كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

 

 

معرفي محصول | طرح توليد درخشان كننده هاي نوري

همانطور كه اشاره كرديم به هر پديده فيزيكي كه در آن از روش هاي ديگري به جز افزايش دما براي توليد نور استفاده گردد، لوميناس گفته مي شود. لوميناس از واژه يوناني  لومينوس گرفته شده است كه از نظر لغوي به معناي درخشان مي باشد.

اين پديده در واقع در ارتباط با ساختار اتمي ماده است و تاريخچه دقيق استفاده از آن مشخص نيست؛ اما مسلم است از گذشته هاي بسيار دور بشر متوجه نورافشاني بعضي از مواد در اثر حرارت آتش و يا در هنگام شكسته شدن سنگ ها بوده است.

به طور كلي پديده لومينانس به تابش نور از يك ماده گفته مي شود كه خود شامل دو نوع تابش فلورسانس و فسفرسانس است. در پديده هاي فسفر سانس و فلور سانس، يك ماده خاص كه به طور عام به آن فسفر مي گويند، در اثر قرار گرفتن در برابر نور مرئي و يا غير مرئي و همينطور هر گونه عوامل خارجي همچون ضربه، مالش، گرما و … انرژي  را به صورت طيفي از امواج مرئي در طول مدت زماني مشخص منتشر مي كند. تفاوت اين دو پديده در مدت زمان و يا دوام تابش آن ها مي باشد؛ به طوري كه در پديده فسفرسانس تشعشع طولاني تري را شاهد خواهيم رود.

نورافشاني در اين دو پديده سرد و رنگين مي باشد و با سوختن، اكسيداسيون و توليد حرارت ارتباطي ندارد.

از نمونه هاي رايج فلورسانس مي توان به نور لامپ فلورسنت خانگي اشاره كرد كه از آن ها در صفحه تلويزيون استفاده شده است و تابش آني آن ها بعد از قطع نور تمام مي شود. در مقابل از فسفرسانس در انواع اسباب بازي ها و وسايل شب نما استفاده مي گردد كه پس از قطع نور نيز تا مدتي به تابش خود ادامه مي دهد.

اساس و پايه پديده لوميناس، در واقع برانگيختي الكترون ها مي باشد. الكترون ها در يك اتم مي توانند در موقعيت هاي مختلفي قرار بگيرند كه اصطلاحا به آن ها تراز هاي الكتروني گفته مي شود. ويژگي هاي هر تراز مشخص مي باشد؛ به طوري كه هر چه فاصله تراز ها از هسته بيشتر شود، انرژي آن ها نيز افزايش پيدا مي كند.

يك الكترون قادر است در اين تراز ها و با استفاده از انرژي آن ها به دور هسته بچرخد و نمي تواند انرژي دلخواهي داشته باشد. در شرايط عادي هيچ گونه انرژي اضافي وجود ندارد و الكترون ها به ترتيب تراز هاي انرژي از نزديك ترين تراز به هسته تا دورترين آن ها را پر مي كنند.

در چنين حالتي اگر يكي از الكترون ها كه معمولا هم در دورترين تراز به هسته قرار دارد، به طريقي انرژي جذب كند و به ترازهاي بالاتر برود، دچار برانگيختي انرژي مي شود. اما فراموش نكنيد كه حالت پايه تراز ها پايدار تر هستند، به همين دليل برانگيختي الكترون ها زياد طول نمي كشد و به سرعت به تراژ انرژي پايين تر كه تراز انرژي پايدار است، برمي گردد.

در طي اين مراحل، ميزان اختلاف انرژي دو تراز به صورت يك فوتون آزاد مي شود. اگر فركانس اين تابش در محدوده نور مرئي قرار بگيرد، ما به صورت تابش لومينانس آن را مشاهده مي كنيم.

موارد مصرف و كاربرد درخشان كننده هاي نوري

درخشان كننده هاي نوري كاربردهاي گسترده اي دارند كه در ادامه به آن ها اشاره شده است:

  • استفاده از آلومينات استرانسيم (مواد فسفرسانس) در ساخت اسباب بازي
  • توليد عقربه هاي ساعت هاي گران قيمت براي داشتن تشعشع دائمي حتي در تاريكي
  • چاپ سيلك روي پارچه
  • پوشش مجسمه
  • به عنوان رنگ در تزريق پلاستيك
  • ساخت گل مصنوعي كه شب رنگ
  • توليد علائم هشدار دهنده در جاده
  • رنگ آميزي ساختمان
  • نقاشي ماه ستاره در سقف اتاق ها
  • علائم خروج اضطراري و الزام كننده
  • علائم تجهيزات اطفاي حريق
  • علائم هشدار دهنده و بازدارنده
  • اعداد و حروف
  • علائم راهنمايي اماكن عمومي
  • علائم بيمارستان و پزشكي
  • علائم كنترل آتش نشاني
  • صنايع شيشه
  • صنعت پلاستيك
  • صنعت رنگ و دكوراسيون داخلي
  • صنايع كاشي و سراميك
  • شمع سازي و لوازم تزئيني
  • صنعت چاپ و تبليغات
  • و  …

كد آيسيك محصول | طرح توليد درخشان كننده هاي نوري

بر اساس سيستم طبقه بندي وزارت صنايع و معادن، كد آيسيكي مرتبط با طرح توجيهي توليد درخشان كننده هاي نوري در نظر گرفته نشده است.

بررسي قيمت محصول مورد بررسي در طرح توجيهي

بر اساس بررسي هايي كه در اين زمينه انجام شده است، قيمت درخشان كننده هاي نوري بر اساس كاربردي كه دارند، بسيار متنوع و متفاوت است.

براي مثال قيمت پيگمنت هاي رنگي كه در زمينه توليد رزين هاي اپوكسي مورد استفاده قرار مي گيرد، تقريبا كيلويي 120 هزار تومان مي باشد. ميزان تقاضيا نيز مي تواند تعيين كننده قيمت انواع درخشان كننده هاي نوري باشد.

بررسي كالاهاي جايگزين محصول مورد بررسي در طرح

لازم است در نظر داشته باشيد كه پديده نورافشاني و نورتابي مختص به قشر خاصي از مواد نيست و تمامي مواد داراي پتانسيل دروني براي ساطع كردن نور هستند؛ اما بديهي است كه اين استعداد و به عبارتي قابليت در مواد مختلف با يكديگر فرق دارد. به همين دليل موادي كه پرتوافشاني و نورزايي بهتري دارند، طبيعتا كاربرد بيشتري نيز خواهند داشت.

از سويي ديگر پيشرفت هاي بسياري در علم الكترونيك انجام شده است كه در رابطه با اين موضوع مي توان از نيروي الكتريسته در هر مكاني و براي روشنايي استفاده كرد. اما استفاده از الكتريسته براي روشنايي قطعا داراي هزينه هاي انتقال، سيم كشي و نصب تجهيزات مي باشد. اما محصول مورد بررسي در اين طرح، از قابليت ذخيره نور در اثر تابش نور، گرما، ضربه و … را بدون كوچكترين هزينه اي برخوردار است. بنابراين در يك بررسي كلي مي توان گفت در كاربردهايي كه بيان شد، اين محصول هيچ جايگزيني ندارد.

اهميت استراتژيكي كالا در دنياي امروز | طرح توليد درخشان كننده هاي نوري

حواس انسان منجر به تكميل شناخت او از محيط اطراف مي شود؛ اما حس بينايي در تاريكي كاربردي ندارد و بدون استفاده از نيروي برق، ديدن جرئيات در تاريكي غير ممكن مي باشد. بنابراين در زمان هايي كه به برق دسترسي وجود ندارد، درخشان كننده هاي نوري از اهميت بسيار بالايي برخوردار خواهند بود.

از مهم ترين كاربردهاي درخشان كننده هاي نوري، استفاده از اين محصولات در زمان آتش سوزي و حريق مي باشد كه افراد نمي توانند به دليل دود زيادي كه ايجاد شده است، محيط اطراف خود را مشاهده كنند. در چينن شرايطي مي توان با استفاده از درخشان كننده هاي نوري محيط را روشن كرد و با استفاده از لوازم و تجهيزات مخصوص، راه هاي خروج اضطراي، كنتورهاي برق و … را شناسايي نمود. همينطور از ديگر اهميت هاي استراتژيكي اين محصول مي توان به استفاده از آن در كشتي هاي نظامي، زيردريايي ها، تانك ها و … اشاره كرد.

افزايش ميزان توليد درخشان كننده هاي نوري منجر به بهبود شرايط ايمني و كاهش هزينه هاي ناشي از خساران طبيعي و نظامي خواهد شد.

كشورهاي عمده توليد كننده و مصرف كننده محصول

از كشورهاي عمده توليد كننده و مصرف كننده محصول مورد بررسي در طرح توجيهي توليد درخشان كننده هاي نوري، مي توان به كشورهاي آمريكا، كانادا، مكزيك و آلمان اشاره كرد.

دانش فني و فرآيند توليد | طرح توليد درخشان كننده هاي نوري

مواد نورتاب و يا درخشان كننده هاي نوري، در گذشته با استفاده از مواد راديو اكتيو ساخته مي شدند كه نور ساطع شده از آن ها بسيار خطرناك و البته سرطان زا بود. به همين دليل با تغييراتي كه در تركيب درخشان كننده هاي نوري ايجاد شد، امروز براي ساخت آن ها از تركيب خاصي از اكسيد آلومينيوم و استرانسيوم استفاده مي شود كه نتيجه آن كريستال هاي ويژه اي مي باشد.

از فرآيند توليد درخشان كننده هاي نوري اطلاعات دقيقي در اختيار نداريم، اما به طور كلي مي توانيم اينطور بگوييم كه مواد اوليه شامل اكسيد روي و يا سنگ استرانسيوم پس از اينكه از معادن استخراج مي شوند، تحت يك فرآيندي در داخل راكتور Batch قرار مي گيرند.

پس از قرار گرفتن در راكتور نامبرده، برخي افزودني ها به آن ها اضافه مي شوند تا براي نورتابي به خلوص مورد نياز برسند. در نهايت نيز محصول نهايي به صورت پودر و يا كريستال خواهد بود.

در حالت كلي به دليل عدم وجود توليد كنندگان عمده در كشور، فرآيند توليد درخشان كننده هاي نوري مشخص نمي باشد؛ اما با قطعيت مي توان گفت كه توليد موادي كه خاصيت نورتابي داشته باشند، از پيچيدگي هاي خاصي برخوردار نيست و فقط بايد مواردي شامل دما، فشار و مدت زمان واكنش در زمان اضافه كردن افزودني ها به مواد اوليه، تحت كنترل باشد.

مواد اوليه مورد نياز براي توليد درخشان كننده هاي نوري به صورت ناخالص در طبيعت وجود دارد و براي توليد مواد نورتاب فقط نياز است در شرايط ايده آلي اين مواد اوليه خالص سازي شوند.

بازار درخشان كننده هاي نوري | طرح توليد درخشان كننده هاي نوري

با توجه به بررسي هايي كه تيم كاردوك انجام داده است، براي راه اندازي يك واحد توليدي درخشان كننده هاي نوري، به سرمايه زيادي نياز نيست؛ اما در عين حال از سرمايه گذاري هاي سودآور محسوب مي شود؛ به طوري كه بازدهي اين واحد توليدي در سال اول دو برابر سرمايه گذاري خواهد بود.

خدمات قابل ارايه كاردوك به طرح‌ها و واحدهاي توليد كننده

براي تهيه طرح توجيهي در زمينه هاي مختلف مي توانيد با كارشناسان تماس بگيريد. از جمله خدمات مركز مشاوره كسب و كار كاردوك مي توان به موارد زير اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • تامين نيروي انساني نصب و راه اندازي ماشين آلات و تاسيات عمومي طرح توليد
  • مشاوره فرمولاسيون مواد اوليه
  • مشاوره اصلاح تكنواوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره صادرات محصول با كيفيت به  كشورهاي ديگر
  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ثبت نام در سامانه بهين ياب و سامانه مختلف

براي دريافت مشاوره از متخصصان مركز مشاوره كسب و كار و كاريابي كاردوك جهت نوشتن طرح توجيهي مي توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

 

منبع: طرح توليد درخشان كننده هاي نوري

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۵:۳۶:۵۱ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی