كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

 

 

 

طرح توجيهي آهك هيدراته | معرفي محصول

آهك يا اكسيد كلسيم از فرايند حرارت دادن سنگ آهك به دست مي‌آيد.  آهك دولوميتي يا خاكستري، با استفاده از سنگ آهك داراي 35-46 درصد كربنات منيزيم تهيه مي‌شود. آهك شكفته شده يا آهك هيدراته به لحاظ تركيب شيميايي هيدرات كلسيم است كه از تركيب آب با آهك بدست مي‌آيد. فرآيند هيدراتاسيون آهك يك فرايند حرارت زا بوده و با آزاد سازي حرارت همراه است. به طوري كه به ازاى هر گرم آهك 280 كالرى حرارت توليد مى‌گردد. آهك هيدراته به لحاظ شكلي پودري خشك و سفيد رنگى است كه به عنوان قليائى پايه در بسيارى از فرآيندهاى شيميائى مصرف مى‌شود. حمل و بسته‌بندى اين نوع آهك در كيسه‌هاى معمولى و يا به صورت فله در تانك‌هاى بدون ايزولاسيون امكان‌پذير مى‌باشد. براي مشاهده ساير طرح توجيهي صنايع ساختماني كليك كنيد.

طرح توجيهي آهك هيدراته | معرفي استاندارد

كدهاي آيسيك صنعتي و تعرفه گمركي محصول  

بر اساس سيستم طبقه‌بندي آيسيك كد‌‌‌‌ محصولات مرتبط با محصول به شرح جدول ذيل مي‌باشد.

جدول كد آيسيك محصولات مورد نظر

نام كالا كد ISIC نام كالا كد ISIC
اهك كلوخه 26941211 آهك هيدراته 2694412304
پودر اهك ميكرونيزه 2694412303 اهك معمولي 2694412302

 

 

آهكك پخته (آهك كلسينه) 2694412339

 

 

انواع اهك

 

 

26941210
       

 در خال حاصر در كشور تعداد 210 واحد توليد انواع آهك با ظرفيت اسمي  7884799 تن در كشور در حال فعاليت مي‌باشند.

طرح توجيهي آهك هيدراته | موارد كاربرد

كاربردهاي آهك هيدراته در بيشتر صنايع شيميايي، دارويي، غذايي، بهداشتي و آرايشي، رنگ، پركننده ها، درصنايع مختلف كشاورزي و صنايع لبنيات مورد استفاده مي‌باشد. آهك در توليد بتن‌هاي سبك  همانند ايتونگ و هبلكس به طور وسيع استفاده مي‌شود. بسته به نوع سيمان بخش قابل توجه فرمولاسيون توليد سيمان را آهك تشكيل مي‌دهد. از آهك هيدراته در صنعت آب و فاضلاب، در كاغذ سازي، صنايع فولاد، صنايع سراميك و شيشه سازي استفاده مي‌شود.

 

كالاهاي جايگزين توليد آهك

انواع مختلفي از آهك مانند آهك معمولي وجود دارند كه مي‌توانند در تعدادي از كاربردها به عنوان محصول جايگزين مورد استفاده قرار گيرند. ولي محصولي غير از آهك هيدراته كه از نظر حجم دسترسي، قيمت ارزان و كارايي بتواند جايگزين اين نوع از آهك باشد در حال حاضر وجود ندارد. براي سفارش و تهيه طرح توجيهي كليك كنيد.

 

طرح توجيهي آهك هيدراته | مشخصات و ويژگي‌هاي آهك

آهك بايستى متناسب با مورد مصرف آن از خلوص مشخصى برخوردار بوده و ميزان ناخالصي‌ها و ساير عناصر موجود در آن از ميزان معينى تجاوز ننمايد. براى مصارف مختلف سنگ آهك مصرفى جهت پخت بايستى داراى تركيبات زير باشد:

ميزان تركيبات سنگ آهك در مصارف مختلف (درصد)

مصارف ساختمانى به صورت آهك كلوخه و يا براى مصارف تصفيه آب و نيز تثبيت خاك آجر ماسه آهكى صنايع فولاد، 

 

شيميائى، صنعت كاغذ

نام ماده
3.5 2 1 SiO2
5 1.5 1.5 MgO
2 2 1 Fe2O3
0.3 0.3 0.01 S

طرح توجيهي آهك هيدراته | تكنولوژي و فرايند توليد آهك

خط توليد اين محصول به شرح جدول ذيل مي‌باشد.

تجهيزات موردنياز خط توليد

تجهيزات خط توليد عبارتند از فيدر ويبره، آسياب سنگ شكن‌هاي مختلف چكشي و فكي، نوارهاي نقاله تسمه‌اي و حلزوني، الواتور، سرند، سپراتور و هيدراتور، سيستم‌هاي كنترل و مانيتورينگ خط توليد، سيلوهاي مواد خام و آهك هيدراته، گوره پخت، بويلر و پمپ و خط بسته بندي. براي مشاهده ساير طرح توجيهي صنعتي كليك كنيد.

طرح توجيهي آهك هيدراته | مواد اوليه براي توليد آهك

مواد اوليه مورد نياز بدون احتساب ضايعات

ماده اوليه اين محصول عمدتاً سنگ آهك و سنگ لاشه آهكي استخراج شده از معادن مي‌باشند. سنگ آهك و سنگ لاشه آهكي و پاكت بسته‌بندي 50 كيلويي بعنوان مواد اوليه اصلي هستند.

 

فرايند توليد

در فرايند هيدارته كردن آهك سنگ آهك در دماي بسيار بالا تا 1000درجه سانتي‌گراد پخت مي‌شود تا دي اكسيد كربن جدا سازي و سنگ حاصل با افزودن آب در فرايند هيدرات شده را طي نمايد. در اين فرايند ابتدا ماده اوليه و به سيلوي انباشت مواد خام منتقل مي‌شود.

كلوخه‌هاي مواد توسط فيدر لرزشي به آسياب مواد خام منتقل مي‌شود. مواد آسياب شده توسط الواتور سطلي به مخزن و سيلوي مواد اوليه منتقل مي‌گردد و پس از توزين كنترل شده توسط نوار نقاله به سيستم هيدراتور اوليه و ثانويه در دماي بخار 300 الي 400 درجه بخار جهت آبدار شدن منتقل مي‌گردد.

سنگ آهك كلسينه شده در هيدراتور نهايي مراحل پخت نهايي را طي كرده تا به خلوص 92 الي 95درصد برسد. اين فرايند با توجه به نسبت اختلاط آب و آهك به علت گرمازا بودن جهت دستيابي به كيفيت مناسب كاملا كنترل مي‌گردد تا آهك كلسينه و هيدراته شود. آهك توليد شده در اين مرحله پس از انتقال توسط نوار نقاله و تفكيك پودر و دانه‌هاي درشت  و نرم در سپراتور  جداسازي و در نهايت به مخزن پودر آهك هيدراته جهت بارگيري و بسته بندي منتقل مي‌شود.

 

 

خدمات قابل ارايه كاردوك به طرح‌ها و واحدهاي توليد كننده

براي تهيه طرح توجيهي در زمينه هاي مختلف مي توانيد با كارشناسان تماس بگيريد. از جمله خدمات مركز مشاوره كسب و كار كاردوك مي توان به موارد زير اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • تامين نيروي انساني نصب و راه اندازي ماشين آلات و تاسيات عمومي طرح توليد
  • مشاوره فرمولاسيون مواد اوليه
  • مشاوره اصلاح تكنواوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره صادرات محصول با كيفيت به  كشورهاي ديگر
  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ثبت نام در سامانه بهين ياب و سامانه مختلف

براي دريافت مشاوره از متخصصان مركز مشاوره كسب و كار و كاريابي كاردوك جهت نوشتن طرح توجيهي مي توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

 

منبع: طرح توجيهي توليد آهك هيدراته | سفارش و نوشتن طرح توجيهي آهك هيدراته

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ ] [ ۰۴:۱۶:۰۳ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی