كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

 

 

محصولات | طرح توليد انواع ظروف فلزي

يكي از لوازم‌ خانگي اصلي انواع ظروف مورد استفاده پخت و پز، سرو و نگهداري انواع  غذا، آشاميدني ها، دسر و تمامي محصولات قابل خوردن مي باشد. با يك نگاه ساده به هر آشپزخانه‌اي متوجه تنوع بالاي لوازم، ظروف ، سرويس و  ابزار آشپزخانه  مي‌شويم . لوازم و ظروفي كه بودن هر كدام از آنها  در هر آشپزخانه‌اي واجب و ضروري است. ظروف آشپزخانه‌ها از تنوع و مدل‌هاي مختلفي برخوردار است. اهميت اين لوازم و ظروف تنها موقعي مشخص مي‌شود كه به آن‌ها نياز داشته باشيد. يا با كارايي آن‌ها به خوبي آشنا باشيد. براي اينكه بتوانيد غذاهاي و شيريني‌هاي متفاوت بپزيد؛ بايد تعداد مناسبي  از ابزارهاي مفيد و ظروف آشپزخانه را داشته باشيد. كه بخش اعظم آن را ظروف فلزي تشكيل مي دهد. كه با استانداردهاي  فراوري و نگهداري محصولات غذايي ساخته شده اند.

 

انواع  ظروف  فلزي آشپزخانه

ظروف فلزي متفاوت شامل انواع  ،قابلمه ، ديگ‌ها و ساير ظروف  آشپزي  قادر هستند. در كوتاه‌ترين زمان ممكن باكيفيتي مناسب غذا را بپزد و مطابق ويژگي هاي ساخت استاندارد در شرايط دمايي مختلف، تحت ‌فشار بخار آب عمل كنند. از آنها مي توان براي فرآوري و توليد و يا سرو و نگهداري غذا همراه با آب  داخل ظروف، ديگ و قابلمه  استفاده نمود. ظروف فلزي مي توانند و در معرض حرارت وفشار قرار گرفته و كيفيت خود و سلامتي محيط غذايي  را حفظ نمايد. 

ديگ زود پز

در ديگ هاي زود پز بر اثر حرارت، بخار آب داخل ديگ جمع شده و مواد غذايي تحت ‌فشار اين بخار شروع به پختن مي‌نمايد و پس از جمع و فشرده شدن بخارآب  به ميزان كافي داخل ديگ، ديگر نيازي به  حرارت زياد شعله گاز براي ادامه پخت غذا نيست و حرارت ديگ  را كي توان كمتر كرد و پس از زمان پخت  سريع‌ترين راه خنك كردن ،گذاشتن آن زير شير آب ولرم و سپس آب سرد مي باشد كه باعث كاهش فشار داخلي  ديگ‌ زودپز شده و سوپاپ اطمينان به حالت اوليه  خود برمي‌گردد و مي توان با رعايت احتياط درب  ديگ را باز نمود.

ظرو ف استيل

استنلس استيل به معني فلز زنگ نزن است. فولاد زنگ نزن  آلياژي از فولاد است كه از كروم و آهن تشكيل شده است كروم موجود در استيل باعث به وجود آمدن يك سطح سخت و يكپارچه در برابر زنگ زدگي مي شود قابليت ضد زنگ با اضافه كردن درصد بيشتر كروم بهبود مي يابد و سطجي براق را هم براي ظرف ايجاد مي نمايد مقاومت در برابر زنگ زدگي ، لكه ، و خوردگي ، شرايط نگهداري ساده ، قيمت ارزان و درخشش و جلاي مناسب ، استيل را به فلزي ايده آل در توليد ظروف تبديل كرده است  از ديگ هاي زودپز براي پخت انواع خورش و غذاهاي آبدار استفاده مي كنند  اين قابلمه هاي استيل قابليت تنظيم درجه حرارت را هم دارند.

 

ظروف  فلزيي با پوشش تفلون

ظروف تفلون مطابق استانداردهاي ملي شماره 2809 و 3407 داراي  ويژگي‌هاي كيفي كنترل شده اي است كه  ضمن زيبايي داراي پوشش نچسب و عايق الكتريسيته تفلون  است كه مقاومت حرارتي و شيميايي خوبي را دارد. تفلون مي‏ تواند از آلومينيوم، فولاد زنگ نزن، چدن ساخته شوند. كه با شكل مناسب  در برابر خوردگي پايدار بوده و  كيفيت نچسب بودن، مقاومت به سايش و  خراشيدگي پوشش بالايي  را دارند

  

ظروف مسي

در حال حاضر صادرات ظروف مسي به كشورهاي همسايه  به صورت عمده و در حجم هاي بالا انجام مي‌گيرد. با توجه به  مزيت معادن وصنايع معدني  به كشور،  زمينه توليد ظروف مسي  مي تواند  فعال تر شود. در حال حاضر تعدادي از شهرهاي توليدكننده ظروف مسي را با كيفيت بالا توليد مي نمايند كه سبب اشاعه مجدد استفاده از ظروف مسي نسبت به گذشته شده است در توليد ظروف مسي مقدار خلوص مس ، ضخامت ظروف مسي و شكل ساخت اين ظروف مسي به شكل واضحي نشانه كيفيت و مزيت صادراتي آنها مي باشد.

 

كدآيسيك و تعرفه گمركي

بر اساس سيستم طبقه‌بندي آيسيك، كد آيسيك 21 مربوط به محصولات سلولزي سته بندي  و كد 28 مرتبط با صنايع فلزي است مطابق طبقه بندي وزارت صمت ، قطعات صنعتي توليد شده از طريق فرمينگ و ريخته‌گري تحت فشار آلومينيوم داراي كد آيسيك بشرح جدول زير  مي باشد.

 

استاندارد  ظروف فلزي 

در  استاندارد هاي شماره 82،  83، 2809 . 3407  ظروف و قابلمه آلومينيومي مشخصات همچون  جنس ،اندازه ، خصوصيات سطوح خارجي و داخلي و پوشش دهي آنها  مورد توجه و بررسي قرار مي گيرد ماده نچسب مورد نظر اين استاندارد عمدتأ متشكل از يك ماده اصلي پليمري و موادي از قبيل آب , رنگهاي خوراكي , مواد رقيق كننده و حلال مي ‏باشد .  مهمترين ماده اصلي نچسب ” پلي تترافلوئوراتيلن  بوده  كه ماده ‏اي غير سمي، داراي مقاومت حرارت مطلوب،  ضريب اصطكاك كم ، از نظر شيميايي بي اثر و عايق الكتريسيته مي‏ باشد . رنگهاي گوناگون  تفلون  ناشي  از  رنگهاي موجود  در  تركيبات  آن  است . در تدوين اين استاندارد، كيفيت مواد اوليه و الزامات فرايندي توليد و كاربرد آن بيان‌ شده است.

ويژگي هاي  ظروف  فلزي  داراي  پوشش طرح توليد انواع ظروف فلزي

از  ويژگي‌هاي مهم ظروف مي توان به جنس مواد اوليه  ، روش ساخت، دقت ابعادي  نوع و كيفيت پوشش  نچسب  نشانده  شده اشاره نمود . ظروف تفلون را  مي‏ تواند از آلومينيوم , فولاد زنگ نزن،  چدن با درجه خلوصي متناسب ساخت كه در شرايط عادي مصرف موجب آلودگي و مسموميت غذايي نشود.

روش ساخت بايد به گونه ‏اي باشد كه بدنه ظروف صاف و عاري از نشانه ‏هاي اثر كاركرد ابزار مورد استفاده، ترك،  شكاف‌، شيارها و عيوب داخلي و خارجي ديگر باشد. اتصالات، لبه ، پيچ و درزها نيز بايد كاملا بسته باشد تا از ورود هر گونه ماده خارجي به درون ظرف جلوگيري نمايد. كف بيروني ظروف بايد ماشين كاري شده به شكلي باشد كه در حالت پر يا خالي پايدار باشد پوشش رنگ خارجي بدنه و در پوش به هيچ وجه نبايد در تماس مستقيم با  غذا قرار گيرد . جنس در پوش مي‏ تواند با جنس بدنه مشابه نباشد و ليكن بايد در هر صورت در مقابل خوردگي مقاوم بوده و عاري از مواد آلوده كننده باشد.

دسته ‏هاي ظروف  بايد داراي استحكام كافي بوده و شكل آن به گونه ‏اي باشد كه به راحتي در دست‌ قرارگرفته و عاري از قسمت‏ هاي برآمده و لبه‏ هاي تيز باشند دسته ‏ها بايستي در محلي قرار داده شود تا به هنگام بلند كردن ظرف، اطمينان كافي از پايدار بودن آن وجود داشته باشد .

فرايندهاي توليد و مشخصات ماشين‌آلات طرح توليد انواع ظروف فلزي

خطوط توليد بعد از آماده سازي مواد اوليه در بخش فرمينگ هم بصورت ريخته گري تحت فشار يا دايكاست وهم به صورت سيستم هاي فورج پرس فشازي  ساماندهي مي شود بطور اختصار بخش هاي زير در بنگاه در فاز نخست و توسعه برنامه ريزي مي شود

  •  آماده سازي مواد كوره ذوب و نورد فلزات
  • بخش دايكاست  و فرمينگ  تحت فشار
  • بخش برش آماده سازي گرده ي  درب و بدنه
  • بخش  فرجينگ و پرس هاي ضربه اي
  • كوره هاي حرارتي و تشعشي رنگ، تفلون، و سكوريت
  • پرداخت مونتاژ و بسته بندي
  • واحد توليد جعبه كارتن بسته بندي

 

فرايند توليد ظروف فلزي

ظروف فلزي از تنوع محصول بلحاظ ،جنس ،شكل .قطعات مختلفي برخوردار است  كه شرايط عملياتي توليد همان‌ گونه كه در نمودار آورده شده است انجام مي گيرد قطعات اصلي عبارتند از دسته باكاليتي ،دسته فلزي ،درب و بدنه . در فرايند توليد دسته هاي با كاليتي،  پودر باكاليت (قرص باكاليت) تا درجه حرارت حدود ۱۸۰ درجه سانتيگراد ابتدا  گرم شده  سپس  عمليات پرسكاري روي آن انجام مي گيرد و براي جلوگيري از  شكستگي يا ترك و نيز يكنواختي  بر روي دسته باكاليتي عمليات بازرسي و كنترل كيفيت  انجام مي گيرد.  در فرايند توليد دسته هاي فلزي  ابتدا  ورقه  فلزي در ضخامت مناسب  برشكاري و توسط پرس به  شكل  مورد نظر در مي آيد  و كنترل مي شود  قطعه توليد شده از لحاظ  ابعاد  دقيق بوده و  پليسه  نداشته  باشد در  توليد درب  و بدنه  نيز ورقه  فلزي به ضخامت مناسب  بصورت  گرده  به قطرهاي مورد نظر  هم جهت توليد درب وهم  بدنه بريده مي شود.

و پس از شتشو و آماده سازي براي بدست  آوردن شكل مناسب  تحت عمليات كشش توسط پرس كشش و فورج  پرسي قرار مي گيرد  پس از بازرسي و كنترل از لحاظ شكل  ظاهري و  ابعاد بر روي  قطعه  توليد شده  درب و بدنه آماده ورود به مرحله عمليات  پاشش تفلون (پلي تترا فلوئور اتيلن)  پخت ، عمليات رنگ كاري كوره اي  قسمت بيروني بدنه شود  و در ادامه  عمليات پخت رنگ در درجه حرارت ۲۰۰ درجه سانتي انجام مي شود و بدنه ،دسته و درب  ظرف پس از كنترل كيفيت و مونتاز نهايي  آماده بسته بندي و نصب لوگوهاي شركت مي شود.

 

در توليد ظروف استيل محصولات مذكور به شكل قابلمه و   تابه  به‌ صورت قطعات منفصل در زنجيره تأمين به خط مونتاژ منتقل مي گردد ماده اصلي قطعات آن  فلز استيل شده است كه به دليل داشتن گريد بهداشتي و عمر مفيد بالا مورد استقبال است كه غذا در داخل آن‌ها را مي‌توان در °C400 پخت كرد دسته و قطعات اتصالي به آن از جنس ورق هم‌جنس و بالكاليت مي تواند باشد كه پس از مونتاژ بسته ‌بندي مي شود

 

بررسي هاي مالي و  بازار طرح توليد انواع ظروف فلزي

بر اساس آمارهاي منتشرشده وزارت صمت  تا سال  1401 تعداد    602  واحد صنعتي با ظرفيت توليد اسمي ساليانه 580511  تن و  اشتغالي  22572 در سطح كشور  براي توليد انواع ظروف فلزي به ثبت رسيده است بيشترين ظرفيت توليد متعلق به استان‌هاي  تهران ،اصفهان  و  آذربايجان شرقي است  كه دليل آن  ناشي از وجود از زيرساخت‌هاي مناسب صنعتي در اين استان‌ها  بوده است .

سرمايه گذاري مورد نياز طرح توليد انواع ظروف فلزي

براساس مطالعات انجام شده  احداث واحد  ظروف  فلزي آشپزخانه  با ظرفيت اقتصادي در محل امكان سنجي شده  حدود 1500 ميليارد ريال سرمايه نياز دارد. نرخ بازدهي داخلي  سرمايه گذاري  بيشتر از 33  درصد بوده ودر 3 سال بعداز به توليد رسيدن سرمايه اوليه خود را برداشت مي كنيد.نيازمندي‌هاي احداث اين واحد با ظرفيت عملي توليدساليانه  900000  دست در فاز اول بررسي شده است و مي توانيد با تماس آن را اخذ نماييد  با توجه به وابستگي هزينه وسرمايه گذاري به مكان و زمان اجراي پروژه هاي اقتصادي براي مشاوره امكان سنجي فعاليت هاي اقتصادي مي توانيد با كارشناسان كاردوك  تماس بگيريد.

 نتيجه مطالعات مالي و اقتصادي | طرح توليد انواع ظروف فلزي

تحقيقات بازار و برآورد سرمايه ثابت و در گردش و محاسبات  هزينه‌هاي ثابت و متغير طرح، پيش‌بيني و قيمت تمام‌شده و همچنين سود ساليانه طرح  وبررسي  شاخص‌هاي مالي و اقتصادي طرح با  استفاده  از نرم‌افزار comfar III Expert وضعيت قابل قبولي  را بلحاظ مالي نشان مي دهد و بدليل  وجود تقاضاي مازاد ومزيت هاي صادراتي  در طول چند سال اول  زمينه مساعدي  براي احداث  اين  واحد  فراهم است. حهت  اخذ مجوز هاي توليد اين محصول  وتامين زير ساخت براساس پلان هاي مهندسي  توليد استاندارد و صادرات محور  مي توانيد در تمامي مراحل انجام كار  از زمان بررسي  ايده تا پياده سازي و زمان بهره برداري از مشاوران و كارشناسان خيره وباتجربه كاردوك كمك بگيريد..

 

خدمات قابل ارايه كاردوك به طرح‌ها و واحدهاي توليد كننده

براي تهيه طرح توجيهي در زمينه هاي مختلف مي توانيد با كارشناسان تماس بگيريد. از جمله خدمات مركز مشاوره كسب و كار كاردوك مي توان به موارد زير اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • تامين نيروي انساني نصب و راه اندازي ماشين آلات و تاسيات عمومي طرح توليد
  • مشاوره اصلاح تكنواوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره صادرات محصول با كيفيت به  كشورهاي ديگر
  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار اختصاصي  توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ثبت نام در سامانه بهين ياب و سامانه مختلف

براي دريافت مشاوره از متخصصان مركز مشاوره كسب و كار و كاريابي كاردوك جهت نوشتن طرح توجيهي مي توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد

 

 

منبع: طرح توليد انواع ظروف فلزي | طرح توليد قابلمه، ماهيتابه و … فلزي

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ] [ ۰۲:۲۵:۰۴ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی