كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

 

 

معرفي محصول در طرح توليد اتصالات پي وي سي

اتصالات PVC با كد آيسيك 25201221 از نوعي پلاستيك پليمري به نام پلي وينيل كلرايد به روش قالب‌گيري تزريقي فشاري ساخته شده است. از ويژگي‌هاي بارز اين محصول مقرون به صرفه بودن آن نسبت به ساير لوله‌ها و سفت و محكم بودن آن براي تحمل فشارهاي زياد است. از اين محصول براي انتقال مايع و گاز اغلب استفاده مي‌شود. اين لوله‌ها توانايي انتقال مايعات در دماي كمتر از 140 درجه سانتي‌گراد را دارند. محصولات PVC براي كاربردهاي متفاوت مانند انتقال آب آشاميدني، انتقال گاز، سيستم‌هاي آبياري، استفاده در صنايع شيميايي و… در اشكال گوناگون مانند لوله، اتصالات مخروطي، اتصالات توپي و …  در سايزهاي مختلف توليد مي‌شوند. اتصالات از طريق سيمان PVC جوش داده مي‌شود.

كالا كد آيسيك
اتصالات از يو پي وي سي 2520412607
اتصالات از پي وي سي 2520412344
لوله واتصالات پي وي سي 25201221

طرح توليد اتصالات پي وي سي | ويژگي‌هاي محصول

اتصالات PVC بدليل صاف و صيقلي بودن، جداره داخلي رسوب را به خود نمي‌گيرد و سبب رشد جلبك نمي‌شود. همچنين در برابر مواد مضر همانند اسيد و قليا و وجود ميكروارگانيزم‌ها مقاوم هستند. بدليل افزودني‌هاي مناسب در مواد اوليه ساخت اين محصول‌ها در برابر اشعه‌هاي مضر موجود در هوا همانند ماوراء بنفش و قرمز نيز مقاوم هستند.  نصب و اتصال آن‎‌ها به يكديگر در لوله كشي بسيار ساده است. به دليل كاربرد پي وي سي بعنوان مواد اوليه در ساخت لوله و اتصالات، محصول ساخته شده از خواص هيدروديناميكي و مقاومت در مقابل سايش و تحمل پذيري بار مناسب برخوردار است.

همين ويژگي‌ها طول عمر آن‌ها را بسيار بيشتر مي‌كند. يكي ديگر از قابليت‌هاي اين لوله‌ها مقاومت در مقابل حرارت و دماي پايين است. وزن پايين اتصالات PVC در مقايسه با ساير اتصالات رقيب به عنوان مزيت محسوب مي‌شود. شما در هر جايي كه هستيد مي‌توانيد براي تهيه طرح توجيهي صنايع شيميايي و دارويي با كارشناسان كاردوك تماس بگيريد.

طرح توليد اتصالات پي وي سي | مواد اوليه مورد نياز

مواد اوليه بكار رفته در توليد اتصالات PVC شامل گرانول، پلي ونيل كلرايد مخلوط شده با مستربچ (رنگ دانه ) و پودر ميكرونيزه مواد معدني است.

موارد كاربرد اتصالات PVC

لوله و اتصالات پي وي سي در شبكه‌هاي انتقال گاز و مايعات بخصوص در انتقال فاضلاب صنعتي و خانگي بكار مي‎رود. زماني كه تمايل داشته باشيد خطوط انتقال نيرو و مخابراتي از بستري خشك و عايق عبور نمايد مي‌توان از لوله و اتصالات پي وي سي بعنوان فضاي پوششي انتقال استفاده نمود. براي تهيه و نوشتن طرح توجيهي با كارشناسان كاردوك تماس بگيريد.

طرح توليد اتصالات پي وي سي | دانش فني و فرايند توليد

در فرايند توليد اتصالات همانند ابتداي خط توليد لوله‌هاي پي وي سي، مواد اوليه پس از پودر شدن كامل و مخلوط شدن در ميكسر توسط فيدريا دستگاه مكش از مخزن مواد اوليه به دستگاه تزريق منتقل مي‌شود. دستگاه تزريق داراي 2عدد فكي در دو طرف است كه درون آن‌ها متناسب با ظرفيت و مدل دستگاه تعدادي قالب قرار دارد. مواد پس از ورود به دستگاه توسط گرما و حرارت ناشي از اصطكاك و المنت‌هاي موجود در دور سيلندر و ماردون ذوب شده و به درون قالب‌ها تزريق مي‌شوند. قالب حاوي محصول تزريقي پس از خنك سازي باز شده و اتصالات از آن به بيرون پرتاپ مي‌شوند. اين اتصالات بعد از پرداخت و پليسه گيري و انتقال به بخش بسته‌بندي بر اساس سفارش به بازار عرضه مي‌شود.

اتصالات پي وي سي بسته به نوع كاربرد در شبكه لوله كشي قالب‌هاي متفاوتي دارند. دستگاه‌هاي تزريق نيز اندازه‌ها و ظرفيت‌هاي توليد مختلفي دارند كه هرچه ظرفيت و كيفيت دستگاه تزريق بيشتر باشد؛ دستگاه بزرگتر، گرانتر و تعداد محصول توليد شده در ساخت قالب مي‌تواند بيشتر باشد. شكل دهي لوله براي تبديل شدن به نر و مادگي، وصل شدن به اتصالات پي وي سي با فشار آن در سيستم شكل‌دهي به كله لوله‌ها به سادگي به فرم دهي قالبي گرم انجام مي‌شود. جهت جابجايي قالب دسنگاه‌هاي ترزيق نياز به استفاده از جرثقيل جهت جابجايي و باز و بسته كردن قالب‌ها است.

بررسي بازار و رقبا

در كشور تعداد 1417  طرح و واحد توليد انواع اتصالات پلاستيكي، كامپوزيتي، الاستومري از مواد مختلف لاستيك و پلاستيك و رزين همانند پلي اتيلن، پلي پروپيلن، PVC ، پلي كربنات، پلي آميد، فايبرگلاس وجود دارد كه با سرمايه گذاري 51259 ميليارد ريال واشتغال اسمي 47900 مشغول به فعاليت است كه از اين تعداد 111 واحد صرفاً به توليد لوله و اتصالات پي وي سي مشغول هستند. با توجه به رشد مصرف داخل و صادرات به كشورهاي همسايه تعداد 62طرح‌ درحال احداث صنعتي و توليد لوله و اتصالات پي وي سي در كشور با پيشرفت فيزيكي بالاي 60 درصد به شرح جداول ذيل موجود است.

طرح‌هاي  درحال احداث صنعتي توليد اتصالات پي وي سي  داراي پيشرفت فيزيكي بالاي 60 درصد
تعداد پيش بيني سرمايه گذاري ميليارد ريال پيش بيني اشتعال نفر ظرفيت واحد
62 1889 1024 86550 تن

سرمايه گذاري مورد نياز

آمار واحد‌هاي توليد  لوله واتصالات پي وي سي  پليكا در كشور در كشور تا پايان 1398
تعداد سرمايه  ميليارد ريال اشتغال ظرفيت واحد
143 2402 2275 113143 تن

مشخصات عمومي طرح

رديف موضوع برآرود واحد
1 زمين 1500 متر مربع
2 زيربنا كل توليدي ،خدماتي و ستادي ) 755 متر مربع
3 دستگاه‌هاي  خريد  داخلي و خارجي 7080 ميليون ريال

جدول سرمايه گذاري طرح

رديف موضوع هزينه‌ها  (ميليون ريال )
1 سرمايه گذاري ثابت 26834
2 سرمايهگذاري درگردش 3344
3 كل سرمايهگذاري 28778
4 هزينه توليد ساليانه 87606

شاخص‌هاي مالي

موضوع  
نرخ بازده داخلي IRR 9/39درصد
دوره برگشت سرمايه 2/7
درصداستفاده ازظرفيت اسمي درنقطه سربسر: 29/05

مزاياي اجراي طرح

  1. سودآوري، بازدهي و دوره برگشت مناسب سرمايه­ گذاري
  2. داراي مزيت رقابتي در مقايسه با كالاهاي جايگزين شده
  3. مصرف رو به گسترش به عنوان كالاي جايگزين اتصالات فلزي
  4. امكان توليد اتصالات متفاوت با سايزهاي مختلف در يك خط توليد با تغيير قالب
  5. قابليت تامين مواد اوليه از طريق پتروشيمي‌هاي داخل كشور

نتايج  مطالعات فني، اقتصادي و مالي

تحقيقات بازار و ارايه معيارهاي محاسبه هر يك از موارد برآورد سرمايه ثابت و در گردش و توضيح پيرامون هزينه‌هاي ثابت و متغير طرح، پيش‌بيني و قيمت تمام‌شده و همچنين امكان تامين ماشين آلات و مواد اوليه در داخل كشور و بررسي مهم‌ترين شاخص‌هاي مالي و اقتصادي طرح با محاسبات مالي كه از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده وضعيت قابل قبولي را به لحاظ مالي براي توليد اتصالات نشان مي‌دهد. جهت اخذ مجوزهاي توليد اين محصول و تامين زيرساخت براساس پلان‌هاي مهندسي توليد استاندارد و صادرات محور مي‌توانيد در تمامي مراحل انجام كار از زمان بررسي ايده تا پياده سازي و زمان بهره‌برداري از مشاوران و كارشناسان خبره و باتجربه كاردوك كمك بگيريد. جهت آشنايي بيشتر با ساير طرح توجيهي صنعتي نگارش شده توسط تيم كاردوك كليك كنيد.

خدمات قابل ارايه كاردوك به طرح‌ها و واحدهاي توليد كننده

براي تهيه طرح توجيهي در زمينه‌هاي مختلف مي‌توانيد با كارشناسان تماس بگيريد. از جمله خدمات مركز مشاوره كسب و كار كاردوك مي‌توان به موارد زير اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • تامين نيروي انساني نصب و راه اندازي ماشين آلات و تاسيات عمومي طرح توليد
  • مشاوره فرمولاسيون مواد اوليه
  • مشاوره اصلاح تكنواوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره صادرات محصول با كيفيت به  كشورهاي ديگر
  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ثبت نام در سامانه بهين ياب و سامانه مختلف

براي دريافت مشاوره از متخصصان مركز مشاوره كسب و كار و كاريابي كاردوك جهت نوشتن طرح توجيهي مي‌توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

 

منبع: طرح توليد اتصالات پي وي سي

امتیاز:
بازدید:
[ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۳:۰۰:۵۶ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی