كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

 

 

معرفي محصول در طرح توجيهي توليد ماشين آلات برش آسفالت

با يك نگاه به معابر عمومي شهر، مي توان خرابي سطح آسفالت را در نقطه هاي مختلف خيابان ها و جاده ها مشاهده كرد. همانطور كه مي دانيد اين خرابي ها مي تواند موجبات ناراحتي و اذيت رانندگان را فراهم كند؛ به همين دليل معمولا سعي بر اين است كه در كم ترين زمان به صورت موضعي ترميم شوند.

يكي از ابزار و يا به عبارت بهتر تجهيزاتي كه به منظور ترميم آسفالت اسفاده مي شود، ماشين آلاتي است كه به عنوان كاتر آسفالت از آن ها استفاده مي شود. ماشين آلات برش آسفالت دستگاه هايي هستند كه در زمينه برش سطح بتن و يا آسفالت جاده ها كارايي دارند. البته لازم است اشاره كنيم كه اين تجهيزات ضمن كاربرد در زمينه ترميم آسفالت، براي ديگر عمليات هاي عمراني شامل كابل گذاري، لوله گذاري و … نيز مورد استفاده قرار مي گيرند.

آنچه در دستگاه هاي برش آسفالت بسيار حائز اهميت است، نوع و كيفيت تيغه آن ها مي باشد كه لازم است كارايي بالايي داشته باشد. در واقع اين تيغه ها بايد بتوانند سطح آسفالت را برش بزنند؛ بدون اينكه كم ترين آسيب را به سطوح كناري آن وارد كنند.

برش دقيق، منظم و كاملا صاف و يكدست سطح آسفالت با كاتر برش آسفالت، اين امكام را فراهم مي كند كه بازسازي آسفالت نيز با كم ترين خطا انجام شود.

براي مشاهده ساير طرح توجيهي صنايع ساختماني كليك كنيد.

ويژگي يك ماشين برش آسفالت خوب چيست ؟

ماشين برش آسفالت كه داراي ويژگي هاي زير هستند، در دسته ماشين آلات برش آسفالت خوب قرار مي گيرند:

  • داشتن موتوري با توان و قدرت بالا
  • برخورداري از قاب محافظ مناسب براي موتور كه سبب افزايش استحكام، كاهش لرزش، جلوگيري از ورود گرد و غبار و افزايش طول عمر موتور مي گردد.
  • مجهز به مخزن آب قابل شستشو به منظور خنك كاري تيغه ماشين برش آسفالت
  • مجهز به كليد قطع اضطراري به منظور جلوگيري از حوادث ناگهاني
  • برخورداري از دسته هاي قابل تنظيم و ارگونوميك
  • قابليت استفاده آسان توسط اپراتور
  • داشتن قاب مناسب در قسمت تيغه به منظور جلوگيري از پاشش گرد و غبار به اطراف

انواع دستگاه برش آسفالت | طرح توجيهي توليد ماشين آلات برش آسفالت

دستگاه هاي برش آسفالت با توجه به نوع موتوري كه دارند در دسته هاي مختلفي دسته بندي مي شوند كه در ادامه به آن ها اشاره كرده ايم :

  • دستگاه برش آسفالت با موتور بنزيني
  • دستگاه برش آسفالت با موتور ديزلي
  • دستگاه برش آسفالت با موتور برقي
  • دستگاه برش آسفالت تراكتوري

1. دستگاه برش آسفالت با موتور بنزيني

در دستگاه برش آسفالت با موتور بنزيني از موتور بنزيني با قدرت پنج تا شانزده اسب بخار استفاده مي شود. اين نوع از دستگاه برش آسفالت قادر است يك برش به عمق 15 سانت را در آسفالت ايجاد كند. اين نوع از دستگاه ها به دليل كارايي بالا و قيمت پايين در بيشتر پروژه ها مورد استفاده قرار مي گيرند.

2.دستگاه برش آسفالت با موتور ديزل | طرح توجيهي توليد ماشين آلات برش آسفالت

قدرتمندترين مدل دستگاه برش آسفالت، موتور ديزلي است. اين نوع از دستگاه هاي برش آسفالت داراي توان بالايي هستند و در پروژه هاي بزرگ كه نيازمند برش با عمق بيش از 25 سانتي متر است، مورد استفاده قرار مي گيرند.

لازم به ذكر است اين نوع از ماشين برش آسفالت، داراي شاسي هاي بزرگ تري هستند تا بتوانند وزن سنگين موتور را تحمل كنند.

3. دستگاه برش آسفالت برقي | طرح توجيهي توليد ماشين آلات برش آسفالت

در اين نوع از دستگاه هاي برش آسفالت، وظيفه تامين انرژي مورد نياز بر عهده الكتروموتور است كه يا با برق تك فاز و يا برق سه فاز كار مي كند. دستگاه برش آسفالت برقي داراي قدرت كم تري نسبت به نوع بنزيني و ديزلي است و به دليل اينكه دائما بايد به برق وصل باشد، ايمني پايين تري نيز دارد.

4.كاتر آسفالت بر تراكتوري

در اين مدل از ماشين برش آسفالت، كاتر به تراكتور وصل مي شود. در واقع نيروي لازم به منظور حركت كاتر و انجام عمليات برش، از طريق خروجي گيربكس ماشين تامين مي شود.

اين نوع از كاترها تنها قابليت نصب بر روي تراكتور روماني را دارند. در پروژه هاي سنگيني كه نياز است آسفالت به عمق 30 تا 40 سانتي متر برش داده شود؛ از اين نوع كاترها استفاده مي شود.

كابرد ماشين آلات برش آسفالت

دستگاه هاي برش آسفالت قابليت استفاده در پروژه هاي مختلف عمراني را دارند و در واقع كاربرد اصلي آن ها برش آسفالت است. اما علاوه بر اين تيغه مورد استفاده در دستگاه برش آسفالت قابليت استفاده در زمينه هاي ديگر شامل موارد زير را نيز دارند:

  • برش آسفالت
  • برش بتن
  • برش سراميك در مقاطع كوچك
  • لكه گيري و ترميم آسفالت خيابان ها و جاده ها
  • برش آسفالت به منظور عمليات عمراني شامل كابل گذاري و …
  • ايجاد شيار و يا حفره هايي در كف سالن ها به منظور عبور راحت‌تر آب
  • لكه گيري و اصلاح آسفالت در سطح معابر
  • حفر كانال هاي فاضلاب
  • و …

تيغه كاتر بتن بر و آسفالت بر

تيغه اي كه در دستگاه برش آسفالت مورد استفاده قرار مي گيرد، داراي انواع مختلفي مي باشد كه متناسب با نوع آن ها براي برش بتن، گرانيت، مواد سرسخت، سراميك، سنگ گچ و سنگ مرمر مورد استفاده قرار مي گيرند. اما به طور كلي تيغه دستگاه برش آسفالت داراي دو نوع به شرح موارد زير است:

  • تيغه كاتر آسفالت بر : اين تيغه منحصر به فرد و متفاوت با تيغه هايي است كه براي برش بتن، گرانيت، سنگ مرمر و … مورد استفاده قرار مي گيرد. آسفالت داراي بافني سخت مي باشد و برش آن نيز نيازمند تيغه الماس سختي است كه داراي اتصال قوي باشد. اين تيغه ها در حين برش توانايي دفع سنگ ريزه ها را نيز دارند. خود تيغه برش آسفالت داراي دو نوع خشك و مرطوب مي باشد؛ با اين تفاوت كه تيغه هاي مربوط نيازمند خنك كاري با آب و روغن طي عمليات برش هستند. لازم است اشاره كنيم كه به هيچ عنوان از اين تيغه ها نبايد براي برش بتن استفاده شود، چراكه عمر مفيد تيغه ها را كاهش مي دهد.
  • تيغه كاتر بتن بر : اين تيغه ها نسبت به تيغه هاي برش آسفالت، سختي و مقاومت بيشتري دارند و از آن ها براي برش بتن هاي بدون آرماتور استفاده مي شود. اين تيغه ها ضمن داشتن قابليت برش بتن، مي توانند آسفالت را نيز به راحتي برش دهند. قيمت اين نوع تيغه از تيغه هاي برش آسفالت بيشتر مي باشد. اين تيغه ها نيز داراي دو نوع مسلح و غير مسلح هستند. نوع اول توانايي بريدن بتن با ميلگرد را نيز دارد در حالي كه نوع دوم فقط مي تواند بتن را سفارش دهد.

سايزهاي مختلف تيغه دستگاه برش آسفالت | طرح توجيهي توليد ماشين آلات برش آسفالت

تيغه هاي برش آسفالت در سايزها و اندازه هاي مختلفي توليد مي‌شود و از آن ها براي ايجاد برش هاي مختلف در سطح آسفالت استفاده مي‌شود.

توليد كنندگان بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه اندازه تيغه ها وابسته به برش و عمقي است كه توسط آن ها ايجاد مي گردد. در واقع بر اساس استانداردهايي كه در اين زمينه وجود دارد، قطر تيغه بايد سه برابر عمقي باشد كه قابليت ايجاد آن را دارد. در واقع تيغه اي كه قرار است آسفالت را به عمق 15 سانت برش دهد؛ بايد داراي قطر 45 سانتي متري باشد.

ساختار دستگاه برش آسفالت

دستگاهي كه توانايي برش آسفالت را داشته باشد، طبيعتا خود بايد داراي سطح بسيار سخت و همينطور دقت بالايي باشد و بتواند آسفالت را در عمقي كه مورد نياز است، برش دهد.

بنابراين در طراحي دستگاه برش آسفالت آنچه كه اهميت دارد، توجه به دو فاكتور قدرت و امنيت است. دستگاه برش آسفالت يك ديسك گردان است كه قابليت برش بالايي دارد؛ همينطور قابليت گردش تيغه نيز در اين دستگاه وجود دارد.

تيغه اين دستگاه كه پيش تر اشاره كرديم داراي شكل ديسكي با لبه هاي برنده است. جنس اين تيغه از فولاد است كه لبه هاي آن آلياژي از كربن را نيز دارند. حركت تيغه ها با استفاده از قدرتي است كه از موتورهاي بنزيني و ديزلي دريافت مي كنند و مي توانند با سرعت بالايي به گردش درآيند.

تمامي اجزاي تشكيل دهنده دستگاه برش آسفالت شامل موتور، گيربكس، تيغه گردان و … بر روي يك شاسي تعبيه مي گردند. دستگاه برش آسفالت از ماشين الات با قدرت بالاي برش است و آنچه كه در زمان استفاده از آن ها اهميت دارد توجه به جزئيات امنيتي است. بنابراين توليد كنندگان بايد اين دستگاه را با نهايت ايمني توليد كرده و به دست مصرف كننده برسانند.

اجزاي تشكيل دهنده ماشين برش آسفالت | طرح توجيهي توليد ماشين آلات برش آسفالت

در ادامه به اجزاي تشكيل دهنده ماشين برش آسفالت اشاره كرده ايم :

  • موتور : قدرت بالا و سرعت گردش تيغه وابسته به قدرت موتور است. در ساختار دستگاه هاي برش آسفالت از موتورهاي بنزيني، ديزلي، برقي و … استفاده مي شود. امروزه شركت هاي بزرگي همچون هوندا، روبين، كاوازاكي، سوبارو، راتو موتورهاي قدرتمندي را براي دستگاه برش آسفالت توليد مي كنند. انتخاب نوع موتور وابسته به شركت مونتاژ كننده و ميزان سرمايه توليد كننده است اما بديهي است كه در كيفيت محصول نهايي بسيار تاثيرگذار است.
  • تيغه ديسكي : تيغه ها داراي جنس هاي متفاوت و همينطور سايزهاي مختلفي هستند تا قابليت برش آسفالت با درجه سختي متنوع را داشته باشند.
  • شاسي كاتر : اين شاسي بايد متناسب با وزن موتور باشد و بتواند آن را تحمل كند. شاسي ها نيازمند طراحي هاي تخصصي هستند كه بتوانند تمامي قسمت هاي متحرك دستگاه و تيغه گردان را در بر بگيرند. معمولا بر روي شاسي ها انواع اهرم هاي كنترلي براي تنظيم سطوح برش نيز تعبيه شده است. شاسي ها به صورت كارگاهي و شركتي از برند هاي ايراني و خارجي در بازار موجود هستند اما معمولا بهترين آن ها از برندهاي هوپت سنگاپور، كوپاژ كره و تايو مالزي هستند.
  • مخزن آب و سيستم خنك كننده : برش سطوح سخت با تيغه هاي برش آسفالت و بتن، سبب مي شود تيغه داغ شود. به منظور خنك كردن تيغه در حين كار، تميز كردن گرد و خاك حاصل از برش و … وجود مخزن آب و سيستم خنك كننده ضروري است. البته برخي تيغه ها اصطلاحا از نوع خشك هستند و نيازي به پاشش آب ندارند.

ميزان لرزش در دستگاه برش آسفالت

يكي از نكاتي كه توليد كنندگان بايد آن را در نظر داشته باشند، ميزان لرزش دستگاه برش آسفالت است. هر چه دستگاه داراي لرزش كم تري باشد، يعني از طراحي دقيق تري برخوردار است و قطعات باكيفيت تري در آن استفاده شده است.

از سويي ديگر داشتن لرزش كم تر در دستگاه هاي برش آسفالت، سبب افزايش طول عمر تيغه نيز مي گردد و مي توان با دقت بالاتري از آن استفاده كرد.

مقدار وزن دستگاه برش آسفالت | طرح توجيهي توليد ماشين آلات برش آسفالت

از ديگر فاكتورهايي كه در ساخت دستگاه هاي برش آسفالت تاثير بسيار زيادي دارد، وزن دستگاه است كه بايد توسط مهندسين مورد بررسي قرار بگيرد و بايد در طراحي توجه ويژه اي به آن شود.

تيغه دستگاه برش آسفالت در حين كار، تمايل به خروج از مسير برش دارد. نكته اي كه سبب مي شود تيغه در جاي خود باقي بماند و كار خود را به درستي انجام دهد، وزن دستگاه است. از سويي ديگر وزن مناسب دستگاه سبب مي شود كه دستگاه با سرعت بالايي حركت كند و تيغه نيز كارايي خود را از دست ندهد. بنابراين تطابق وزن كلي دستگاه با ظرفيت برش بسيار اهميت دارد.

در نظر داشته باشيد كه دستگاه برش آسفالت از ماشين آلات ساختماني محسوب مي‌شود كه نيازمند جزئيات فراواني در ساخت است. اين دستگاه قابليت كار با نهايت قدرت را در عمليات هاي بسيار سنگين دارد و سخت ترين سطوح را به راحتي برش مي دهد. بنابراين فعاليت در زمينه توليد دستگاه برش آسفالت نيازمند دانش و دقت مهندسي است كه مي توانيد براي اين منظور از متخصصان مركز مشاوره كسب و كار و كاريابي كاردوك كمك بگيريد.

خدمات قابل ارايه  كاردوك به  طرح‌ها و واحدهاي توليد كننده

  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • انجام ثبت نام و تمام خدمات مربوط به سامانه بهين ياب
  • تامين نيروي انساني نصب و راه اندازي ماشين آلات و تاسيات عمومي طرح توليد كاشي سراميكي مختلف
  • مشاوره فرمولاسيون مواد اوليه ،لعاب و انگوب
  • مشاوره اصلاح تكنواوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي توليد كاشي
  • مشاوره صادرات محصول با كيفيت به كشورهاي ديگر

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

 

منبع: طرح توجيهي توليد ماشين آلات برش آسفالت

امتیاز:
بازدید:
[ ۶ خرداد ۱۴۰۱ ] [ ۱۰:۲۵:۱۷ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی