كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

 

 

 

معرفي محصول | طرح توليد استارت مهتابي

لامپ هاي رشته اي در برابر مصرف بالاي انرژي كه دارند، از عمر كوتاهي برخوردار هستند؛ همين موضوع زمينه اي را براي توليد لامپ هاي جديدي فراهم كرده است كه مشكل لامپ هاي رشته اي را ندارند. به طوري كه با توان خروجي بالا و نور زياد، درصد بيشتري از انرژي الكتريكي را به انرژي نوراني تبديل مي كنند كه آن ها را با نام لامپ هاي مهتابي مي شناسيم.

استارتر مهتابي، لامپ تخليه كوچكي مي باشد كه از گاز نئون و يا ديگر گازها تشكيل شده است؛ لامپ استارتر مهتابي داراي دو الكترود كه در رو به روي هم قرار دارند، مي باشد. به دليل وجود اختلاف ولتاژ در دو سر اين الكترود ها، يك قوس الكتريكي ميان آن ها ايجاد مي شود كه در واقع مسير جريان است. اين قوس الكتريكي در ابعاد بزرگ تر منجر به روشن شدن لامپ فلورسنت مي گردد.

استارت مهتابي يا لامپ جرقه اي كوچك، به طور موازي با لامپ اصلي در مدار قرار دارد. در هنگامي كه جريان برقرار مي شود، ابتدا لامپ الكتريكي استارت روشن مي شود تا فلزهايي كه اتصال را برقرار مي كنند، گرم شوند. با اتصال كوتاه شدن اين لامپ الكتريكي، جريان از كاتدهاي لامپ اصلي عبور مي كند؛ عبور جريان از اين كاتد ها سبب مي شود كه در اثر حرارت گداخته شوند و با توجه به سرد شدن نوار الكتريكي مدار قطع شود.

استارت هاي مهتابي متناسب با توان مصرفي لامپ داراي انواع مختلفي شامل 20 ، 40 و 80 ولت هستند. همينطور استارت هاي مهتابي بر اساس جنس بدنه نيز به دو دسته پلاستيكي و فلزي تقسيم مي شوند كه نوع پلاستيكي آن رايج تر است و كاربرد بيشتري دارد. استارت مهتابي پلاستيكي از خازن، پوشش پلاستيكي پايه هاي اتصال، پوشش كف لامپ كپسول القايي و … تشكيل شده است. از ميان اين قطعات خازن لامپ كپسول به صورت آماده خريداري مي شود و بقيه قطعات توسط دستگاه هاي مربوطه در واحد توليدي مونتاژ مي شود.

كد آيسيك محصول | طرح توليد استارت مهتابي

بر اساس سيستم طبقه بندي وزارت صنايع و معادن، كد آيسيك مرتبط با طرح توليد استارت مهتابي، كد 3120412457 مي باشد.

شرايط واردات محصول | طرح توليد استارت مهتابي

بر اساس كتاب مقررات صادرات واردات وزارت بازرگاني، محدوديتي در زمينه واردات محصول مورد بررسي در طرح توليد استارت مهتابي وجود ندارد و افراد مي توانند با پرداخت حقوق گمركي اقدام به واردات آن نمايند.

معرفي موارد مصرف كاربرد محصول

استارت مهتابي در لامپ هاي فلورسنت و يا همان لامپ هاي مهتابي كارايي دارد. از لامپ هاي مهتابي براي روشنايي محيط كارگاه ها، كارخانجات، بيمارستان ها، مراكز درماني، مدارس، دانشگاه ها، ادرات و منازل استفاده مي شود.

قطعاتي شامل چوك، استارتر و فيلامان لامپ ها در تركيب لامپ هاي مهتابي با يكديگر سري هستند؛ استارتر كليدي است كه در اثر عبور جريان گرم شده و سپس باز مي گردد. در لحظه ابتدايي كه ولتاژ توسط استارتر قطع و وصل مي شود و اين موضوع منجر به افزايش لحظه اي ولتاژ در چوك مي گردد. پس از بالا رفتن ولتاژ گاز داخل لامپ گرم مي شود و اينبار مسير جريان به جاي عبور از استارتر لامپ، از مهتابي عبور مي كند.

در واقع كاربرد استارتر در لامپ هاي مهتابي اين است كه ضمن اينكه به چوك اجازه ايجاد ولتاژ را مي دهد، منجر به خاموش و روشن شدن فيلامان نيز مي گردد.

بررسي كالاهاي جايگزين تجزيه تحليل اثرات آن بر مصرف محصول

محصول مورد بررسي در طرح توليد استارت مهتابي، از اجزاي اصلي به كار رفته در اين نوع لامپ ها مي باشد. لامپ هاي مهتابي داراي مصارف گسترده اي در روشنايي منازل، ادارات، مدارس و … هستند.

طي سال هاي اخير محصولي با نام بالاست الكترونيكي به بازار عرضه شده است كه ضمن داشتن عمر طولاني تر، بازدهي بالاتري نيز نسبت به بالاست هاي لامپ مهتابي نوع قديمي دارد. در واقع در نوع جديد نيازي به استارت مهتابي نيست.

بر اساس ميزان عرضه و تقاضاي براي بالاست هاي الكترونيكي، مي توان به اين نتيجه رسيد كه به تدريج جايگزين مناسبي براي ترانس هاي مهتابي خواهند بود. اما با توجه به اينكه توليد اين بالاست ها محدود است، هنوز مهتابي ها جايگاه خود را از دست نداده اند. اما موضوعي كه وجود دارد اين است كه پيش بيني مي شود مصرف لامپ هاي مهتابي طي سال هاي اخير به اندازه قابل توجهي كاهش پيدا كند كه اين موضوع استفاده از استارت مهتابي را نيز در يك سير نزولي قرار خواهد داد.

بررسي اهميت استراتژيكي كالا در دنياي امروز

صنايع الكتريكي به عنوان يكي از صنايع پيشرو در دنيا شناخته شده است كه توانسته تحول عظيمي را در اقتصاد كشورهاي مختلف ايجاد كند.

لامپ هاي فلور سنت نيز به عنوان يك محصول الكتريكي مي باشند كه كاربرد آن ها ايجاد روشنايي در بسياري از اماكن است. از مزيت لامپ هاي فلورسنت اين است كه نور يكنواختي را توليد مي كنند و به دليل مصرف كم انرژي، بسيار مورد توجه قرار گرفته اند.

استفاده گسترده از انواع لامپ هاي مهتابي در روشنايي محيط هاي مختلف شامل كارگاه ها، كارخانجات؛ بيمارستان ها، مراكز درماني و … اهميت توليد لوازم جانبي اين محصول را نشان مي دهد. اقدام به توليدات داخلي قطعات جانبي مهتابي ها، ضمن برآورده كردن نياز داخلي از خروج ارز از كشور جهت واردات آن ها نيز جلوگيري مي كند.

كشورهاي عمده توليد كننده و مصرف كننده محصول

محصول مورد بررسي در طرح توليد استارت مهتابي، به صورت گسترده در روشنايي امكان كارايي دارد به همين دليل توليد و مصرف آن در بسياري از كشور ها عموميت دارد.

اما از مهم ترين كشورهايي كه محصول باكيفيت و با قيمتي اقتصادي را به بازار عرضه مي كنند، كشورهاي كره و چين هستند. با در نظر گرفتن عموميت مصرف اين محصول در دنيا، مي توان گفت كشورهايي كه داراي جمعيت زيادي هستند، بيشتر از اين محصول نيز استفاده مي كنند.

مواد اوليه مورد نياز

مواد اوليه مورد نياز در طرح توليد استارت مهتابي از طريق منابع داخلي قابل تامين است كه در ادامه به فهرست آن اشاره كرده ايم :

  • مواد پلاستيك شامل پلي اتيلن سبك
  • فيبر استخواني
  • مفتول آلومينيومي
  • خازن
  • لامپ كنسول القايي
  • جعبه مقوايي
  • كارتن
  • و …

دانش فني و فرآيند توليد | طرح توليد استارت مهتابي

فرآيند توليد استارت مهتابي به شرح موارد زير است :

  • مرحله اول  : دريافت مواد اوليه شامل مفتول آلومينيومي و آماده سازي آن در دو مرحله برش + مرحله فرم دهي
  • مرحله دوم : دريافت ماده اوليه پلي اتيلن و آماده سازي آن در دو مرحله تزريق + چاپ
  • مرحله سوم : دريافت مواد اوليه فيبر استخواني و آماده سازي آن در مرحله پرس فيبر
  • مرحله چهارم : مونتاژ قطعات توليد شده در سه مرحله قبل و اضافه كردن قطعات ديگري شامل خازن و لامپ به آن
  • مرحله پنجم : بسته بندي محصول نهايي (استارت مهتابي)

ابتدا پلي اتيلن سبك با استفاده از دستگاه تزريق پلاستيك قالبگيري مي شود تا بدنه پلاستيكي استارت مهتابي توليد شود. به واسطه دستگاه چاپ، بر روي بدنه دستگاه مقادير ولتاژ مصرفي، توان مصرفي و ديگر مشخصات چاپ مي شود.

مفتول هاي آلومينومي به صورت كلاف وارد گيره دستگاه مي شوند و پس از محكم شدن در درون گيره، تيغه اي به صورت محوري حركت كرده و عمل برش را انجام دهد. چكش و سنبه به طور همزمان بر روي قطعه اعمال ضربه مي كنند. ورق فيبر استخواني توسط پرس دستي يك تن، برش مي خورد و سه سوراخ و دو شيار بر روي آن ايجاد مي گردد.

پايه هاي اتصال روي پوشش كف نصب مي شوند و سپس خازن با ظرفيت 225 پيكو فاراد و لامپ كپسول القايي بر روي آن نصب مي گردند. در نهايت نيز پوشش پلاستيكي بر روي مجموعه مونتاژ شده قرار داده مي شود.

پس از اتمام مراحل مونتاژ استارت مهتابي، 20 عدد از اين محصول را در جعبه هاي مقوايي قرار مي دهد و سپس 50 عدد از اين جعبه ها را نيز در يك كارتن بسته بندي مي كنند.

ماشين آلات و تجهيزات مورد نياز | طرح توليد استارت مهتابي

در خط توليد استارت مهتابي به برخي ماشين آلات و تجهيزات به شرح موارد زير نياز است :

  • ماشين تزريق پلاستيك
  • پرس يك تن دستي
  • ماشين چاپ
  • و …

خدمات قابل ارايه كاردوك به طرح‌ها و واحدهاي توليد كننده

براي تهيه طرح توجيهي در زمينه هاي مختلف مي توانيد با كارشناسان تماس بگيريد. از جمله خدمات مركز مشاوره كسب و كار كاردوك مي توان به موارد زير اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • تامين نيروي انساني نصب و راه اندازي ماشين آلات و تاسيات عمومي طرح توليد
  • مشاوره فرمولاسيون مواد اوليه
  • مشاوره اصلاح تكنواوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره صادرات محصول با كيفيت به  كشورهاي ديگر
  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار اختصاصي  توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ثبت نام در سامانه بهين ياب و سامانه مختلف

براي دريافت مشاوره از متخصصان مركز مشاوره كسب و كار و كاريابي كاردوك جهت نوشتن طرح توجيهي مي توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

 

 

منبع: طرح توليد استارت مهتابي

امتیاز:
بازدید:
[ ۴ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۰۸:۱۰:۲۰ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی