كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

 

 

تجهيزات اصلي خط توليد كفپوش pvc

تعداد و ظرفيت ماشين آلات و تجهيزات خط توليد كفپوش PVC بر اساس ظرفيت توليد اقتصادي ساليانه طرح در يك شيفت كاري به شرح زير در نظر گرفته شده است.

بديهي است تكنولوژي ساخت تجهيزات حساسي مانند اكسترودر ،كلندر و سيستم‌هاي كنترل و مانيتورينگ خط توليد من الجمله PLC و تابلوهاي الكتريكال به همراه جنس و متالوژي ساخت قطعات مصرفي خط توليد همانند غلتك‌ها و قالب‌هاي دستگاه‌هايي كه در ادامه آورده‌ايم، بسيار اهميت دارد. لذا براي انتخاب سازنده معتبر و ارزيابي دستگاه هاي مورد نظر نياز به يك كارشناس خبره داريد.

1- سيلوها

در واحد چندين سيلو براي نگهداري يك دوره مواد اوليه در كارگاه توليد نصب مي‌شود. تعدادي از اين سيلوهاي فولادي با ظرفيت بالانس شده براي نگهداري پودر پي وي سي و كربنات كلسيم و روغن دي او مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

2- خط توليد كفپوش pvc | مخلوط كن سريع

دستگاه مخلوط كن داراي شكل  بدنه استوانه‌اي است كه درون آن پره فلزي به شكل مارپيچ با سرعت زياد مي‌چرخد و مواد را با هم مخلوط مي‌كند. به علت متخلخل بودن پودر پي وي سي و همچنين جذب دي او پي توسط فيلر كربنات كلسيم، سايز افزودني‌هاي مخلوط حاصل به يك پودر خيس تبديل مي‌شود. فرمولاسيون و اختلاط اين مرحله تضمين كننده يكنواختي محصول نهايي است. لازم به ذكر است كه بر روي اين مخلوط كن يك هواكش نصب گرديده است.

 ٣- دستگاه بنبوري

كار اين وسيله به سرانجام رساندن مرحله اصلي اختلاط است. بنبوري داراي يك محفظه اصلي است كه پس از تغذيه از قسمت بالايي روتورها در داخلي آن چرخش و عمل اختلاط را انجام مي‌دهد. بعد از پر شدن بنبوري يك پيستون داخل مسير مواد شده و مواد را به داخل محفظه مي‌فشارد و محفظه بنپوري توسط بخار گرم شده و بعد از سپري شدن زمان تنظيم شده اختلاط، آميزه حاصل از دريچه‌اي در زير آن تخليه مي‌شود.

 ۴- خط توليد كفپوش pvc | آسياب غلتكي

كار اين دستگاه مستمر سازي كار بنبوري و تكميل عمليات اختلاط است. دستگاه در عرض به دو قسمت تقسيم شده و به صورت دو آسياب غلتكي با عرض۲متر مي‌باشد. آميزه مواد اوليه از زير بنبوري روي قسمت اول و سپس روي قسمت دوم مي‌رود و در انتهاي اين قسمت تيغه‌اي نوار مانند از آميزه را جدا مي‌كند كه به طور پيوسته توسط يك نقاله وارد قيف اكسترودر خط توليد مي‌گردد. بر روي اين دستگاه يك هواكش نيز نصب شده است.

 ۵- اكسترودر

اين دستگاه براي ايجاد مذاب پليمري ،اختلاط مناسب‌تر آميزه، تحت فشار گرما و چرخش به كار مي‌رود. آميزه پردازش شده قبل از خروج از قالب اكسترودر توسط يك توري فلزي ذرات خارجي و پليمرهاي ذوب نشده‌اش جدا مي‌شود. در خروجي اكسترودر مواد اوليه به صورت مفتول درآمده و به تغذيه كلندر منتقل مي‌شود. دماي نواحي مختلف سيلندر اكسترودر مطابق فرمولاسيون توليد قابل تنظيم مي‌باشد.

6 – خط توليد كفپوش pvc | دستگاه كلندر

وظيفه كلندر شكل دادن به آميزه خروجي از اكسترودر است. اين دستگاه شامل غلتك‌هايي به عرض ۲متر و قطر ۲۵سانتي‌متر مي‌باشد و در شكاف اول كلندر توده بزرگي از مواد قرار مي‌گيرد؛ ولي در شكاف‌هاي بعدي به جريان مواد اين توده كمتر شده و عرض آن زيادتر مي‌شود. وظيفه اصلي كلندر شكل دادن و تنطيم ضخامت فيلم با دو غلتك انتهايي است. سطح دو غلتك نهايي بايد كاملا صيقلي و صاف باشد. معمولا غلتك آخري هر فصل براي صيقل و آبكاري مجدد جدا مي‌شوند و غلتك‌هاي كلندر با بخار گرم مي‌شوند.

هر غلتك خمير پي وي سي را از غلتك قبلي مي‌گيرد و بعد از چرخش دور غلتك به غلتك بعدي انتقال مي‌دهد. خمير پي وي سي به غلتكي كه زبرتر و داغ‌تر است و يا سريع‌تر مي‌چرخد، مي‌چسبد. پس براي اينكه خمير حتما از يك غلتك به غلتك ديگر برود لازم است هر غلتك كمي داغ‌تر از غلتك قبلي باشد. اين تفاوت دما نبايد بيشتر از ۱۰درجه سانتي‌گراد باشد، ضخامت‌هايي كه مي‌توان با كلندر توليد كرد بين ۷ تا ۹۰ ميكرون است.

 ۷- غلتك‌هاي جداكننده

اين غلتك‌ها كه معمولا به صورت زوج دوتايي قرار مي‌گيرند فيلم را از كلندر مي گيرند و با سرعت خطي بيشتر آن را مي‌كشند و نازكتر مي‌كنند. نازك كردن فيلم با كشش اين امتياز را دارد كه هم امكان توليد فيلم‌هاي خيلي نازك را مي‌دهد و هم براي تغيير ضخامت فيلم لازم نيست شكاف كلندر زياد تغيير كند، بلكه صرفا سرعت غلتك‌ها تغيير مي‌يابد. بايد توجه داشت كه در كشش نمونه در صورتي كه ضخامت زياد نازك شود، باعث كم شدن مقاومت ورق و پارگي آن در جهت كشش مي‌شود.

8- خط توليد كفپوش pvc | غلتك‌هاي سردكننده

اين غلتك‌ها دو جداره هستند و با آب خنك مي‌شوند و تعداد آن‌ها از حدود ۸  الي ۱۲عدد مي‌باشد. بهتر است دماي غلتك‌ها به تدريج از ۵۰درجه تا حدود ۱۰ درجه كم شود.

9-  واحد جمع كن

در اين واحد يك موتور با گشتاور ثابت است كه مي‌تواند فيلم توليد شده را روي يك مغزي جمع كند. سرعت طوري تنظيم شده است كه با سرعت كل خط توليد بالانس و تنظيم باشد.

10- خط توليد كفپوش pvc | دستگاه چاپ

ورق‌هاي PVC از نوع غلتك تشكيل شده‌اند كه از رنگ‌هاي بر پايه خلال آب استفاده مي‌كند. كيفيت دستگاه چاپ بسيار در توليد كفپوش با ظاهر مناسب و دوام طرح و نقش اهميت دارد.

۱۱- دستگاه لايه گذاري

در اين دستگاه فيلم‌هاي نازك‌تر پس از گرم شدن با عبور از روي يك غلتك داغ با فشار به هم مي‌چسبند و تشكيل كفپوش مي‌دهد.

12- خط توليد كفپوش pvc | سيستم  بسته بندي

براساس نوع و شكل محصول به صورت اتوماتيك توسط دستگاه داراي كنترل ديجيتال انجام مي‌شود. محصول خروجي بر اساس نوع، شكل و اندازه با استفاده از دستگاه بسته بندي ديجيتال آماده ورود به انبار مي‌شود.

pvc

خدمات قابل ارايه  كاردوك به  طرح‌ها و واحدهاي توليد كننده

  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • تامين نيروي انساني نصب و راه اندازي ماشين آلات و تاسيات عمومي طرح
  • مشاوره فرمولاسيون مواد اوليه
  • مشاوره اصلاح تكنولوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي توليد
  • مشاوره صادرات محصول با كيفيت به كشورهاي ديگر
  • ثبت نام در سامانه بهين ياب و سامانه مختلف

جهت سفارش نوشتن طرح توجيهي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

 

 

منبع: خط توليد كفپوش pvc | ماشين آلات و تجهيزات خط توليد انواع كفپوش PVC

امتیاز:
بازدید:
برچسب: خط توليد كفپوش pvc،
موضوع:
[ ۱۰ دى ۱۴۰۱ ] [ ۰۷:۰۵:۵۱ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی