كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

 

 

معرفي محصول | طرح توليد انواع پارچه رومبلي

در كشورمان كارخانه هاي بسياري در زمينه توليد پارچه رومبلي فعال هستند. پارچه رومبلي در واقع اولين موردي از يك مبل مي باشد كه توجه افراد را به خود جلب مي كند، به همين دليل بسيار اهميت دارد. پارچه رومبلي ضمن اينكه در زيبايي مبل تاثير گذار است، در دوام و ماندگاري مبل نيز نقش دارد.

جالب است بدانيد كه پارچه هاي رومبلي توليد شده در كشور تركيه، جزو بهترين پارچه ها براي توليد مبل هستند اما چين نيز همانند ديگر محصولات اقدام به توليد پارچه هاي رومبلي نيز مي كند.

كشورمان نيز در زمينه توليد پارچه رومبلي فعال است به طوري كه پارچه هاي توليد شده در شهر يزد و مشهد از بهترين نمونه هاي پارچه رومبلي هستند كه از كيفيت بالايي برخوردار مي باشند. پارچه هاي رومبلي يزد بهترين گزينه براي مبل هاي سلطنتي و استيل مي باشند؛ هر چند توليد كنندگان اقدام به توليد پارچه ها با درجه هاي كيفي متفاوتي مي كنند.

انواع پارچه هاي رومبلي | طرح توليد انواع پارچه رومبلي

در حال حاضر پارچه هاي رومبلي در انواع مختلفي توليد و به مشتريان عرضه مي شوند. از پارچه هاي نخي غالبا در طراحي و توليد مبل هاي راحتي استفاده مي شود. يا پارچه هاي پشمي به دست آماده از پشم گوسفند و يا بز براي مناطق سردسير مناسب هستند چراكه گرما را انتقال مي دهند.

پارچه هاي مبلي مخملي پارچه اي داراي پرزهاي نازك و لطيف هستند و طرفداران زيادي دارند و يا پارچه هاي رومبلي نانو از مرغوب ترين پارچه ها براي توليد مبل مي باشند. در ادامه تعدادي از پرطرفدار ترين پارچه هاي رومبلي را برايتان معرفي كرده ايم:

1. پارچه رومبلي نخي (پنبه اي)

اين پارچه از پارچه هاي رايج براي رومبلي است كه در دسته پارچه هايي با الياف طبيعي دسته بندي مي شوند. اين دسته از پارچه ها داراي دوام بالايي هستند اما قرار گرفتن طولاني مدت در برابر نور خوشيد منجر به از كم رنگ شدن آن ها مي شود.

2. پارچه رومبلي كتان (سانتوك)

از ديگر انواع پارچه هاي رومبلي، كتان است كه در دسته پارچه هاي توليد شده از الياف طبيعي قرار دارد. پارچه رومبلي كتان نسبت به پارچه هاي نخي شل تر است اما كيفيت بالايي دارد. اين مدل پارچه ها براي انواع مبلمان مناسب هستند.

3. پارچه مبلي مخمل

پارچه هاي مبلي مخمل داراي ظاهر بسيار زيبايي هستند و نسبت به ديگر پارچه هاي رومبلي سفت تر، محكم تر و نرم تر مي باشند. پارچه هاي مخملي نيز از الياف طبيعي ساخته شده اند.

بد نيست بدانيد اين پارچه ها در گذشته به عنوان پارچه هاي لوكس شناخته مي شدند و هزينه بالايي داشتند؛ اما امروزه توليد كنندگان از تكنولوژي هاي جديد براي توليد آن ها استفاده مي كنند و همين موضوع سبب شده است كه همه مردم توان خريد آن را داشته باشند.

4. پارچه رومبلي مازراتي | طرح توليد انواع پارچه رومبلي

پارچه هاي مازراتي شباهت زيادي به پارچه هاي مخمل دارند اما از برجستگي هاي كمتري برخوردار هستند. اين پارچه ها به دليل جذب گرما در تابستان ها كمي آزار دهنده هستند.

5. پارچه مبلي پشمي

پارچه مبلي پشمي از پارچه هاي شيك و زيبا است كه مقاومت بالايي دارد و چروك نمي شود. اين پارچه ها در رنگ ها و بافت هاي متنوعي توليد مي شوند.

6. پارچه مبلي نانو | طرح توليد انواع پارچه رومبلي

پيشرفت تكنولوژي و فناوري نانو، منجر به توليد پارچه هاي نانو شده است. اين نوع پارچه ها در دسته پارچه هايي با الياف مصنوعي قرار دارند.

از ويژگي هاي پارچه هاي نانو، ضد لك، ضد آب، ضد حريق، ضد باكتري، مقاومت بالا و … است. توليد اين پارچه ها هزينه بر مي باشد و با قيمت هاي بالايي به مشتريان عرضه مي شود.

7. پارچه رومبلي نايلون

اين نوع از پارچه هاي رومبلي نيز از الياف مصنوعي ساخته مي شوند كه مقاومت بالايي در برابر ساييده شده دارند اما به نور مستقيم خورشيد حساس هستند.

8. پارچه مبلي ميكروفايبر | طرح توليد انواع پارچه رومبلي

اين نوع پارچه رومبلي تشكيل شده از تركيب نايلون و پلي استر است كه در برابر نفوذ لكه و كثيف شدن مقاومت بالايي دارد.

9. رو مبلي چرم پارچه (مسكو)

رومبلي چرم پارچه يا مسكو، تركيبي از مواد دو پارچه چرم و مخمل است. پارچه مسكو مقاومت بالايي دارد و از سطحي نرم با طرح ابر و بادي برخوردار است.

12. پارچه رومبلي جير

از جير براي ساختن كيف و كفش بسيار استفاده مي شود اما امروزه در زمينه توليد مبل نيز كارايي دارد.

كد آيسيك مرتبط با صنعت توليد پارچه رومبلي

بر اساس سيستم طبقه بندي وزارت صنايع و معادن، كد آيسيك مرتبط با طرح توجيهي توليد پارچه رومبلي، كد 1711612456 مي باشد.

توليد كنندگان داخلي پارچه رو مبلي | طرح توليد انواع پارچه رومبلي

در ايران توليد كنندگان بسياري پارچه رومبلي توليد مي كنند.  در حال حاضر هدف واحد هاي توليدي مختلف اين است كه پارچه هاي رومبلي را در طرح هاي مختلف و رنگ هاي شاد توليد كنند تا سليقه تمامي خريداران را پوشش دهد.

از نام آشنا ترين واحد هاي توليدي رومبلي مي توان به توليدي پارچه مبلي يزد، پارچه مبلي يزد بافت، كارخانه توليد پارچه مبلي مشهد
به بافت اصفهان، نساجي مازندران و … اشاره كرد.

اولين توليد كننده پارچه مبل در ايران | طرح توليد انواع پارچه رومبلي

اولين توليد كنندگان پارچه هاي رومبلي در ايران، طرح هاي خود را از نمونه هاي خارجي تقليد كردند. اما با پيشرفتي كه طي سال ها در اين زمينه ايجاد شده است، شاهد طرح هاي سنتي و مختلفي از واحد هاي توليدي هستيم.

در ابتدا فروش پارچه هاي رومبلي ايراني به ديگر كشورها انجام مي شد اما با بومي شدن اين محصول، امروزه فروش اين محصولات در ايران نيز انجام مي شود، به طوري كه پارچه هاي رومبلي ايراني از بهترين پارچه ها هستند.

توليد پارچه مبلي فوف العاده و مقرون به صرفه ايراني

در سال هاي گذشته، كشور ما در زمينه توليد پارچه هاي رومبلي پيشرفت هاي زيادي داشته است؛ به طوري كه در حال حاضر كارخانه هاي بزرگ توليد پارچه هاي رومبلي در شهر هاي اصفهان، يزد، تهران و مشهد در حال فعاليت مي باشند.

در واقع رشد و پيشرفت صنايع نساجي در ايران، در نتيجه رشد صنايع پتروشيمي در ايران و توليد الياف پلي استر اتفاق افتاده است و شاهد عرضه محصولات بسيار مختلفي به بازار مي باشيم.

از سويي ديگر تكنولوژي هاي جديد نيز به صنايع نساجي راه پيدا كرده است و منجر به ايجاد رنگ ها و طرح هاي بسيار مختلف و متنوعي در صنعت مبلمان گرديده است. همينطور تمام مواد اوليه مورد نياز براي توليد پارچه هاي رومبلي از طريق منابع داخلي قابل تامين مي باشد و همين موضوع سبب شده است كه توليدات آن بسيار مقرون به صرفه باشد.

رقابت پارچه هاي ايراني از نظر كيفيت با نمونه هاي وارداتي

پارچه هاي رومبلي توليد شده در شهرهاي مشهد و يزد از نظر كيفيت در سطح بسيار بالا و استانداردي قرار دارند و گاهي حتي باكيفيت تر از نمونه هاي مشابه از برند هاي تركي و چيني هستند.

پارچه هاي لگ برجسته و سنتي با طرح هاي ايراني با كيفيت مشابه نمونه هاي خارجي، با قيمت هاي پايين تري به مشتريان عرضه مي شوند.

در حال حاضر بيشترين واردات پارچه هاي رومبلي به ايران از كشورهاي تركيه و چين انجام مي شود. اين دو كشور منايع اوليه براي توليد پلي استر را ندارند و به طور كامل مواد اوليه مورد نياز را از طريق واردات تامين مي كنند. در كارخانجات نساجي ايران از بهترين تكنولوژي هاي روز دنيا به همراه منابع اوليه در دسترس و با كيفيت استفاده مي شود به همين دليل امروزه شاهد توليد پارچه هاي رومبلي با كيفيت فوق العاده هستيم.

تنها موضوعي كه سبب شده است رومبلي هاي ايراني در ميان مردم ناشناخته باقي بماند، موضوع برند سازي و تبليغات است. صنايع نساجي ايران نيز مي توانند با برنامه ريزي در زمينه برند سازي و معرفي توليدات خود به بازارهاي مختلف، با برندهاي خارجي رقابت كنند و حتي از آن ها سبقت نيز بگيرند.

توليد پارچه هاي رومبلي ايراني و متناسب با سليقه ايرانيان، راز موفقيت واحد هاي توليدي رومبلي داخلي است؛ به گونه اي كه طرح هاي سنتي ايجاد شده بر روي پارچه ها، نظر هر مشتري را جلب مي كند.

ويژگي هاي پارچه رومبلي خوب | طرح توليد انواع پارچه رومبلي

واحد هاي توليدي بايد تلاش كنند تا پارچه رومبلي خوبي را در اختيار مصرف كننده قرار دهند. پارچه رومبلي باكيفيت داراي تراكم الياف بالايي در هر واحد سانتي متر است.

فرآيند توليد پارچه هاي رومبلي در شرايط استانداردي صورت مي گردد؛ ضمن اينكه طرح ها و نقوش ايجاد شده بر روي آن متناسب با شرايط فرهنگي و اجتماعي جامعه است.

فروش پارچه مبل به قيمت كارخانه

از موضوعات مهم براي توليد كنندگان مبلمان، قيمت پارچه مي باشد و بديهي است كه با در اختيار داشتن پارچه رومبلي باكيفت و به صرفه، مي توانند مبل ها را نيز بهتر قيمت گذاري كنند كه اين موضوع در زمينه فروش آن ها نيز تاثير گذار است.

هزينه توليد پارچه مبل متناسب و وابسته با عامل هاي مختلفي مي تواند تغيير كند كه در فروش مبل داراي اثر مستقيمي است. حذف واسطه ها منجر به اعتماد سازي و حمايت از توليدات ايراني خواهد شد.

مراحل توليد پارچه مبل

واحد هاي توليدي مختلف براي توليد پارچه هاي رومبلي از فرآيند توليد مختلفي استفاده مي  كنند. اما به طور كلي فرآيند توليد پارچه ها طولاني است. لازم است در اين فرآيند واحد حتما استاندارد هاي لازم را رعايت كنند تا بتوانند ضمن توسعه تجارت، نظر مشتريان را نيز به خود جلب نمايند. در ادامه به اختصار به مراحل توليد پارچه رومبلي پرداخته ايم :

مرحله اول : دريافت مواد خام | طرح توليد انواع پارچه رومبلي

براي توليد انواع پارچه به مواد اوليه و يا خام نياز است كه يا معمولا از منابع طبيعي شامل ابريشم، چرم، پشم و … تامين مي شوند و يا جزو الياف مصنوعي شامل آكريليك، پلي استر، نايلون و يا ابريشم مصنوعي هستند. بديهي است كه الياف طبيعي به مراتب كيفيت بالاتري دارند. در ادامه به مراحل توليد پارچه رومبلي از پشم طبيعي پرداخته شده است.

مرحله دوم : تراشيدن پشم

براي توليد پارچه رومبلي از پشم طبيعي، پشم هاي تراشيده شده از گوسفندان را براي توليد پارچه استفاده مي كنند. گوسفنداني كه در كوهستان هستند، داراي بهترين پشم مي باشند. پشم هاي تراشيده شده از نظر كيفيت و محل زيست گوسفندان در رتبه هاي مختلفي دسته بندي مي شوند.

مرحله چهارم : شستن و شانه كردن پشم

پشم هاي تراشيده شده كثيفي، عرق، ناخالصي و بسياري موارد ديگر هستند كه پس از شست و شو اين موارد كاملا از بين مي روند و پشم خالص باقي مي ماند.

مرحله پنجم : تنيدن پشم

پيش از تبديل پشم به نخ، بار ديگري آن را شانه مي كنند تا رشته هاي آن به صورت موازي درآيد.

مرحله ششم : به دور خود گرداندن پشم

در اين مرحله پشم آماده تنيده شدن است و به ضخامت مطلوبي مي رسد.

مرحله هفتم : رنگ كردن پارچه

در اين مرحله نخ هاي توليد شده رنگ مي شوند.

مرحله هشتم : خم كردن

مرحله حساس توليد پارچه، مرحله خم كردن است؛ هر گونه خطاي كوچك طي اين مرحله تنظيم پارچه را بهم مي ريزد و لازم است كه كارها با دقت بالايي انجام شود.

مرحله نهم : بافتن

در اتمام مراحل فوق، نخ ها وارد دستگاه مي شوند و در طرح مورد نظر بافته مي شوند. امروزه براي افزايش سرعت كارها از دستگاه هاي الكترونيكي براي بافت پارچه استفاده مي شود. پارچه هاي توليد شده توسط كارشناسان مورد بررسي و ارزيابي قرار مي گيرند و در صورتي كه مشكلي نداشته باشند، آماده بسته بندي و عرضه به مشتريان هستند.

خدمات قابل ارايه كاردوك به طرح‌ها و واحدهاي توليد كننده

براي تهيه طرح توجيهي در زمينه هاي مختلف مي توانيد با كارشناسان تماس بگيريد. از جمله خدمات مركز مشاوره كسب و كار كاردوك مي توان به موارد زير اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • تامين نيروي انساني نصب و راه اندازي ماشين آلات و تاسيات عمومي طرح توليد
  • مشاوره فرمولاسيون مواد اوليه
  • مشاوره اصلاح تكنواوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره صادرات محصول با كيفيت به  كشورهاي ديگر
  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار اختصاصي  توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ثبت نام در سامانه بهين ياب و سامانه مختلف

براي دريافت مشاوره از متخصصان مركز مشاوره كسب و كار و كاريابي كاردوك جهت نوشتن طرح توجيهي مي توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

 

منبع: طرح توليد انواع پارچه رومبلي

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ ] [ ۰۳:۰۸:۳۶ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی