كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

 

 

اتصالات و پروفيل هاي كناف ساختمان

طرح توليد اتصالات و پروفيل هاي كناف ساختمان | محصولات ساختماني

مصالح ساختماني موادي هستندكه براي ساخت‌وسازساختمان و پروژه هاي  زير ساختي وعمراني كاربرد دارند به غير از مواد و مصالح طبيعي، برخي از مواد و مصالح  ساخته شده تركيبي نيز   همانند  سيمان گچ و مقاطع فلزي  ،تجهيزات متفاوتي درساخت‌وساز استفاده مي‌شوند.  در تمامي كشورها توليد و مصرف  مصالح ساختماني به صورت يك صنعت مجموعه از فعاليتهاي  قبل ، حين احداث و بعداز ساخت بنا را همانند خدمات طراحي هاي فني مهندسي ساختمان ،  توليد و نصب مصالح و  تجهيزات  . تعمير و نگهداري و خريد وفروش آن را در بر مي گيرد.  وشش هاي  غير باربر ساختمان با توجه به تغييرتكنولوژي هاي ساخت سازه هاي پوششي كاذب ، هم در سقف  وهم در كف و ديوار به يكي از مهمترين اجزا مورد مصرف در ساختمان ها  تبديل شده است.

براي مشاهده ساير طرح توجيهي صنايع ساختماني نوشته شده توسط تيم كاردوك كليك كنيد.

طرح توليد اتصالات و پروفيل هاي كناف ساختمان | انواع پوشش هاي حائل در ساختمان

ديوارهاي جداكننده

ديوارهاي جداكننده سبك حائل، ديوارهاي غيرباربري هستند كه براي تقسيم فضاهاي داخلي ساختمان استفاده مي‌شوند. در اين ساختار، فريم‌هاي فولادي سبكي در اشكال مقطعي متفاوت به تناسب محل استفاده در جهت قائم ديوار تحت عنوان استاد و در راستاي افقي با نام  رانر استفاده مي‌شود و ورق‌هاي روكش‌دار گچي يك يا چند لايه با پيچ مخصوص بر روي آن‌ها نصب مي‌شود.

درزهاي موجود بين صفحات را نيز توسط نوار و بتانه درزگيري پوشانده و صاف و يكپارچه مي‌گردد. براي پوشش نهايي سطح ديوار ساخته شده مي‌توان از ماستيك و رنگ، كاغذ ديواري، كاشي‌كاري و ساير پوشش‌ها نيز استفاده نمود. در اين سازه فضاي خالي داخل ديوار، امكان اســتفاده از انواع عايق حرارتي و صوتي را فراهم نمــوده و بدين ترتيب امــكان انتخاب و دستيابي به اكوستيك مناسب، عايق‌هاي حفاظتي ساختمان همانند عملكرد صوتي، حرارتي و رفتار جداره در برابر حريق ميسر شده است.

طرح توليد اتصالات و پروفيل هاي كناف ساختمان

ديوارهاي پوششي

ديوارهاي پوششي جداكننده يك روش سريع و كارآمد جهت بازسازي ديوارهاي قديمي، ايجاد ديوارهاي جديد و بهســازي حرارتي و صوتي ساختمان‌ها مي‌باشد. ديوارهاى پوششى حائل شــامل دونوع بدون ســازه و داراي فريم بوده كه در نوع اول آن، لايه و صفحه‌اي روكشدار گچي يا مركب ساخته شده از چندين لايه گچي داراي پوشش‌هاي عايق به وسيله چسب خميري مستقيما به ديوار زمينه متصل مي‌شود.

در ديوارهاي پوششى اسكلت‌دار نيز صفحات گچي روكشدار نصب شده بر روي يك فريم فلزي به ديوار يا به گونه‌اي مستقل در فضاي بنا پيچ مي‌شوند و درزهاي مابين صفحات آن نيز توسط نوار و بتونه پرشده و سطحي يكپارچه و بدون درز حاصل مي‌گردد كه پس از خشك شدن امكان رنگ آميزي و اجراي كاغذ ديواري، كاشي و پوشش‌هاي ديگر بر روي آن ميسر است.

سقف هاي كاذب

سـقف‌هاي كاذب در ساختمان در دو نــوع سـقف‌هاي كاذب يكپارچه و سقف‌هاي كاذب مشبك توليد و ارائه مي‌شود.

سقف هاي كاذب يكپارچه

سقف‌هاي كاذب، سقف‌هاي سبكي هستند كه به واسطه توليد انبوه صنعتي، داراي مشخصات و ويژگي‌هاي فني استاندارد محاسبه شده جهت مقاومت در برابر زلزله مي‌باشند. اين ساختار شامل زيرسازي ساخته شده از فريم‌هاي فولادي سبك متصل به سقف اصلي بوده كه مي‌توان صفحات گچي روكـشدار را به وسيله پيچ بــر روي آن‌ها نصب نمود و درادامه محل پيچ‌ها و درزهاي مابين صفحات توسط نوار و بتونه مخصوص پر و سطحي يكپارچه صاف به دست مي‌آيد كه قابليـت ماستيك كاري، رنگ آميزي را نيز دارد.

از فضاي خالي پشت سقف كاذب، براي كاربرد عايق حرارتـي و صوتي و دسترسي به تأسيسات الكتريكي و مكانيكي مي‌توان استفاده نمود. نحوه كاربرد اين پوشش و انعطاف پذيري آن امكان اجراي تزييني و دكوراتيو را در بنا فراهم مي‌نمايد.

سقف هاي كاذب يكپارچه

سقف هاي كاذب مشبك

سقف‌هاي كاذب مشبك از فريم‌هاي ســپرى و تايل‌هاى گچى تشكيل مى‌شوند كه به وسيله قلاب‌هاي آويز قابــل تنظيم به ســقف اصلى متصل مي‌گردند تا بتوان تايل‌ها را درون اين شبكه فلزي قرار دهند. از ويژگي سقف‌هاي مشبك مي‌توان به نصب سريع و آسان و دسترسى آسان به فضاى تاسيساتى پشت ســقف كاذب و تعمير و نگهدارى اشاره نمود. در اين سيستم براساس نوع پوشش از تايل‌هاي گچي متنوع مي‌توان استفاده نمود. براي فريم بندي ساخت و نصب سازه‌ها از پروفيل‌هاي مقاطع T شكل گالوانيزه استفاده مي‌شود.

پوشش‌هاي محافظ تير و ستون

جهت رفع ضعف مقاومت سازه‌هاي فولادي در برابر حريق پوشش دادن آن‌ها با صفحات مقاوم در برابر حريق و رطوبت استفاده مي‌كنند. حفاظت سازه‌هاي فولادي از طريق پوشش تيرها و ستون‌ها با يك زيرسازي فلزي سبك پيراموني كه صفحات گچي مقاوم در براي حريق بر روي آن نصب مي‌شوند، استفاده مي‌گردد. اين ساختار اجزاي سازه‌هاي بنا را احاطه نموده كه مي‌تواند مقاومت زماني ستون‌ها در برابر آتش و حرارت را بالاتر ببرد.

پوشش‌هاي محافظ تير و ستون

معرفي محصولات طرح توليد اتصالات و پروفيل هاي كناف ساختمان

مقاطع فولادي سبك فلزي ديوار، سقف هاي و كف سازي كاذب

زيرساخت فلزي سازه‌هاي حائل از فرمينگ ورقه‌اي فولادي گالوانيزه به روش نورد سرد توليد مي‌شود، اين مقاطع جهت ايجاد زيرسازي در انواع سيستم‌هاى ساخت و ساز خشك جهت سازه‌هاي مختلف پوششي  به كار مي‌روند.

محصولات اين طرح از جنس فلز گالوانيزه يا رنگي هستند و شامل تجهيزات زيرسازي مثل F47، U36، L25 مقاطع نبشي استاد مقاطع C  و رانر با سطح مقطع U و اتصالاتي نظير كليپس، براكت و همچنين سازه‌هاي دكوراتيو نظير سپري T60، T120 و T360 پروفيل گالوانيزه F47 ، UH36 ، L25 ، C70 ، U70 ، C50 ، U50 ، C100 ، U100 پروفيل F , L , U پروفيل استاد و رانر، پروفيل زيرسازي شبكه به همراه اتصالات مورد نياز مي‌باشد. اين قطعات گالوانيزه براي اجراي سقف، كف و ديوارهاي  كاذب و يا پوشش ستون‌ها استفاده مي‌شوند و پانل‌ها بر روي اين سازه‌ها پيچ و نصب مي‌شود. تعدادي از محصولات طرح به شرح ذيل هستند.

نبشي و پروفيل u

پروفيل يو به عنوان ابزار نگه دارنده شاسي‌هاي باربر در سازه‌هاي حائل و در شاسي كشي پي وي سي و سقف‌هاي كاذب استفاده مي‌شود. نبشي پرسي و فابريك به لحاظ تنوع در دو نوع نبشي‌ها داراي بال مساوي و نبشي داراي بال نامساوي توليد مي‌شوند.

پروفيل و نبشي f

از اين نوع پروفيل در شاسي كشي ديواره‌هاي پوششي جهت نصب، گچ‌برگ استفاده مي‌شود. در اين سازه براي اتصال مستقيم گچبرگ به شاسي معمولا از پيچ بهره مي‌گيرند.

ادوات اتصال و متعلقات و دريچه‌هاي دسترسي

اتصالات سازه‌هاي فلزي پوششي از انواع پيچ‌هاي اتصال پنل به سازه، سازه به ســازه، سازه به ساختار خشــك، پيچ و رول پلاگ، مهارهاي ويــژه تجهيزات توخالي و نيز متعلقاتــي مانند نوار فوم عايق، پرايمر زير رنگ، چســب كاشــي، عايق رطوبتي  تشكيل مي‌شود. دريچه‌ها نيز براي دسترسي به سيستم‌هاي مختلف سازه در سقف و ديوار و كف به كار مي‌روند. تا امكان بازديد و تعميرات احتمالي را در درون فضاي پوشش داده فراهم نمايند.

معرفي كدهاي ISIC و تعرفه گمركي محصولات

ISIC نوعي طبقه بندي استاندارد براي فعاليت‌هاي اقتصادي توليدي است. وزارت صنعت، معدن و تجارت از اين طبقه‌بندي براي دسته‌بندي فعاليت‌هاي صنعتي استفاده مي‌نمايد. براساس سيستم طبقه بندي آيسيك، كد دو رقمي آيسيك 28 و27 مربوط به محصولات فلزي بوده و كدهاي فعاليت طرح به شرح ذيل ارايه گرديده است.

معرفي كدهاي ISIC و تعرفه گمركي محصولات

طرح توليد اتصالات و پروفيل هاي كناف ساختمان | ويژگي‌ها و استانداردهاي محصول

استانداردهاي ملي تدوين شده در خصوص ويژگيهاي  نبشي¬ هاي فلزي و پروفيل¬ محافظ ويژه براي صفحات روكش دار گچي  اصلاحيه هاي آن  با   شماره استاندارد 19157 بعنوان الزامات لازم براي كنترل كيفيت تدوين شده است هدف از تدوين اين استاندارد، تعيين مشخصه ها و عملكرد نبشي هاي فلزي، نبشي هاي فلزي همراه با نوار كاغذي و پروفيل هاي محافظ ويژه فلزي است. اين استاندارد براي نبشي هاي فلزي، نبشي هاي فلزي همراه با نوار كاغذي و پروفيل هاي محافظ ويژه فلزي مورد در تطبيق با استاندارهاي مرتبط بين المللي  تدوين و كاربرد دارد

طرح توليد اتصالات و پروفيل هاي كناف ساختمان | دانش فني توليد

ورق گالوانيزه پس از برش به صورت رول در سايز، وزن و عرض متناسب با محصول در رول‌گير قرار مي‌گيرد. پس از قفل و فيكس شدن، نوار به سمت دستگاه فرمينگ هدايت شده و با عبور از رولينگ‌هاي مختلف  شكل مقطع مورد نظر را ضمن حركت و شكل‌دهي به خود مي‌گيرد و در انتها مقطع فولادي شكل گرفته با استفاده از سيستم برش متحرك متصل به دستگاه در مسير حركت در اندازه استاندارد بريده و به بيرون از دستگاه جهت بسته‌بندي هدايت مي‌گردد.

روش‌هاي توليد انواع پروفيل، استاد، رانر و اتصالات فلزي كناف بر اساس استفاده از انواع ورق گالوانيزه و يا رنگي برش خورده شده در دستگاه رول فرمينگ به صورت مقاطع مختلف طولي براساس نوع كاربرد و قالب‌هاي فرم دهنده و سوراخ كاري مورد نياز درآمده و اتصالات نيز توسط دستگاه پرس توليد مي‌شود و محصولات توليدي پس از بسته بندي آماده ورود به بازار مصرف در مي‌آيد.

طرح توليد اتصالات و پروفيل هاي كناف ساختمان

ماشين آلات خط توليد مقاطع فلزي كناف

ليست ماشين آلات و تاسيسات اصلي خط توليد عبارتند از :

جرثقيل 30 تن، دستگاه رول گير، دستگاه‌هاي فرمينگ استاد رانر و پروفيل كناف در مقاطع متفاوت، پرس و ابزار توليد اتصالات، قالب‌هاي پروفيل و مقاطع فولادي، دستگاه بسته بندي و…. .

بررسي بازار و رقبا

بر اساس آمارهاي منتشر شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تا    آبان ماه سال جاري تعداد 99 واحد صنعتي با ظرفيت توليد اسمي ساليانه 318441 تن خم‌كاري ورق پروفيل فولاد گالوانيزه از ورق فولادي  سازه گالوانيزه مخصوص نصب قطعات گچي درسطح كشور به ثبت رسيده است. بيشترين ظرفيت توليد متعلق به استان تهران با 9 واحد و ظرفيت توليد 131155 كه ناشي از وجود زيرساخت‌ها و تقاضاي مناسب بازار اين استان است.

سرمايه گذاري مورد نياز طرح توليد اتصالات و پروفيل هاي كناف ساختمان

بديهي است سرمايه گذاري با توجه به موقعيت طرح، ظرفيت و قيمت‌ها در زمان تهيه طرح متفاوت مي‌باشد. براساس مطالعات انجام شده  برآوردهاي مالي احداث پروژه در سال جاري به شرح ذيل است:

ظرفيت سالانه توليد انواع مقاطع و اتصالات فلزي ساختمان   3000 تن

سرمايه كل مورد نياز اجراي طرح در زمان بررسي  379,904 ميليون ريال

هزينه عملياتي سالانه                      1,598,506 ميليون ريال

هزينه هاي ثابت                             68,006  ميليون ريال

نرخ بازده داخلي                                    41 درصد

درصد توليد در نقطه سربه سر                  28 درصد

نتيجه مطالعات مالي و اقتصادي

تحقيقات بازار وبرآوردهاي مالي فني و اقتصادي تهيه شده طرح در سال جاري و تحليل شاخص‌هاي مالي و اقتصادي طرح با  محاسبات مالي كه از نرم‌افزار كامفار به دست آمده، وضعيت قابل قبولي را به لحاظ مالي براي توليد محصولات طرح  نشان مي‌دهد. جهت اخذ مجوزهاي توليد اين محصول و تامين زيرساخت براساس پلان‌هاي مهندسي توليد استاندارد و صادرات محور مي‌توانيد در تمامي مراحل انجام كار از زمان بررسي ايده تا پياده سازي و زمان بهره‌برداري از مشاوران و كارشناسان خبره و با تجربه كاردوك كمك بگيريد.

براي بازديد از ساير طرح توجيهي صنعتي توسط كاردوك كليك كنيد.

خدمات قابل ارايه كاردوك به طرح‌ها و واحدهاي توليدكننده

  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • تامين نيروي انساني نصب و راه اندازي ماشين آلات و تاسيات عمومي طرح توليد
  • مشاوره فرمولاسيون مواد اوليه
  • مشاوره اصلاح تكنواوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره صادرات محصول با كيفيت به كشورهاي ديگر

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

 

منبع: طرح توليد اتصالات و پروفيل هاي كناف ساختمان

امتیاز:
بازدید:
[ ۶ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۰۶:۰۶ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی