كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

 

 

طرح توجيهي كفپوش PVC | معرفي محصول

اجزاي اصلي كفپوش‌هاي پي وي سي شامل پي وي سي، نرم كننده، پركننده و پايداركننده است. مواد ديگري مانند روان‌كننده‌ها و رنگدانه نيز در آميزه توليد پي وي سي به كار مي‌روند. كاربرد اين كفپوش‌ها در  پوشش كف اماكن مختلف مسكوني، عمومي، اداري، ورزشي و صنعتي است.

ضخامت آن متغير و بسته به نياز و نوع كاربرد آن متفاوت است. مهم‌ترين قابليت كفپوش PVC انعطاف‌پذير بودن در برابر خم شدن، بدون ايجاد شكستگي يا ترك خوردگي بوده و غالبا از سه لايه زيرين، مياني و لايه شفاف رويي تشكيل شده است. اما تعداد لايه‌ها با توجه به نوع درخواست و كاربرد مي‌تواند افزايش يابد.

كفپوش PVC براساس تفاوت در خواص و مشخصاتي همانند تعداد لايه‌ها تقسيم بندي مي‌شوند. بر اين اساس كفپوش‌هاي PVC به دو دسته كلي يك لايه و  چند لايه تقسيم مي‌شوند. تقسيم‌بندي ديگر آن براساس مقدار پركننده و مواد افزودني مورد استفاده در توليد محصول است كه به دو نوع كفپوش هاي PVC با فيلرو پركننده زياد و كفپوش‌هاي با پركننده كم تقسيم مي‌شود.

كفپوش‌هاي چندلايه را مي‌توان به انواع ساده و يا داراي لايه اسفنجي تقسيم نمود. از نظر طرح دو نوع كفپوش ساده و طرح‌دار وجود دارد. كفپوش‌هاي طرح‌دار را با اضافه كردن پيگمت‌هاي رنگي به PVC رنگ و نقش متفاوت و آميزه به دست مي‌آيد كه به آن رگه مي‌گوييم. در روشي ديگر روي سطح PVC نقش‌هاي مورد نظر را چاپ مي‌كنند. دراين واحد توليد كفپوش چند لايه با مقدار پركننده كمتر و لايه اسفنجي با طرح چاپ بر روي سطح PVC مدنظر است. جهت آشنايي با ساير انواع كفپوش ها كليك كنيد.

براي مشاهده ساير طرح توجيهي صنايع ساختماني كليك كنيد.

طرح توجيهي كفپوش PVC | كدهاي آيسيك و تعرفه گمركي

متداول‌ترين طبقه‌بندي و دسته بندي در فعاليت‌هاي اقتصادي همان تقسيم‌بندي آيسيك است. تقسيم‌بندي آيسيك طبق تعريف عبارت است از طبقه‌بندي و دسته‌بندي استاندارد بين‌المللي فعاليت‌هاي اقتصادي. كدهاي آيسيك مرتبط با صنعت كفپوش پي وي سي در زير درج شده است.

كدهاي  آيسيك  انواع كفپوش‌هاي پلاستيكي

نام كالا ISIC كد
كفپوش از پي وي سي 2520512540
كفپوش از پلي اورتان 2520512543
كفپوش از پلي اتيلن 2520512928
انواع كفپوش پلاستيكي 25201316
كفپوش پي وي سي 25201317
كفپوش از پلي اتيلن و پلي پروپيلن 2520512937
انواع كفپوش پوشش داده شده 1722412331

تعرفه گمركي انواع كفپوش رول پلاستيكي با كد تجاري واردات و صادرات محصول به شرح ذيل است.

نام كالا تعرفه گمركي
ورق از آلياژ PVC/ABC 39204330
فيلمpvc قابل انعطاف وارده توسط واحدهاي توليدكننده حاوي حداقل 6% پلاستيك سايزر 39204360
رولPVC چسب خورده باچسب پايه حلالي الي مخصوص لنت برق (log roll of adhesive coated) با پهناي بيشتر از 20 سانتيمتر 39199050
ماده پلاستيكي، دانه‌دار شده (Grained)، داغ زده، رنگ شده، چاپ شده با نقش و نگار، يا به نحوي ديگر تزئين شده باشد 48142000
 پوشش كف از ساير مواد پلاستيكي 39189090

طرح توجيهي كفپوش PVC | ويژگي‌ها و استانداردها

ويژگي‌هاي انواع كفپوش در استاندارد ملي ايران به شرح ذيل مصوب و ابلاغ شده است.

استاندارد   شماره 2170     تحت عنوان كفپوش‌هاي لاستيكي

استاندارد  شماره  10901  تحت عنوان كفپوش‌هاي قابل انعطاف

استاندارد شماره  16846 تحت عنوان كفپوش‌هاي داخل سالن محيط‌هاي ورزشي

استاندارد شماره 22711   تحت  عنوان كفپوش‌هاي قابل انعطاف بر پايه پليمرهاي گرما نرم

ويژگي‌ها و روش‌هاي آزمون انواع كف پوش‌هاس لاستيكي و پلاستيكي از نقطه نظر مشخصات فيزيكي، مكانيكي و شيميايي بيان شده است. دامنه كاربرد اين استاندارد در مورد كفپوش‌هاي مذكور قابل مصرف در داخل منازل و ساختمان‌ها كه از مواد پلاستيك و پلي اولفين‌ها و همچنين كائوچوي طبيعي و يا لاستيك‌هاي مصنوعي كه با مواد افزودني مناسب مخلوط و ولكانيزه شده تشكيل يافته است.

اين ويژگي‌ها شامل آزمون‌هاي كنترل كيفيت، مواد تشكيل‌دهنده كفپوش‌ها، شرايط مخلوط شدن مواد اوليه، خواص، ضدچسبندگي، مواد پركننده، ويژگي‌هاي ظاهري، رنگينه‏‌ها و ساير مواد افزودني مناسب تشكيل دهنده لايه‌هاي زيرين، مياني و روي كف‌پوش‌هاي لاستيكي مي‌باشد.

براي اطلاع كامل از استاندارد كفپوش pvc كليك كنيد.

طرح توجيهي كفپوش PVC | مواد اوليه توليد

در اين طرح با توجه به فرايند توليد منتخب و شرايط عملكرد واحد، ميزان مصرف هر يك از مواد اوليه مورد نياز براي توليد محصول با توجه به مشخصات فني و كاربرد در فرايند توليد متناسب با ظرفيت طرح، مقدار مصرف ساليانه هر يك از اقلام مصرفي محاسبه شده است. مهم‌ترين مواد اوليه مورد نياز توليد كفپوش PVC عبارتند از؛ پودر پي وي سي، نرم‌كننده دي او پي، كربنات كلسيم با مش 1000، پايداركننده باريم اكادميم، اسيد اسئاريك، مركب و جوهر چاپ، گريد يو وي لايه رويي، روغن اپوكسي و مواد بسته‌بندي.

طرح توجيهي كفپوش PVC | موارد كاربرد

بازار اصلي مصرف پلي وينيل كلريد (PVC) شامل فروش مواد پي وي سي و خدمات مرتبط با آن در صنايع ساختمان، ساخت و ساز، مراقبت‌هاي بهداشتي، الكترونيك، خودرو و ساير بخش‌ها است كه در محصولات مختلف از لوله كشي، كف و نماپوشي، كيسه‌هاي بهداشتي و پزشكي گرفته تا روپوش سيم‌هاي مختلف، اجزاي سيستم شيشه جلو استفاده مي‌شود.

پلي وينيل كلريد يك تركيب آلي مصنوعي سفيد است كه به شكل پودر يا گرانول‌هايي با چگالي و استحكام ضربه‌پذيري بالا موجود است. اين ماده به دو شكل توليد مي‌شود، هم به صورت سفت و محكم و  هم به عنوان پلاستيك انعطاف پذير.  PVC معمولاً در ساخت و ساز به عنوان عايق بر روي سيم‌هاي برقي استفاده مي‌شود.

همچنين به شكل بطري‌هاي شفاف نيز شكل مي‌يابد. كفپوش PVC يك كالاي واسطه‌اي و از رايج‌ترين كف‌پوش‌هاي موجود در جهان است. اين كفپوش را مي‌توان در تمامي بخش‌هاي ساختمان از جمله اتاق‌خواب، آشپزخانه، اتاق نشيمن، اتاق كار، اتاق بازي، ورودي، پاسيو و راهروها به دليل زيبايي، دوام و ارزاني به كار گرفت.

طرح توجيهي كفپوش PVC | كالاهاي جايگزين

براي كفپوش پي وي سي به عنوان پوشش‌دهنده كف ساختمان‌ها كالاهاي متفاوتي مي‌توانند جانشين شوند. انواع سنگ‌ها، موزاييك‌ها، سنگ‌هاي مصنوعي و كفپوش‌هاي رزيني همچنين پاركت چوبي مي‌تواند به عنوان كالاي رقيب و جانشين براي پوشش كف به جاي كفپوش پي وي سي استفاده شوند. اما شستشوي آسان كفپوش PVC و قيمت ارزان‌تر باعث برتري آن نسبت به رقباي ديگر شده است.

دانش فني و فرايند توليد كفپوش PVC

تكنولوژي‌هاي متفاوتي براي توليـد كفپوش‌هاي پـي وي سـي وجـود دارد، يكي از روش‌هاي توليد ورق با اكستروژن است. مواد اوليه پي وي وي پس از توزين و اختلاط به اكسترودر وارد مي‌گردد و عمليات دوب و پليمره شدن انجام و پس از خروج از قالـب به صورت فيلم و ورق به ضخامت معين در مي‌آيد و در ادامه مراحل بعدي لايـه گـذاري انجام مي‌گيرد. روش ديگر نيز همانند روش اكستروژن بوده با اين تفاوت كه به جاي اكسترودر از كلندر اسـتفاده مـي‌گـردد.

طرح توجيهي كفپوش PVC | مراحل توليد محصول

1- توزين

مــواد اوليــه مصـرفي در توليــد كفپــوش بســته بــه فرمولاسيون موجود براي هر يك ازلايه‌ها جهت اختلاط و فرم‌دهي بر اساس مواد اوليه آماده مي‌شود كه شامل پي وي سـي، نرم كننـده، پركننـده و ساير مواد افزودني است.

2- اختلاط

مـواد توسط دستگاه‌هاي مخلوط كن سريع و سپس بنبوري انجام مي‌گيرد.

3- آسياب

در آسياب غلتكي آميـزه فيبري شكل گرفته پــس از بنبــوري توســط آسياب غلتكي تا مواد اوليه به صورت نـوار همگنـي در آمده و آماده تغذيه به اكسترودر شود.

4ـ اكسترود

مواد اوليه با اعمال چرخش، فشار و گرما جهت تامين خوراك كلندردر اكسترود آماده مي‌شود.

5- كلندرينگ

در كلندر آميـزه خميـري و تعيير شكل مواد اوليه بـه صـورت ورق با ضخامت مناسب كه به مرور در حين عبور از غلتك‌هاي كلندر كاهش يابد انجام مي‌گيرد.

6- خنك كاري

ورقه خروجي ار دستگاه كلندر در اثر عبور از رولينگ‌هاي سرد و برگشت لبه‌هاي ورق توليدي برش خورده بـه آسياب غلتكي انجام مي‌شود.

7ـ  جمع كن

رول ورق‌ها به منظور انتقال به بخش تكميل رول مي‌شود.

8ــ چاپ

انجام عمليـات چـاپ روي فيلم‌هاي توليدي با عبور از دستگاه انجام مي‌شود.

9- لايه گذاري

جهـت آزاد سـازي تـنش‌هـاي موجود فيلم‌ها تا دماي100درجـه گـرم شـده و عمليـات لايـه‌گذاري توسط فشار غلتك انجام مي‌گيرد.

10- برش

كفپوش‌هايي را كه به صورت رول كاربرد دارند در اين مرحله رول پيچي مي‌شوند در غير اين صـورت عمـل بـرش قطعات تايل انجام مي‌پذيرد.

11- بسـته  بندي

با توجه به برنامه‌ريزي توليد، محصولات در كارتن‌هاي مقوايي و يا در كيسه‌هاي پلا ستيكي بسته‌بندي مي‌شوند. كفپوش توليد شده به صورت بسته‌بندي شده به بازار عرضه مي‌گردد و محصولاتي كه به صورت رول هستند در يك كيسه پلي اتيلني قرار مي‌گيرند و كاشي‌ها در كارتن سه لايه بسته‌بندي مي‌گردند.

 

ماشين آلات و تجهيزات خط توليد انواع كفپوش

تعداد و ظرفيت ماشين آلات و تجهيزات خط توليد بر اساس ظرفيت توليد 15000 در سال در يك شيفت كاري به شرح زير در نظر گرفته شده است.

سيلوي مواد اوليه شامل پودر، كربنات كلسبم و دي او پي و مخلوط كن و بنبوري، آسياب غلطكي، اكستردر، كلندر، سيستم خنك سازي غلتكي، رول كن، چاپ و تكميل، كمپرسور، دستگاه برش، غلتك‌هاي جداكننده، قالب‌هاي تنش‌گير و گرمكن غلتك‌ها مي‌شوند. جهت اطلاع دقيق ز ماشين آلات و تجهيزات مورد نياز خط توليد كفپوش پي وي سي كليك كنيد.

طرح توجيهي كفپوش PVC | بررسي بازار و رقبا

تعداد كل مجوزهاي صادره توليد كفپوش PVC تا تير ماه سال جاري بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت 111 مجوز بوده كه از اين ميزان تعداد 25 واحد صنعتي داراي پروانه بهره‌برداري توليد كفپوش PVC با سرمايه گذاري 1660ميليارد ريال و ظرفيت اسمي 191 هزار تن مي‌باشند. تعداد جواز تاسيس‌هاي صادره 86 فقره است كه از اين تعداد تنها 13 طرح در حال احداث كفپوش پي وي سي داراي پيشرفت بالاي 60 درصد مي‌باشند. صادرات كفپوش‌هاي پلاستيكي در سال 1397 معادل 20 ميليون دلار بود و واردات آن 477 هزار دلار بوده است.

تعداد كل مجوزهاي صادره توليد كفپوش PVC كشور
111
تعدادپروانه بهره‌برداري صادره توليد كفپوش PVC كشور
تعداد سرمايه اشتغال ظرفيت واحد
25 1660235 1443 191554 تن
تعداد جواز تاسيس‌هاي صادره توليد كفپوش PVC
86
طرح‌هاي در حال احداث داراي پيشرفت فيزيكي بالاي 60 درصد  توليدكفپوش PVC
تعداد سرمايه اشتغال ظرفيت واحد
13 22225225 300 49400 تن
صادرات كفپوش پي وي سي در سال 1397
1,583,206, ميليون ريال 22,631,135 دلار
واردات كفپوش پي وي سي در سال 1397
19,947,ميليون  ريال 477,091 دلار

طرح توجيهي كفپوش PVC | سرمايه گذاري مورد نياز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث واحد انواع كفپوش PVC در سال جاري 458 ميليارد ريال سرمايه نياز دارد. نرخ بازدهي داخلي سرمايه‌گذاري بيشتر از 30درصد بوده و در كمتر از چهار سال بعد از به توليد رسيدن برگشت سرمايه خواهيد داشت. در ادامه خلاصه‌اي از نيازمندي‌هاي احداث اين واحد با ظرفيت عملي توليد 1500 تن در سال ارائه شده است.

مشخصات عمومي طرح

رديف موضوع برآرود واحد
1 زمين 5000 متر مربع
2 زيربنا كل توليدي، خدماتي و ستادي و روباز 1950 متر مربع

 جدول شاخص هاي مالي و سرمايه گذاري  طرح

موضوع هزينه ها  (ميليون ريال )
سرمايه گذاري ثابت با ماشين آلات خارجي 399123
نرخ بازده داخلي IRR 32
دوره برگشت سرمايه 3/2
درصد فعاليت در نقطه سر به سر 26

طرح توجيهي كفپوش PVC | مزاياي اجراي طرح

بخشي از نياز كشور از واردات تامين مي‌شود، با توجه به توسعه صنايع پتروشيمي در كشور، صنايع پايين دستي آن از مزيت صادارتي غير تامين نياز داخل برخوردار مي‌باشد.

نتيجه مطالعات مالي و اقتصادي

تحقيقات بازار و برآورهاي مالي فني و اقتصادي تهيه شده طرح در سال 1399 و تحليل شاخص‌هاي مالي و اقتصادي طرح با محاسبات مالي كه از نرم‌افزار Comfar III Expert تهيه شده‌اند، وضعيت قابل قبولي را به لحاظ مالي براي توليد كفپوشPVC با كيفيت نشان مي‌دهد. جهت اخذ مجوزهاي توليد اين محصول و تامين زيرساخت براساس پلان‌هاي مهندسي توليد استاندارد و صادرات محور مي‌توانيد در تمامي مراحل انجام كار از زمان بررسي ايده تا پياده‌سازي و زمان بهره‌برداري از مشاوران و كارشناسان خبره و با تجربه كاردوك كمك بگيرد.

براي مشاهده ساير طرح توجيهي صنعتي نوشته شده توسط كارشناسان كاردوك كليك كنيد.

خدمات قابل ارايه  كاردوك به  طرحها و واحدهاي

  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • كمك به تامين نيروي انساني نصب، راه اندازي ماشين آلات و تاسيسات عمومي طرح
  • مشاوره بازاريابي و صادرات محصول با كيفيت به كشورهاي ديگر
  • مشاوره اصلاح تكنولوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره ارتقا بهروري بنگاه
  • ثبت نام در سامانه بهين ياب و سامانه مختلف

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

 

 

منبع: طرح توجيهي كفپوش PVC | طرح توجيهي انواع كفپوش PVC

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طرح توجيهي كفپوش PVC،
موضوع:
[ ۱۴ دى ۱۴۰۱ ] [ ۱۲:۴۷:۰۴ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی