كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

 

 

معرفي محصول | طرح توجيهي توليد انواع جوراب

جوراب در واقع پوششي براي پا و يا قسمتي از ساق پا است كه در اشكال، طرح ها و جنس هاي مختلفي توليد مي شوند.

جوراب ها كاربردهاي بسياري از جمله كاربرد روزانه، كاربرد ورزشي، فانتزي در مدل هاي مختلف زنانه، بچه گانه و مردانه توليد مي شوند. اين محصول متناسب با فصول سال نيز داراي تنوع است و نمونه هاي توليد شده و مناسب براي زمستان، پا را در برابر سرما حفظ مي كنند و نمونه هاي تابستاني، علاوه بر محافظت از پا، سبك و راحت نيز هستند.

تقسيم بندي انواع جوراب ها بر اساس معيارهاي مختلفي انجام مي شود كه مهم ترين آن ها مصرف جوراب، اندازه جوراب، مواد مصرفي و نوع بافت آن ها مي باشد. البته شرايط استفاده از اين محصول منجر به توليد جوراب هاي تابستانه و زمستانه نيز مي شود كه در اين مورد نيز ضخامت جوراب ها تاثير گذار است.

تاريخچه جوراب

اولين جوراب هايي كه انسان ها مورد استفاده قرار داده اند، از پوست حيوانات توليد شده است كه آن را به دور قوزك پا مي پيچيدند. البته در اين زمان از پيچيدن پشم حيوانات و تنيدن آن ها به يكديگر نيز جوراب توليد مي كردند.

روميان باستان جوراب هايي از جنس چرم داشتند كه آن ها نيز آن را به دور ساق پا مي پيچيدند. اولين جوراب هاي رنگي كه با يك كش در قسمت فوقاني پا كشيده مي شدند، در قرون وسطي توليد شد. با افزايش تقاضا براي جوراب ها، كم كم كارخانه ها بيشتر جوراب ها را با استفاده از پنبه، ابريشم و يا پشم توليد مي كردند و به تدريج در سال 1938 از متريال نايلون نيز در اين زمينه استفاده شد.

قسمت هاي مختلف جوراب | طرح توجيهي توليد انواع جوراب

يك جوراب از قسمت هاي مختلفي شامل كش، ساق، پاشنه، كف پا، روي پا و پنجه جوراب تشكيل شده است.

  • كش جوراب : نخ الاستيك و يا كش مورد استفاده در توليد جوراب، حتما بايد از مقاومت بالايي در برابر حرارت، رطوبت و آب گرم تا دماي 40 درجه سانتي گرداد برخوردار باشد و قابليت كشش آن حداكثر 700 درصد باشد. از سويي ديگر لازم است كه قسمت كش در جوراب هاي مختلف، مناسب و متقاوت در نظر گرفته شود.
  • ساق جوراب : بخش عمده يك جوراب را ساق آن تشكيل مي دهد.
  • پاشنه جوراب : شكل خاص پاشنه به دليل داشتن فرم هندسي با ديگر قسمت ها متفاوت است و كمي عقب تر از ساق پا مي باشد. وضعيت فيزيكي پا به گونه اي است كه پاشنه پا از نظر تماس و درصد تحمل وزن نسبت به ديگر قسمت هاي پا تحت فشارتر مي باشد، به همين دليل در توليد جوراب اين موضوع بايد در نظر گرفته شود، به طوري كه در قسمت پاشنه از نخ هاي مقاوم تر و با ضخامت بيشتر استفاده شود.
  • كف و روي پا : قسمت كف و روي پا شامل فاصله بين پاشنه تا نوك پنجه در رو و زير پا مي باشد. در اين قسمت از جوراب نيز به دليل سايش و عرق بيشتر، بايد از نخ هاي مقاوم در بافت مناسب استفاده مي شود.
  • پنجه جوراب : پنجه جوراب قسمت نوك جوراب را شامل مي شود كه در معرض سايش قرار دارد و در تماس با ناخن هاي پا مي باشد. بنابراين براي اين قسمت نيز استفاده از نخ هاي مقاوم ضرورت دارد.

طبقه بندي انواع جوراب ها

جوراب ها از جنبه هاي مختلفي قابل تقسيم بندي شدن هستند. براي مثال جوراب هاي زنانه، مردانه و بچگانه از نظر بافت در دسته هاي ساده، طرح دار، فانتزي، كبريتي، توري و اسپرت تقسيم مي شوند.

تقسيم بندي جوراب ها از نظر جنس شامل پنبه اي، نايلوني، پشمي، مخلوط آكركليك، پلي آميد و … است. همينطور از نطر اندازه نيز جوراب ها داراي اندازه هاي مختلفي شامل ساق كوتاه، سه ربع و ساق بلند هستند.

ويژگي هاي ظاهري جوراب ها

بافت جوراب ها بايد كاملا يكنواخت باشد و رنگ هر دو لنگه با يكديگر تطابق داشته باشد. پاشنه و پنجه جوراب ها بايد كشباف ساده باشد و محل هاي اتصال كاملا يكنواخت به نظر برسد. قسمت سوراخ دار جوراب بايد بدون هيچ گونه تا و چين خوردگي به نظر برسد.

جوراب بايد در قسمت هاي پنجه و كف كاملا به يكديگر متصل باشند و محل دوخت آن ها عاري از هر گونه گره باشد. جوراب بايد بعد از كشش تا حد مجاز، مجدد به حالت اول خود بازگردد.

نام و كد آيسيك محصول | طرح توجيهي توليد انواع جوراب

بر اساس سيستم طبقه بندي وزارت صنايع و معادن، كد آيسيك مرتبط با طرح توجيهي توليد انواع جوراب، كد هاي زير مي باشد.

  • كد آيسيك انواع جوراب كشبافت : كد 17301133
  • كد آيسيك جوراب شلواري كشباف : كد 17301134
  • انواع جوراب (غير كشباف) : كد 18101140
  • كد آيسيك جوراب مردانه (غير كشباف) : كد 18101141
  • كد آيسيك جوراب زنانه (غير كشباف) : كد 18101142
  • كد آيسيك جوراب ساق بلند (غير كشباف) : كد 18101143
  • كد آيسيك جوراب شلواري (غير كشباف) : كد 18101144
  • كد آيسيك : جوراب بچه گانه (غير كشباف) : كد 18101145
  • كد آيسيك جوراب طبي : كد 24232083
  • كد آيسيك ماشين هاي جوراب بافي : كد 29261433

شرايط واردات

بر اساس اطلاعات درج شده در كتاب صادرات و واردات، براي هر كدام از گروه هاي مرتبط با جوراب، تعرفه هاي مشخص و متفاوتي در نظر گرفته شده است. درصد تعرفه براي واردات جوراب 100 درصد تعيين شده است.

شرايط صادرات جوراب

مطابق شرايط تجاري كشور طي سال هاي اخير و همينطور روابط مطلوب تجاري كه با ديگر كشورهاي همسايه برقرار كرده است، امكان صادرات اين محصول به اين كشورها وجود دارد.

بنابراين در صورتي كه توليد كنندگان اقدام به توليد محصول باكيفيت با هزينه توليد نسبتا پايين كنند، مي توانند جوراب هاي توليد شده را به صورت رقابتي وارد بازار جهاني نمايند. چراكه قيمت اين محصولات در كشور ما به مراتب از قيمت جهاني پايين تر است و مي توان از همين موضوع، به عنوان امتيازي براي گسترش صادرات استفاده كرد.

توضيح موارد مصرف و كاربرد | طرح توجيهي توليد انواع جوراب

جوراب ها از گذشته تا به امروز به عنوان يك پوشش مناسب براي محافظت از پا در برابر سرما، گرما، عرق كردن، كم كردن اصطحكاك ميان پا و كفش، جلوگيري از ساييدگي و … مورد استفاده قرار مي گيرند.

امروزه جوراب ها نوعي از پوشاك هاي بافتني هستند كه پاها و ساق پا را مي پوشانند. شكل كلي جوراب ها به صورت يك كيسه سرباز مي باشد كه از ابتداي توليد تا به امروز شكل آن ها چندان تغيير نكرده است و عمده تغييرات اين جوراب ها مرتبط با تغيير در طرح، رنگ، ضخامت و جنس آن ها مي باشد.

در پاها 250000 غده توليد كننده عرق وجود دارد كه به طور متوسط مي توانند روزانه 250 ميلي ليتر عرق توليد كنند. استفاده از جوراب ها به خصوص در هواي گرم، منجر به جذب اين عرق ها مي شود.

جوراب ها متناسب با كاربردي كه در فصول مختلف سال دارند، از تنوع بالايي در جنس و طرح برخوردار مي باشند تا بيشترين كارايي را براي مصرف كننده به همراه داشته باشند. نحوه توليد انواع جوراب ها به صورت بافت حلقوي پودي گردباف مي باشد.

بنابراين بيشترين موارد مصرف جوراب ها، به منظور محافظت پا از سرما، گرما و آسيب ديدگي و آلودگي است. در برخي موارد جوراب ها براي درمان عوارض پا يا ساق پا نيز كار مي روند كه با نام جوراب هاي واريس به فروش مي رسند و با اعمال فشار به عروق پا از آسيب هاي بعدي جلوگيري مي كنند و جنبه درماني دارند.

در حال حاضر، انواع مختلفي از جوراب ها در سراسر جهان توليد مي شود كه هر يك طراحي منحصر به فرد و كارايي خاص خود را دارد.

بررسي كالاهاي جايگزين و تجزيه و تحليل اثرات آن بر مصرف محصول

جوراب نيز يك لباس مي باشد كه استفاده از آن مانند ديگر لباس ها تابع مد است و ممكن است در طول زمان هاي مختلف دچار چالش هايي شود.

ممكن است شكل و طراحي جوراب ها در طول زمان تغيير كند اما موضوعي كه وجود دارد اين است كه جايگزيني براي آن ها وجود ندارد. ممكن است برخي افراد در برخي فصول سال تمايل به استفاده از جوراب نداشته باشند، اما اين موضوع به اين معنا نيست كه مي توان جوراب را از توليدات نساجي حذف نمود و يا محصول ديگري را به جاي آن استفاده كرد.

بنابراين جوراب با توجه به كاربردي كه دارد و همينطور ضرورت استفاده از آن، يك محصول مهم براي بازار است و تنوع بالايي كه در توليدات آن وجود دارد، اين امكان را به توليد كننده مي دهد تا با رعايت سليقه بازار، جوراب مناسب براي هر فصلي را ارائه دهد.

اهميت استراتژيكي كالا در دنياي امروز

نياز به پوشاك از نيازهاي اوليه انسان ها مي باشد، بنابراين همواره براي آن تقاضا وجود دارد. از آنجايي كه جوراب نيز از البسه ها مي باشد از اين قاعده مستثني نيست و نياز به آن همواره در بازار وجود دارد.

از آنجايي كه جوراب يك پاي پوش است و از پا در برابر عوامل خارجي محافظت مي كند و احساس راحتي در پاها ايجاد مي كنند، به همين دليل از منسوجات پراهميت به شمار مي روند كه هيچ محصولي نمي تواند جايگزين آن ها باشد. از سويي ديگر از جوراب ها بر مبناي مد و يك پوشاك زيبا نيز استفاده مي شود.

كشورهاي عمده توليد كننده و مصرف كننده محصول

در ميان كشورهاي سراسر جهان كه اقدام به توليد انواع جوراب مي كنند، كشورهاي تركيه، پاكستان، چين، هند، روماني بيشترين توليدات را در زمينه جوراب و صادرات آن دارند.

كشورهاي عمده مصرف كننده انواع جوراب نيز كه بيشترين ميزان واردات جوراب را دارند، شامل كشورهاي آمريكا، ژاپن، كانادا، سوئيس و روسيه مي باشد.

آمارهاي فوق با بررسي ميزان واردات و صادرات جوراب در كشورهاي مختلف اعلام شده است؛ اما به طور كلي كشورهاي آمريكا، چين، تركيه و كشورهاي عضو اتحاديه اروپا بزرگ ترين توليد كنندگان و مصرف كنندگان انواع جوراب ها هستند.

مواد اوليه مورد نياز براي توليد محصول | طرح توجيهي توليد انواع جوراب

براي توليد انواع جوراب ها به برخي مواد اوليه به شرح موارد زير نياز است :

  • نخ
  • كش
  • رنگ
  • سلفون
  • گيره پلاستيكي
  • برچسب
  • و …

دانش فني و فرآيند توليد | طرح توجيهي توليد انواع جوراب

فرآيند توليد جوراب در چندين مرحله انجام مي شود كه در ادامه توضيحات تكميلي پيرامون آن را آورده ايم:

مرحله اول : بافندگي

ابتدا مواد اوليه شستشو داده مي شود و تبديل به نخ مي گردد و سپس در كارخانه هاي مربوطه رنگ مي شوند. نخ هاي توليد شده در قرقره هاي نخي بزرگي جمع مي شوند تا بهتر و راحت تر بتوان از آن ها استفاده كرد.

قسمت هاي مختلف جوراب ها به صورت جداگانه بر روي دستگاه هاي دوخت و با قطر هاي متفاوتي دوخته مي شوند. دستگاه هاي بافندگي جوراب هاي رايانه اي داراي سرعت بالايي هستند و مي توان آن ها را به راحتي برنامه ريزي كرد. در اين قسمت اولين بازرسي توليد جوراب براي جلوگيري از بروز اشتباهاتي شامل اشتباه در طول، اندازه، انسجام و … انجام مي شود.

مرحله دوم : خياطي

تمامي قسمت ها همانند لوله از دستگاه خارح مي شوند كه اين اطمينان را به توليد كننده مي دهند كه محصول توليد شده داراي حداقل تعداد درز است. پس از بازرسي قطعات توليد شده به داخل برگردانده مي شوند تا مراحل اتصال درزهاي آن ها انجام شود.

مرحله سوم : شستشو و خشك كردن

به منظور تثبيت رنگ جوراب ها، مرحله شستشو و خشك كردن آن ها انجام مي شود. اين مرحله فقط با آب انجام مي شود و از مواد شوينده براي آن استفاده نمي گردد.

مرحله چهارم : گلدوزي و لوگو | طرح توجيهي توليد انواع جوراب

با استفاده از نرم افزارهاي رايانه اي و ماشين هاي گلدوزي، مارك و يا طرح مورد نظر بر روي جوراب ها دوخته مي شود.

مرحله پنجم : شكل دادن

در اين مرحله جوراب ها را با استفاده از گرما و بخار، بر روي يك قاب فلزي شكل مي دهند. اين مرحله سبب مي شود كه جوراب ها شكل ظاهري مناسبي را به خود بگيرند.

مرحله ششم : بازرسي ثانويه

در هر مرحله از فرآيند توليد انواع جوراب، بازرسي صورت مي گيرد؛ اما در اين مرحله دقيق ترين بازرسي كيفيت محصول و پيش از بسته بندي آن انجام مي شود تا جوراب هاي سالم از جوراب هاي ناقص و يا آلوده جداسازي شوند.

مرحله هفتم : جفت كردن جوراب ها و ليبل زدن | طرح توجيهي توليد انواع جوراب

طي اين مرحله جوراب هاي چپ و راست با يكديگر جفت مي شوند و سپس به بخش برچسب خصوصي منتقل مي گردند.

مرحله هشتم : بسته بندي

طي اين مرحله جوراب ها بر اساس يك فرآيند كنترل كيفيت گسترده، متناسب با سليقه مشتريان بسته بندي مي شوند.

بسته بندي در نظر گرفته شده براي جوراب ها به اندازه آن ها وابسته است. طي اين مرحله نيز همه جوانب جوراب ها مشخص و تائيد مي شود و در نهايت مراحلي شامل رول باند، كارت هدر، برچسب، قالب، كليپ، چوب لباسي، كيسه هاي نايلوني، كارتن و … نيز صورت مي گيرد.

ماشين آلات و تجهيزات مورد نياز | طرح توجيهي توليد انواع جوراب

كارشناسان كاردوك با استعلام از شركت هاي مهم توليد كننده و همينطور نمايندگي هاي معتبر، هزينه تهيه ماشين آلات و تحهيزات مورد نياز در خط توليد جوراب را براي شما عزيزان برآورد مي كنند. به طور كلي در خط توليد انواع جوراب به ماشين آلات و تجهيزات زير نياز است :

  • دستگاه جوراب بافي دو سيلندر Bravo
  • دستگاه جوراب بافي يك سيلندر 15S Goal
  • دستگاه جوراب بافي ژاكارد G54JSL
  • دستگاه جوراب بافي L10P6 Donna
  • دستگاه جوراب بافي يك سيلندر
  • دستگاه دوخت
  • دستگاه دانه گيري
  • دستگاه رنگ رزي
  • دستگاه شستشو
  • اطو
  • و …

خدمات قابل ارايه كاردوك به طرح‌ها و واحدهاي توليد كننده

براي تهيه طرح توجيهي در زمينه هاي مختلف مي توانيد با كارشناسان تماس بگيريد. از جمله خدمات مركز مشاوره كسب و كار كاردوك مي توان به موارد زير اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • تامين نيروي انساني نصب و راه اندازي ماشين آلات و تاسيات عمومي طرح توليد
  • مشاوره فرمولاسيون مواد اوليه
  • مشاوره اصلاح تكنواوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره صادرات محصول با كيفيت به  كشورهاي ديگر
  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار اختصاصي  توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ثبت نام در سامانه بهين ياب و سامانه مختلف

براي دريافت مشاوره از متخصصان مركز مشاوره كسب و كار و كاريابي كاردوك جهت نوشتن طرح توجيهي مي توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

 

منبع: طرح توجيهي توليد انواع جوراب

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ ] [ ۰۵:۰۴:۳۳ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی