كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

 

 

معرفي محصول | طرح توليد تسمه تايم

همانطور كه اشاره كرديم تسمه ها حلقه هاي انعطاف پذيري هستند كه كارايي آن ها ايجاد اتصالات مكانيكي و همينطور انتقال انرژي مي باشد. استفاده از تسمه ها در سيستم موتورهاي درون سوز بسيار حائز اهميت مي باشد، چراكه وظيفه انتقال نيروي چرخشي موتور را به ديگر قطعات بر عهده دارند.

تسمه هاي خودرو شامل تسمه تايم يا تسمه تايمينگ و همينطور تسمه دينام و يا تسمه پروانه مي باشد كه معمولا از جنس لاستيك مقاوم هستند. جنس لاستيكي اين تسمه ها سبب شده است كه آن ها داراي عمر مشخصي باشند و به مرور استهلاك يافته و قابليت ارتجاعي خود را از دست بدهند. در صورتي كه تسمه تايم و تسمه دينام در موعد مقرر خود تعويض نشود؛ دچار ترك خوردگي و پارگي مي شود كه اين حالت براي خودرو بسيار خطرناك است. شما در هر جايي كه هستيد مي توانيد براي تهيه و نوشتن طرح توليد تسمه تايم و تسمه دينام با كارشناسان كاردوك تماس بگيريد.

تسمه تايم چيست؟

تسمه تايم از مهم ترين قطعاتي است كه در موتور به كار رفته است. سلامت تسمه تايم داراي تاثير بسيار زيادي در عملكرد موتور مي باشد. در واقع تسمه تايم انتقال دهنده حركت چرخشي ميل لنگ به ميل سوپاپ مي باشد و آن را به چرخش در مي آورد. ميل لنگ براي اينكه بتواند حركت كند و باز و بسته شدن سوپاپ را تنظيم كند، نياز به نيروي اوليه دارد كه آن را از طريق تسمه تايم دريافت مي كند.

تسمه تايم داراي لايه داخلي دندانه دار است كه بتواند راحت تر با شيارهاي ميله بادامك درگير شود و دچار لغزش نگردد. تسمه تايم در صورتي عملكردي صحيح خواهد داشت كه داراي جايگيري درست باشد و زمانبندي باز و بسته شدن سوپاپ ها به درستي انجام شود. منظم نبودن زمانبندي باز و بسته شدن دريچه سوپاپ ها سبب اختلال در عملكرد موتور مي گردد.

البته لازم است اشاره كنيم كه از معايب تسمه تايم اين است كه استهلاك بالايي دارد و به همين دليل ممكن است افراد استفاده از زنجير تايم را به جاي آن ترجيح دهند. از آنجايي كه زنجير تايم از جنس فلز است، با دوام تر نيز مي باشد. البته زنجير تايم نيز در برابر عمر با دوام خود، سرو صداي زيادي را در هنگام فعاليت خودرو از خود منتشر مي كند. شما در هر جايي كه هستيد مي توانيد براي تهيه و نوشتن طرح توليد تسمه تايم با كارشناسان كاردوك تماس بگيريد.

تسمه دينام چيست ؟

تسمه دينام خودرو با نام هاي تسمه پروانه و يا تسمه مارپيچ نيز شناخته مي شود. كاربرد اصلي تسمه دينام انتقال نيروي گشتاور موتور به ديگر اجزاي خودرو شامل واتر پمپ، اويل پمپ، دينام و سيستم تهويه مي باشد.

تسمه دينام به دور يك قرقره و يا پولي مخصوص پيچيده مي شود و متصل به ميل لنگ است. زماني كه موتور شروع به كار مي كند، ميل لنگ نيز به حركت در مي آيد و نيروي گشتاور توليد شده در موتور را به ديگر اجزا منتقل مي كند.

در صورتي كه تسمه دينام با مشكل مواجه شود، در ديگر اجزاي مرتبط با آن نيز مشكل ايجاد خواهد شد. در هر خودرويي متناسب با نوع موتور ممكن است از يك يا دو تسمه دينام استفاده شود. معمولا در اكثر خودرو ها از يك تسمه دينام واحد مارپيچ استفاده مي شود.

وظيفه اصلي تسمه دينام، انتقال نيروي چرخشي موتور به دينام مي باشد. دينام يك ژنراتور جريان مستقيم مي باشد كه انرژي مكانيكي را دريافت كرده و آن را تبديل به انرژي الكتريكي مي كند و مي توان برق مورد نياز باتري را نيز تامين نمايد.

بنابراين مطابق با اين توضيحات فعاليت صحيح باتري نيز وابسته به تسمه دينام مي باشد و تامين برق خودرو در قسمت هاي مختلف وابسته به اين قطعه است. در ادامه به صورت موردي به وظايف تسمه دينام اشاره كرده ايم :

  • تامين كردن نيروي لازم براي دينام
  • تامين نيروي اوليه براي به حركت درآوردن پروانه در سيستم خنك كاري خودرو
  • تامين كردن نيروي چرخشي مورد نياز براي پمپ هيدروليك سيستم فرمان
  • تامين كردن گشتاور لازم براي واتر پمپ در سيستم خنك‌ كاري خودرو
  • تامين كردن انرژي لازم براي كمپرسور در سيستم تهويه مطبوع خودرو

تعويض تسمه تايم | طرح توليد تسمه تايم

يكي از مهم ترين مواردي كه در دفترچه خودرو ها قيد شده است، زمانبدي مربوط به تعويض تسمه تايم مي باشد. تسمه تايم و تسمه دينام از قطعات مصرفي در خودرو به حساب مي آيند و بايد در زمان مقرر خود با نمونه جديد تعويض شوند.

عدم تعويض به موقع تسمه دينام و تسمه تايم، مي تواند بسيار خطرناك باشد و آسيب هاي جدي را به خودرو وارد كند. تسمه تايم فرسوده در صورت پاره شدن مي تواند منجر به مشكلات جدي تر براي موتور شود.

برخي موارد همچون استفاده از دور بالاي موتور در دفعات بسيار، استفاده از دنده نامناسب در سربالايي ها و يا سرعت گيرها و … مي تواند استهلاك اين قطعه را بالا ببرد.

با توجه به مصرفي بودن دو قطعه تسمه تايم و تسمه دينام، هر شخص بايد مطابق با زمانبندي خودرو خود اقدام به تعويض اين دو قطعه بكند. بنابراين طرح توليد آن مي تواند براي توليد كننده با بازدهي بالايي همراه باشد. شما در هر جايي كه هستيد مي توانيد براي تهيه و نوشتن طرح توليد تسمه تايم و تسمه دينام با كارشناسان كاردوك تماس بگيريد.

بررسي بازار طرح توليد تسمه تايم | طرح توليد تسمه تايم

در حال حاضر آنچه كه از محصولات موجود در بازار مي توان استنباط كرد، حدود 70 درصد از تسمه تايم هاي موجود در بازار از برند هاي خارجي و جزو محصولات وارداتي مي باشند. در واقع اين موضوع به اين معنا مي باشد كه توليد تسمه تايم و تسمه دينام در كشورمان از ظرفيت بسيار بالايي برخوردار است و در صورتي كه توليد كننده خوب عمل كند و محصول با كيفيتي را ارائه دهد، مي تواند سهم بزرگي از بزرگي از بازار را به خود اختصاص دهد و به سود هي بالايي برسد.

كد آيسيك تسمه تايم خودرو

كد آيسيك، كدي مي باشد كه مطابق با سيستم بين المللي طبقه بندي استاندارد صنايع به يك كالا اختصاص داده مي شود و با يك كد گذاري ساده، هويت كالا، قطعات، مدارك و … مشخص مي گردد. مطابق با اين شيوه كد گذاري، كد آيسيك تسمه تايم كد 2519512355 مي باشد.

از كد تعرفه گمركي نيز براي شناسايي و تعيين جايگاه كالا پس از واردات و در ترخيص آن از گمرك استفاده مي شود. كد تعرفه گمركي تسمه تايم، كد 40101200 است.

فرآيند طراحي و توليد تسمه | طرح توليد تسمه تايم

تسمه تايم و تسمه دينام طي مراحل مختلفي توليد مي گردد. تركيب موادي كه براي توليد تسمه استفاده مي شود، انحصاري است و هر شركتي براي توليد تسمه از فرمولاسيون مختص خود استفاده مي كنند.

در مراحل بعدي ممكن است به مواد اوليه تركيب شده مواد و الياف هاي ديگري نيز به منظور افزايش استحكام آن ها اضافه شود. تسمه هاي خام توسط ماشين آلات پيشرفته بر روي هم چيده مي شوند و تسمه ها براي پخت آماده مي شوند. تسمه ها پس از پخت شكل نهايي خود را مي گيرند. لازم است اشاره كنيم كه تغيير حالت در تسمه ها فقط قبل از پخت امكان پذير است و پس از آن هيچ گونه تغييراتي نمي توان ايجاد كرد. شما در هر جايي كه هستيد مي توانيد براي تهيه و نوشتن طرح توليد تسمه تايم و تسمه دينام با كارشناسان كاردوك تماس بگيريد.

براي آشنايي بيشتر با ساير طرح توجيهي صنعتي كليك كنيد.

خدمات قابل ارايه  كاردوك به  طرح‌ها و واحدهاي توليد كننده

براي تهيه طرح توليد تسمه تايم و ساير طرح توجيهي ها در زمينه هاي مختلف مي توانيد با كارشناسان تماس بگيريد. از جمله خدمات مركز مشاوره كسب و كار كاردوك مي توان به موارد زير اشاره داشت :

  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ثبت نام در سامانه بهين ياب و سامانه مختلف
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • تامين نيروي انساني نصب و راه اندازي ماشين آلات و تاسيات عمومي طرح توليد
  • مشاوره فرمولاسيون مواد اوليه
  • مشاوره اصلاح تكنواوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره صادرات محصول با كيفيت به كشورهاي ديگه

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

 

منبع: طرح توليد تسمه تايم

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طرح توليد تسمه تايم،
موضوع:
[ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۴۱:۳۱ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی