كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

 

 

معرفي محصول | طرح توليد پودر و مايع پاستوريزه تخم مرغ

تخم مرغ بعنوان مواد غذايي فوق العاده مفيد و مغذي دارنده انواع خواص عملكردي بهبود دهنده از جمله كف كردن در فرايند كيك سازي ،ژل شدن، امولسيون و بافت سازي در اجزاي موجود در خمير هاي خوراكي را دارا مي باشد اجزاي اصلي تخم مرغ پروتئين ها و ليپيدها هستند كه  ويژگي هاي عملكردي فوق را بوجود مي آورند تخم مرغ در برگيرنده مواد ديگري همانند كربو هيدرات، ليپيد، آهن، فسفر، ويتامين هاي A , E,K, B  است.  سفيده تخم مرغ مقدار قابل توجهي آب وحدود 50% پروتئين، نياسين و ريبوفلاوين دارد بيشترين مقدار  ويتامين ها و مواد مغذي در زرده تخم مرغ است ،نحوه نگهداري و انبارداري نادرست و زمان محدود نگهداري تخم مرغ به همراه  نا هماهنگي مابين عرضه و تقاضا مي تواند منجر به  كمبود يا  افزايش بي موقع محصول در اوقاتي از سال شود لذا  توليد تخم مرغ بصورت  پودر و مايع پاستوريزه مي تواند راه كاري مناسب براي  كاهش ضايعات بوده كه امكان استفاده از آن  را در  فضاي كم  بصورت بسته بندي شده سالم را با هدف صادرات  و نگهداري طولاني مدت فراهم مي نمايد. در اين پروژه تخم مرغ به محصولات فرآوري شده بصورت  پودر و مايع كامل،  پودر و مايع سفيده تخم مرغ و  پودر و مايع زرده تخم مرغ با امكان بهبود در تركيب با افزودني هاي مجاز مي باشد .

مايع پاستوريزه تخم مرغ

به دليل امكان وجود و گسترش انواع مسموميت ها  ناشي از مصرف محصولات غذايي مي توان با  پاستوريزاسيون آنها  از امكان رشد و تكثير ميكروبهاي بيماريزا جلوگيري نمود و در صورت وجود چنين باكتريهايي، تمامي آنها را  نابود كرد پاستوريزاسيون شيوه اي است كه  هم اكنون در بسياري از صنايع بويژه صنايع شير و لبنيات ، انواع آب ميوه ها و فرآورده هاي تخم مرغ مورد استفاده قرار مي گيرد پاستوريزاسيون تخم مرغ بدليل انعقاد سريع فرايند است كه با استفاده از تجهيزات بسيار دقيق و در شرايط  ترموديناميكي و زماني كنترل شده  انجام مي شود  كه بر اثر آن باكتريهاي بيماريزا  جهت ايجاد سلامتي غذايي براي افراد تامين مي شود .

پودر تخم مرغ طرح توليد پودر و مايع پاستوريزه تخم مرغ

پودر تخم مرغ محصولي است كه از خشك كردن  محتويات داخلي  تخم مرغ هاي سالم پس از جدا سازي  پوسته خارجي آن با استفاده از تكنيك هاي مناسب و پاستوريزه نمودن حاصل مي شود مي ميتوان آن بصورت پودر يا گرانول توليد نمود. مايع تخم مرغ پاستوريزه شده در دستگاه اسپري دراير به پودر تبديل مي شود و پودر بدست آمده  از اين  فرايند تمام ويژگي هاي  كاربردي و ارزشمند غذايي مايع تخم‌مرغ سالم و تازه را  با  اضافه ماندگاري طولاني مدت و بهداشت بالا ،حجم كم و كاهش فضاي نگهداري، سهولت مصرف، و سهولت در جابجايي را  دارا مي‌باشد. براي بهبود اين محصولات چه  بصورت مايع و چه بصورت خشك مي توان از آنزيم ها بهبود عملكرد و همچنين افزودن نمك، شكر يا مواد افزودني مجاز ديگر بهره برد.

نام و كد آيسيك طرح توليد پودر و مايع پاستوريزه تخم مرغ

آيسيك متداول ترين طبقه بندي و دسته بندي در فعاليتهاي اقتصادي است. تقسيم بندي آيسيك طبق تعريف عبارت است از طبقه بندي و دسته بندي استاندارد بين اللملي فعاليتهاي اقتصادي. اين دسته بندي با توجه به نوع صنعت و محصول توليد شده به هريك كدهايي دو  الي  ده رقمي اختصاص داده مي شود كدهاي آيسيك مرتبط با صنعت توليد پودر و مايع  پاستوريزه تخم مرغ در جدول زير  ارايه  شده است

 

كالاهاي جايگزين طرح توليد پودر و مايع پاستوريزه تخم مرغ

كالاهاي جايگزين پودر و مايع  تخم مرغ پاستوريزه ، استفاده از  تخم مرغ   تازه در هنگام مصرف است كه  امكان تلغيظ  و فراوري آن بصورت سريع  و در زمان مصرف نه تنها ميسر نيست  بلكه  امكان خريد ، نگهداري دراز مدت آن باقيمت مناسب در ايام مختلف سال نيز وجود ندارد به اين شرايط بايد  فرايند سالم سازي وبهداشتي توليد در محيط صنعتي را كه  در  محيط هاي خانگي وتوليد سنتي وجود ندارد افزود.

موارد استفاده از پودر و مايع پاستوريزه تخم مرغ

پودر و مايع  پاستوريزه  تخم مرغ  استفاده هاي متنوعي دارد  از آنها مي توان در توليد انواع  غذا ،بستني ،گز، مكمل هاي ورزشي ، ماكاروني، سس، كيك، كلوچه و بيسكويت براي بهبود خواص، استحكام  ، ايجاد بافت ، طعم ، رنگ و ظاهري  بهتر همراه با ارتقاء ارزش غذائي محصولات استفاده كرد.

دانش فني  و روش توليد محصول طرح توليد پودر تخم مرغ پاستوريزه

كل فرآيند توليد پودر و مايع تخم مرغ  در محيط  سرد انجام مي شود براي  كاهش احتمال رشد ميكروبي، تخم مرغ شسته مي شوند وتخم مرغ هاي ترك خورده و شكسته شده نيز جدا مي گردند  ودرادامه تخم مرغ ها بصورت اتوماتيك شكسته و فرايند هاي جداسازي سفيده آن انجام مي گيرد . تخم مرغ مايع به مخزن پمپ مي شود كه در آن مي توان از اضافه شدن آنزيم ها را براي بهبود عملكرد و خواص استفاده نمود سپس مي توان آن را پاستوريزه كرد و در صورت تمايل محصول تخم مرغ خشك را با اسپري دارير  خشك و پودر كرد.

 

 مرحله مايع پاستوريزه تخم مرغ

درشروع فرايند فراوري تخم مرغ هاي وارد شده به خط توليد اتوماتيك در اولين مرحله جداسازي شده (Sorting) و تخم ‌مرغ‌هاي سفيد، سالم و به ظاهر تميز براي شستشو به دستگاه تخم‌مرغ‌ شويي وارد شده و تخم‌مرغ هاي شكسته و معيوب  به واحد ضايعات انتقال مي يابد در بخش شتشو  ابتدا  تخم‌مرغ ها با آب تصفيه شده شسته شده  و در ادامه با محلول ضدعفوني تميز شده و پس از آبكشي نهايي  با آب تميز در  تونل  باد خشك مي شود و آماده ورود به بخش تخم‌مرغ شكن  اتوماتيك مي گردد پس از  جداسازي پوسته مايع تخم مرغ  توسط پمپ هاي مخصوص به داخل تانكهاي ذخيره با قابليت دماي كنترل شده  منتقل مي شود وبا عبور از صافي هاي مخصوص، ذرات كوچك پوسته ،شالاز و غشاء زرده آن جدا سازي مي شود در مرحله پاستوريزاسيون و هموژنيزاسيون كل تخم مرغ مايع  در دستگاه در معرض دما  و شرايط سالم سازي قرار مي گيرد تا تمامي ميكرو ارگانيسم هاي بيماريزاي آن از بين برود. محصول فرآوري شده به سرعت خنك مي شوند تا كيفيت بدست آمده آن تثبيت گردد.

 

توليد پودر تخم مرغ طرح توليد پودر و مايع پاستوريزه تخم مرغ

براي توليد پودر از مايع تخم‌مرغ پاستوريزه و هموژنيزه شده ،مايع آماده سازي شده  توسط پمپ به داخل محفظه اسپري دراير تزريق مي‌شود و در داخل محفظه خشك كن در معرض جريان  و وزش هواي گرم  قرار گرقته و با ايجاد فضا و فشار منفي  هوا حاصل از مكش پمپ خلاء رطوبت خود را به سرعت از دست مي دهد در نتيجه ماده جامد به صورت پودر شده  در مخازن دستگاه ذخيره مي‌شود. پودرهاي توليد شده پس از توزين اتوماتيك در بسته بندي هاي ويژه  مواد غذايي قرار گرفته و بسته هاي  پس از قرار دادن در  كارتن بسته‌بندي به انبار قرنطينه منتقل مي‌شود بديهي است كنترل كيفيت محصول  حين فرايند انجام مي گيرد  ودر انتها نيز  از محصولات انبار قرنطينه براي حصول  اطمينان كامل از سلامت و كيفيت آن  با نمونه‌برداري و آزمايش‌هاي لازم  اجازه ترخيص صادر مي شود.

 

در اين پروژه با توجه به تقاضاي بازار و علايق مشتريان محصول در بسته بندي هاي متفاوت و در وزن هاي مشخص  توليد شده و  مايع و پودر پاستوريزه تخم مرغ در صنايع  مختلفي  اعم از ساخت انواع شيريني و دسرها، نان، سس مايونز، بستني، غذاي كودك ، ومكمل هاي ورزشي … و در مكانهايي مانند رستوران ها، بيمارستانها ،هتل ها و… كه مصرف تخم مرغ بالايي دارند و همچنين در صنايع  بهداشتي همانند  شامپو و صابون سازي، مواد آرايشي، واكسن سازي و  تهيه محيط هاي كشت ميكروبي  مصرف بالايي دارند

 

 

ظرفيت و مشخصات عمومي طرح توليد پودر و مايع پاستوريزه تخم مرغ

هدف از اجراء طرح توليد 700 تن پودر تخم مرغ و 500  تن مايع  پاستوريزه  تخم مرغ و 500 تن پودر پوسته تخم مرغ  مي باشد.بر اساس  مطالعات انجام شده  احداث پروزه در سال جاري نياز به  دو ميليون دلار سرمايه خريد  ماشين آلات اروپايي را دارد و مشخصات عمومي  و زير ساخت مورد نياز پروزه به شرج جدول زير مي باشد.

 

 مزاياي اجراي طرح توليد پودر و مايع پاستوريزه تخم مرغ

با توجه به نياز بازار به  محصول درحوزه هاي مختلف صنعتي  علل الخصوص  صنايع غذايي برخي از  مزاياي اجراي اين طرح  را  در يك  استراتژي صادراتي محور مي توان بشرح ذيل  ارائه كرد:

  • امكان تامين مواد اوليه مورد نياز
  • سودآوري، بازده و دوره برگشت مناسب سرمايه گذاري با توجه به وضعيت بازار جهاني محصولات
  • كاربرد گسترده و رو به رشد محصولات بعنوان كالاي سالم و بهداشتي  داراي تضمين كيفيت

خدمات قابل ارايه  كاردوك به  طرحها و واحدهاي

  • تهيه طرح توحيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفارتوسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ارايه خدمات در انتخاب ماشين آلات ، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • تامين نيروي انساني تصب .راه اندازي ماشين آلات و تاسيسات عمومي
  • مشاوره اصلاح تكنولوژي ،نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره صادرات محصول با كيفيت  استاندارد به كشورهاي ديگر
  • ثبت نام در سامانه بهين ياب و سامانه مختلف

براي دريافت مشاوره از متخصصان مركز مشاوره كسب و كار و كاريابي كاردوك جهت نوشتن طرح توجيهي مي‌توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

 

منبع: طرح توليد  پودر و مايع پاستوريزه تخم مرغ

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ ] [ ۰۵:۳۹:۱۵ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی