كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

 

 

معرفي محصول | طرح توليد الاگيك اسيد از ضايعات انار با كاربرد پزشكي

الاگيك اسيد يك ماده شيميايي است كه در صنايع آرايشي، دارويي و توليد مكمل هاي غذايي و دارويي مورد استفاده قرار مي گيرد. اين ماده بر اساس منبعي كه از آن استخراج مي شود و روشي كه براي توليد آن به كار برده مي شود، در دسته بندي هاي متفاوتي قرار مي گيرد. الاگيك اسيدي كه در مصارف آرايشي و بهداشتي به كار برده مي شود، از استخراج شيميايي و فيزيكي از منابع گياهي تامين مي شود. از اين ماده شيميايي در درمان بيماران مبتلا به سرطان استفاده مي گردد، به طوري كه عملكرد آن به عنوان يك مكمل دارويي سبب افزايش عمر سلول هاي سالم بدن كه عمر آن ها در اثر شيمي درماني كوتاه شده است، مي شود؛ به همين دليل از اين ماده در درمان بيماراني كه تحت شيمي درماني و يا اشعه درماني (راديوتراپي) بوده اند، استفاده مي گردد. لازم است اشاره كنيم كه الاگيك اسيد داراي مصارف پزشكي ديگري نيز مي باشد؛ به طوري كه در پيشگيري از گرفتگي عروق، پيشگيري از تجمع آهن در بافت هاي بدن در بيماران مبتلا به تالاسمي و جلوگيري از سقط جنين برگشت پذير بسيار موثر عمل مي كند. در حالت كلي الاگيك اسيد به عنوان يك ماده شيميايي موثر در تنظيم سيستم ايمني بدن شناخته مي شود.

كد آيسيك محصول

بر اساس سيستم طبقه بندي وزارت صنايع و معادن، كد آيسيك مرتبط با طرح توليد الاگيك اسيد، يافت نشد. در واقع هيچ كد آيسيكي به الاگيك اسيد اختصاص نداده شده است.

توضيح موارد مصرف و كاربرد | طرح توليد الاگيك اسيد از ضايعات انار با كاربرد پزشكي

جهت افزايش توان ترميمي بدن از مكمل هاي مختلفي استفاده مي شود كه از سوي پزشكان متناسب با شرح حال بيمار و سالمندان تجويز مي شوند. از مزيت هاي الاگيك اسيد اين است كه حتي در صورت مصرف زياد از اين ماده شيميايي، با ميزان مسموميت بسيار پاييني همراه است و همين موضوع آن را به يك مكمل بي نظير تبديل كرده است. به طوري كه حتي با مصرف مقادير بالايي از اين ماده شيميايي، نشانه هاي مسموميت سلولي در بدن ظاهر نمي شود. همين موضوع سبب شده است كه بيماران بدون نگراني از عوارض جانبي، در درمان بيماري هاي مختلف از الاگيك اسيد براي رسيدن به بهبودي استفاده كنند.

بررسي كالاهاي جايگزيني و تجزيه و تحليل اثرات آن بر مصرف محصول

تاكنون هيچ ماده اي توليد نشده است كه داراي خاصيت الاگيك اسيد باشد و بتواند در زمينه هاي كه اين ماده شيمايي كاربرد دارد، مورد استفاده قرار بگيرد. در واقع بايد بگوييم كه محصول مورد بررسي در طرح توليد الاگيك اسيد از ضايعات انار با كاربرد پزشكي در نوع خود محصولي بي رقيب است.

اهميت استراتژيكي كالا در دنياي امروز | طرح توليد الاگيك اسيد از ضايعات انار با كاربرد پزشكي

مصرف الاگيك اسيد در بيماراني كه تحت شيمي درماني قرار گرفته اند، منجر به افزايش مقاومت بدن آن ها در برابر بيماري سرطان و خوب پيش رفتن روند بهبودي مي شود. در واقع الاگيك اسيد در كاهش ميزان مرگ و مير افراد مبتلا به سرطان تاثير بسياري داشته است و اهميت استراتژيكي آن به دليل افزايش شاخص سلامت جامعه مي باشد.

كشورهاي عمده توليد كننده و مصرف كننده محصول

بيشترين توليدات الاگيك اسيد با كاربرد پزشكي در كشورهاي ايالات متحده آمريكا، هند، استراليا و برخي ديگر از كشورهاي اتحاديه اروپا شامل نروژ، آمريكا و هلند است. البته لازم است اشاره كنيم كه براي توليد الاگيك اسيد در كشورهاي مختلف، از ماده اوليه متفاوتي استفاده مي شود كه همين موضوع منجر به متفاوت بودن روش استخراج و فرآيند توليد اين ماده مي شود.

شركت هاي داخلي عمده توليد كننده و مصرف كننده محصول

در حال حاضر هيچ شركت فعالي در كشور اقدام به توليد الاگيك اسيد نمي كند و شركت توليد كننده داخلي در اين زمينه شناسايي نشده است.

شرايط صادرات

با توجه به اينكه الاگيك اسيد در داخل كشور توليد نمي شود و تمامي الاگيك اسيد هاي موجود در كشور از طريق واردات تامين شده است، كشور ما سهي در صادرات اين محصول ندارد.

دانش فني و فرآيند توليد

براي توليد محصول مورد بررسي در طرح توليد الاگيك اسيد از ضايعات انار با كاربرد پزشكي، سه روش استخراج الاگيك اسيد از منابع آن وجود دارد:

  • روش اول : استخراج مستقيم توسط حلال
  • روش دوم : استخراج اسيدي توسط يك اسيد قوي همچون اسيد كلريدريك و خنثي سازي
  • روش سوم : استخراج تخميري توسط يك قارچ مانند آسپرژيلوس نايجر

محصولي كه از روش اول و دوم به دست مي آيد، داراي كاربردهاي آرايشي و بهداشتي است و اصطلاحا براي مصارف جلدي مناسب است.  محصول مورد بررسي در طرح توليد الاگيك اسيد از ضايعات انار با كاربرد پزشكي از طريق روش سوم توليد مي شود كه در مصارف پزشكي مورد استفاده قرار مي گيرد. براي توليد الاگيك اسيد به واسطه روش سوم، ابتدا خميري از ضايعات انار و محيط كشت مناسب براي قارچ تهيه مي شود و در فرمانتور (فرمانتور مي تواند حالت جامد و يا ايرليفت باشد) قرار مي گيرد. اسپور قارچ نيز در يك فرمانتور كوچك تهيه مي شود و به خمير اضافه مي شود. فرمانتور طي 72 ساعت زماني كه به آن داده مي شود، تحت شرايط عملياتي فعاليت مي كند. ماده موثره حاصل به واسطه اتانول استخراج و سپس خالص سازي مي شود. در نهايت پودري كه طي اين روش به دست مي آيد را در كپسول هاي 100، 250 و 500 ميلي گرمي يا بسته هاي پودري يك گرمي بسته بندي مي كنند.

تعيين نقاط قوت و ضعف تكنولوژي هاي مرسوم

از نقاط قوت اين تكنولوژي اين است كه فرآيند در دماي معمولي انجام مي شود و روش استخراج و توليد الاگيك اسيد و كنترل شرايط تخمير آسان است. لازم است به دليل خميري بودن ماده اوليه ورودي، از فرمانتور حالت جامد استفاده شود. از ديگر نقاط قوت اين تكنولوژي مي توان به پايداري محصول نسبت به شرايط نگهداري آن اشاره كرد. تنها نقاط ضعف اين تكنولوژي نيز اين است كه بايد در ايجاد محيط كشت مرتبط دقت شود و توليد الاگيك اسيد از پونيكالاگين هاي موجود در ضايعات نيز كم مي باشد.

مواد اوليه مورد نياز در طرح توليد الاگيك اسيد

مواد اوليه اصلي و مورد نياز براي توليد الاگيك اسيد، ضايعات انار مي باشد كه از طريق كارخانجات توليد آبميوه و كنسانتره و همينطور باغات انار قابل تامين است. محيط كشت در طرح توليد الاگيك اسيد از ضايعات انار با كاربرد پزشكي هم به صورت يك كالا و هم به صورت يك فرمولاسيون قابل ساخت در دسترس است. از سويي ديگر ايجاد اسپور قارچ نيز در سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران امكان پذير مي باشد. خوشبختانه مي توان از طريق استان هاي تهران، سمنان و قم به راحتي اقدام به تهيه مواد اوليه مورد نياز نمود. لازم است واحد توليدي در نزديكي صنايع توليد آبميوه و كنسانتره انار قرار داشته باشد. از همين رو شهرك هاي صنعتي عباس آباد و شمس آباد از موقعيت هاي مناسب براي راه اندازي يك واحد صنعتي توليد الاگيك اسيد برخوردار هستند.

ماشين آلات و تجهيزات خط توليد | طرح توليد الاگيك اسيد از ضايعات انار با كاربرد پزشكي

كارشناسان كاردوك هزينه تهيه ماشين آلات خط توليد الاگيك اسيد را بر اساس قيمت تجهيزات شركت هاي مهم توليد كننده و نمايندگي هاي معتبر برآورد كرده و به شما عزيزان اعلام مي كنند. در اين محاسبه، هزينه هاي جانبي شامل هزينه هاي حمل و نقل، نصب و راه اندازي تجهيزات و … نيز محاسبه مي شود. جهت راه اندازي خط توليد الاگيك اسيد در طرح توليد الاگيك اسيد از ضايعات انار با كاربرد پزشكي به ماشين آلات و تجهيزات زير نياز است :

  • فرمانتور حالت جامد (SSF ) و تجهيزات جانبي
  • دستگاه خمير ساز ضايعات انار
  • دستگاه استخراج از خمير تخمير شده
  • هوا ساز براي Room Clean توليد و ساير فضاها
  • دستگاه بسته بندي پودر
  • و …

خدمات قابل ارايه كاردوك به طرح‌ها و واحدهاي توليد كننده

براي تهيه طرح توجيهي در زمينه هاي مختلف مي توانيد با كارشناسان تماس بگيريد. از جمله خدمات مركز مشاوره كسب و كار كاردوك مي توان به موارد زير اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • تامين نيروي انساني نصب و راه اندازي ماشين آلات و تاسيات عمومي طرح توليد
  • مشاوره فرمولاسيون مواد اوليه
  • مشاوره اصلاح تكنواوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره صادرات محصول با كيفيت به  كشورهاي ديگر
  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار اختصاصي  توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ثبت نام در سامانه بهين ياب و سامانه مختلف

براي دريافت مشاوره از متخصصان مركز مشاوره كسب و كار و كاريابي كاردوك جهت نوشتن طرح توجيهي مي توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

 

منبع: طرح توليد الاگيك اسيد از ضايعات انار با كاربرد پزشكي

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ] [ ۱۱:۳۱:۱۵ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی