كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

چه زماني به مديريت پيمان اجراي طرح هاي صنعتي نياز است؟ سرمايه گذارن طرح‌هاي صنعتي پس از تهيه طرح مطالعات پيش امكانسنجي توجيه فني مالي و اقتصادي پروژه و اخد جواز تاسيس صنعتي متناسب با اطلاعات تهيه شده اقدام به تامين زمين مورد نياز  اجراي پروژه خود مي‌نمايد. از آنجا كه مراحل اجرايي احداث طرح صنعتي بسياز تخصصي و زمان بر است، كارفرما معمولا از يك واسط تخصصي به عنوان مشاور و ناظر كارفرما جهت بهينه سازي مسير و مراحل اجرايي طرح در قالب مديريت پيمان نياز دارد.

براي دريافت مشاوره خدمات مديريت پيمان اجرا پروژه هاي صنعتي از متخصصان مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

منبع: مديريت پيمان

 

 

 

چرا مديريت اجراي طرح برون سپاري مي‌شود؟

اين شيوه اجرايي براي كارفرمايان و سرمايه گذاراني كه اجراي همزمان چندين پروژه مرتبط با هم يا پروژه‌هاي بزرگ و پيچيده را به لحاظ تكنولوژي توليد، سازه و تاسيسات را دارند و نيز كارفرماياني كه در كنار فعاليت‌هاي خود قصد راه اندازي پروژه‌هاي صنعتي و اقتصادي ديگري را دارند؛ شرايطي را فراهم مي‌آورد كه در اجراي پروژه‌هاي مذكور با مديريت پيمان تخصصي دغدغه كمتري را در امورات اجرايي و كنترلي پروژه خود داشته باشند و علاوه بر بهره‌مندي از خدمات تخصصي مديريت پيمان از رشد غيرضروري تيم اجرايي نيز جلوگيري نموده و زمان و نيروي خود را بر روي فعاليت‌هاي اصلي خود متمركز نمايند.

خدمات مديريت پيمان اجراي طرح از كاردوك 

كاردوك با توجه به تجارب اجرا و تخصصي مي‌تواند ضمن كاهش زمان اجرايي طرح و صرفه جويي؛ بهره‌وري منابع را با مديريت كنترل و نظارت درست و تخصصي مراحل مختلف اجرايي پروژه تا مرحله بهره برداري براي سرمايه گذاران پروژه را تحقق بخشند.

متخصصين و مديران پيمان طرح صنعتي با تكيه بر سال‌ها تجربه و برخورداري از دانش مديريت پروژه به نمايندگي از كارفرماي پروژه‌ها؛ مسئوليت مديريت، كنترل و هماهنگي پروژه‌ها و مراحل اجرايي آن‌ها را به عهده مي‌گيرند و وظايف خود را در چارچوب روش‌ها، ضوابط و دستورالعمل‌هايي كه به تأييد كارفرما مي‌رسد، انجام مي‌دهند. لذا با اعمال مديريت مستقيم و روزانه عوامل اجرايي پروژه‌ها، مسئوليت انجام درست كيفي و كمي كار را براساس مشخصات، برآوردها و برنامه ريزي اوليه و اصلاحات احتمالي آن را با هماهنگي كارفرما متقبل مي‌شوند. خدمات مديريت پيمان به كارفرمايان شامل فرآيندهاي ذيل مي‌باشد:

1- برنامه ريزي

مطابق با هدف گذاري و تعيين محدوده سند پروژه و برنامه‌هاي تفصيلي آن تدوين و پس از تصويب، روش‌هاي اجرايي آن شناسايي، تعيين و ريسك‌هاي پروژه تحليل مي‌گردد. با توجه به مراحل اجرايي و تخصيص منابع، مدت اجرا، برآورد و هزينه اجرا هر مرحله مطابق با امكان تامين منابع مالي در قالب برنامه مالي و بودجه بندي طرح به صورت فصلي و سالانه تدوين مي‌گردد.

2-مديريت پيمان طرح | ارجاع كار مراحل اجرايي

تتظيم و تصويب شاخص‌هاي ارزيابي و ضوابط انتخاب مشاوران ذيصلاح و مناسب، تهيه فهرست، اسناد خريد، شرح مفاد خدمات مشاوره، انجام فراخوان انتخاب مشاوران و پيمانكاران، بررسي و ارزيابي پيشنهادهاي مشاوران با هماهنگي كارفرما در نهايي نمودن پيش نويس قراردادها انجام مي‌پذيرد. 

1-2 ارجاع مراحل عمليات اجرايي

تهيه فهرست پيمانكاران ذيصلاح، فهرست و تدوين اسناد و مدارك لازم جهت برگزاري مناقصه براي انتخاب پيمانكاران و تامين كنندگان كالا و خدمات، بررسي پيشنهادهاي عوامل شامل پيمانكاران، تامين­ كنندگان كالا و خدمات با هماهنگي كارفرما جهت نهايي نمودن قراردادهاي پيمانكاري و اجرايي انجام مي‌گيرد.

3- مديريت مطالعات و طراحي

بررسي طراحي حوزه‌هاي سيويل، مكانيكال، الكتريكال و تاسيسات عمومي و صنعتي مطابق با طراحي، كنترل و تأييد توالي زماني مراحل طراحي و چگونگي انجام آن، كنترل شاخص‌هاي كمي و كيفي نيروي انساني مشاور و قابليت‌هاي نرمافزارهاي به كارگرفته شده، نظارت بر انجام خدمات به موازات پيگيري ميزان پيشرفت فيزيكي فعاليت‌هاي عوامل در اجرا مطابق با مفاد قرارداد صورت مي‌پذيرد.

4- مديريت پيمان طرح | مديريت بر تداركات­، ساخت و نصب و خدمات تكميلي

تهيه و تأييد فهرست اقلام مصالح و تجهيزات عمده اصلي مورد نياز احداث پروژه و نظارت بر تامين نيازهاي تداركاتي و تجهيز كارگاه مطابق با مستندات فني كنترل پروژه و زمان و استانداردهاي تجهيز كارگاه و كنترل پروژه جهت شروع كار پيمانكاران منتخب و اعلام نظر در مورد سطح تكنيكي اجراي كار پيمانكار ساخت و هماهنگي در خصوص مسايل حقوقي مربوط به تملك اراضي و زير ساخت‌ها، تنظيم متن قراردادهاي  تداركات مصالح تجهيزات و ماشين آلات موردنياز پروژه، نظارت بر عملياتي شدن آن، نظارت كمي و كيفي بر فرآيند ساخت و نصب ماشين آلات و تجهيزات،

اطمينان از رعايت استانداردهاي فني و تأييد مشخصات فني مصالح و تجهيزات تهيه شده توسط پيمانكار در انطباق با اسناد، بررسي اسناد پوشش بيمه‌اي، حمل، تحويل گرفتن و ترخيص اقلام و تجهيزات وارداتي، كنترل روش­‌هاي اجراي كار با كسب اطمينان از تطابق آن با مدارك طراحي، استانداردها، كنترل رعايت ايمني فرايندهاي كار و اقدامات پيشگيرانه عدم بروز حوادث در طول اجراي پروژه در اين مرحله انجام مي‌گيرد.

5- مديريت كيفيت

بررسي فرايندهاي گردش كار، شناسايي و تعيين شاخص‌هاي كيفي و كنترل متناسب با مشخصات پروژه، استقرار سيستم نظارت و گزارش گيري مستمر و برنامه ريزي شده جهت كسب اطمينان از كاليبره بودن ابزار و تجهيزات مورد استفاده و بازبيني گزارش‌هاي سيستم مديريت كيفيت، انجام بازرسي‌هاي برنامه ريزي شده و اقتضايي برحسب ضرورت و مميزي فعاليت‌ها از الزامات مديريت پيمان اجراي طرح است. 

6- مديريت پيمان طرح | مديريت زمان

يكي از عوامل مهم، عامل زمان در اجراي مراحل مختلف پروژه و الزام به  رعايت زمانبندي مطابق با برنامه تفصيلي در چارچوب ساختار شكست فعاليت‌هاي مورد توافق و مسير اشباع پروژه است. لذا كنترل طرح مطابق برنامه­‌ريزي اجرايي مصوب و با استفاده از نرم افزارهاي و نظارت دقيق بر ميزان پيشرفت فيزيكي فعاليت‌هاي اجرايي و بازنگري، بازبيني و به هنگام كردن برنامه زماني در بستر ايجاد هماهنگي اجرايي كلي  زمان‌بندي شده اهميت وافري دارد.

7- مديريت هزينه

يكي از اهداف اصلي سرمايه گذاران در انتخاب مديريت پيمان به موازات كيفيت قابل قبول و زمانبندي شده مراحل اجرايي مديريت و كاهش هزينه‌هاي اجراي پروژه است؛ لذا كنترل انجام فرايندهايي به منظور تأمين نقدينگي طرح و تخصيص به موقع منابع مورد نياز به عوامل اجرايي شامل مشاوران تامين كنندگان و پيمانكاران ساخت، ماشين سازان، نيروهاي خدماتي و نصب­، پس از اطمينان از كيفيت كالا و خدمات تامين شده به منظور تسويه حساب و تهيه گزارش و ثبت هزينه­‌هاي مختلف انجام گرفته پروژه به تفكيك خدمات مشاوره، ساخت، نصب و اجرا مطابق نظر كارفرما در مديريت پيمان صنعتي ضروري است.

8- مديريت امور قراردادي

در اجراي طرح‌هاي صنعتي قرادادهاي متعددي حسب مورد منعقد مي‌گردد؛ لذا تهيه اسناد و مدارك لازم، تهيه پيش نويس جهت انعقاد قرارداد نهايي انجام مطالعه، طراحي و نظارت، امور خدمات و پيمانكاران ساخت و نصب، سازندگان ماشين آلات و تاسيسات، فروشندگان كالا و خدمات با ملحوظ داشتن كليه شرايط حقوقي و قانوي از الزامات مديريت پيمان پروژه است كه تماماً بايد به تاييد نهايي كارفرما برسد. 

9- مستندسازي

تهيه ساحتار طبقه بندي شده‌اي از اسناد و مستندات فني مالي، اداري و اجرايي پروژه و نگهداري تمامي مدارك، صورت جلسات، مكاتبات نقشه‌ها و گزارشات مراحل مختلف انجام كار و مديران طرح براي گزارش دهي و تحويل به كارفرما، از الزامات مديريت پيمان است. پرونده‌هاي مستندسازي شده به صورت نرم افزاري و كاغذي زمينه ايجاد دسترسي كامل كارفرما يانماينده ذيصلاح وي به اسناد را فراهم مي‌سازد.

ساير خدمات قابل ارايه كاردوك به طرح‌ها و واحدها

  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي (براي نوشتن طرح توجيهي كليك كنيد)
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • ارايه فرمولاسيون قابل استفاده در توليد محصولات
  • مشاوره بازاريابي و صادرات محصول با كيفيت به كشورهاي ديگر
  • مشاوره اصلاح تكنولوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره ارتقا بهروري بنگاه

براي دريافت مشاوره خدمات مديريت پيمان اجرا پروژه هاي صنعتي از متخصصان مركز مشاوره كسب و كار  مي توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

منبع: مديريت پيمان

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۰۵:۰۶:۳۵ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی