوامع و توليد زباله هاي بسيار مخصوصا كاغذ، از آسيب زدن به محيط زيست جلوگيري كند و همينطور باعث حفظ و تامين مواد اوليه است. طبق آخرين اطلاعاتي كه در اختيار داريم تقريبا ده درصد از زباله‌هاي توليدي در كشورمان زباله‌هاي كاغدي هستند.  يكي از راه‌هاي حفظ محيط زيست و جلوگيري از آسيب به آن بازيافت است. بازيافت كاغذهاي باطله و استفاده مجدد از آن‌ها مي‌تواند در توليد مجدد ديگر محصولات همچون روزنامه، مقوا و … كاربرد داشته باشد، تا هر روزه درختان جديد براي توليد كاغذ قطع نگردد و يا حداقل تعداد آن‌ها كاهش يابد. در ادامه اين مطلب اطلاعات بيشتري پيرامون طرح توجيهي كاغذ باطله ارائه كرده ايم. براي سفارش و نوشتن طرح توجيهي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره از متخصصان مركز مشاوره كسب و كار و كاريابي كاردوك جهت نوشتن طرح توجيهي مي توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

منبع: طرح توجيهي بازيافت كاغذ

 

 

 

طرح توجيهي بازيافت كاغذ | معرفي محصول

با اينكه چوب ماده اصلي توليد كاغذ است، اما از مواد ديگري همچون پنبه (كتان) و نيشكر (باگاس) و ضايعات كشاورزي نيز كاغذ توليد مي‌گردد. روش ديگر توليد كاغذ استفاده از ضايعات كاغذ باطله مي‌باشد.

در صنايع مختلف وقتي توليدكننده شروع به يك كار مي‌كند، در ابتدا بايستي يك برآورد قيمتي و هزينه داشته باشد تا در نهايت محصول توليدي براي او به صرفه باشد. در طرح توجيهي توليد كاغذ باطله، به دليل اينكه مواد اوليه، ضايعات كاغذي است و در واقع ارزان محسوب مي‌شود، پس مي‌تواند براي توليد كننده سود آور باشد.

در طرح توجيهي كاغذ باطله، هدف جمع آوري كاغذهاي باطله و در واقع زباله‌هاي كاغذي شامل كتاب قديمي، كاغذ اداره‌ها، ورق باطله، روزنامه باطله و … مي‌باشد كه پس از بازيافت آن‌ها براي توليد مواردي همچون روزنامه و مقواهاي پشت طوسي استفاده گردد. با توجه به ميزان فروش روزنامه و البته همينطور كاربرد اين مقواها در توليد جعبه‌هاي پيتزا، بسته بندي لوازم آرايشي، بسته بندي مواد شوينده، بسته بندي غذاهاي نيمه آماده و … مي‌توان گفت طرح توجيهي توليد كاغذ باطله توجيه اقتصادي دارد.

طرح توجيهي بازيافت كاغذ | مزاياي بازيافت كاغذ باطله

در بخش قبل به طور خلاصه به مزاياي بازيافت كاغذ باطله اشاره كرديم، اما به طور كلي توليد كاغذ از ضايعات كاغذي با مزاياي بسياري همراه است كه در ادامه آن‌ها را آورده‌ايم:

  • اينكه در توليد كاغذ از ضايعات كاغذي استفاده شود، در واقع بدين معني است كه توليد كننده مواد اوليه خود را 50 تا 80 درصد ارزان‌تر از ديگر كارخانه‌ها خريداري مي‌كند و اين بدين معني است كه صنعت بازيافت سودآور است.
  • هر تن كاغذي كه بازيافت شود، بدين معني است كه از قطع 17 درخت صرف نظر مي‌شود و همين عامل باعث حفظ جنگل‌ها است.
  • كارخانه‌هاي توليد كننده كاغذ، از كاغذهاي بازيافتي نسبت به كارخانه‌هاي توليد كننده كاغذ از چوب، 40درصد انرژي كمتري مصرف مي‌كنند.
  • توليد كاغذ از زباله‌هاي كاغذي باعث جلوگيري از سوختن و يا دفن آن‌ها مي‌شود و در نهايت باعث آلودگي كمتر محيط زيست خواهد شد.
  • در توليد كاغذ به روش بازيافت آب كمتري مصرف مي‌شود و در واقع مصرف آب كاهش مي‌يابد.

مزاياي طرح توجيهي توليد كاغذ باطله

علاوه بر مواردي كه توليد كاغذ از كاغذهاي بازيافتي در جهت حفظ محيط زيست و كاهش مصرف انرژي و آلودگي دارد، در طرح توجيهي توليد كاغذ باطله بخش بزرگي از نياز كشور به كاغذ براي توليد روزنامه، مقوا و … از طريق توليدات داخلي تامين مي‌شود.

همينطور با توجه به اينكه محصول توليدي نهايي داراي كاربردهاي گسترده‌اي است و امكان صادرات آن وجود دارد، مي‌تواند ضمن نرخ بازدهي داخلي، باعث بازگشت سرمايه به داخل كشور نيز باشد.

طرح توجيهي بازيافت كاغذ | كد آيسيك isic

طبق ​كدبندي  آيسيك (isic) كاغذ هاي توليدي از كاغذ باطله با كد 21011254 و 2101512312 مشخص مي‌شود. همينطور اين محصول داراي ​كد تعرفه گمركي محصول​ ​47073000 نيز هست.

طرح توجيهي بازيافت كاغذ | فرآيند توليد و دانش فني

فرآيند توليد كاغذ باطله به طور كلي در چندين مرحله انجام مي‌شود كه در ادامه اين مراحل را به طور كامل ارائه كرده‌ايم:

جمع‌ آوري كاغذ باطله

اولين موردي كه در طرح توجيهي كاغذ باطله حائز اهميت است، جمع آوري زباله‌هاي كاغذي است. جمع آوري اين كاغذهاي باطله از مكان‌هايي همچون سطل زباله، فروشگاه‌هاي كاغذ، كارخانه‌هاي ضايعات كاغذ و كاغذهاي تبليغاتي كه ضايعات كاغذ توليد مي‌كنند، كتابخانه‌هاي مختلف و … توسط بازيافت‌كنندگان و تاجران كاغذ جمع آوري مي‌شود.

كاغذهاي باطله جمع آوري شده حال بايستي از نظر موارد مختلفي همچون درجه كيفي دسته بندي شود. به همين دليل در انبارهاي جمع آوري كاغذ باطله اين كاغذهاي بازيافتي را جمع آوري مي‌كنند و پس از دسته بندي آن‌ها از نظر درجه كيفي، اندازه گيري كرده و براي  كارخانه‌هاي بازيافت كاغذي ارسال كنند.

حال كاغذهاي باطله منظم و مرتب شده بر اساس انواع و درجه كيفي به كارخانه‌هاي بازيافت منتقل شده است. در اين كارخانه‌ها نيز مجدد كاغذهاي باطله از نظر موارد ديگري همچون تميزي و نوع كاغذ بررسي مي‌شوند، چراكه پس از توليد محصول نهايي تمامي اين موارد بررسي شده و قيمت نهايي تعيين مي‌گردد.

اينكه در طرح توجيهي توليد كاغذ باطله از چه نوع ضايعاتي از كاغذ استفاده شود، بستگي به كارخانه بازيافت كننده دارد، برخي از كارخانه‌ها فقط ضايعات كاغذ با كيفيت بالا را مي‌پذيرند، در حالي كه برخي ديگر انواع ضايعات كاغذ در درجه بندي و كيفيت و پاكيزگي مختلف را قبول دارند.

مرتب‌ سازي

پس از اينكه مراكز و يا كارخانه‌هاي بازيافت كاغذ باطله را خريداري مي‌كنند، همانطور كه اشاره كرديم يك بار ديگر بر اساس حجم و ارزش كاغذ آن‌ها را مرتب مي‌كنند.

مرحله مرتب سازي از اهميت بالايي برخوردار است و كاركنان اين قسمت معمولا ضايعات كاغذي را بر اساس ساختار آن‌ها مرتب مي‌كنند. به عنوان مثال ضايعات روزنامه‌اي به صورت جدا از ضايعات مقواها دسته بندي مي‌شود و از هر كدام براي بازيافت نوع كاغد متفاوتي استفاده مي‌گردد.

بريدن و خمير كردن كاغذ باطله

پس از اتمام مراحل مرتب و جداسازي ضايعات كاغذ، بايستي آن‌ها به صورت جداگانه تكه تكه شده و به قطعات كوچك‌تري تبديل شود. پس از پايان تكه تكه كردن آن‌ها، به كمك آب و برخي مواد شيميايي تبديل به خمير كاغذ باطله مي‌شوند. نحوه عملكرد مواد شيميايي در اين مرحله بدين صورت است كه مواد شيميايي فيبر كاغذ را تجزيه مي‌كنند و طي اين فرآيند كاغدهاي باطله تبديل به خمير مي‌شود.

پس از اتمام فرآيند خمير كردن كاغذهاي باطله، از خمير به كمك يك سري صفحات بزرگ قطعات بزرگ از آلاينده‌ها مثل جوهر، گيره كاغذ، فيلم‌هاي پلاستيكي و چسب جداسازي مي‌شود.

پس از جداسازي آلاينده‌ها، حال اين خمير را با خمير جديدي مخلوط مي‌كنند تا خمير اوليه تقويت شود. در اين مرحله نيز مجدد براي داشتن يك محصول نهايي پايدار خمير ايجاد شده در دستگاهي قرار مي‌گيرد تا به واسطه نيروي گريز از مركز خرده‌هاي بيشتري از خمير جدا شود.

فيلتر كردن، حذف خرده‌ها و جداسازي مركب

در اين مرحله فرآيند جامع فيلترسازي انجام مي‌شود و ديگر ناخالصي‌ها همچون نوار چسب و يا رشته‌ها از آن جدا مي‌شود. در نهايت خمير را جهت فرآيند سانتريفيوژ وارد محفظه‌اي مي‌كنند تا نسبت به حذف گيره‌هاي پلاستيكي و فلزات اطمينان حاصل كنند. در اين مرحله اگر خمير آلاينده داشته باشد، اگر از جنس پلاستيكي باشد بر روي صفحه شناور شده و اگر فلزي باشد به پايين مي‌افتد و در نهايت تمامي آلاينده‌ها از خمير پاك سازي مي‌شود.

جداسازي جوهر | مرحله تميز كردن

براي از بين بردن هر گونه جوهر و يا رنگ از خمير ايجاد شده، از مواد شيميايي و حباب‌هاي هوا استفاده مي‌شود و در نهايت يك خمير سفيد ايجاد مي‌گردد. معمولا براي سفيد كردن خمير از يك مواد شيميايي با عنوان پر اكسيد هيدروژن استفاده مي‌شود. اين مرحله تميز كردن نام دارد و تا وقتي كه خمير به طور كامل براي رفتن به مرحله نهايي تميز و سفيد نشود، ادامه خواهد داشت.

پايان بازيافت كاغذ باطله

پس از اتمام مرحله سفيد كردن كاغذ، حال خمير كاغذ آماده است. اين خمير تميز در اين مرحله با مواد توليدي جديدي تركيب شده و بر روي يك نقاله تسمه‌اي مسطح و سطوح استوانه‌اي گرم خشك مي‌شوند.

فرآيند خشك سازي خمير بدين صورت است كه از دستگاه‌هاي اتوماتيكي جهت خارج كردن آب اضافي موجود در خمير با استفاده از فشار مضاعف استفاده مي‌كنند. پس از خارج شدن آب خمير و به عبارتي تبديل خمير به يك جسم جامد، وارد سيلندرهاي بخار شده و در نهايت به رول‌هاي طولاني تبديل مي‌شود.

در نهايت نيز اين رول‌ها را در اندازه‌هاي دلخواه برش مي‌زنند و براي توليد كنندگان ارسال مي‌كنند تا در زمينه‌هاي مختلف جهت توليد روزنامه و يا مقواهاي مختلف استفاده شود.

براي مشاهده ساير طرح ها و پروژه ها به طرح توجيهي صنعتي هاي نوشته در كاردوك مراجعه نماييد.

طرح توجيهي بازيافت كاغذ | ماشين آلات مورد نياز

در طرح توجيهي بازيافت كاغذ باطله برخي ماشين آلات مورد نياز است كه از مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:ماشين آلات خط توليد مقواي دوبلكس از ضايعات كاغذي به شرح زير است :

  • واحد توليد پالپ يا خمير كاغذ
  • واحد توليد لايه محافظ ورق پشت طوسي
  • واحد توليد لايه زيري ورق پشت طوسي
  • واحد توليد بخش پر كننده
  • دستگاه پرس ورق
  • پمپ آب و پالپ
  • پمپ وكيوم و كمپرسور
  • جرثقيل دروازه اي
  • تجهيزات و لوازم آزمايشگاهي

خدمات قابل ارايه كاردوك به طرح‌ها و واحدهاي

  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم‌افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • تامين نيروي انساني نصب، راه اندازي ماشين آلات و تاسيسات عمومي طرح
  • مشاوره بازاريابي و صادرات محصول با كيفيت به كشورهاي ديگر
  • مشاوره اصلاح تكنولوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره ارتقا بهروري بنگاه

براي دريافت مشاوره از متخصصان مركز مشاوره كسب و كار و كاريابي كاردوك جهت نوشتن طرح توجيهي مي توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: طرح توجيهي بازيافت كاغذ

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۱۵:۲۶ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی