كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

آخرين ارزيابي‌هاي آماري حاكي از آن است كه ارزش بازار تجهيزات پزشكي در سال 2019 به  456.9 ميليارد دلار رسيده است و از سال 2015 با نرخ رشد سالانه 4.4 درصد افزايش يافته است. در حال حاضر به دليل ضرورت، با رشد 6درصد در توليد اين بازار در سال 2021 مواجه هستيم و انتظار مي‌رود اين حجم بازار جهاني تا سال 2023 به 603.5 ميليارد دلار برسد و لازم به ذكر است به لحاظ اقتصاد كلان كشور ما هم به جاي واردات بايد سهم مناسبي از اين بازار را داشته باشد. در ادامه خلاصه اي طرح توجيهي توليد نوارهاي ارتوپدي سنتتيك ارائه شده است. جهت سفارش و نوشتن طرح توجيهي واحد خود  كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 منبع: طرح توجيهي توليد نوارهاي ارتوپدي سنتيك

 

 

 

طرح توجيهي توليد نوارهاي ارتوپدي سنتتيك | معرفي محصول

نوارهاي سنتتيك ارتوپدي يا گچ پلاستيكي نوارهاي ساخته شده از الياف فايبرگلاس و پلي استر آغشته شده به رزين هستند كه از آن براي گچ گيري اندام در حوزه ارتوپدي استخوان‌هاي آسيب ديده استفاده مي‌شود. امروزه استفاده از گچ Plaster و الفا براي درست كردن اين قالب‌ها به تدريج كمتر شده و جاي خود را به نوارهايي با الياف سنتتيك داده است. نوار فايبرگلاس يك ماده كامپوزيت بوده كه از الياف شيشه و رزين تشكيل شده است. الياف پلي استر مورد استفاده نيز با پلي يورتان سازگار است و محصولات توليدي نيز در عين سبكي بسيار مقاوم هستند و به همين علت جانشين مناسبي براي گچ‌هاي طبي ارتوپدي محسوب مي‌شوند. جهت بازديد از ساير طرح توجيهي صنايع شيميايي و دارويي كليك كنيد.

باند ارتوپدي فايبر گلاس

اين باند از نخ فايبر گلاس مخصوص با دستگاه‌هاي بافندگي خاص بافته مي‌شود تا ضمن سبك و محكم بودن به عنوان مواد اوليه براي توليد گچ فايبرگلاس ارتوپدي استفاده شود. براي توليد آن از دستگاه‌هاي بافندگي مدرن با عرض 5 الي 20 سانت و حتي بيشتر براساس نياز استفاده مي‌شود و قابليت اين را دارد كه از عرض تا يك ونيم برابر كش بيايد. اين محصول براق، لطيف، فرآوري شده و مستحكم است و با قابليت آغشته شدن به رزين پلي يورتان از آن مي‌توان براي توليد نوار و آتل فايبرگلاس ارتوپدي استفاده نمود.

باند ارتوپدي پلي استر

اين باند از نخ پلي استر مخصوص با دستگاه‌هاي بافندگي خاص بافته مي‌شود تا ضمن سبك و محكم بودن تطابق مناسبي را در بانداژ اندام داشته باشد. نوار ارتوپدي ساخته شده از آن داراي خاصيت آغشته پذيري مناسبي با رزين پلي اورتان اصلاح شده بوده و ظاهر نهايي مناسبي را بعد از نصب به خود مي‌گيرد. از اين باند فراوري شده در فرايند توليد نوار پلي استر و آتل پلي استر استفاده مي‌شود.

 

نوارهاي بانداژي براساس نياز حوزه پزشكي در عرض‌هاي متفاوت تهيه مي‌شود و پزشك معالج با پيچاندن اين نوارها به دور اندام يك قالب محكم و سبك را در اطراف آن ايجاد مي‌كند.

آتل يا اسپلينت

اسپلينت يا آتل در واقع يك نوع قالب آماده شده است كه از يك طرف باز مي‌باشد. براي مثال آتل ساق به صورت يك نيم استوانه در پشت ساق پا قرار مي‌گيرد و جلوي ساق آزاد است. آتل ممكن است توسط پزشك با استفاده از گچ يا فايبرگلاس براي بيمار و متناسب با اندازه اندام بيمار درست شود و يا ممكن است از آتل‌هاي پيش ساخته استفاده شود.

آتل‌هاي پيش آماده در اندازه‌هاي مختلف و از جنس مواد مختلفي ساخته مي‌شود. اين آتل‌ها را مي‌توان راحت‌تر و سريع‌تر استفاده كرد. همچنين مي‌توان آن‌ها را با باندهاي محكم كننده كه به آن متصل است، سفت ويا شل كرده ويا آن را از بدن بيمار جدا كرد.

مزيت هاي استفاده از نوار و آتل پلي استر در ارتوپدي

* نفوذپذيري هوا خوب دليل داشتن خلل و فرج جهت تنفس راحت‌تر پوست

* ترانسپرنسي عالي نسبت به اشعه ايكس

* ضد آب بودن

* سازگار با محيط زيست

* سادگي نصب

طرح توجيهي توليد نوارهاي ارتوپدي سنتتيك | معرفي كدهاي ISIC متعلق به محصولات مورد بررسي

بر اساس سيستم طبقه بندي آيسيك، عدد 24 مربوط به ساخت مواد و محصولات شيميائي و گچ ارتوپدي پليمري با كد آيسيك ده رقمي 24232019 طبقه بندي مي‌شود كدهاي آيسيك فعاليت‌هاي مرتبط طرح به شرح ذيل ارايه گرديده است.

 

     

كاربرد انواع بانداژها

بانداژها به عنوان پوشش خارجي بدن در فرآيندهاي پزشكي و بهداشتي براي كاربردهاي متفاوتي همانند مواردي ذيل طراحي مي‌شوند. 

  • محافظت پوششي از زخم ها و پانسمان‌هاي اعضاي بدن
  • بي‌تحرك سازي شكستگي‌هاي استخوان و نگهدارنده آتل و باندهاي زير گچ
  • ايجاد فشار بر روي اعضاي بدن  
  •  استفاده در فرآيندهاي ارتوپدي، نظير باندهاي نگهدارنده ها آتل و باندهاي زير گچ

لذا تامين انواع مختلف باند نوارهاي سنتتيك ارتوپدي در مراكز درماني همانند بيمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، خانه‌هاي بهداشت و اكيپ‌هاي امداد و نجات لازم است.

طرح توجيهي توليد نوارهاي ارتوپدي سنتتيك | ويژگي‌ها و استانداردهاي محصول

سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي الزامات عمومي و اختصاصي خود را در قالب استانداردهاي تدوين شده به شرح ذيل اعلام نموده است:

تمامي اين دستورالعمل‌ها با هدف تضمين و ماندگاري و تكرارپذير بودن  توليد محصولاتي با كيفيت براي مصرف مشتريان مي‌باشد. تعدادي از استاندارهاي الزامي مرتبط با نوارهاي ارتوپدي به شرح ذيل است.

  • مداخلات پرستاري-ارتوپدي – انواع آتل گذاري – آيين كار شماره استاندارد 15284
  • تعيين زمان گيرش و مقاومت باند قالب‌گيري ارتوپدي فايبر گلاس پلي اورتان سنتزي فعال شونده با آب -روش آزمون شماره استاندارد 18149
  • ويژگي‌هاي پارچه حلقوي بافت لوله‌اي مورد مصرف در ارتوپدي شماره استاندارد 4307
  • باند گچي-ويژگي‌ها و روش‌هاي آزمون شماره استاندارد 11806

استانداردهاي ملي تدوين شده در تعيين زمان گيرش و مقاومت باند قالب‌گيري ارتوپدي فايبر گلاس پلي اورتان سنتزي فعال شونده با آب – روش آزمون 18149 inso است.

طرح توجيهي توليد نوارهاي ارتوپدي سنتتيك | كالاهاي جايگزين

در بسياري از موارد با تشخيص پزشك متخصص از نوار و گچ‌هاي ارتوپدي معمولي و ستتيك به عنوان جايگزين همديگر استفاده مي‌شود، اما به لحاظ رعايت تميزي سادگي و كيفيت كار قالب‌گيري ارتوپدي به سمت توسعه استفاده قالب‌گيري سنتتيك رزيني پيش مي‌رود.

فرايند توليد باندهاي ارتوپدي سنتتيك

نوارهاي قالب‌گيري ارتوپدي و باندهاي ارتوپدي، داراي دو نوع ساختار متفاوت براي بافت منسوج به صورت بي‌بافت و بافته شده است. لذا روش توليد و ماشين آلات مورد استفاده در فرآيند توليد پارچه براي توليد باند ارتوپدي به روش پارچه تاري دو دسته نخ متقاطع (تار و پود) طي عمليات بافندگي در دستگاه بافندگي انجام مي‌شود كه در آن نخ‌هاي كشيده طولي تار را با نخ‌هاي عرضي پود بهم بافته و توليد پارچه مي‌نمايد.

 

منسوجات بي بافت كه از شبكه تار عنكبوتي به وجود آمده‌اند و بعد از تشكيل و فرم دهي استحكام اوليه محدودي را دارند، متناسب با نوع الياف محصول؛ تكنيك و مكانيسم‌هاي مختلف پيوند استحكامي و تثبيت براي توليد محصول نياز است. انتخاب روش تلفيق صفحات پارچه به شدت به ويژگي‌هاي عملكردي مورد نياز و همچنين به نوع الياف مورد استفاده بستگي دارد. در پارچه‌هاي بدون بافت سه نوع اتصال اصلي وجود دارد.

  • پيوند حرارتي سازگار در الياف منسوجات بي بافت
  • پيوند در الياف منسوجات بي بافت 
  • پيوند شيميايي در الياف منسوجات بي بافت
  • فرايند آغشته سازي رزيني

شرح كامل فرايند توليد

در اين فرايند توليد نوار قالبگيري ارتوپدي مصنوعي با استفاده از الياف فايبرگلاس بافتني يا پلي استر، الياف در فرايند توليد با رزين پلي اورتان اصلاح شده با قابليت فعال شدن با آب آغشته مي‌گردند. در اين فرايند پارچه و نوار ساخته شده در يك جهت و يا در تمامي جهات قابليت انعطاف پيدا مي‌كند كه امكان استفاده از آن را در درمان بسيار راحت مي‌نمايد.

به گونه‌اي كه نوار با قرار گرفتن در معرض هر گونه رطوبت مي‌تواند سفت و محكم شود. زمان تنظيم شده استفاده در قالب گيري تقريباً 2 الي4 دقيقه است و زمان تحمل وزن كامل حدود 20 دقيقه طول مي‌كشد و در نهايت لبه‌ها و سطح قالب‌گيري شده صاف مي‌شود. بستر بافتني داراي كيفيت بالا، چسبندگي لايه‌هاي قوي‌، رنگ فوق العاده و متمايز و در ناحيه منحني لبه‌ها نيازي به استفاده از تاشو را ندارد.

مواد اوليه رزيني داراي كيفيت‌هاي تاييد شده جهت توليد نوارهاي قالب گيري ارتوپدي سنتتيك و آتل را مي‌توان در فرايند تحقيق و توسعه بنگاه بهبود داد. دستيابي به رزين تخصصي و نوار فايبر گلاس يا پلي استر در كنار فرايند توليد مطلوب از مهم‌ترين عناصر كليدي كيفيت محصولات هستند. محصول نهايي استحكام كششي عالي و كارايي بالايي را در قالب گيري سطوح بدن انسان به ويژه در نواحي كه برجستگي‌هاي استخواني مانند مفاصل، مچ پا و پاشنه پا را دارد. هنگام برش، الياف  فايبرگلاس ريشه شده با عمليات حرارتي منحصر به فرد كيفيت مطبوب را مي‌تواند در توليد نوار ايجاد نمود.

 

رزين پلي اورتان

رزين قالب گيري ارتوپدي داراي خواص نرم سازي و  روانكاري است كه به هنگام اجرا قالب گبري نه تنها كف نمي‌كند و چسبناك نيست؛ بلكه قابليت صاف بودن سطحي قالب را پس از سفت شدن فراهم مي‌كند. رزين مورد استفاده به صورت آب دوست طراحي و ساخته مي‌شود تا آب بتواند به عمق رزين نفوذ كند و در نتيجه امكان استحكام فشاري و چسبندگي فوق العاده بالايي را مابين لايه‌هاي نوار فراهم مي‌نمايد. رزين تثبيت كننده، كيفيت پايداري فوق العاده‌اي را در بافت باند مي‌تواند ايجاد نمايد و در زمان مصرف نيز ضمن سهولت كاربرد، بوي نامطبوع شيميايي را نبايد داشته باشد و حتي با سوزاندن نيز نبايد از خود ديوكسين توليد نمايد. سيستم اختلاط پلي يورتان همراه با بخش رطوبت زدايي و بخش قالب گيري آتل براساس مواد ورودي زنجيره تامين يك مجموعه كامل صنعتي را شكل مي‌دهد.

وينيل استات-اتيلن

چسب آب، يك كوپليمر وينيل استات-اتيلن (VAE) اصلاح شده ويژه براي ارائه چسبندگي عالي به طيف گسترده‌اي از بسترهاي سخت چسبنده است، امولسيون از پلي (وينيل الكل) تثبيت شده براي مديريت رطوبت مناسب، سرعت گيرش و خواص مكانيكي عالي بكارگرفته مي‌شود.

از اين چسب‌ها مي‌توان براي توليد چسب‌هايي بدون نياز به نرم كننده استفاده كرد كه ضمن انعطاف پذيري و مقاومت در برابر ماندگاري زماني چسبندگي دائمي را ايجاد مي‌كند. چسب آب در دماهاي بالا استحكام چسبندگي بهتري را نشان مي‌دهد و هنگامي كه به صورت پلاستيكي درمي‌آيد، مقاومت حرارتي كمتر از ساير كوپليمرهاي VAE  را نشان مي‌دهد. خاصيت جريان عالي و سرعت گيرش بسيار بالاي چسب باآب، آن را به عنوان يك امولسيون هم اختلاط براي پلي يورتان‌ها يا ساير پليمرها در انواع كاربردهاي ماشيني با سرعت متوسط ​​تا بالا ايده آل مي‌كند.

طرح توجيهي توليد نوارهاي ارتوپدي سنتتيك | ماشين آلات و تجهيزات اصلي خط توليد

ماشين آلات در دو بخش توليد نوارهاي سنتتيك ارتوپدي و توليد آتل‌هاي آماده استفاده مي‌باشد.

دستگاه بافندگي

اين دستگاه براساس تكنولوژي تار وپودي باند پارچه مورد نياز محصول را تامين مي‌نمايد. در بخش استفاده از پارچه نبافته بدبهي است بنگاه از محصولات آماده شده در زنجيره تامين استفاده خواهد نمود.

دستگاه قالب گيري سنتتيك آتل 

دستگاه با قابليت به كارگيري انواع نوار براي توليد آتل‌هاي سنتتيك آماده استفاده مي‌شود و امكان فيدر نوارهاي الياف شيشه و پلي استر آغشته شده به رزين‌هاي آب دوست اصلاح شده‌اي همانند پلي يورتان متناسب در قالب و شكل‌هاي تكرار شونده را دارد.

 

دستگاه خشك كن اتاقكي 

محصولات توليدي پس از فرايند آغشته سازي و لايه گذاري آتل‌هايي كه در اشكال و سايزهاي استاندارد ساخته مي‌شود، بايد در اتاقك حرارتي تميز تحت شرايط ترموديناميكي برنامه ريزي شده خشك شوند؛ لذا اتاقك‌هاي خشك كن صنعتي قابليت برنامه ريزي حرارتي زمانبندي شده را دارند.

دستگاه توليد نواري هاي سنتتيك ارتوپدي

دستگاه توليد نوار سنتتيك ارتوپدي الياف شيشه/ پلي استر و با ظرفيت حداكثر توليد 200 رول در ساعت با سايزهاي (2 اينچ/3 اينچ/4 اينچ/5 اينچ/6 اينچ) و طول 3.6 متر به صورت بسته بندي شده در كيسه‌اي آلومينيومي قابليت كار با برق شبكه برق -AC220  ولت و دامنه فركانس 50 الي 60Hz، و توان مصرفي kwh 10 وظيفه آغشته سازي نوار را به رزين تخصصي برعهده دارد. سيستم پنوماتيك اين دستگاه قادر است هواي فشرده مورد نياز فيدر رزين به نوار را كنترل نمايد.

 

دستگاه بسته بندي

اين دستگاه بسته بندي نوارهاي توليد شده سنتتيك را در داخل كيسه‌هاي آلومينيومي سيلد شده بر عهده دارد و قادر است با استفاده از انواع فيلم ترموفرمينگ نيز كار كند. كنترل دما دستگاه به صورت خودكار انجام مي‌گيرد، دستگاه بسته بندي با استاندارد پزشكي و درجه اتوماتيك قابل تنظيم داراي نيروي محركه الكتريكي است.

طرح توجيهي توليد نوارهاي ارتوپدي سنتتيك | بررسي بازار و رقبا

كشورهاي آسياي جنوب شرقي و چين ازجمله كشورهايي هستند كه انواع نوار ارتوپدي سنتتيك را به ايران صادر مي‌كنند. در حال حاضر در كشور 20 واحد توليد نوارهاي ارتوپدي با پروانه بهره برداري فعال هستند و 81 جواز تاسيس ديگر نيز در اين زمينه صادر شده است.

 

سرمايه گذاري مورد نياز در طرح نوارهاي ارتوپدي سنتتيك

بديهي است سرمايه گذاري با توجه به موقعيت طرح، ظرفيت، قيمت‌ها و زمان تهيه طرح متفاوت مي‌باشد. بر اساس مطالعات انجام شده احداث توليد در سال جاري ارزش ماشين آلات خارجي اين محصولات حدود 200هزار دلار اعلام شده است. نرخ بازدهي داخلي طرح تهيه شده براساس ويژگي‌هاي سرمايه گذاري پروژه 34درصد بوده و ظرف سه سال بعداز به توليد رسيدن برگشت سرمايه خواهيد داشت. 

نتيجه مطالعات مالي و اقتصادي

تحقيقات بازار و برآوردهاي مالي فني و اقتصادي تهيه شده طرح در سال 1400 و تحليل شاخص‌هاي مالي و اقتصادي طرح با محاسبات مالي كه از نرم‌افزار Comfar III Expert مشخص شد؛ وضعيت قابل قبولي را به لحاظ مالي براي توليد و بسته بندي نوارهاي ارتوپدي سنتتيك نشان مي‌دهد.

جهت اخذ مجوزهاي توليد اين محصول و تامين زير ساخت براساس پلان‌هاي مهندسي توليد استاندارد و صادرات محور مي‌توانيد در تمامي مراحل انجام كار از زمان بررسي ايده تا پياده سازي و زمان بهره برداري از مشاوران و كارشناسان خبره و با تجربه كاردوك كمك بگيريد.

براي بازديد از نمونه كارهاي كارشناسان كاردوك در زمينه طرح توجيهي صنعتي كليك كنيد.

خدمات قابل ارايه كاردوك به  طرح‌ها و واحدهاي توليد كننده

  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • تامين نيروي انساني نصب و راه اندازي ماشين آلات و تاسيات عمومي طرح توليد
  • مشاوره فرمولاسيون مواد اوليه
  • مشاوره اصلاح تكنواوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره صادرات محصول با كيفيت به كشورهاي ديگر

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: طرح توجيهي توليد نوارهاي ارتوپدي سنتيك

امتیاز:
بازدید:
[ ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۲۱:۲۴ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی