كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

 

 

معرفي محصول | طرح توجيهي توليد دستمال كاغذي

امروزه پيشگيري از بيماري و عدم نياز به درمان، موضوعي است كه همگام با پيشرفت علم ارجحيت پيدا كرده است. به طوري كه آمار ارائه شده از سوي پزشكان و كارشناسان در مورد بيماري هايي كه به دليل عدم رعايت بهداشت ايجاد مي شود، به وضوح بيان كننده اهميت استفاده از محصولات بهداشتي است.

به خصوص در زمان حال حاضر كه بر اثر افزايش جمعيت و همينطور گسترش ويروس هاي جديد، شاهد سيرصعودي افزايش آلودگي هستيم. به همين دليل توجه داشتن به بهداشت نشان دهنده پيشرفت و تمدن يك جامعه است كه در گرو استفاده از وسايل بهداشتي است.

در دهه هاي اخير با استفاده از مواد اوليه ارزان و طبيعي، تغييراتي در بهاي تمام شده محصولات بهداشتي ايجاد شده است؛ به همين دليل شاهد چشمگير قيمت محصولات بهداشتي و در نتيجه استفاده بيشتر افراد از آن ها هستيم. دستمال كاغذي از لوازم بهداشتي پرمصرف است كه فعاليت در زمينه توليد آن، مي تواند كسب و كاري پرسود براي افراد را به دنبال داشته باشد.

ويژگي‌هاي محصول

هر محصولي داراي ويژگي ها و مشخصات خاص خود است كه پيش از قدم گذاشتن در مسير توليد آن، بهتر است به درستي شناسايي شوند.

داشتن شناخت درست از مشخصات و انواع مختلف محصولات بهداشتي، مي تواند به توليد كننده كمك كند تا تصميم گيري هاي درستي را در انتخاب روش توليد داشته باشد.

محصول مورد بررسي در طرح توجيهي توليد دستمال كاغذي، دستمال كاغذي رولي است كه در مصارف بهداشتي مورد استفاده قرار مي گيرد. اين محصول به منظور استفاده در مصارف بهداشتي كاربرد دارد و از الياف سلولزي و خمير كاغذ توليد مي گردد.

نام و كد آيسيك محصول | طرح توجيهي توليد دستمال كاغذي

بر اساس سيستم طبقه بندي وزارت صنايع و معادن، كد آيسيك مرتبط با دستمال كاغذي  را در ادامه آورده ايم:

  • كد آيسيك دستمال كاغذي جعبه اي : كد 21091233
  • كد آيسيك دستمال كاغذي جيبي : كد 21091232
  • كد آيسيك دستمال كاغذي توالت : كد 21091231

شرايط واردات دستمال كاغذي

دستمال كاغذي علاوه بر توليد داخلي، به صورت وارداتي نيز در بازار وجود دارد. اما با توجه به اينكه در حال حاضر زمينه مناسبي در كشور براي توليدات دستمال كاغذي فراهم شده است، شاهد كاهش ميزان واردات اين محصول به كشور هستيم. به طوري كه به تدريج كشور ايران در حال تبديل شدن به يكي از كشورهاي بزرگ توليد كننده اين محصول در جهان است.

شرايط صادرات دستمال كاغذي | طرح توجيهي توليد دستمال كاغذي

صادرات يك كالا زماني امكان پذير است كه وزارت بازرگاني با آن موافقت كند و محصول داراي شرايط لازم در آئين نامه هاي گمرك باشد. بر اساس كتاب مقررات صادرات و واردات، محدوديتي در زمينه صادرات انواع دستمال كاغذي وجود ندارد.

به همين دليل هر ساله ميزان قابل توجهي از دستمال كاغذي هاي توليد كشور ايران، به ديگر كشورهاي همسايه صادر مي شود.

بررسي و ارائه استانداردهاي ملي و بين المللي

توليد كنندگان دستمال كاغذي به منظور جلب اعتماد مصرف كنندگان، بايستي كه برخي نكات مهم در رابطه با كنترل كيفيت محصول را رعايت كنند و به استاندارد هاي ملي و بين المللي توليد دستمال كاغذي نيز توجه داشته باشند.

استاندارد هاي ملي توليد دستمال كاغذي در موسسه استاندارد ها و تحقيقات صنعتي ايران تهيه مي شود و تمامي واحد هاي توليدي ملزم به رعايت آن هستند. استاندارد هاي بين المليلي نيز در زمينه صادرات محصول اهميت پيدا مي كند و رعايت آن ها براي ورود به بازار جهاني الزامي است.

بررسي و ارائه اطلاعات لازم در زمينه قيمت توليد داخلي و جهاني محصول

يكي از پارامترهايي كه در طرح توجيهي توليد دستمال كاغذي مورد بررسي قرار مي گيرد، پارامتر قيمت است. در رابطه با قيمت دستمال كاغذي فاكتورهاي مختلفي تاثير گذار هستند كه در ادامه به برخي از آن ها اشاره كرده ايم:

  • قيمت مواد اوليه
  • منطقه جغرافيايي واحد توليدي به دليل ميزان دسترسي به مواد اوليه
  • نوع تكنولوژي مورد استفاده
  • هزينه نيروي انساني مورد نياز
  • ظرفيت توليد واحد

موارد مصرف و كاربرد محصول | طرح توجيهي توليد دستمال كاغذي

در حال حاضر ميزان آگاهي عموم مردم رو به افزايش است؛ از همين رو فرهنگ رعايت بهداشت نيز گسترش پيدا كرده است.

از سويي ديگر  افزايش جمعيت و لزوم رعايت بهداشت در پي انتشار ويروس هاي جديد، منجر به افزايش تقاضا براي محصولات بهداشتي شده است كه بديهي است در موارد ممنوعيت واردات، ميزان توليدات داخلي افزايش پيدا مي كند.

استفاده از دستمال كاغذي در زندگي حال حاضر، از ملزومات به شمار مي رود، به طوري كه كم تر كسي را مي توان پيدا كرد كه از دستمال كاغذي استفاده نكند. علاوه بر مصارف خانگي، استفاده از دستمال كاغذي در مكان هاي عمومي شامل رستوران ها، اداره جات و … رايج است. از دستمال كاغذي به عنوان يك كالاي بهداشتي در جهت خشك كردن دست و صورت و تميزكردن استفاده مي گردد.

بررسي كالاهاي جايگزين و تجزيه و تحليل اثرات آن بر مصرف محصول

با توجه به نوع دستمال كاغذي از نوع جيبي و يا جعبه هاي بزرگ تر، مي توان از دستمال هاي پارچه اي و يا حوله نيز به عنوان جايگزيني براي آن ها استفاده كرد.  اما استفاده از دستمال كاغذي به دليل راحت تر بودن بيشتر رواج دارد و افراد ميل كمتري به استفاده از دستمال هاي پارچه اي دارند.

اهميت استراتژيكي كالا در دنياي امروز | طرح توجيهي توليد دستمال كاغذي

جامعه بشري پيشرفت كرده است و حالا عموم افراد از اهميت بهداشت آگاه هستند. به همين دليل نياز مردم به دستمال كاغذي در دنياي امروز بيش از گذشته نمايان شده است و حالا اين محصول يك كالاي ضروري در زندگي انسان هاست.

تمامي اين عوامل نشان دهنده اين است كه احداث كارخانه جات جديد در جهت بهبود كيفيت اين محصول و همينچنين پاسخگويي به نياز داخلي الزامي است.

كشورهاي عمده توليد كننده و مصرف كننده محصول

از بزرگ ترين كشورهاي جهان كه به عنوان عمده توليد كننده دستمال كاغذي شناخته مي شوند، مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • چين
  • تركيه
  • امارات
  • ايتاليا
  • بلغارستان

همينطور در حال حاضر كشور هاي ارمنستان، افغانستان، عراق، تركمنستان، روماني و ازبكستان نيز بيشترين آمار مرتبط با مصرف دستمال كاغذي در جهان را به خود اختصاص داده اند.

شركت هاي داخلي عمده توليد كننده محصول | طرح توجيهي توليد دستمال كاغذي

در كشور ايران واحد هاي توليدي مختلفي اقدام به توليد انواع دستمال كاغذي مي كنند، اما در اين ميان كارخانه هيدروفيل ايران بيشترين آمار توليدات دستمال كاغذي در كشور را به خود اختصاص داده است.

تشريح فرآيند توليد دستمال كاغذي

طراحي طرح توجيهي توليد دستمال كاغذي، نيازمند شناخت مباني تئوري و برخورداري از ديدگاه هاي تجربي و عملي با توجه به شرايط اقتصادي و فرهنگي است. در واقع توليد كنندگان بايد با مطالعات دقيق از دانش فني و روش توليد مرسوم و قابل اعتماد استفاده كنند. در ادامه مراحل توليد دستمال كاغذي را در چندين مرحله ارائه كرده ايم:

  • مرحله اول : رول هاي كاغذ آماده با عرض 88 سانتي متر از انبار مواد اوليه به سالن توليد منتقل مي شوند.
  • مرحله دوم : رول هاي كاغذ بر روي دستگاه برش نصب مي شوند در ابعاد 22 سانتي متري برش داده مي شوند. همينطور به ابعاد 21 ساني متر پرفراژ شده ( خطي از سوراخ‌هاي ريز در برگ كاغذ كه جدا كردن آن را از قسمت چسبيده به آن آسان مي‌كند) و به دور لوله هاي مقوايي با قطر 10 سانتي متر پيچيده مي شوند.
  • مرحله سوم : دستمال كاغذي هاي پيچيده شده به دور لوله هاي مقوايي، در كيسه هايي از جنس پلي اتيلن و در بسته هاي دو تايي و يا چهار تايي بسته بندي مي شوند.
  • مرحله چهارم : دستمال كاغذي هاي بسته بندي شده در كارتن هاي با ظرفيت 12 جهت رول دستمال كاغذي قرار مي گيرند و سپس به انبار منتقل مي گردند.

در برخي از كارخانجات، صفر تا صد توليد دستمال كاغذي در واحد توليدي انجام مي شود، به طوري كه ابتدا اقدام به تهيه خمير دستمال كاغذي مي كنند و سپس مراحل فوق را طي مي كنند.

لازم به ذكر است در سال هاي گذشته رول هاي كاغذ آماده از ديگر كشورها وارد ايران مي شد، اما در حال حاضر كارخانه هايي در سطح كشور وجود دارند كه از ساقه هاي نيشكر براي توليد كاغذ آماده به منظور توليد دستمال كاغذي استفاده مي كنند. لازم به ذكر است توليد صفر تا صد دستمال كاغذي نيازمند سرمايه گذاري بالا است؛ به همين دليل اكثر واحد هاي توليدي با خريد كاغذ تيشو اقدام به توليد دستمال كاغذي هاي رولي مي نمايند.

ماشين آلات و تجهيزات مورد نياز | طرح توجيهي توليد دستمال كاغذي

به منظور توليد محصول مورد بررسي در طرح توليد دستمال كاغذي رولي به ماشين آلات زير نياز است:

  • دستگاه توليد دستمال رول
  • دستگاه دستمال كاغذي جعبه اي
  • دستگاه توليد دستمال كاغذي جيبي
  • ساير لوازم و متعلقات خط توليد
  • و …

براي آشنايي بيشتر با ساير طرح توجيهي صنعتي كليك كنيد.

خدمات قابل ارايه كاردوك به طرح‌ها و واحدهاي توليد كننده

براي تهيه طرح توجيهي در زمينه هاي مختلف مي توانيد با كارشناسان تماس بگيريد. از جمله خدمات مركز مشاوره كسب و كار كاردوك مي توان به موارد زير اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • تامين نيروي انساني نصب و راه اندازي ماشين آلات و تاسيات عمومي طرح توليد
  • مشاوره فرمولاسيون مواد اوليه
  • مشاوره اصلاح تكنواوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره صادرات محصول با كيفيت به  كشورهاي ديگر
  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ثبت نام در سامانه بهين ياب و سامانه مختلف

براي دريافت مشاوره از متخصصان مركز مشاوره كسب و كار و كاريابي كاردوك جهت نوشتن طرح توجيهي مي توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

 

منبع: طرح توجيهي توليد دستمال كاغذي

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ] [ ۰۶:۵۹:۴۵ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی