كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

 

 

 

طرح توجيهي توليد تلويزيون | معرفي محصول

طرح حاضر بر ساخت مجموعه‌اي از كالاهاي مورد نياز در محيط هاي خانگي و اداري همانند چاي ساز، آبميوه گيري، اتو بخار برقي، آبسردكن و تلويزيون قابل توسعه است. در فاز نخست پيش امكان‌سنجي برآوردهاي فني و مالي و اقتصادي جهت ساخت تلويزيون ارايه مي‌گردد.

تلويزيون

تلويزيون به عنوان يك وسيله ارتباطي، داراي يك گيرنده ويژه صدا و تصوير از طريق امواج الكترومعناطيسي است كه با تحول تكنولوژي و امكان دريافت امواج از شبكه هاي ماهوره اي كاربرد بسيار وسيع‌تري را به لحاظ كمي و كيفي پيدا كرده است.

نسل‌هاي نوين اين دستگاه امكان دريافت و پخش‌ برنامه بسيار متنوعي را مطابق با سلايق مختلف انسان‌ها فراهم نموده است. بگونه‌اي كه اكنون در جهان به عنوان جز لاينفك وسايل خانگي و اداري جاي خود را در زندگي انسان‌ها ثبت كرده است. در اين طرح هدف توليد محصولاتي است كه در آن‌ها از تكنولوژي و پلاتفرم‌هاي نوين توليد قطعات استفاده مي‌شود. هم اكنون در جهان انواع تلويزيون LED با كيفيت رقابتي وجود دارد. اين تلويزيون‌ها با كد ايسيك بشرح ذيل در ايران توليد مي‌شوند.

ال اي دي         3230512305

او ال اي دي      3230512307

سه بعدي         3230512308 

در اين طرح توليد محصولات فوق با كيفيت صادراتي مد نظر است.

ويژگي‌هاي فني تلويزيون

توليد تلويزيون در ايران  بايد از استاندارد ملي ايران (به شماره 4582) و آزمون‌هاي مركز تحقيقات صنايع الكترونيك ايران و استانداردهاي بين المللي آزمون ايمني و سازگاري الكترومغناطيسي تبعيت نمايد. اين استانداردها بر ايمني تلوزيون در شرايط محيطي، پايداري در مقابل نوسانات الكتريكي و مقاومت مطلوب الكترونيكي دستگاه‌ها و قطعات و ترمينال‌ها اتصالات الكتريكي، بستهاي مكانيكي، لامپ‌ها و صفحات تصويري و منابع تغذيه، باتري، سيستم كنترل از راه دور و براي دريافت، گيرنده دريافت سيگنالهاي صوتي و تصويري و همچنين كنترل تابش‌هاي خطرناك دلالت و نظارت دارد.

مواد اوليه توليد تلويزيون

مواد اوليه مورد استفاده در خط توليد نهايي شامل فريم پلاستيكي روي پنل، برد قدرت يا منبع تغذيه، مادر برد اصلي، قاب پلاستيكي بدنه، پنل اصلي LED، بلندگوهاي مستقر درون آن، دستگاه كنترل از راه دور، بردها و ماژول‌هاي الكتريكي، انواع سيم و كابل‌هاي فلت و معمول كانكتوردار، پيچ و مره‌هاي استيل است كه براساس دانش فني و پلت فرم هاي منطبق با آخرين تكنولوژي هاي مورد استفاده انواع تلويزيون هاي استاندارد در سطح بين المللي با الزام به تضمين كيفيت قطعات از كمپاني‌هاي توليدكننده معتبر در سطح جهان تامين مي‌گردد.

موارد كاربرد تلويزيون  

با توجه به پيشرفت دنياي ارتباطات و فناوري و وجود تعداد زيادي كانال‌ها و ايستگاه‌ها فرستنده امواج تلويزيوني ماهوره‌اي در سطح كره زمين و امكان دسترسي به برنامه تمامي شبكه ها از طريق رسيور و تلويزيون، وجود اين محصول در تمام مراكز خانگي، اداري، تجاري و صنعتي به عنوان يك نياز اساسي ارتباطي و ضروري براي انسان تبديل شده است.

لذا تلويزيون محصولي است كه توانسته نيازهاي مختلف تفريحي، آموزشي، بهداشتي و اطلاع رساني انسان‌ها را تامين و به جز لاينفك لوازم مورد استفاده در زندگي مردم تبديل كند. توليد آن متنوع بوده و سزيعاً تابع رشد تكنولوژي است. با توجه به مصرف روز افزون جهت جايگزيني محصولات قديمي و تامين نيازهاي جديد توليد آن بايد خود را با رشد تكنولوژي و نياز بازار هماهنگ نمايد. براي مشاهده ساير انواع طرح توجيهي صنايع برق و الكترونيك كليك كنيد.

طرح توجيهي توليد تلويزيون | دانش فني و استاندارها

در كشورهاي جهان با توجه به استفاده از شبكه برق متناوب 50 يا 60 هرتز استاندارد متفاوتي براي فرستنده‌ها و گيرنده‌هاي تلويزيون شكل گرفته است. در نتيجه استاندارد همه دستگاه‌هاي تلويزيوني در جهان يكسان نيستند؛ بيشتر مشكلات سازگاري بين استانداردهاي تلويزيون در سراسر جهان ناشي از تفاوت اساسي در فركانس برق مورد مصرف و تبعات تكنيكي آن در ايجاد تصوير متحرك تلويزيوني است.

در اين طرح دانش فني انتخاب شده بر اساس پلت فرم كمپاني هاي بزرگ توليدكننده قطعات تلويوني در دنيا انتخاب شده و الزام رعايت كيفيت قطعات مورد مصرف مطابق با آزمون‌هاي استاندارد در اين فرايند بسيار ارزشمند است. چرا كه طول عمر محصول تلويزيون بطور عمده وابسته به كيفيت قطعات الكترونيكي آن است.

خط مونتاژ

خط مونتاژ قطعات جهت توليد محصول نهايي همزمان با كنترل كيفيت حين فرايند توليد است. به گونه‌اي كه امكان خطا در نصب قطعات به حداقل برسد در اين صورت قطعات منفصله مي‌تواند بر روي خط انتقال نوار نقاله با امكان كار از دو طرف به صورت سلسله مراتبي مطابق طراحي وارد خط توليد شده و توسط پرسنل آموزش ديده بصورت كنترل شده روي شاسي اصلي حاوي پنل نصب و تا انتهاي خط مونتاژ به پيش برود.

سپس محصول مونتاژ شده در بخش كنترل كيفيت تصوير و قطعات مونتاژ شده بصورت نرم افزاري مورد تست قرار مي‌گيرد. در صورت پاس نمودن شاخص‌هاي كيفيت قطعات تصوير و برنامه‌ها مي‌تواند به بخش بسته بندي منتقل و آماده ورود به بازار شود.

طرح توجيهي توليد تلويزيون | LED

قطعات استاندارد تلويزيون  بصورت CKD درخط توليد بصورت سلسله مراتبي  در روي نوار نقاله متحرك با قابليت كار از دو طرف و مجهز به ابزار دفيق كنترلي پنومانيك و الكتريكي و سيستم‌هاي روشنايي و كنترل كيفيت مونتاژ فيزيكي مي‌شود. در ابتدا اين خط  پانل تلويزيون روي فريم پلاستيكي نگهدارنده قرار گرفته و سپس بسته به نوع مدل و سايز تلويزيون ماژول‌ها و بردهاي الكترونيك شامل برد اصلي، برد اينور ترمبدل ولتاژ ،بلندگوها، پاور برد، برد كنترل، برد صفحه كليد جلو، برد تايمينگ تي اف تي، برد واي سوز يا زد سوز به همراه برقراري ارتباط توسط سيم‌هاي كانكتور فلت و معمول مورد نياز برقراري ارتباط الكتريكي خاص هر مدل بصورت كنترل شده نصب مي‌شوند.

سپس با بسته شده قاب پلاستيكي پشت، تلويزيون بصورت عمودي در خط ويژه بررسي نرم افزاري و فيزيكي كنترل كيفيت برد، تصوير، گيرنده، پاور كورد، سوكت‌ها و پورت‌هاي مختلف، هدفون، يواس پي، شبكه، وي جي اي، ورودي و خروجي صدا و تصوير، خروجي اپتيكال، تيونر آنتن و وايرلس قرار مي‌گيرد. در صورت تطبيق با شاخص‌هاي استاندارهاي فيزيكي و نرم افزاري به بخش بسته‌بندي نهايي محصول منتقل مي‌شود.

طرح توجيهي توليد تلويزيون | بررسي بازار و رقبا

بر اساس آمار رسمي منتشره تا پايان سال 1396 واردات قطعات تلويزيون با پيش كد تعرفه وارداتي 8529 قريب به 585ميليون دلار بوده است. در فرودين سال 1398اين واردات با ارزش ريالي 15116ميليارد ريال معادل 356هزار دلار بوده است.

تعداد كل بنگاههاي توليد انواع تلويريون نسل هاي گذشته و جديد در كشور 172 واحد با ظرفيت اسمي 29ساليانه ميليون دستگاه و سرمايه گذاري ثابت 18799ميليارد ريال مي‌باشد. از اين تعداد 51 واحد با سرمايه گذاري ثابت 8933ميليارد ريال و سرمايه در گردش 7771ميليارد ريال و با ورود 55ميليون يورو ماشين آلات صنعتي با ظرفيت اسمي 12ميليون دستگاه انواع تلويزيون سه بعدي، LED و OLED مشغول هستند.

اين در حالي است كه تعدادي از بنگاه‌هاي صنعتي در كشور مشغول به ساخت بخشي از بردهاي الكترونيكي مورد نياز در ساخت تلويزيون‌هاي فوق الذكر هستند و به مرور دانش ساخت ماشين آلات خط مونتاژ نيز بومي شده و نياز به واردات آن نيست. براي ارائه سفارش جهت نوشتن طرح توجيهي كليك كنيد.

طرح توجيهي توليد تلويزيون | سرمايه گذاري مورد نياز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث يك واحدصنعتي توليد تلويزيون با ظرفيت 50000 دستگاه انواع تلويزيون سه يعدي، LED و OLED معادل 235224 ميليارد ريال سرمايه اوليه نياز دارد. نرخ بازدهي سرمايه گذاري با احتساب 300 روز فعاليت سالانه نزديك به سه سال برگشت سرمايه اوليه خود را خواهد داشت. در ادامه خلاصه‌اي از نيازمندي‌هاي احداث اين واحد ارائه شده است. مسلما با گذشت زمان و تغيير شرايط اقتصادي بايد مطالعات پيش امكاسنجي بروز رساني شود.

مشخصات عمومي طرح

رديف موضوع برآرود واحد
1 زمين  3000 متر مربع
2 زيربنا كل توليدي ،خدماتي و ستادي ) 1530 متر مربع
3 دستگاههاي  خريد  داخلي و خارجي 32199 ميليون ريال

جدول سرمايه گذاري طرح

رديف موضوع هزينه ها  (ميليون ريال )
1 سرمايه گذاري ثابت 82288
2 سرمايه گذاري  درگردش 152936
3 كل سرمايه گذاري 235224
4 هزينه توليد ساليانه 973197

   شاخص هاي مالي

موضوع  
نرخ بازده داخلي IRR 28  درصد
دوره برگشت سرمايه 3/1

طرح توجيهي توليد تلويزيون | مزاياي اجراي طرح

توليد تلويزيون با توجه به سرعت تغيير تكنولوژي و با دارا بودن تنوع بالا به لحاظ فني، سايز و كيفيت تصوير در پاسخ‌گويي به نيازهاي متنوع انساني و بومي سازي بخشي از تكنولوژي ساخت قطعات و بردها مي‌تواند ارزش افزوده مناسبي را ايجاد نمايد. با تكيه بر كيفيت و برندسازي امكان صادرات آن به عنوان يك مزيت بالقوه مي‌تواند باشد. تقاضا و تنوع توليد جذابيت قابل قبولي را براي سرمايه‌گذاري ايجاد مي‌نمايد.

وجود نيروي انساني متخصص در حوزه الكترونيك مزيت است كه در بخش تحقيق و توسعه مي‌تواند به بومي سازي ساخت بردها كمك نمايد. توليد و بومي‌سازي ساخت كالاهاي خانگي با برند معتبر در سطح ملي يك مزيت محسوب مي‌شود.

 

نتايج مطالعات فني، اقتصادي و مالي

توليد انواع تلويزيون بخشي از توليد انواع لوازم برقي خانگي است كه مي‌تواند با بومي شدن دانش فني حاصل از مونتاژ محصولات در فاز اول از طريق تحقيق و توسعه كمك شاياني به رشد تكنولوزي توليد در كشور و افزايش صادرات نمايد. در اين راستا امكان اخذ مجوزهاي لازم و تامين زيرساخت طرح‌هاي فني به صورت قانوني فراهم است. اين طرح به عنوان فاز اول مجموعه توليدات لوازم خانگي در ظرفيت‌هاي افتصادي در دستور كار قرارداد جهت اخذ مشاوره و اطلاعات در تمامي مراحل انجام كار  از زمان بررسي اوليه طرح تا پياده سازي و به بهره‌برداري رساندن آن از كارشناسان خيره و با تجربه كاردوك كمك بگيريد.

 

خدمات قابل ارايه  كاردوك به طرح‌ها و واحدهاي

  • تهيه و مشاوره طرح و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • ثبت نام در سامانه بهين ياب و سامانه مختلف
  • راه اندازي و اجراي پروژه هاي صنعتي و خدماتي
  • كمك به تامين نيروي انساني نصب، راه اندازي ماشين آلات و تاسيسات عمومي طرح
  • مشاوره بازاريابي و صادرات محصول با كيفيت به كشورهاي ديگر
  • مشاوره اصلاح تكنولوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره ارتقا بهروري بنگاه

براي دريافت مشاوره در زمينه اطلاع از طرح توجيهي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد. 

 

 

 

منبع: طرح توجيهي توليد تلويزيون

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۵۷:۰۷ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی