كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

 

 

طرح توليد خشكبار پوشش داده شده طعم دار | معرفي محصول

آجيل و خشكبار معمولا به ميوه‌هاي دانه‌اي شكلي همانند گردو، بادام زميني، بادام و پسته گفته مي‌شود. زماني كه هدف توليد محصول خام نباشد، مغز خشك شده به تناسب نوع آن طي مراحل مختلفي به محصول نهايي تبديل مي‌شود. اين فرآيندها غالباً شامل طعم‌دار كردن مطابق فرمولاسيون و تجربه مشتري پسند و تركيب چندين نوع مغز مي‌باشد كه طي آن تفت دادن و برشته كردن مغزهاي آجيلي، پوشش دادن صورت مي‌گيرد.

مناسب‌ترين فرايند برشته سازي به منظور سالم ماندن و طعم داركردن مغزها در اثر حرارت دهي، استفاده از سيستم‌هاي سرخ كن و خشك ‌كن با امكان توزيع حرارتي يكنواخت است. روكش و پوشش ترد كلاسيك و طعم‌هاي متنوعي همانند پاپريكا، پنير، سير، فلفل تند و شيرين،، راويولي، واسابي، بوداده مديترانه‌اي و ساير چاشني‌هاي طعم‌دار را مي‌توان در فرايند توليد خشكبار بكارگرفت.

در اين طرح آجيل‌هاي با روكش طعم‌دار ميان وعده‌هاي خوشمزه‌اي هستند كه با تجهيزات پيشرفته پس از بوجاري خشكبار دانه‌بندي و مغز  شده را پوشش دهي و  طعم‌دار مي‌كنند و آن‌ها را به محصولاتي با اندازه و اشكال مختلف بسته‌بندي مي‌نمايند. تكنولوژي بالاي روكش آجيل اين امكان را مي‌دهد كه در طول فرآيند فراوري و سرخ كردن آجيل‌هاي روكش شده با تردي مناسب و طعم مطلوب را ايجاد مي‌كند. به لطف درجه بالاي پيش ژلاتينه شدن و استفاده از آرد سوپر براي تهيه خميرهايي با خواص چسبندگي مناسب حتي در دوزهاي پايين استفاده مي‌گردد.

 

كدهاي آيسيك طرح توليد خشكبار

كد‌هاي آيسيك آماده سازي و بسته‌بندي انواع آجيل و خشكبار به شرح ذيل مي‌باشد.

انواع دانه و ميوه آجيلي فرآوري شده:   1549412503

انواع گرانول ميوه‌هاي آجيلي  :           1549312631

انواع خلال ميوه‌هاي آجيلي :             1549312632

بسته‌بندي خشكبار :                       7495412325

استانداردهاي آماده سازي و توليد خشكبار

در بسته‌بندي خشكبار از مرحله آماده‌سازي، فرآوري، بسته‌بندي و انبارداري از آيين نامه كار بهداشتي و الزامات استاندارد ملي ايران به شماره 9343 پيروي مي‌كند. ساير استاندارهاي ملي و فرايند اين كسب و كار به شرح ذيل مي‌باشد. براي آشنايي بيشتر مقاله طرح توجيهي بسته بندي آجيل و خشكبار را بخوانيد.

استاندارد ملي ايران 2380:  ”آئين كار تهيه پسته از مرحله برداشت محصول تا بسته بندي”

استاندارد ملي ايران 495:   “بسته‌بندي پسته و مغز بادام صادراتي”

استاندارد ملي ايران 3937:   ” آئين كار تهيه مغز بادام”

استاندارد ملي ايران 7704:   ” بادام زميني– از برداشت تا بسته‌بندي و انبارداري – آيين كار بهداشتي”

ويژگي‌هاي فني توليد خشكبار پوشش و طعم دار شده

مواد اوليه خشكبار به صورت بوجاري و پوستگيري شده بصورت مغز براي فراوري وارد اين بنگاه مي‌شود تا توسط ماشين آلات خط توليدداراي  استانداردهاي سلامتي توليد شود و به صورت پوشش داده شده و طعم دار بسته‌بندي شود. سلفون و ورق‌هاي پليمري بسته‌بندي محصول توليدي بايد داراي نرمش، قابليت چاپ، قابليت دوخت حرارتي، قابليت شكل‌پذيري پنوماتيك، شفافيت، نفوذناپذيري نسبت به بخار آب و گازهاي محيطي را داشته باشد.

طرح توجيهي توليد خشكبار پوشش و طعم دار شده | موارد كاربرد

آجيل به مناسب‌هاي مختلف به عنوان تنقلات و ميان وعده مفيد با ارزش غذايي بالا مورد استفاده تمامي افراد بوده و در مراسم، مهماني‌ها، اعياد مورد استفاده قرار مي‌گيرد. بسته‌بندي‌هاي صحيح و مناسب محصولات مواد غذايي همانند آجيل و خشكبار هم به حفظ بهداشت و هم به ماندگاري بيشتر آن كمك مي‌نمايد. اين فرايند در مقياس صنعتي امكان رعايت الزامات بهداشتي را بيشتر و ميسرتر مي‌سازد. قرارگيري آجيل در بسته‌بندي ضمن حفاظت از آن در مقابل جانوران، ميزان مصرف كنترل شده محصول را نيز بهبود مي‌دهد.

فوايد مصرف خشكبار پوشش و طعم دار شده

آجيل و مغزها آن‌ها همانند فندق، گردو و پسته و بادام در تامين انرژي و سلامتي بدن نقش مهم ايفا مي‌كنند. اين مواد غذايي منابع سرشاري از پروتئين، مواد معدني، ويتامين‌ها و آنتي اكسيدان هستند كه با پوشش دادن و طعم داركردن بدليل سرشاربودن از آهن، روي، ويتامين E، منيزيم و فوليك اسيد، فسفر، منيزيم ، كلسيم و طعم مطبوع مي‌تواند براي مصرف بسيار مورد استقبال قرار گيرد.

طرح توجيهي توليد خشكبار پوشش و طعم دار شده | كالاهاي جايگزين

بسياري از تنقلات ديگر همانند چيپس سيب‌زميني و ميوه‌ها، پفك رقبايي با قيمت پايين‌تر براي آجيل و خشكبار هستند اما ارزش غذايي، طعم و مزه محصولات گروه خشكبار و آجيل را ندارد.

دانش فني و فرايند توليد خشكبار پوشش و طعم دار شده

تجهيزات با توجه به ظرفيت توليدي مورد نياز عبارتند از دستگاه‌هاي آماده سازي خشكبار، بالابر كاسه‌اي، نوار نقاله كنترل كيفيت، دستگاه حلزوني، خشك كن، طعم پاش و سرخ كن كانتينيوس، سيستم تصفيه و انتقال روغن، دستگاه‌هاي پوشش دهنده، بسته‌ بندهاي دو و چهار توزين، نوار نقاله خنك كن و دستگاه شرينگ پك مي‌باشد كه طي مراحل مختلف به شرح ذيل فرآوري و بسته‌بندي  خشكبار را انجام مي‌دهند.

  

طرح توليد خشكبار | مشخصات دستگاه‌ها و فرايند

دستگاه پوشش دهنده خشكبار

دستگاه روكش اتوماتيك مناسب براي پوشش دانه‌هاي مغز آفتابگردان، نخود، بادام زميني، مغز بادام درختي و بادام هندي، مغز پسته به كار مي‌رود. مواد اوليه پوشش آرد گندم، نشاسته اصلاح شده و شربت پيشنهاد مي‌شود. سيستم شامل دستگاه مخلوط كردن پودر، پوشش خشكبار حاوي پودر مخلوط و شربت، سرخ كردن خشكبار پوشش داده شده و در انتها استفاده از چاشني و بسته بندي است.

1- ميكسربا ظرفيت: 50 كيلوگرم و توان برق 4كيلو وات ساخته شده از فولاد ضدزنگ پوشش دار

2- نوار نقاله مارپيچ جهت انتقال آرد از ميكسر به دستگاه روكش زن  اتوماتيك مجهز به سيستم ويبره براي بهبود جريان انتقال آرد از جنس استيل ضد زنگ

3- بالابر Z سطلي داراي نوار نقاله پلي اتيلني از جنس فولاد ضد زنگ مواد غذايي

4- ماشين پوشش دهنده اتوماتيك خشكبار با قدرت 8كيلوات مجهز به سيستم پنوماتيك هواي فشرده mpa   0.8 و سروموتور تخليه آرد، كنترلر، موتور همزن، پرس، پمپ ورودي، مانيتور و سيستم تنظيم دور و آبپاش، سيستم پنوماتيك تنظيم درب‌هاي تخليه با ساختار پوشش داده شده، قيف‌ها از جنس استنلس استيل و مجهز به PLC كنترل و صفحه لمسي

5-  نوار نقاله ورودي : محصولات پوشش داده شده روي نوار نقاله فيدر تخليه مي‌شود. سپس نوار نقاله براي الك كردن و جدا سازي پودر اضافي از سطح  محصول آن را به داخل درام الك منتقل مي‌كند، دهانه طراحي شده در انتهاي خروجي درام الك به طور متوازن  آجيل را وارد فاز بعدي مي‌كند.

الك استوانه اي

الك درام و ساختار نوار نقاله ورودي از جنس استنلس استيل هستند و تسمه نقاله ورودي از جنس پلي پروپيلن و داراي موتور يك كيلووات مجهز به اينورتر است.

فرايند خشك ‌كردن مغزها

فرايند خشك‌كردن مغز‌ها پس از پوشش دهي  به گونه‌اي بهداشتي و مكانيزم با كيفيت مناسب و رعايت استانداردها خشك شده انجام مي‌شود.

بسته‌بندي و انبار محصول

پس از فراوري مغزها بايد محصول بر اساس نياز بازار و امكانات تكنولوژيك محصول نهايي به صورت بسته ‎بندي شده به بازار عرضه شود. به گونه‌اي كه تا زمان مصرف، كيفيت مطلوب خود را به صورت سالم و بهداشتي حفظ كند. توجه به كيفيت و زيبايي بسته‌بندي در جلب سهم بستري از بازار اهميت زيادي دارد.

 

 

طرح توجيهي خشكبار پوشش و طعم دار شده | بررسي بازار و رقبا

با توجه به مزيت صنايع تبديلي بخش كشاورزي كشور تا ابتداي پايان  سال جاري تعداد 793 واحد توليد صنعتي آماده سازي و بسته بندي  آجيل و خشكبار در كشور با ظرفيت اسمي 929  هزار تني وجود دارد. تعداد طرح‌هاي در حال احداث كشور با پيشرفت فيزيكي بالاي 60 درصد، 195 طرح است كه پيش‌بيني ايجاد ظرفيت جديد 308 هزار تني را دارند.

سرمايه گذاري مورد نياز طرح توليد خشكبار

بر اساس مطالعات انجام شده اين طرح احداث توليد در سال جاري حدود 85ميليارد ريال سرمايه ثابت نياز دارد. نرخ بازدهي داخلي سرمايه‌گذاري بيشتر از 37درصد بوده و ظرف سه سال و نيم بعد از به توليد رسيدن برگشت سرمايه خواهيد داشت. در ادامه خلاصه‌اي از نيازمندي‌هاي احداث اين واحد با ظرفيت عملي 900تن بسته‌بندي انواع خشكبار طعم دار در سال ارائه شده است. بديهي است با تغيير موقعبت مكاني و زماني برآوردهاي مالي طرح تغيير خواهد كرد.

مشخصات عمومي طرح

زمين :             2000    متر مربع

زيربنا  :              800   متر مربع

ماشين آلات خارجي:    62000 دلار

مزاياي اجراي طرح

  • ماندگاري بيشتر محصولات بسته بندي شده
  • نگهداري امن و بهداشتي محصولات با طعم متنوع و مناسب
  • رعايت ضوابط استاندارد و بهداشتي آماده سازي وبسته‌بندي كالاي با كيفيت
  • در نتيجه ايجاد ارزش افروده بيشتر

طرح توجيهي بسته بندي اجيل | نتيجه مطالعات مالي و اقتصادي

تحقيقات بازار و برآوردهاي مالي فني و اقتصادي تهيه شده طرح در سال جاري و تحليل شاخص‌هاي مالي و اقتصادي طرح با محاسبات مالي كه از نرم‌افزار Comfar III Expert به دست آمده؛ وضعيت قابل قبولي را به لحاظ مالي براي صنايع تبديلي بخش كشاورزي در حوزه بسته‌بندي آجيل و خشكبار نشان مي‌دهد.

جهت اخذ مجوزهاي توليد اين محصول و تامين زيرساخت بر اساس پلان‌هاي مهندسي توليد استاندارد و صادرات محور مي‌توانيد در تمامي مراحل انجام كار از زمان بررسي ايده تا پياده‌سازي و زمان بهره‌برداري از مشاوران و كارشناسان خبره و با تجربه كاردوك كمك بگيريد.

براي آشنايي بيشتر با ساير طرح توجيهي صنعتي كليك كنيد.

خدمات قابل ارايه  كاردوك به  طرح‌ها و واحدهاي توليد كننده

  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • تامين نيروي انساني نصب و راه اندازي ماشين آلات و تاسيات عمومي طرح توليد كاشي سراميكي مختلف
  • مشاوره فرمولاسيون مواد اوليه ،لعاب و انگوب
  • مشاوره اصلاح تكنواوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي توليد كاشي
  • مشاوره صادرات محصول با كيفيت به كشورهاي ديگر

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

 

منبع: طرح توليد خشكبار پوشش شده و طعم دار

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۰۸:۲۶ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی