كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

 

 

معرفي محصول | طرح توليد پروفيل UPVC

از موضوعات مهم حال حاضر، توجه به جلوگيري از هدر رفتن انرژي است كه لازم است اين موضوع در توليد محصولات جديد، در نظر گرفته شود. طي سال هاي اخير نيز با توجه به همين موضوع محصولات جديد با قابليت حفظ انرژي توليد شده است. توليد پروفيل UPVC در ايران به قبل از انقلاب باز مي گردد كه متاسفانه در ابتدا به دليل عدم شناخت و استقبال مصرف كنندگان و همينطور عرضه محصولات غيراستاندارد، نتوانست به جايگاه مناسبي برسد.

از مشكلات اصلي كشور در حال حاضر، هدر رفتن مقدار زيادي انرژي در تمامي فعاليت ها و به خصوص در بخش ساختمان ها است. استفاده از در و پنجره هاي مناسب مي تواند در شرايط آب و هوايي متفاوت، از هدر رفتن انرژي جلوگيري كند و منجر به استفاده صحيح از انرژي شود.

با توجه به اين موضوع شاهد گسترش صنايع اين چنيني در كشور مي باشيم؛ البته از سويي ديگر ميزان آگاهي افراد در زمينه لزوم صرفه جويي در مصرف انرژي نيز افزايش پيدا كرده است.

ماده اوليه براي توليد پروفيل UPVC ، يو پي وي سي است كه نوعي ترموپلاست مدرن متشكل از مشتقات اصلي نفت خام و نمك هاي معدني مي باشد. از تركيب مواد مختلفي شامل ضربه گير، مواد ضد احتراق، پركننده ها، كمك كننده ها، روان كننده هاي داخلي، رنگ هاي صنعتي و … ترموپلاست UPVC  ايجاد مي شود كه به عنوان ماده اي غير پلاستيك شناخته مي شود.

لازم است اشاره كنيم كه پروفيل UPVC از پرمصرف ترين مواد اوليه در ساخت در و پنجره هاي ساختماني است كه ضمن داشتن استحكام و دوام بالا، داراي زيبايي منحصر به فردي نيز مي باشد. از ويژگي هاي پروفيل UPVC مي توان به وزن سبك، خمش پذيري، عايق بودن در برابر حرارت و الكتريسيته، مقاومت در برابر مواد شيمايي و بيولوژيكي، قابليت تبديل به سطوح صيقلي، قابل تلفيق با مواد افزودني و … اشاره كرد. پروفيل UPVC جايگزين مناسبي براي آلياژ هاي فلزي و غيرفلزي در صنعت در و پنجره سازي مي باشد.

كد آيسيك محصول

بر اساس سيستم طبقه بندي وزارت صنايع و معادن، كد آيسيك مرتبط با پروفيل UPVC، كد 25201187 مي باشد.

شرايط واردات

واردات پروفيل UPVC با رعايت شرايط و ضوابط لازم، با محدوديتي مواجه نمي باشد.

بررسي و ارائه استاندارد | طرح توليد پروفيل UPVC

در كيفيت محصول مورد بررسي در طرح توليد پروفيل UPVC عوامل مختلفي شامل كيفيت مواد اوليه، كيفيت خط توليد و تجربه پرسنل توليدي تاثير گذار مي باشد.

بالا بودن كيفيت مواد اوليه مورد استفاده بسيار مهم است و لازم است قبل از اينكه در خط توليد مورد استفاده قرار بگيرد، تست هاي اوليه بر روي آن ها انجام شود تا اگر از استاندارد هاي لازم برخوردار است، در خط توليد مورد استفاده قرار بگيرد.

كاربرد و موارد مصرف پروفيل UPVC

ورق هاي UPVC از مزيتي برخوردار هستند كه امكان سوراخ كردن، بريدن، اره كردن، پرداخت كردن، چاپ عكس، لايه گذاري، رنگ آميزي كردن، چاپ ديجيتالي، شكل دادن حرارتي، جوش دادن، همبست كردن، پرچ و پيچ كردن آن ها وجو دارد، به همين دليل داراي كاربرد هاي بسيار مي باشند كه در ادامه به آن ها اشاره كرده ايم:

  • استفاده از پروفيل UPVC در صنايع توليد درب و پنجره
  • كاربرد پروفيل UPVC در توليد تابلو هاي تبليغاتي
  • استفاده از پروفيل UPVC در صنايع ساخت ميز، پارتيشن و تجهيزات اداري
  • كاربرد پروفيل UPVC در توليد تجهيزات ساختماني از جمله سقف كاذب، ديوارهاي پيش ساخته و …
  • استفاده از پروفيل UPVC در صنايع توليد كابينت و كمد
  • و …

از پروفيل UPVC در زمينه هاي مختلف خانگي، اداري و صنعتي استفاده مي شود.

بررسي كالاي جايگزين و تجزيه و تحليل اثرات آن بر مصرف محصول

پروفيل UPVC از محصولات جديد در ايران مي باشد كه داراي كاربردهاي وسيعي است و در واقع براي هر كاربرد آن بايد محصول جايگزيني را معرفي كرد. نكته مهمي كه در رابطه با پروفيل UPVC وجود دارد اين است كه اين محصول به دليل داشتن ويژگي هاي منحصر به فرد، توانسته است طي سال هاي اخير در زمينه هاي مختلف رقبا را پشت سر بگذارد و خود جايگزيني براي ديگر محصولات شناخته شود.

با اين حال نيز از پروفيل UPVC در صنايع مختلف از جمله ساختمان، وسايل و تجهيزات خانگي همچون ساخت كابينت و قفس ها، سايبان ها و آلاچيق ها استفاده مي شود كه مي توان در اين موارد به جاي پروفيل UPVC از چوب، آهن و يا آلومينيوم استفاده كرد.

اما فراموش نكنيد كه پروفيل UPVC داراي وزن سبك، دوام و ماندگاري بالا، ظاهر زيبا، قابليت شستشو، نصب راحت و آسان، مقاوم در برابر تغييرات جوي، عدم رشد حشرات موزي، مقاوم در برابر خوردگي و پوسيدگي و … مي باشد كه محصولات جايگزين آن از اين ويژگي ها برخوردار نيستند.

اهميت استراتژيكي كالا در دنياي امروز

امروزه از پروفيل UPVC به دليل داشتن وزن سبك، مقاومت و دوام بالا در كنار زيبايي ظاهري در فعاليت هاي عمراني و به عنوان يك مصالح ساختماني پركاربرد استفاده مي شود.

با توجه به اينكه صنايع ساختماني داراي رشد فزاينده اي مي باشند و شاهد پيشرفت كشور در اين بخش و در طي سال هاي اخير هستيم، مي توان گفت توليد پروفيل UPVC از جايگاه استراتژيكي برخوردار است.

از سويي ديگر پروفيل UPVC نسبت به ديگر متريال شامل چوب و فلزات داراي مزاياي بيشتري هستند و همين موضوع سبب شده است كه طي سال هاي اخير به پروفيل UPVC توجه بيشتري شود به طوري كه مردم از اين ماده اوليه استقبال خوبي داشته اند.

در ديگر كشورهاي در حال توسعه در سراسر جهان، از اين محصول به عنوان محصول شماره يك در مباحث ساختماني استفاده مي شود.

با توجه به آماري كه از سوي صنايع ملي پتروشيمي منتشر شده است، تبديل مواد بالا دستي پتروشيمي به صنايع مصرفي، سود بسياري را براي سرمايه گذار به دنبال دارد و همين موضوع سبب شده است كه بسياري از كشورهاي در حال توسعه مواد بالا دستي را از ديگر كشورها وارد كنند و اقدام به توليد محصولات مصرفي و پايين دستي كنند. از ديگر مزيت هاي توليد پروفيل UPVC در كشور مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • جلوگيري از خروج ارز در پي كم كردن واردات پروفيل UPVC
  • ايجاد ارزش افزوده با توليد پروفيل UPVC
  • امكان صادرات پروفيل UPVC به ديگر كشورها و ورود ارز به داخل كشور
  • امكان استفاده از چوب و فلزات در ديگر صنايع و جايگزين كردن پروفيل UPVC با اين متريال
  • كمك به حفظ محيط زيست با جلوگيري از قطع درختان براي توليد چوب

دانش فني و فرآيند توليد پروفيل UPVC | طرح توليد پروفيل UPVC

پروفيل UPVC در دو مدل پروفيل 5600 و پروفيل 7400 توليد مي شود كه فرايند توليد آن ها در 4 خط توليد مي باشد.

ابتدا مواد اوليه مورد نياز با استفاده از كانتينرهاي مخصوص به مخزن تغذيه منتقل مي شوند تا با استفاده از سيستم انتقال مواد، وارد ماشين همزن شوند. ماشين همزن داراي دو بخش مخزن گرم و مخزن سرد است؛ مواد اوليه در مرحله اول وارد مخزن گرم مي شوند و به دليل بالا بودن دما، ذوب شده و يا يكديگر مخلوط مي گردند. لازم است اشاره كنيم كه حداكثر گنجايش مخزن گرم مخلوط كن، 670 ليتر مي باشد.

در اين مخزن از يك ابزار مخصوص همزني استفاده مي شود تا مخلوط يكنواختي ايجاد گردد؛ همينطور در داخل اين مخزن يك فيلتر مخصوص وجود دارد كه ناخالصي هاي مخلوط ايجاد را شده را فيلتر مي كند.

پس از اتمام فرآيند مخلوط كردن مواد اوليه در مخزن گرم مخلوط كننده، مواد نرم شده وارد مخزن سرد مي شوند كه با كم شدن دماي آن تبديل به پودر گردند. ظرفيت مخزن سرد دستگاه مخلوط كن حداكثر 1350 ليتر است؛ دليل بزرگ تر بودن مخزن سرد نسبت به مخزن گرم، مدت زمان مورد نياز بالا براي كاهش دماي مخلوط مي باشد. اين مخزن نيز همانند مخزن گرم داراي فيلتري با مساحت 6.1 مي باشد.

خروجي ماشين همزمان، پودر Blend Dry است كه بايد به مدت 24 ساعت در انبار مخصوص ذخيره مي شود تا به صورت تدريجي و آهسته، در دماي محيط خنك شود. همينطور سعي مي كنند بخشي از مواد را انبار كنند تا اگر مشكلي براي ماشين همزن ايجاد شد، تمامي خط توليد متوقف نشود تا مشكل ماشين نامبرده را برطرف كنند.

از سيستم انتقال مواد و پمپ هاي مربوطه براي تزريق پودر هاي ذخيره شده به چهار خط توليد پروفيل UPVC  استفاده مي شود. در ابتداي خط توليد، دستگاه اكسترودر وجود دارد و پودر در ابتدا وارد اين ماشين مي شود. پودر Blend Dry با استفاده از محورهاي اين دستگاه خرد تر مي شوند و سپس به سمت خروجي دستگاه هدايت مي گردند.

در دهانه خروجي اكسترودر، قالب هاي مختلفي وحود دارد كه مي توان پروفيل UPVC  متنوعي را با آن ها ايجاد نمود.

پس از اينكه پروفيل ها از قالب هاي فرم دهنده خارج مي شوند با استفاده از دستگاه كاليبراسيون و سيستم چرخان آب سرد، شكل پروفيل ها ثابت مي شود.

در مرحله بعدي از دستگاه Off-Haul استفاده مي شود تا پروفيل ها را با با مقدار كشش مشخصي بوسيله خلاء بكشد. لازم به ذكر است كه مقدار اين كشش به وسيله گرفتن اطلاعات مربوط به ميزان خروجي پودر Blend Dry از دستگاه همزن تنظيم مي گردد.

در مرحله بعدي بر روي سطح پروفيل ها چسب زني انجام مي شود و متناسب با نياز مشتريان در بازار فروش پروفيل ها، در اندازه هاي متنوعي برش داده مي شوند و پس از بسته بندي به انبار منتقل مي گردند.

ماشين آلات و تجهيزات مورد نياز براي توليد پروفيل UPVC

براي توليد پروفيل UPVC  به برخي ماشين آلات و تجهيزات به شرح موارد زير نياز است:

  • Hot-cooler
  • Vacuum feeder unit
  • Extruders
  • Profile-Tec Downstream Lines
  • Co-Extruder
  • Extension Tools
  • Test Instrument
  • Profile bending unit
  • Profile lamination machine
  • Mixing system for sheet line
  • Sheet line Cincinnati
  •  و …

شما در هر جايي كه هستيد مي توانيد براي تهيه طرح توجيهي توليد بتن اليافي يا طرح توجيهي صنايع ساختماني با كارشناسان كاردوك تماس بگيريد.

خدمات قابل ارايه كاردوك به طرح‌ها و واحدهاي توليد كننده

براي تهيه طرح توجيهي در زمينه هاي مختلف مي توانيد با كارشناسان تماس بگيريد. از جمله خدمات مركز مشاوره كسب و كار كاردوك مي توان به موارد زير اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • تامين نيروي انساني نصب و راه اندازي ماشين آلات و تاسيات عمومي طرح توليد
  • مشاوره فرمولاسيون مواد اوليه
  • مشاوره اصلاح تكنواوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره صادرات محصول با كيفيت به  كشورهاي ديگر
  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ثبت نام در سامانه بهين ياب و سامانه مختلف

براي دريافت مشاوره از متخصصان مركز مشاوره كسب و كار و كاريابي كاردوك جهت نوشتن طرح توجيهي مي توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

 

منبع: طرح توليد پروفيل UPVC

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طرح توليد پروفيل UPVC،
موضوع:
[ ۲ مرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۲۷:۵۰ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی