كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

 

 

 

‏ معرفى محصول در طرح توليد تي بگ tea bag

چاي كيسه اي و يا tea bag، يك پاكت از جنس كاغذ، پارچه و يا نايلون است كه در بردارنده يكي از انواع مختلف چاي‌ها است. كاربرد اصلي tea bag اين است كه فراوري چاي (به اصطلاح دم كردن) با آن‌ها بسيار راحت است و با سرعت بيشتري انجام مي‌شود. معمولا به چاي كيسه اي يك رشته نخ نيز متصل است كه براي خارج كردن چاي از داخل ليوان و نوشيدني، مورد استفاده قرار مي‌گيرد. لازم است اشاره كنيم كه به انتهاي نخ نيز تكه اي كاغذ وصل شده است كه ضمن كمك به خارج كردن چاي كيسه اي، در بر دارنده علائم تجاري واحد توليد كننده نيز هست.

 tea bag با ديگر عناوين همچون چاي كيسه اي، چاي پاكتي، نپتون و … نيز شناخته مي‌شود. توليد كنندگان، چاي كيسه اي را در اشكال مختلفي همچون مربع، مستطيل، مثلت و حتي دايره توليد مي‌كنند. كاغذ مورد استفاده در توليد چاي‌هاي كيسه‌اي معمولا تهيه شده از چوب و يا الياف‌هاي گياهي است. در حال حاضر واحد‌هاي توليدي مختلف از انواع چاي مرغوب يا نيمه مرغوب و متوسط براي توليد چاي‌هاي كيسه اي استفاده مي‌كنند.

‏كد آيسيك مرتبط با طرح توليد تي بگ tea bag

بر اساس سيستم طبقه بندي وزارت صنايع و معادن، كد آيسيك چاي كيسه اي، كد 1068931717 است. در ادامه به ديگر كد‌هاي آيسيك مرتبط با طرح توليد tea bag اشاره كرده ايم:

  • چاي كشاورزي : 0113412349
  • چاي سياه كيسه اي : 1549612315
  • چاي سبز كيسه اي : 1549612316
  • انواع چاي سياه : 1549512540
  • انواع چاي سبز : 1549512541
  • طعم دهي و بسته بندي چاي سياه  : 1549512542
  • طعم دهي و بسته بندي چاي سياه كيسه اي : 1549612543
  • طعم دهي و بسته بندي چاي سبز كيسه اي : 1549612546

شرايط واردات tea bag و يا چاي كسيه اي

بر اساس آماري كه در اختيار داريم سالانه 65 تا 70 تن چاي سياه در كشور توليد مي‌شود كه تقريبا پاسخگوي 70 درصد از نيار داخلي است. به همين دليل براي تامين 30 درصد باقي مانده واردات چاي انجام مي‌شود. واردات چاي از سال 1379 ممنوع اعلام شده است و متاسفانه بيشترين آمار مربوط به واردات چاي، به صورت غيررسمي و از طريق قاچاق انجام مي‌شود. در حال حاضر واردات چاي از كشورهاي تايوان، آمريكا، ژاپن، اندونزي، كره جنوبي، مكزيك، مالزي، شيلي، كانادا و … به كشور است.

بررسى‏ و ارائه استاندارد (ملى يا بين الملل)

با افزايش دانش بشري، ضرورت استفاده از استانداردهاي ملي و بين المللي در توليد چاي كيسه اي نيز بيشتر شده است. رعايت استانداردهاي تدوين شده توسط موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران امري الزامي است. براي مشاهده ساير انواع طرح توجيهي صنايع غذايي كليك كنيد.

موارد مصرف محصول نهايي از طرح توليد تي بگ tea bag

تي بگ و يا چاي‌هاي كيسه اي حاوي انواع نوشيدني‌هاي آرام بخش هستند كه مي‌توان در طول روز از آن‌ها استفاده كرد. از آنجا كه زمان كوتاهي براي دم كردن اين نوع محصول نياز است، مصرف كنندگان مي‌توانند در محل كار، مسافرت و هر مكاني كه دسترسي كافي به وسايل دم كردني ندارند از توليدات تي بگ استفاده نمايند. 

بررسى كالاهاى جايگزين و تجزبه و تحليل اثرات آن برمصرف محصول

چاي‌هاي كيسه اي در دسته نوشيدني‌ها قرار دارند؛ به همين دليل مي‌توان انواع آشاميدني‌ها را به عنوان جايگزيني براي آن‌ها معرفي كرد. اما از آنجايي كه انواع چاي‌ها داراي خاصيت آرام بخشي نيز هستند، مي‌توان قهوه را به عنوان جايگزين آن معرفي كرد.

طرح توليد تي بگ tea bag و اهميت‏ استراتزيكى كالا در دنياى امروز

در حال حاضر در داخل ايران چاي با درجه كيفي متفاوتي توليد مي‌شود. متاسفانه چاي باكيفيت ايراني به ديگر كشورها صادر مي‌شود و چاي‌هايي كه كيفيت چندان مطلوبي ندارند، براي مصرف داخلي در نظر گرفته مي‌شوند. همين موضوع سبب شده است كه مصرف كنندگان استفاده از چاي‌هاي خارجي را جايگزين چاي بي كيفيت ايراني كنند. لازم است اشاره كنيم كه اين موضوع سبب سوء استفاده دلالان نيز شده؛ به طوري كه چاي‌هاي ايراني بي‌كيفيت را با چاي‌هاي خارجي تركيب مي‌كنند و با قيمتي بيشتر به فروش مي‌رسانند. از سويي ديگر واردات چاي غيرقانوني است و ن داخل از طريق قاچاق برطرف مي‌شود. اين موضوع ضمن اينكه داراي ضررهاي اقتصادي است، داراي مشكلات بهداشتي نيز است. با توجه به توضيحاتي كه ارائه كرديم به دليل پايين بودن كيفيت چاي‌هاي ايراني مصرف كنندگان نيز نسبت به استفاده از آن بي انگيزه هستند و گرايش بيشتري به مصرف چاي‌هاي خارجي دارند. براي تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح كليك كنيد.

كشورهاي عمده توليد كننده و مصرف كننده

بر اساس آماري كه در اختيار داريم كشور انگلستان با 151 هزار تن در سال بيشترين ميزان توليد و مصرف چاي را در جهان دارد.

به طور كلي كشورهاي انگلستان، روسيه، مصر، پاكستان و ايالات متحده بيشترين آمار مربوط به توليد و مصرف چاي را در اختيار دارند.

‎شرايط صادرات تي بگ و ساير محصولات مشابه از ايران 

در داخل كشور ميزان توليدات مربوط به چاي و همينطور چاي كيسه اي كم است و با توجه به نياز داخلي، صادرات آن در شرايط محدود تري صورت مي‌گيرد.

تشريح دانش فني و روش توليد در طرح توجيهي تي بگ tea bag

براي توليد چاي كيسه اي از ماشين‌هاي تمام اتوماتيك استفاده مي‌گردد. چاي تميز و يك دست از سيلوهاي ذخيره به مخزن‌هاي مخروطي شكل ماشين‌ها هدايت مي‌شوند. چاي‌هاي قرار گرفته در مخازن مخروطي شكل به تدريج وارد دستگاه توزين مي‌شوند. در كنار دستگاه نامبرده، رول‌هاي كاغذي قرار دارد كه دستگاه توزين در هر كدام مقدار مشخصي از اين چاي‌ها را مي‌ريزد. در قسمت‌هاي بعدي كاغذها در اندازه‌هاي مشخصي برش داده مي‌شوند. با قرار گرفتن كاغذ به حالت عمودي قسمت فوقاني آن به جلو رانده شده و تا مي‌خورد. در مراحل بعدي نخ به بسته‌هاي كاغذي متصل مي‌گردد. پوشش كاغذي چاي‌هاي كيسه اي به اندازه لازم برش داده مي‌شوند و بسته‌هاي كاغذي درون آن قرار مي‌گيرند.

نوع بسته بندي چاي‌هاي كيسه اي در طرح توليد تي بگ tea bag

بسته بندي چاي‌هاي كيسه‌اي بايد به گونه‌اي باشد كه محتويات داخل بسته نمايان شود و يا اگر محتويات ديده نمي‌شود، شكلك محتويات بر روي بسته درج شده باشد. در توليد چاي‌هاي كيسه اي و دمنوش‌ها به دليل اينكه تعداد محصولات زياد است و طرح و رنگ آن‌ها متنوع است و گاهي تركيبي از چندين گياه است، بهتر است نام محتويات بر روي بسته بندي درج گردد. از ديگر نكات بسته بندي چاي‌هاي كيسه اي اين است كه بايد سبك و كم جا باشند؛ دليل اين موضوع نيز اين است كه افراد بيشتر در مسافرت‌ها و يا محل كار خود از چاي‌هاي كيسه اي استفاده مي‌كنند. براي آشنايي بيشتر با ساير طرح توجيهي صنعتي كليك كنيد.

 

ماشين آلات و تجهيزات مورد نياز | طرح توليد تي بگ tea bag

براي راه اندازي خط توليد چاي كيسه اي به ماشين آلات زير نياز است:

  • نقاله و ميزهاي سورتينگ گياهان
  • دستگاه سنگ و خاك گيري صفحه مشبك لرزان
  • ميزهاي بازرسي گياه
  • گيوتين برش گياه
  • سبدهايي جا به جايي گياه از جنس فولاد
  • دستگاه شستشو و آبگيري
  • خشك كن كابيني با دمش هواي گرم
  • دستگاه غبار گير با دمنده هوا
  • آسياب برشي همراه با قيف تغذيه
  • دستگاه بسته بندي اتوماتيك چاي كيسه اي
  • باسكول فشار
  • تجهيزات آزمايشگاهي

معرفي خدمات موسسه كاردوك براي توليد كنندگان تي بگ tea bag

  • تهيه و مشاوره طرح و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • ثبت نام در سامانه بهين ياب و سامانه مختلف
  • راه اندازي و اجراي پروژه‌هاي صنعتي و خدماتي
  • كمك به تامين نيروي انساني نصب، راه اندازي ماشين آلات و تاسيسات عمومي طرح
  • مشاوره بازاريابي و صادرات محصول با كيفيت به كشورهاي ديگر
  • مشاوره اصلاح تكنولوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره ارتقا بهروري بنگاه

براي دريافت مشاوره از متخصصان مركز مشاوره كسب و كار و كاريابي كاردوك جهت نوشتن طرح توجيهي مي‌توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

 

 

منبع: طرح توليد تي بگ tea bag

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طرح توليد تي بگ tea bag،
موضوع:
[ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ] [ ۰۸:۴۰:۵۶ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی