كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

صنعت ساختمان با بيش از 1200 زير گروه فعاليت شغلي يكي از موتورهاي محرك توليدات صنعت و ارائه خدمات در كشور  محسوب مي‌شود؛ به گونه‌اي كه بخش مسكن حداقل 15درصد اشتغال و 25درصد گردش مالي كشور را به خود اختصاص داده است. رشد ۵۷ درصد گردش مالي جهاني در صنعت ساختمان از ۵۵۰۰ ميليارد دلار در سال ۲۰۱۰ به ۱۲۷۰۰ ميليارد دلار در سال ۲۰۲۰ نشان از وزن و تاثير اقتصادي اين حوزه را دارد. در ايران 97درصد محصولات ساختماني كه براي توليد مسكن و ساختمان مصرف مي‌شود، قابليت توليد داخل را دارد و اين يك فرصت براي پويا شدن ساير صنايع وابسته به مسكن را فراهم كرده است. در ادامه خلاصه‌اي از طرح احداث مجتمع هاي صنفي همگن در صنعت ساختمان را شرح داده‌ايم. جهت سفارش و نوشتن طرح توجيهي خود كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره از متخصصان مركز مشاوره كسب و كار و كاريابي كاردوك جهت نوشتن طرح توجيهي مي توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

منبع: طرح مجتمع هاي صنفي همگن

 

 

 

طرح احداث مجتمع هاي صنفي | محصولات قابل عرضه در مجتمع

در اين مجتمع كليه مصالح ساختماني مورد نياز ساخت‌ و ساز البنيه، ساختمان و پروژه‌هاي عمراني به همراه خدمات فني مرتبط به صورت فيزيكي و مجازي با قابليت مديريت متمركز در تامين و عرضه محصولات ارايه خواهد شد و مجتمع قادر است كليه مصالح و خدمات مورد نياز صاحبان و پيمانكاران پروژه‌ها را در طول اجراي كار بصورت برنامه ريزي شده تامين نمايند.

معرفي طرح احداث مجتمع هاي صنفي همگن

فروشگاه‌هاي متمركز و زنجيره‌اي در ابتدا در ايالت متحده آمريكا ايجاد، رشد و توسعه پيدا كردند. فروشگاه‌ها زنجيره‌اي يكي از مهم‌ترين اشكال خرده‌فروشي مدرن هستند كه معمولاً از مشاركت و مديريت يك فروشگاه مركزي و چندين شعبه تحت مالكيت، بصورت شبكه‌اي ايجاد مي‌شود. تمامي شعب اين زنجيره فعاليت‌هاي خود را تحت نظارت سازمان مركزي هماهنگ مي‌سازند؛ اين ساختار نقش مؤثري در جهت ساماندهي نظام تامين و توزيع كالاها و ارائه خدمات به مشتريان را ايفا مي‌نمايد.

ايجاد و گسترش انواع خرده‌فروشي‌هاي مدرن در اشكال مختلف مجتمع‌هاي محصولات همگن مانند بازارهاي متمركز قطعه فروشي و مصالح ساختماني و محصولات غذايي كه به شكل بازارهاي متمركز و مديريت شده باشند، همانند فروشگاه‌هاي بزرگ روند رو به رشدي را در نظام تامين و توزيع كالاها را در ايران پيدا كرده‌اند. اين روند منجر به كاهش خرده فروشي‌هاي سنتي و فروشگاه‌هاي كوچك مقياس شده و بهره وري منابع را با قابليت مديريت متمركز در نظام توزيع افزايش مي‌دهد.

 

گروه‌هاي اصلي كالايي مجتمع

مصالح ساختماني در واقع ابزار تبديل فضاي طراحي مهندسين معمار، عمران، تاسيسات مكانيك، برق به فضاي پباده شده ساختمان مي‌باشد. در پلان‌هاي ساختماني علاوه بر نمايش مشخصات فني و هندسه بنا، نوع مصالح مورد نياز و از پيش تعيين و برآورد مي‌شود.  سازه با كاربرد مصالح و تجهيزات ساختماني مطابق پلان‌ها در كنار يكديگر مطابق نيازهاي زمان و مكاني شكل مي‌گيرد. در يك تقسيم بندي كلي مواد، تجهيزات و مصالح ساختماني به چند گروه بزرگ به شرح زير تقسيم مي‌گردند كه توليد، تامين، توزيع، نصب و ارايه خدمات آن‌ها مبناي ايجاد اين مجتمع صنفي محصولات ساختماني مي‌باشد.

گروه مصالح ساختماني فلزي، غيرفلزي و مصالح و مواد تركيبي؛

  • گروه قطعات، تجهيزات و تاسيسات مكانيكي
  • گروه قطعات، تجهيزات و تاسيسات برقي
  • ابزار و وسايل ساختماني

 

طرح احداث مجتمع هاي صنفي | طبقه‌بندي‌هاي كدهاي ISIC محصولات

آيسيك نوعي طبقه‌بندي استاندارد براي فعاليت‌هاي اقتصادي است. هدف اصلي آيسيك فراهم كردن مجموعه‌اي از رده‌هاي فعاليتي است. به‌طوري‌كه در آن بتوان موجوديت‌هاي اقتصادي را بر اساس نوع فعاليتي كه انجام مي‌گيرد طبقه‌بندي كرد. از اين طبقه‌بندي براي كلاسه بندي  فعاليت‌هاي صنفي و صنعتي استفاده مي‌نمايد.

كد آيسيك مخفف International Standard Industrial Classification (سيستم بين المللي طبقه بندي استاندارد صنايع) است. برمبناي استاندارد كديشن مذكور جدول كدهاي صنفي تعريف‌شده در هيئت عالي نظارت بر اصناف و كدهاي صنفي تعريف‌شده است كه در آن دو رقم اول نشانگر رده صنعتي است كه بنگاه درآن فعاليت دارد، رقم سوم نشانگر گروه صنعتي و رقم چهارم نشانگر عنوان اختصاصي رسته فعاليتي است. بخشي از كد آيسيك فعاليت‌هاي مجتمع صنفي صنعت ساختمان بشرح جدول  ذيل بيان مي‌شود.

 

معرفي خدمات و محصولات مجتمع

  • تامين زير ساخت‌هاي كامل فروشگاه‌هاي متعدد محصولات ساختماني
  • تامين زير ساخت‌هاي فيزيكي بخش‌هاي فني و توليدي و انبار
  • رستوران، و كترينگ غذاي با امكان تحويل
  • سايت و اپ تحت وب فروشگاه اينترنتي خريد، فروش و توزيع انواع محصولات با شبكه توزيع

طرح احداث مجتمع هاي صنفي | ضوابط استقرار مجموعه صنفي محصولات ساختماني

ضوابط مورد استفاده در مجتمع‌هاي صنفي را مي‌توان به دو دسته تقسيم‌بندي نمود. مجموعه ضوابط ومقررات زمان احداث (تغيير كاربري زمين،ضوابط شهر سازي وشهر داري، ضوابط رده‌هاي زيست محيطي فعاليت‌ها)

  •  به همراه رعايت استانداردهاي طراحي و ساخت فضاهاي فروشگاهي، كارگاهي، انبار، پاركينگ، كارگاه، سرويس‌هاي بهداشتي و  امكانات رفاهي مجتمع
  • ضوابط و مقررات زمان بهره‌برداري (پايان كار، مجوزهاي صنفي، استانداردها و مجوزهاي سامانه مجازي به همراه دستورالعمل‌هاي داخلي مديريت مجتمع)

ويژگي‌هاي سامانه مديريت و وب‌سايت و اپ فروشگاهي

فروشگاه‌هاي محصولات ساختماني به‌منظور به دست آوردن اطلاعات و آسان‌سازي مديريت انجام فعاليت و تصميم‌گيري در زنجيره تأمين، عرضه و فروش كالا و محصولات چه در بسترهاي فيزيكي و چه در بسترهاي مجازي نيازمند شبكه‌اي از اطلاعات سازمان‌يافته هستند. در حقيقت نه سرمايه‌گذاران و مديران و كاركنان و نه مشتريان زمان كافي براي جستجوي اطلاعات پراكنده و ناقص، به‌ويژه سازمان نيافته را ديگر ندارند.

لذا  براي دستيابي به اطلاعاتي هدف‌دار و سامان يافته به منظور تامين محصولات مورد نياز بخش ساختمان و فراهم نمودن شرايط تامين سهل  و متمركز محصولات با استفاده از كانال‌هاي اطلاع رساني در زمان و مكان مناسب نيازمند سامانه‌هاي نرم‌افزاري با ويژگي‌هاي حرفه‌اي همانند قالب مناسب، كدنويسي اختصاصي، توليد محتوي با كيفيت و مرتبط، ارتقا جايگاه در موتورهاي جستجو، درگاه بانكي، ارتباط سيستماتيك با مجموع انبار و حسابداري مجتمع و… امنيت مناسب مي‌باشيم.

ظرفيت زير ساخت هاي مجتمع

ظرفيت زير ساخت‌هاي پروژه براساس مصوبات سايت پلان با توجه به وجود زير ساخت‌هاي عمومي پروژه شامل بخش ساختمان، معابر و محوطه و تاسيسات، آب برق و گاز، بخش‌هاي بهداشتي، نگهباني  و ساير سازه‌هاي مكمل بخش تجاري مجتمع به شرح ذيل است؛

  • تعداد فروشگاه‌هاي تأمين و توزيع كالا           150بنگاه
  • تعداد انبار و كارگاه قابل واگذاري                  40 بنگاه
  • بنگاه‌هاي رفاهي و تداركاتي                        8 بنگاه
  • بنگاه حمل و نقل                                       2بنگاه
  • تعداد روز كاري در سال فيزيكي 300 روز – مجازي:360 روز
  • تعداد شيفت كاري در روز: 2 شيفت فيزيكي و 3 شفيت مجازي
  • تعداد ساعت كاري در هر شيفت: 8 ساعت

بررسي بازار

در بررسي نيازسنجي بازار طرح با استفاده از تحليل موازنه عرضه و تقاضا ناشي از كانون‌هاي ايجاد تقاضا و براساس شاخص‌هاي موثر براي تامين مصالح و خدمات پروژه‌هاي ساختماني و عمراني در وضعيت كنوني و پيش بيني در طول پنج سال آتي مشخص مي‌گردد.

در حال حاضر در استان تهران با جمعيت بيش از 14 ميليون نفر و  14792 هكتار بافت فرسوده، 3268 بافت پايدار و 43750 هكتار بافت پايدار توسعه شهري به همراه ساخت وسازهاي غيرمجاز نياز به مجتمع‌هايي دارد كه بتواند به صورن متمركز و مديريت شده سهم كوچكي از ايت بازار گسترده را به مدل‌هاي نوين در شبكه تامين و توزيع برعهده بگيرد.

 

سرمايه گذاري مورد نياز طرح احداث مجتمع هاي صنفي

بر اساس مطالعات انجام شده احداث مجتمع در محل مورد درخواست با ظرفيت 200 بنگاه در سال جاري به همراه تمامي زيرساخت خدمات، توليدي، اداري، رفاهي و انبار مورد نياز 650390 ميليارد ريال سرمايه نياز دارد. نرخ بازدهي سرمايه گذاري بيشتر از 35 درصد بوده و طي 3 سال برگشت سرمايه اوليه خود را خواهد داشت. در ادامه خلاصه‌اي از نيازمندي‌هاي احداث اين واحد ارائه شده است:بديهي با گذشت زمان و شرايط اقتصادي لازم است مطالعات امكاسنجي بروز رساني شود.

 

 

 

براي مشاهده ساير طرح ها و پروژه ها به طرح توجيهي صنعتي هاي نوشته در كاردوك مراجعه نماييد.

خدمات قابل ارايه كاردوك به  طرح‌ها و واحدهاي

براي تهيه طرح توجيهي توليد  مجتمع ها  و بازارچه هاي صتفي  و تهيه  طرح توجيهي هاساير زمينه هاي اقتصادي مي توانيد با كارشناسان تماس بگيريد. از جمله خدمات مركز مشاوره كسب و كار كاردوك مي توان به موارد زير اشاره داشت :

  • تهيه و مشاوره طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • راه اندازي و اجراي پروژه هاي صنعتي و خدماتي
  • كمك به تامين نيروي انساني نصب، راه اندازي ماشين آلات و تاسيسات عمومي طرح
  • مشاوره بازاريابي و صادرات محصول با كيفيت به كشورهاي ديگر
  • مشاوره اصلاح تكنولوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره ارتقا بهروري بنگاه

براي دريافت مشاوره از متخصصان مركز مشاوره كسب و كار و كاريابي كاردوك جهت نوشتن طرح توجيهي مي توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: طرح مجتمع هاي صنفي همگن

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طرح مجتمع هاي صنفي همگن،
موضوع:
[ ۷ دى ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۰۰:۱۲ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی