كاردوك مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك
|
طرح توجيهي توليد روغن خوراكي با توجه به كاربرد و جايگاه آن در تغذيه روزانه انسان مي تواند براي سرمايه گذار و توليد كننده سود وبازدهي بالايي را به همراه داشته باشد. روغن هاي خوراكي و چربي ها در واقع به عنوان غني ترين منبع تامين انرژي براي انسان به حساب مي آيند، چراكه نسبت به ديگر مواد غذايي داراي كالري بالاتري هستند. از طرفي ديگر وجود چربي در مكانيسم رشد عقلي و جسماني داراي تاثيرات تعيين كننده اي است و بدن براي جذب ويتامين هاي حلال در چربي همانند ويتامين هاي A ،E ،D و K در بدن خود به چربي نياز دارد. وجود روغن هاي خوراكي در هر غذايي مي تواند طعم آن را بسيار خوشمزه تر كند. با اين حال در طرح توجيهي توليد روغن خوراكي لازم است تمامي جوانب سنجيده شود كه در ادامه قصد داريم به ارائه توضيحات بيشتر بپردازيم. براي دريافت مشاوره از متخصصان مركز مشاوره كسب و كار و كاريابي كاردوك جهت نوشتن طرح توجيهي مي توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد. منبع: طرح توجيهي توليد روغن خوراكي
معرفي روغن خوراكيابتدا قصد داريم تعريفي از روغن را ارائه دهيم. به طور كلي روغن به تمامي مواد معدني، گياهي، مصنوعي، چربي هاي گياهي و حيواني لغزنده و چسبناك كه در دماي اتاق به صورت مايع باشند، گفته مي شود. روغن ها قابليت حل شدن در آب را ندارند اما در حلال هاي همچون اتر حل مي شوند. دسته اي از روغن ها كه در دماي اتاق حالت جامد دارند، چربي هستند. روغن هاي خوراكي در واقع از تصفيه چربي هاي گياهي و يا حيواني بدست مي آيند. منشا روغن هاي خوراكي گياهي دانه ها، بذرها و مغز ميوه ها شامل دانه انگور، روغن آفتاب گردان، روغن پنبه دانه، روغن زيتون، روغن بادام، روغن كنجد و … است و منشا روغن هاي حيواني نيز روغن ايجاد شده در بدن حيواناتي همچون ماهي و ديگر حيوانات خونسرد مي باشد. توليد روغن خوراكي از پنبه دانهاز شاخه هاي توليد روغن خوراكي، توليد روغن از پنبه دانه مي باشد. بد نيست بدانيد كه بزرگ ترين منبع تامين مواد اوليه روغن هاي نباتي در كشور ما تخم پنبه است. پنبه به صورت بومي در ايران وجود دارد و در بسيار از نواحي كشور كشت مي گردد. تخم پنبه از مهم ترين دانه هاي روغني در ايران است كه علاوه بر روغن داراي پروتئين نيز مي باشد. 30 تا 20 درصد از پنبه دانه از روغن تشكيل شده است. از پنبه دانه نوعي روغن نباتي اسختراج مي گردد كه در ابتدا مايعي قرمز رنگ است و پس از تصفيه همانند روغن هاي خوراكي تبديل به مايعي زرد رنگ، بي بو و داراي طعم ملايم مي شود. در روغن دانه هاي پنبه نوعي سم طبيعي به نام گوسيپول وجود دارد كه به منظور از بين بردن اين سم، حتما روغن هاي استخراجي از تخم پنبه را تصفيه مي كنند. از مزيت هاي روغن پنبه دانه اين است كه فاقد كلسترول است و ميزان اسيد چرب ترانس آن هم بسيار پايين است. توليد روغن خوراكي از آفتاب گرداناز ديگر شاخه هاي توليد روغن خوراكي روغن كشي و توليد روغن از آفتابگردان مي باشد. از دانه آفتابگردان به عنوان يك تنقلات و آجيل استفاده مي شود. اما علاوه بر اين دانه آفتابگردان به عنوان پر روغن ترين دانه روغني شناخته مي شود، به طوري كه 35 تا 45 درصد از وزن اين دانه ها متشكل از روغن مي باشد. روغن آفتابگردان نسبت به ديگر روغن هاي خوراكي داراي ارزش غذايي بالاتري نيز هست، به طوري كه داراي ويتامين هاي A ،E ،D ،K و مقداري پروتئين سهل الهضم نيز مي باشد. روغن آفتابگردان از دانه هاي روغني گل آفتابگردان استخراج مي شود و داراي رنگ زرد روشن يا كمي تيره، با طعم شيرين و بوي مطبوع و ملايم است. پس از استخراج روغن از دانه هاي روغني مابقي به عنوان خوراك دام استفاده مي شود. با گسترش استفاده از روغن هاي آفتابگردان و تغييرات ژنتيكي، كارشناسان فعال در اين زمينه توانسته اند گل هاي بهتري را توليد و روغن هاي مرغوب تري را استخراج كنند و براي مصارف مختلف روغن هاي خوراكي سرخ كردن و پخت و پز مواد غذايي و … را توليد نمايند. مقايسه انواع روغن هاي خوراكي | طرح توجيهي توليد روغن خوراكي
روغن هاي خوراكي كم ترانس | طرح توجيهي توليد روغن خوراكيبا تلاش كارشناسان فعال در اين زمنيه، به تازگي روغن هاي كم ترانس توليد و روانه بازار شده است. اين روغن ها همچون روغن هاي مخصوص سرخ كردني به صورت نيمه جامد مي باشند. كم شدن ايزومر در روغن آن را سالم تر مي كند، اما باعث مي شود تحمل روغن در برابر حرارت كم تر شود. روغن هاي مايع براي سرخ كردن در دما و درجه بالا مناسب نيستند اما استفاده متوالي از روغن هاي جامد نيز به دليل اينكه هيدروژنه شده اند، خطر ابتلا به بيماري هاي همچون سرطان، گرفتگي عروق خوني و ايجاد بيماري هاي قلبي فراهم مي كند. بررسي كالاهاي جايگزين روغن گياهيروغن هاي خوراكي به عنوان يك كالاي اساسي در كشور محسوب مي شود كه تمامي خانواده ها براي آشپزي آن را تهيه مي كنند. در ميان روغن هاي توليد شده گياهي و حيواني روغن هاي حيواني داراي كيفيت بالاتري هستند. معمولا از روغن هاي خام نباتي در كارخانه هاي مختلف براي الكل سازي، اسپري سازي، ساخت جلا دهنده ها و … استفاده مي شود و روغن نباتي هاي تصفيه شده نيز به عنوان روغن خوراكي مورد استفاده قرار مي گيرد. روغن هاي حيواني مي تواند جايگزين روغن هاي گياهي شود، اما از آنجايي كه اين روغن ها براي سلامتي مضر هستند، مصرف كننده از روغن هاي گياهي استقبال بيشتري مي كند. كشورهاي عمده توليد كننده روغن گياهي | طرح توجيهي توليد روغن خوراكيدر ميان كشور هاي مختلف در سراسر جهان كه روغن هاي خوراكي توليد مي كنند، كشور هاي زير بزرگ ترين توليد كنندگان عمده روغن از دانه هاي روغني مي باشند.
انواع روش هاي توليد روغن گياهيبراي روغن كشي از دانه هاي روغني گياهي، روش هاي مختلفي وجود دارد. براي استخراج روغن گياهي از دانه هاي روغني از دستگاه پرس و يا طي يك فرآيند شيميايي از يك حلال استفاده مي شود. روش مكانيكيدر توليد روغن خوراكي از دانه هاي روغني به روش مكانيكي، پوسته ها و مواد خارجي دانه ها جدا مي گردد. طي يك عمليات حرارتي، روغن داخل دانه ها روان تر مي شود و سپس عمليات روغن كشي به روش مكانيكي به كمك يكي از روش هاي زير انجام مي شود.
روش شيمياييدر توليد روغن خوراكي از دانه هاي روغني به روش شيميايي، روغن باقي مانده در كنجاله استخراج مي گردد. معمولا روغن باقي ماده در كنجاله ناچيز است كه براي استخراج آن از يك حلال استفاده مي شود. البته لازم است اشاره كنيم كه از كنجاله به عنوان غذاي دام نيز استفاده مي كنند و گاهي اين مرحله براي حفظ ارزش غذايي دام ها حذف مي گردد. روش توليد روغن خوراكي | طرح توجيهي توليد روغن خوراكيدر قسمت فوق به اختصار توضيح داديم كه براي توليد روغن خوراكي مراحل ذخيره سازي، آماده سازي و روغن كشي مكانيكي انجام مي شود كه در اين قسمت هر كدام را به تفكيك ارائه كرده ايم: مرحله اول : ذخيره سازيپس از جمع آوري دانه هاي روغني از مزارع و كشتزار ها، آن ها را به كارخانه هاي روغن كشي منتقل مي كنند. از آنجايي كه نگهداري و ذخيره دانه هاي روغني از اهمييت بالايي برخوردار است، بايستي به شيوه صحيح و با رعايت درجه رطوبت و دماي مشخص ذخيره سازي شود. براي ذخيره سازي اصولي نياز به برخي تجهيزات لازم شامل سيلوهاي ذخيره، رطوبت سنج، دماسنج، سيستم هوادهي جهت دميدن هوا به داخل سيلو و … نيز مي باشد. مرحله دوم : آماده سازيقبل از ارسال دانه ها براي مرحله روغن كشي، لازم است كه ناخالصي هاي آن ها جدا سازي شود. براي اين كار دانه هاي روغني در الك هاي بوجاري غربال مي شوند و ناخالصي هاي آن ها شامل گرد و غبار، شاخه، پوست و دانه هاي پوك جدا مي گردد و در نهايت وارد دستگاه شنگير مي شود. (اگر دانه هاي روغني، دانه هاي پنبه باشند براي گرفتن الياف روي آن ها بايستي وارد دستگاه ليفترگير نيز شوند.) دانه هاي تميز شده وارد سيلوي خشك كن ذخيره مي شوند و سپس به وسيله نقاله حلزوني و يا نقاله سبدي به داخل خشك كن دانه هدايت مي گردند. پس از خشك شدن دانه هاي روغني آن ها وارد سيلوهاي ذخيره اصلي و سپس سيلوهاي روزانه مي شوند. در داخل سيلوهاي روزانه پارو هاي وجود دارد كه دانه ها را هم مي زند تا آن ها وارد دستگاه هاي روغن كشي شوند. مرحله سوم : روغن كشي مكانيكيدانه ها وارد دستگاه هاي روغن گيري مكانيكي مي شوند و پس از پشت سر گذاشتن عمليات حرارتي، براي عمليات پرس مكانيكي آماده مي شوند. حرارت دادن دانه هاي روغني عمليات پخت دانه هاي روغني ناميده مي شود كه مزاياي زير را به همراه دارد:
پس از اتمام مراحل حرارت دهي، دانه هاي روغني وارد دستگاه هاي روغن گيري مكانيكي مي شوند. ميزان و درصد رطوبت، روش پخت و تركيب شيميايي دانه ها تاثير زيادي در ميزان روغني كه توليد مي شود دارد. با پرس مكانيكي 90 تا 97 درصد روغن دانه ها استخراج مي شود. روغن هاي توليد شده داراي مواد جامدي نيز هستند كه براي جداسازي اين مواد لازم است وارد فيلتر پرس شوند. در نهايت روغن تصويه شده و ذرات كنجاله و جامدات مختلف ديگر از آن جدا مي شود و وارد مخازن ذخيره روغن خام مي گردد. تجهيزات خط توليد واحد روغن كشيبراي توليد روغن خوراكي نياز به برخي ماشين آلات و تجهيزات به شرح موارد زير مي باشد:
خدمات قابل ارايه كاردوك به طرحها و واحدهاي
براي دريافت مشاوره از متخصصان مركز مشاوره كسب و كار و كاريابي كاردوك جهت نوشتن طرح توجيهي مي توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.
منبع: طرح توجيهي توليد روغن خوراكي ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
مديريت استراتژيك يا مديريت راهبردي عمدتا توسط مالكان و يا مسئولان اصلي سازمان تعيين ميشود. تجزيه و تحليل مسائل مهم، برنامه ريزي، مشخص كردن دور برد سازمان و اتخاذ تصميم به نحوي كه منابع سازمان حفظ شود از جمله مفاهيمي است كه در مديريت استراتژيك تعريف ميشود. توجه به اين مفاهيم به صورت تئوري آسان به نظر ميرسد، اما در اجرا نياز به دانش تخصصي و تجربه عملي داريد؛ به همين دليل مشاوران كسب و كار با دربرداشتن تجربه و دانش ميتوانند بهترين حامي شما در اين زمينه باشند. در ادامه بيشتر با تعريف و نحوه اجراي مفاهيم مديريتي آشنا ميشويد. براي دريافت مشاوره در زمينه هاي مديريتي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد. منبع: مديريت استراتژيك
تعريف مديريت استراتژيكمديريت استراتژيك ؛ فرايند برنامه ريزي، سازماندهي، اجرا و كنترل براي رسيدن به اهداف مورد انتظار و كسب رضايتمندي ذينفعان تعريف ميشود. منظور از فرايند اين است كه مدير با چه كارهايي ميتواند سازمان را به هدفش برساند و با چه كارهايي ميتواند بهرهوري منابع سازمان را بالا ببرد. مديريت از نظر ماهيتي علم و هنر بكارگيري درست منابع انساني، مالي، تجهيزاتي و… را داراست. اولين گام مديريت استراتژيكاولين اقدام مدير، تهيه و فراهم كردن يك طرح (يا بيزينس پلن) است. براي آماده سازي طرح، فرايندي بايد دنبال شود كه برنامه ريزي يا پلانينگ ناميده ميشود. در برنامه ريزي اولين كار و سوال پرسيدن چرايي و هدف از انجام پروژه است. با تعيين هدف يا اهداف مقصد مورد نظر سازمان روشن ميشود؛ به اين صورت مسير و آينده سازمان نيز براي همه افراد آن مشخص ميگردد. فرايند برنامه ريزي در مديريت استراتژيكارزيابي تواناييها و وضعيت موجود اولويت برنامهريزي است. پس بايد نقاط قوت و ضعف خود را شناخته و بر اساس آنها مقصد مورد نظرتان را تعيين كنيم. در مرحله بعد بايد به دنبال راهها، راه حلها، روشها، شيوهها و تكنيكهايي باشيد كه احتمال رساندن شما به مقصد را بيشتر بكند. پس لازمه كه سوالاتي از خود بپرسيد؛ چگونه، از چه روشي و با چه كساني؟ براي چه؟ چند نفر ميخواهيم همكار ما باشند؟ چه مقدار بودجه نياز داريم؟ كجا بايد اين كار را بكنيم؟ در چه نقطه، چقدر طول ميكشد اين كار را انجام دهيم؟ چه كساني مرتبط با اين كار هستند؟ چه تكنولوژي لازم داريم؟ و…. مجموعه پاسخهاي كه به اين سوالات ميدهيد، همان طرح است. بدين صورت طراحي و برنامه ريزي كردهايد كه چه كاري را چرا، چگونه، چه وقت و با چه كسي و ابزاري انجام بدهيم؟ موارد ذكر شده، اولين اقدامات لازم فرايند مديريت است و اگر انجام دهيد؛ نبايد انتظار سازماني با بهره وري بالا (كار با كيفيت در زمان كم، حداقل هزينه و صرفه جويي) داشته باشيد. تهيه بيزنس پلان براي سازمانپس براي رسيدن به بهرهوري در سازمان مدير بايد برنامه ريزي كند كه در نتيجه آن يك جزوه به دست ميآورد كه به آن طرح يا بيزنس پلان گفته ميشود (طرحي كه براي اجرا آماده خواهد بود). مدير جهت تهيه اين طرح توجيهي اوليه ميتواند از مشاورين متخصص كسب و كار در بررسيهاي بازار مالي، فني و اقتصادي استفاده نمايد. بديهي است حوزههاي مختلف تهيه و طراحي كسب و كار و بخشهاي اقتصادي، فني و مديريتي نيازمند بررسيهاي دقيق كارشناسي جهت ارايه راهكارها و پاسخهاي تخصصي مورد نياز جهت دستيابي به بهروري سازماني خواهد بود. براي نوشتن طرح توجيهي كليك كنيد. آيا برنامه سازمان را ميتوان به بنگاههاي برون سازماني سپرد؟با تخصصي شدن هر چه بيشتر علوم، نياز به همراهي افراد بيشتري در يك پروژه نيز بيشتر ميشود. نوشتن طرح توجيهي و بيزينس پلن نيز تبديل به يكي از مشاغلي شده است كه توسط مراكز مشاوره كسب و كار ارائه ميگردد. كساني كه در اين حوزه فعاليت دارند، اغلب داراي تجربه عملي نيز هستند و نسبت به قوانين و اصول مديريت اشراف كامل دارند. مركز كاردوك نيز در اين زمينه فعاليت ميكند. كارشناسان اين مركز ميتوانند به شما در تهيه بيزينس پلن، نوشتن و اجراي تمامي مراحل انجام كار شما را همراهي كنند. خدمات قابل ارايه كاردوك به طرحها و واحدهاتهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
براي دريافت مشاوره مديريت كسب و كار مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد. منبع: مديريت استراتژيك ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
مديريت استراتژيك يا مديريت راهبردي عمدتا توسط مالكان و يا مسئولان اصلي سازمان تعيين ميشود. تجزيه و تحليل مسائل مهم، برنامه ريزي، مشخص كردن دور برد سازمان و اتخاذ تصميم به نحوي كه منابع سازمان حفظ شود از جمله مفاهيمي است كه در مديريت استراتژيك تعريف ميشود. توجه به اين مفاهيم به صورت تئوري آسان به نظر ميرسد، اما در اجرا نياز به دانش تخصصي و تجربه عملي داريد؛ به همين دليل مشاوران كسب و كار با دربرداشتن تجربه و دانش ميتوانند بهترين حامي شما در اين زمينه باشند. در ادامه بيشتر با تعريف و نحوه اجراي مفاهيم مديريتي آشنا ميشويد. براي دريافت مشاوره در زمينه هاي مديريتي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد. منبع: مديريت استراتژيك
تعريف مديريت استراتژيكمديريت استراتژيك ؛ فرايند برنامه ريزي، سازماندهي، اجرا و كنترل براي رسيدن به اهداف مورد انتظار و كسب رضايتمندي ذينفعان تعريف ميشود. منظور از فرايند اين است كه مدير با چه كارهايي ميتواند سازمان را به هدفش برساند و با چه كارهايي ميتواند بهرهوري منابع سازمان را بالا ببرد. مديريت از نظر ماهيتي علم و هنر بكارگيري درست منابع انساني، مالي، تجهيزاتي و… را داراست. اولين گام مديريت استراتژيكاولين اقدام مدير، تهيه و فراهم كردن يك طرح (يا بيزينس پلن) است. براي آماده سازي طرح، فرايندي بايد دنبال شود كه برنامه ريزي يا پلانينگ ناميده ميشود. در برنامه ريزي اولين كار و سوال پرسيدن چرايي و هدف از انجام پروژه است. با تعيين هدف يا اهداف مقصد مورد نظر سازمان روشن ميشود؛ به اين صورت مسير و آينده سازمان نيز براي همه افراد آن مشخص ميگردد. فرايند برنامه ريزي در مديريت استراتژيكارزيابي تواناييها و وضعيت موجود اولويت برنامهريزي است. پس بايد نقاط قوت و ضعف خود را شناخته و بر اساس آنها مقصد مورد نظرتان را تعيين كنيم. در مرحله بعد بايد به دنبال راهها، راه حلها، روشها، شيوهها و تكنيكهايي باشيد كه احتمال رساندن شما به مقصد را بيشتر بكند. پس لازمه كه سوالاتي از خود بپرسيد؛ چگونه، از چه روشي و با چه كساني؟ براي چه؟ چند نفر ميخواهيم همكار ما باشند؟ چه مقدار بودجه نياز داريم؟ كجا بايد اين كار را بكنيم؟ در چه نقطه، چقدر طول ميكشد اين كار را انجام دهيم؟ چه كساني مرتبط با اين كار هستند؟ چه تكنولوژي لازم داريم؟ و…. مجموعه پاسخهاي كه به اين سوالات ميدهيد، همان طرح است. بدين صورت طراحي و برنامه ريزي كردهايد كه چه كاري را چرا، چگونه، چه وقت و با چه كسي و ابزاري انجام بدهيم؟ موارد ذكر شده، اولين اقدامات لازم فرايند مديريت است و اگر انجام دهيد؛ نبايد انتظار سازماني با بهره وري بالا (كار با كيفيت در زمان كم، حداقل هزينه و صرفه جويي) داشته باشيد. تهيه بيزنس پلان براي سازمانپس براي رسيدن به بهرهوري در سازمان مدير بايد برنامه ريزي كند كه در نتيجه آن يك جزوه به دست ميآورد كه به آن طرح يا بيزنس پلان گفته ميشود (طرحي كه براي اجرا آماده خواهد بود). مدير جهت تهيه اين طرح توجيهي اوليه ميتواند از مشاورين متخصص كسب و كار در بررسيهاي بازار مالي، فني و اقتصادي استفاده نمايد. بديهي است حوزههاي مختلف تهيه و طراحي كسب و كار و بخشهاي اقتصادي، فني و مديريتي نيازمند بررسيهاي دقيق كارشناسي جهت ارايه راهكارها و پاسخهاي تخصصي مورد نياز جهت دستيابي به بهروري سازماني خواهد بود. براي نوشتن طرح توجيهي كليك كنيد. آيا برنامه سازمان را ميتوان به بنگاههاي برون سازماني سپرد؟با تخصصي شدن هر چه بيشتر علوم، نياز به همراهي افراد بيشتري در يك پروژه نيز بيشتر ميشود. نوشتن طرح توجيهي و بيزينس پلن نيز تبديل به يكي از مشاغلي شده است كه توسط مراكز مشاوره كسب و كار ارائه ميگردد. كساني كه در اين حوزه فعاليت دارند، اغلب داراي تجربه عملي نيز هستند و نسبت به قوانين و اصول مديريت اشراف كامل دارند. مركز كاردوك نيز در اين زمينه فعاليت ميكند. كارشناسان اين مركز ميتوانند به شما در تهيه بيزينس پلن، نوشتن و اجراي تمامي مراحل انجام كار شما را همراهي كنند. خدمات قابل ارايه كاردوك به طرحها و واحدهاتهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
براي دريافت مشاوره مديريت كسب و كار مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد. منبع: مديريت استراتژيك ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
آدرس اداره صنايع و معادن استان همدان چيست؟ بسياري از كسب و كارها و صاحبان مشاغل براي دريافت خدمات مربوطه، بايد به اداره صنايع معادن مراجعه كنند. اما قبل از مراجعه بايد بدانيد كه بسياري از اين خدمات به صورت اينترنتي از طريق سامانه بهين ياب ارائه ميشود. كارشناسان كاردوك به شما براي دريافت خدمات هر چه بهتر راهنمايي لازم را ارائه ميدهند. براي دريافت خدمات از كارشناسان با تجربه كاردوك ميتوانيد از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد. منبع: صنايع و معادن همدان
آدرس اداره صنايع و معادن و تجارت استان همدانآدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان همدان به شرح زير ميباشد: حوزه صنعت و معدن همدان:
حوزه صنعت و معدن ساختمان شهيد برزگر
همدان – ميدان بعثت بلوار شهرداري حوزه تجارت
همدان بلوار مدني بلوار 15 فروردين سازمان صنعت معدن و تجارت ساختمان شهيد مدني شماره تماس ساختمان اصلي:
۰۸۱۳۸۲۴۷۶۴۳-۰۸۱۳۸۲۵۱۵۴۲
آدرس ايميل: hamedan@mimt.gav.ir
آدرس وب سايت: hmd.mimt.gov.ir/
7:45 تا 14:15) و پنجشنبه ها از ساعت 7:45 تا 13:15) خدمات صنايع معادن استان همدانتمام كساني كه با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگير هستند ميدانند كه اين سازمان خدمات بسياري از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام ميدهد. مهمترين خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛ بررسي و ارائه جواز و پروانه براي طرحهاي صنعتي ارائه واحدي با امكانات صنعتي در شهركهاي صنعتي ارائه وام براي طرحهايي با توجيه اقتصادي ارائه سهميه مواد اوليه اعلام آمارهاي واحدهاي توليدي و صنعتي و…. خدمات الكترونيكي صنايع معادنسازمان صنايع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پيشرفت تكنولوژي همانند ساير حوزهها بسياري از خدمات خود را به صورت آنلاين و از طريق اينترنت ارائه ميدهد. بهين ياب يكي از جامعترين سامانه هاي مربوطه به صنايع، معادن و تجارت كشوري است. خدمات قابل ارائه كاردوكشركت كاردوك به صاحبان مشاغل و كارآفرينان در تمامي مراحل انجام پروژه خدمات ارائه ميدهد. شما ميتوانيد در زمينههاي زير با كارشناسان تماس گرفته و راهنمايي لازم را دريافت كنيد. اصلاح طرح توجيهي و نوشتن طرح توجيهي انجام تمام امور مربوط به سامانه بهين ياب عيب يابي پروژه مكان يابي و اجراي پروژه دريافت جواز تاسيس صنعتي و پروانه بهره برداري تامين مالي و دريافت وام تامين تجهيزات و معرفي دستگاه هاي مناسب براي دريافت خدمات از كارشناسان با تجربه كاردوك ميتوانيد از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.
منبع: صنايع و معادن همدان ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
پروانه بهره برداري را ميتوان يك سند رسمي به حساب آورد كه مشخص ميكند زمان بهرهبرداري محصولات و كالاهاي تعيين شده از طرف شما چه زماني بايد صورت بگيرد. اين سند از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر ميشود. پروانه بهرهبرداري قابل تمديد است و حتي ميتوان آن را مورد معامله قرار داد و يا منتقل كرد. گرفتن پروانه بهره برداري ممكن است براي تان با دشواري هايي همراه شود كه با كمك كارشناسان و موسسات فعال در اين حوزه مثل كاردوك به راحتي ميتوانيد براي هر نوع كسب و كاري پروانه بهره برداري دريافت نماييد.
براي دريافت مشاوره جهت اخذ پروانه بهرهبرداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد. منبع: پروانه بهره برداري
اخذ پروانه بهره برداريبدون پروانه بهرهبرداري شما نميتوانيد در زمينههاي خصوصي فعاليتهاي اقتصادي و بهره برداري داشته باشيد، به همين دليل بايد مراحلي را طي كرده و از وزارت صنعت، معدن و تجارت اين پروانه را دريافت كنيد. در ادامه مراحل اخذ پروانه بهرهبرداري را به شما توضيح ميدهيم.
تفاوت جواز كسب با پروانه بهره برداريدر واقع پروانه بهرهبرداري را ميتوان يك مجوز كسب براي واحدهاي صنعتي به حساب آورد. يعني زماني كه كارهاي مربوط به تأسيس كارخانه و يا يك واحد توليدي انجام ميشود، ميتواند جايگزيني براي جواز تأسيس باشد. در واقع بايد در ابتدا جواز تأسيس را اخذ كنيد و بعد نسبت به گرفتن پروانه بهرهبرداري اقدام كنيد. براي آشنايي با مراحل دريافت جواز تاسيس صنعتي كليك كنيد.
مزيتهاي اخذ پروانه بهره برداريپروانه بهرهبرداري مزيتهاي زيادي را براي صاحبان مشاغل به همراه دارد كه ميتوان به چند نمونه از مهمترين اين موارد اشاره كرد، از جمله؛ معافيتهاي مالياتي، سهولت در ثبت برند، برخورداري از تشويقات وزارت صنعت، معافيتهاي مالياتي در طرحهاي قابل انتقال، معافيت مالياتي در طرحهاي هنري، سهولت در واردات ماشين آلات بدون پرداخت ماليات گمرك، گرفتن علامت استاندارد و دريافت انواع مختلفي از تسهيلات بانكي از جمله نمونه مزيتهاي اخذ پروانه بهرهبرداري ميباشد.
مدارك مورد نياز براي اخذ پروانه بهره برداريتصوير كپي كارت ملي مدير عامل، تصوير كليه مدارك شركت جهت اشخاص حقوقي، كپي آگهي تغييرات شركت در مورد شخصيتهاي حقوقي (در صورت وجود)، اسناد مالكيت زمين محل استقرار يا اجاره نامه و اقرار نامه رسمي براي محلهاي استيجاري، اعتبار جواز تأسيس، تصوير پايان كار ساختماني، كپي از قرارداد خريد امتيازهاي آب و برق، اصل و فتوكپي فاكتور خريد ماشين آلات، فاكتور خريد مواد اوليه، فاكتور خريد و اجراي سوله، ارائه اطلاعات پرسنل كارخانه از طريق فايل EXCEL، ارائه پاسخ استعلامهاي مربوطه، رسيد پرداخت هزينه صدور پروانه بهرهبرداري و رسيد پرداخت هزينه تمبر بانكي از جمله مدارك مورد نياز براي اخذ پروانه بهرهبرداري است.
مراحل صدور پروانه بهره برداريمرحله اول: ارائه درخواستبايد درخواست كتبي در خصوص دريافت پروانه بهرهبرداري را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه دهيد. از طريق سامانه بهمن ياب«behinyab.ir»كه جواز تأسيس را صادر ميكند ميتوانيد تقاضاي اخذ پروانه بهرهبرداري را درخواست كنيد. براي آشنايي بيشتر با سامانه بهين ياب كليك كنيد. مرحله دوم: تحويل مدارك مورد نيازتمام مدارك مورد نيازي كه در سايت صنعت، معدن و تجارت و سامانه بهمن ياب ذكر شده بايد تحويل داده شود، كه در بالا به اين مدارك اشاره كرديم. مرحله سوم: استعلام از اداراتي كه تاييديه آنها لازم استمواردي چون گواهي عدم سوء پيشه و مواردي اين چنيني بايد از طريق اداراتي كه سازمان مربوطه آن را اعلام كرده است، استعلام بگيرند. مرحله چهارم: تكميل پرسشنامه پروانه بهره برداريبايد فرم سؤالات را مربوط به پروانه بهرهبرداري را دريافت و تكميل كنيد. در صورتي كه نياز به طرح توجيهي داشتيد، ميتوانيد از خدمات نوشتن طرح توجيهي توسط كارشناسان مجرب كاردوك استفاده نماييد. مرحله پنجم: بازديد كارشناسدر اين مرحله كارشناس متخصص از محصول، كالا و يا خدماتي كه شما قصد بهرهبرداري آن را داريد بازديد ميكند تا آن را با طرح اوليه تطبيق دهد. مرحله ششم: تعيين ظرفيت توليد واحد صنعتيبايد در فرم مربوطه مقدار ظرفيت توليدي واحد صنعتي مورد نظر شما به صورت دقيق ذكر شود. مرحله هفتم: اعلام نظر كارشناسكارشناس مربوطه پس از مورد بررسي قرار دادن طرح مذكور، طبق هزينههاي انجام شده پيش نويس فرم پروانه بهرهبرداري را تهيه نموده و براي تاييد و امضا به معاون مربوطه ارائه ميدهد. مرحله هشتم: دريافت پروانه بهره برداريپس از اينكه مسئول مربوطه به تصويب و امضا پروانه بهرهبرداري پرداخت، فرم مربوطه (فرم شماره ۴) تايپ شده و به تعداد ۶ نسخه تكثير نموده و پس از ثبت در دفتر يا دبيرخانه نسخه اصل آن پس از دريافت حقوق دولتي بر اساس ميزان سرمايه ثابت طبق جدول پيوست (حداكثر تا مبلغ ۱۵۰ هزار ريال) به متقاضي تحويل و باقي نسخه نيز مانند جواز تأسيس به مراجع مربوطه ارسال ميگردد. خدمات قابل ارايه كاردوك به طرحها و واحدها
براي مشاهده ساير طرح ها و پروژه ها به طرح توجيهي صنعتي هاي نوشته در كاردوك مراجعه نماييد. براي دريافت مشاوره جهت اخذ پروانه بهرهبرداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.
سؤالات متداول در مورد اخذ پروانه بهره برداريپروانه بهره برداري چه مدت اعتبار دارد؟
اصولاً پروانههاي بهرهبرداري براي مدت زماني ده ساله صادر ميشوند. اين پروانهها معمولاً نياز به تمديد ندارند، اما اگر شرايط خاصي پيش آيد افراد بايد بعد از پايان ده سال نسبت به تمديد پروانه بهرهبرداري خود اقدام كنند. مثلاً اگر فردي بخواهد پروانه بهرهبرداري را به ادارات دولتي ارائه دهد، آن وقت بايد آن را تمديد كند. آيا ميتوان پروانه بهره برداري را انتقال داد؟
بله. ميتوانيد پروانه بهرهبرداري را به اشخاص ثالث به شرط تنظيم صلح نامه و موافقت اصولي وزارت صنعت و معدن انتقال داد.
منبع: پروانه بهره برداري ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
پروانه بهره برداري را ميتوان يك سند رسمي به حساب آورد كه مشخص ميكند زمان بهرهبرداري محصولات و كالاهاي تعيين شده از طرف شما چه زماني بايد صورت بگيرد. اين سند از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر ميشود. پروانه بهرهبرداري قابل تمديد است و حتي ميتوان آن را مورد معامله قرار داد و يا منتقل كرد. گرفتن پروانه بهره برداري ممكن است براي تان با دشواري هايي همراه شود كه با كمك كارشناسان و موسسات فعال در اين حوزه مثل كاردوك به راحتي ميتوانيد براي هر نوع كسب و كاري پروانه بهره برداري دريافت نماييد.
براي دريافت مشاوره جهت اخذ پروانه بهرهبرداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد. منبع: پروانه بهره برداري
اخذ پروانه بهره برداريبدون پروانه بهرهبرداري شما نميتوانيد در زمينههاي خصوصي فعاليتهاي اقتصادي و بهره برداري داشته باشيد، به همين دليل بايد مراحلي را طي كرده و از وزارت صنعت، معدن و تجارت اين پروانه را دريافت كنيد. در ادامه مراحل اخذ پروانه بهرهبرداري را به شما توضيح ميدهيم.
تفاوت جواز كسب با پروانه بهره برداريدر واقع پروانه بهرهبرداري را ميتوان يك مجوز كسب براي واحدهاي صنعتي به حساب آورد. يعني زماني كه كارهاي مربوط به تأسيس كارخانه و يا يك واحد توليدي انجام ميشود، ميتواند جايگزيني براي جواز تأسيس باشد. در واقع بايد در ابتدا جواز تأسيس را اخذ كنيد و بعد نسبت به گرفتن پروانه بهرهبرداري اقدام كنيد. براي آشنايي با مراحل دريافت جواز تاسيس صنعتي كليك كنيد.
مزيتهاي اخذ پروانه بهره برداريپروانه بهرهبرداري مزيتهاي زيادي را براي صاحبان مشاغل به همراه دارد كه ميتوان به چند نمونه از مهمترين اين موارد اشاره كرد، از جمله؛ معافيتهاي مالياتي، سهولت در ثبت برند، برخورداري از تشويقات وزارت صنعت، معافيتهاي مالياتي در طرحهاي قابل انتقال، معافيت مالياتي در طرحهاي هنري، سهولت در واردات ماشين آلات بدون پرداخت ماليات گمرك، گرفتن علامت استاندارد و دريافت انواع مختلفي از تسهيلات بانكي از جمله نمونه مزيتهاي اخذ پروانه بهرهبرداري ميباشد.
مدارك مورد نياز براي اخذ پروانه بهره برداريتصوير كپي كارت ملي مدير عامل، تصوير كليه مدارك شركت جهت اشخاص حقوقي، كپي آگهي تغييرات شركت در مورد شخصيتهاي حقوقي (در صورت وجود)، اسناد مالكيت زمين محل استقرار يا اجاره نامه و اقرار نامه رسمي براي محلهاي استيجاري، اعتبار جواز تأسيس، تصوير پايان كار ساختماني، كپي از قرارداد خريد امتيازهاي آب و برق، اصل و فتوكپي فاكتور خريد ماشين آلات، فاكتور خريد مواد اوليه، فاكتور خريد و اجراي سوله، ارائه اطلاعات پرسنل كارخانه از طريق فايل EXCEL، ارائه پاسخ استعلامهاي مربوطه، رسيد پرداخت هزينه صدور پروانه بهرهبرداري و رسيد پرداخت هزينه تمبر بانكي از جمله مدارك مورد نياز براي اخذ پروانه بهرهبرداري است.
مراحل صدور پروانه بهره برداريمرحله اول: ارائه درخواستبايد درخواست كتبي در خصوص دريافت پروانه بهرهبرداري را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه دهيد. از طريق سامانه بهمن ياب«behinyab.ir»كه جواز تأسيس را صادر ميكند ميتوانيد تقاضاي اخذ پروانه بهرهبرداري را درخواست كنيد. براي آشنايي بيشتر با سامانه بهين ياب كليك كنيد. مرحله دوم: تحويل مدارك مورد نيازتمام مدارك مورد نيازي كه در سايت صنعت، معدن و تجارت و سامانه بهمن ياب ذكر شده بايد تحويل داده شود، كه در بالا به اين مدارك اشاره كرديم. مرحله سوم: استعلام از اداراتي كه تاييديه آنها لازم استمواردي چون گواهي عدم سوء پيشه و مواردي اين چنيني بايد از طريق اداراتي كه سازمان مربوطه آن را اعلام كرده است، استعلام بگيرند. مرحله چهارم: تكميل پرسشنامه پروانه بهره برداريبايد فرم سؤالات را مربوط به پروانه بهرهبرداري را دريافت و تكميل كنيد. در صورتي كه نياز به طرح توجيهي داشتيد، ميتوانيد از خدمات نوشتن طرح توجيهي توسط كارشناسان مجرب كاردوك استفاده نماييد. مرحله پنجم: بازديد كارشناسدر اين مرحله كارشناس متخصص از محصول، كالا و يا خدماتي كه شما قصد بهرهبرداري آن را داريد بازديد ميكند تا آن را با طرح اوليه تطبيق دهد. مرحله ششم: تعيين ظرفيت توليد واحد صنعتيبايد در فرم مربوطه مقدار ظرفيت توليدي واحد صنعتي مورد نظر شما به صورت دقيق ذكر شود. مرحله هفتم: اعلام نظر كارشناسكارشناس مربوطه پس از مورد بررسي قرار دادن طرح مذكور، طبق هزينههاي انجام شده پيش نويس فرم پروانه بهرهبرداري را تهيه نموده و براي تاييد و امضا به معاون مربوطه ارائه ميدهد. مرحله هشتم: دريافت پروانه بهره برداريپس از اينكه مسئول مربوطه به تصويب و امضا پروانه بهرهبرداري پرداخت، فرم مربوطه (فرم شماره ۴) تايپ شده و به تعداد ۶ نسخه تكثير نموده و پس از ثبت در دفتر يا دبيرخانه نسخه اصل آن پس از دريافت حقوق دولتي بر اساس ميزان سرمايه ثابت طبق جدول پيوست (حداكثر تا مبلغ ۱۵۰ هزار ريال) به متقاضي تحويل و باقي نسخه نيز مانند جواز تأسيس به مراجع مربوطه ارسال ميگردد. خدمات قابل ارايه كاردوك به طرحها و واحدها
براي مشاهده ساير طرح ها و پروژه ها به طرح توجيهي صنعتي هاي نوشته در كاردوك مراجعه نماييد. براي دريافت مشاوره جهت اخذ پروانه بهرهبرداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.
سؤالات متداول در مورد اخذ پروانه بهره برداريپروانه بهره برداري چه مدت اعتبار دارد؟
اصولاً پروانههاي بهرهبرداري براي مدت زماني ده ساله صادر ميشوند. اين پروانهها معمولاً نياز به تمديد ندارند، اما اگر شرايط خاصي پيش آيد افراد بايد بعد از پايان ده سال نسبت به تمديد پروانه بهرهبرداري خود اقدام كنند. مثلاً اگر فردي بخواهد پروانه بهرهبرداري را به ادارات دولتي ارائه دهد، آن وقت بايد آن را تمديد كند. آيا ميتوان پروانه بهره برداري را انتقال داد؟
بله. ميتوانيد پروانه بهرهبرداري را به اشخاص ثالث به شرط تنظيم صلح نامه و موافقت اصولي وزارت صنعت و معدن انتقال داد.
منبع: پروانه بهره برداري ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
آدرس اداره صنايع و معادن استان كرمانشاه چيست؟ بسياري از كسب و كارها و صاحبان مشاغل براي دريافت خدمات مربوطه، بايد به اداره صنايع معادن مراجعه كنند. اما قبل از مراجعه بايد بدانيد كه بسياري از اين خدمات به صورت اينترنتي از طريق سامانه بهين ياب ارائه ميشود. كارشناسان كاردوك به شما براي دريافت خدمات هر چه بهتر راهنمايي لازم را ارائه ميدهند. براي دريافت خدمات از كارشناسان با تجربه كاردوك ميتوانيد از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.
منبع: صنعت و معدن كرمانشاه
آدرس اداره صنايع و معادن و تجارت استان كرمانشاهآدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان كرمانشاه به شرح زير ميباشد: حوزه صنعت و معدن كرمانشاه :
كرمانشاه ، بلوار شهيد بهشتي ، جنب سينما استقلال ، ساختمان شهيد بهشتي
حوزه تجارت : كرمانشاه ، خيابان عشاير ، نرسيده به ميدان ايثار ، ساختمان شهيد باهنر
شماره تماس ساختمان اصلي:
38239160
۰۸۳۳۸۲۳۹۱۶۰
۰۸۳۳۸۲۴۳۲۴۸
آدرس ايميل: kermanshah@mimt.gav.ir
آدرس وب سايت: ksh.mimt.gov.ir/
7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت 7:30 تا 14:15) خدمات صنايع معادن استان كرمانشاهتمام كساني كه با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگير هستند ميدانند كه اين سازمان خدمات بسياري از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام ميدهد. مهمترين خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛ بررسي و ارائه جواز و پروانه براي طرحهاي صنعتي ارائه واحدي با امكانات صنعتي در شهركهاي صنعتي ارائه وام براي طرحهايي با توجيه اقتصادي ارائه سهميه مواد اوليه اعلام آمارهاي واحدهاي توليدي و صنعتي و…. خدمات الكترونيكي صنايع معادنسازمان صنايع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پيشرفت تكنولوژي همانند ساير حوزهها بسياري از خدمات خود را به صورت آنلاين و از طريق اينترنت ارائه ميدهد. بهين ياب يكي از جامعترين سامانه هاي مربوطه به صنايع، معادن و تجارت كشوري است. خدمات قابل ارائه كاردوكشركت كاردوك به صاحبان مشاغل و كارآفرينان در تمامي مراحل انجام پروژه خدمات ارائه ميدهد. شما ميتوانيد در زمينههاي زير با كارشناسان تماس گرفته و راهنمايي لازم را دريافت كنيد. اصلاح طرح توجيهي و نوشتن طرح توجيهي انجام تمام امور مربوط به سامانه بهين ياب عيب يابي پروژه مكان يابي و اجراي پروژه دريافت جواز تاسيس صنعتي و پروانه بهره برداري تامين مالي و دريافت وام تامين تجهيزات و معرفي دستگاه هاي مناسب براي دريافت خدمات از كارشناسان با تجربه كاردوك ميتوانيد از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.
منبع: صنعت و معدن كرمانشاه ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
مراحل گرفتن جواز كسب چيست و به چه ترتيبي بايد عمل كرد؟ در ايران مانند ديگر كشورها، قانونگذار قوانيني را براي شروع فعاليتها در نظر گرفته است. اين قوانين اصولي را براي فعاليت به افرادي كه ميخواهند كسب و كارشان را شروع كنند، ارائه ميدهد. در قانون گرفتن جواز كسب اجباري است. جواز كسب مجوزي است براي داير كردن يك واحد صنفي، پس بدون دريافت آن فعاليت اقتصادي شما غير قانوني محسوب ميشود، طبق ماده12 قانون نظام صنفي افراد قبل از راه اندازي كسب و كار موظف به اخذ پروانه فعاليت از واحد صنفي مربوطه ميباشند. شما مي توانيد با كمك مراكز مشاوره كسب و كار مثل كاردوك به راحت ترين شكل مدارك لازم جهت شروع كار را دريافت نماييد.
براي دريافت مشاوره جهت مراحل جواز كسب مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 0216418908 تماس بگيريد. منبع: مراحل گرفتن جواز كسب
مراحل گرفتن جواز كسبپس براي اينكه به راحتي كسب و كار خود را شروع كنيد بايد جواز كسب داشته باشيد. لازم است بدانيد فرقي نميكند فعاليت شما در چه زمينهاي است، بايد حتماً براي قانوني شدن آن جواز داشته باشيد. در ادامه به مراحل گرفتن جواز كسب ميپردازيم. 1- مراحل گرفتن جواز كسب | ارائه درخواستمتقاضي بايد درخواست خود را به صورت كتبي ارائه دهد. فرد متقاضي بايد درخواست خود را از طريق سايت ايرانيان اصناف به اين آدرس iranianasnaf.ir انجام دهد. بعد اينكه متقاضي درخواست خود را ارائه داد، مدتي بعد رسيدگي به آن آغاز ميشود. در حين بررسي كارشناسان مربوطه از محل واحد صنفي مورد نظر بازديد كرده و گزارش كامل خود را به پرونده اضافه ميكنند. بعد از انجام اين مراحل پرونده تكميل شده در هيئت مديره مورد بررسي قرار ميگيرد و پاسخ كتبي آن متعاقباً اعلام ميشود. براي انجام مراحل كار در سامانه ايرانيان اصناف كليك كنيد. 2- ارائه يك مدرك مهمدر اين مرحله فرد متقاضي بايد يكي از مدارك زير را جهت تعيين وضعيت ملكي واحد صنفي خود ارائه دهد كه شامل؛ سند مالكيت به نام متقاضي، اجارهنامه رسمي به نام متقاضي، اجارهنامه عادي (با اخذ تعهد محضري) به نام متقاضي، مبايعهنامه به نام متقاضي، حكم قطعي دادگاه مبني بر الزام به تنظيم سند اجاره، رسيد پرداخت اجارهبهاي معتبر، قرارداد اجاره محل كسب با ادارات و سازمانهاي دولتي، نهادها، شهرداري، شركتهاي تعاوني مسكن و شركتهاي خاص صنفي، شركتهاي تحت پوشش سازمانهاي دولتي و نهادها ميباشد. 3- مراحل گرفتن جواز كسب | استعلام از ادارات ذيربط و ارائه مداركدر اين مرحله فرد متقاضي بايد از ادارات ذيربط استعلام دريافت كند. گواهي مركز بهداشت شهرستان و ارائه كارت معاينه پزشكي جهت صنوف مشمول(مواد خوردني، آشاميدني، بهداشتي و…)، گواهي عدم اعتياد به مواد مخدر، گواهي عدم سوء پيشينه كيفري، موافقت اداره نظارت بر اماكن نيروي انتظامي، گواهي گذراندن دوره آموزش(حداقل ده ساعت) از موسسه آموزشي معتبر(مورد تاييد كميسيون نظارت شهرستان مربوط)، ارائه هرگونه مدرك مبني بر تشكيل پرونده يا ارائه هر يك از اوراق پرداخت مالياتي، گواهينامه مهارت فني جهت مشاغل مندرج در آئيننامه تبصره ذيل ماده سيزده قانون، اختصاص كد شناسه ده رقمي (ملت كارت) و الصاق آن به پروانه كسب (جواز كسب) و اختصاص برچسب شناسه صنفي مطابق با كد ده رقمي از جمله موارد استعلام و ارائه مدرك است. 4- تعيين نظام وظيفهاين مورد مختص به آقايان است كه بايد وضعيت نظام وظيفه خود را با ارائه مداركي روشن كنند. گواهي پايان خدمت، گواهي معافيت دائم، گواهي اشتغال به تحصيل، گواهي معتبر مبني بر داشتن معافيت پزشكي از حوزه نظام وظيفه و دفترچه آماده به خدمت بدون مهر غيبت در مدت اعتبار آن. 5- مراحل گرفتن جواز كسب | ارائه سوابق كاريارائه سوابق كاربري تجاري يا كارگاهي يا اداري محل واحد صنفي مورد درخواست در اين مرحله بايد انجام شود. 6- ارائه مدارك تكميليدر اين مرحله فرد بايد مدارك بيشتري را ارائه دهد كه شامل؛ فرمهاي مخصوص معرفي فرد از مرجع صدور، كپي تمام صفحات شناسنامه، كپي كارت ملي، كپي مدرك تحصيلي يا حداقل سواد خواندن و نوشتن (به استثناي متقاضياني كه سن آنان از پنجاه سال بالاتر ميباشد)، دوازده قطعه عكس پرسنلي جديد (۳×۴)، تعهدنامه كليه صنوف، فيش واريز مبلغ حداكثر تا سقف پنج برابر حق عضويت اتحاديه براي سال اول (حق ورودي) كه از مبلغ ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ ريال عدول نمايد. فيش واريز مبلغ ۳۰٫۰۰۰ ريال به حساب ۲۱۷۳۳۰۰۸ خزانه كشور از جمله اين مدارك است. 7- مراحل گرفتن جواز كسب | بررسيدر اين مرحله پرونده توسط رئيس و يا نائب رئيس تكميل ميگردد. 8- صدور پروانهدر اين مرحله با توجه به مراحلي كه فرد طي كرده و مداركي كه ارائه داده است، جواز كسب را دريافت ميكند. براي آشنايي با انواع پروانه كسب كليك كنيد. لازم به ذكر است گرفتن جواز براي كارهاي صنعتي و سرمايه گذاري تفاوت داشته و لازم هست كه از طريق سامانه بهين ياب اقدام شود. در اين صورت خوب است با نوشتن طرح توجيهي نيز آشنا شويد. براي دريافت مشاوره جهت مراحل جواز كسب مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.
سؤالات متداول در مورد جواز كسبدر صورتي كه با جواز كسب ما مخالفت شد چه كاري ميتوانيم انجام دهيم؟
ميتوانيد ظرف مدت ده روز اعتراض خود را به كميسيون نظارت مربوطه تسليم نمايد. دوم اينكه كميسيون نظارت موظف است ظرف مدت يك ماه نظر خود را اعلام دارد. نظر كميسيون نظارت در اين مورد قطعي است. در صورتي كه اتحاديه در مدت مقرره پاسخ ندهد متقاضي ميتواند اعتراض خود را به كميسيون نظارت تسليم كند. آيا صاحبان پروانه كسب ميتوانند مباشر انتخاب كنند؟
بله. صاحبان پروانه كسب ميتوانند جهت اداره واحد صنفي خود اقدام به معرفي مباشر كنند.
منبع: مراحل گرفتن جواز كسب ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
مراحل گرفتن جواز كسب چيست و به چه ترتيبي بايد عمل كرد؟ در ايران مانند ديگر كشورها، قانونگذار قوانيني را براي شروع فعاليتها در نظر گرفته است. اين قوانين اصولي را براي فعاليت به افرادي كه ميخواهند كسب و كارشان را شروع كنند، ارائه ميدهد. در قانون گرفتن جواز كسب اجباري است. جواز كسب مجوزي است براي داير كردن يك واحد صنفي، پس بدون دريافت آن فعاليت اقتصادي شما غير قانوني محسوب ميشود، طبق ماده12 قانون نظام صنفي افراد قبل از راه اندازي كسب و كار موظف به اخذ پروانه فعاليت از واحد صنفي مربوطه ميباشند. شما مي توانيد با كمك مراكز مشاوره كسب و كار مثل كاردوك به راحت ترين شكل مدارك لازم جهت شروع كار را دريافت نماييد.
براي دريافت مشاوره جهت مراحل جواز كسب مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 0216418908 تماس بگيريد. منبع: مراحل گرفتن جواز كسب
مراحل گرفتن جواز كسبپس براي اينكه به راحتي كسب و كار خود را شروع كنيد بايد جواز كسب داشته باشيد. لازم است بدانيد فرقي نميكند فعاليت شما در چه زمينهاي است، بايد حتماً براي قانوني شدن آن جواز داشته باشيد. در ادامه به مراحل گرفتن جواز كسب ميپردازيم. 1- مراحل گرفتن جواز كسب | ارائه درخواستمتقاضي بايد درخواست خود را به صورت كتبي ارائه دهد. فرد متقاضي بايد درخواست خود را از طريق سايت ايرانيان اصناف به اين آدرس iranianasnaf.ir انجام دهد. بعد اينكه متقاضي درخواست خود را ارائه داد، مدتي بعد رسيدگي به آن آغاز ميشود. در حين بررسي كارشناسان مربوطه از محل واحد صنفي مورد نظر بازديد كرده و گزارش كامل خود را به پرونده اضافه ميكنند. بعد از انجام اين مراحل پرونده تكميل شده در هيئت مديره مورد بررسي قرار ميگيرد و پاسخ كتبي آن متعاقباً اعلام ميشود. براي انجام مراحل كار در سامانه ايرانيان اصناف كليك كنيد. 2- ارائه يك مدرك مهمدر اين مرحله فرد متقاضي بايد يكي از مدارك زير را جهت تعيين وضعيت ملكي واحد صنفي خود ارائه دهد كه شامل؛ سند مالكيت به نام متقاضي، اجارهنامه رسمي به نام متقاضي، اجارهنامه عادي (با اخذ تعهد محضري) به نام متقاضي، مبايعهنامه به نام متقاضي، حكم قطعي دادگاه مبني بر الزام به تنظيم سند اجاره، رسيد پرداخت اجارهبهاي معتبر، قرارداد اجاره محل كسب با ادارات و سازمانهاي دولتي، نهادها، شهرداري، شركتهاي تعاوني مسكن و شركتهاي خاص صنفي، شركتهاي تحت پوشش سازمانهاي دولتي و نهادها ميباشد. 3- مراحل گرفتن جواز كسب | استعلام از ادارات ذيربط و ارائه مداركدر اين مرحله فرد متقاضي بايد از ادارات ذيربط استعلام دريافت كند. گواهي مركز بهداشت شهرستان و ارائه كارت معاينه پزشكي جهت صنوف مشمول(مواد خوردني، آشاميدني، بهداشتي و…)، گواهي عدم اعتياد به مواد مخدر، گواهي عدم سوء پيشينه كيفري، موافقت اداره نظارت بر اماكن نيروي انتظامي، گواهي گذراندن دوره آموزش(حداقل ده ساعت) از موسسه آموزشي معتبر(مورد تاييد كميسيون نظارت شهرستان مربوط)، ارائه هرگونه مدرك مبني بر تشكيل پرونده يا ارائه هر يك از اوراق پرداخت مالياتي، گواهينامه مهارت فني جهت مشاغل مندرج در آئيننامه تبصره ذيل ماده سيزده قانون، اختصاص كد شناسه ده رقمي (ملت كارت) و الصاق آن به پروانه كسب (جواز كسب) و اختصاص برچسب شناسه صنفي مطابق با كد ده رقمي از جمله موارد استعلام و ارائه مدرك است. 4- تعيين نظام وظيفهاين مورد مختص به آقايان است كه بايد وضعيت نظام وظيفه خود را با ارائه مداركي روشن كنند. گواهي پايان خدمت، گواهي معافيت دائم، گواهي اشتغال به تحصيل، گواهي معتبر مبني بر داشتن معافيت پزشكي از حوزه نظام وظيفه و دفترچه آماده به خدمت بدون مهر غيبت در مدت اعتبار آن. 5- مراحل گرفتن جواز كسب | ارائه سوابق كاريارائه سوابق كاربري تجاري يا كارگاهي يا اداري محل واحد صنفي مورد درخواست در اين مرحله بايد انجام شود. 6- ارائه مدارك تكميليدر اين مرحله فرد بايد مدارك بيشتري را ارائه دهد كه شامل؛ فرمهاي مخصوص معرفي فرد از مرجع صدور، كپي تمام صفحات شناسنامه، كپي كارت ملي، كپي مدرك تحصيلي يا حداقل سواد خواندن و نوشتن (به استثناي متقاضياني كه سن آنان از پنجاه سال بالاتر ميباشد)، دوازده قطعه عكس پرسنلي جديد (۳×۴)، تعهدنامه كليه صنوف، فيش واريز مبلغ حداكثر تا سقف پنج برابر حق عضويت اتحاديه براي سال اول (حق ورودي) كه از مبلغ ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ ريال عدول نمايد. فيش واريز مبلغ ۳۰٫۰۰۰ ريال به حساب ۲۱۷۳۳۰۰۸ خزانه كشور از جمله اين مدارك است. 7- مراحل گرفتن جواز كسب | بررسيدر اين مرحله پرونده توسط رئيس و يا نائب رئيس تكميل ميگردد. 8- صدور پروانهدر اين مرحله با توجه به مراحلي كه فرد طي كرده و مداركي كه ارائه داده است، جواز كسب را دريافت ميكند. براي آشنايي با انواع پروانه كسب كليك كنيد. لازم به ذكر است گرفتن جواز براي كارهاي صنعتي و سرمايه گذاري تفاوت داشته و لازم هست كه از طريق سامانه بهين ياب اقدام شود. در اين صورت خوب است با نوشتن طرح توجيهي نيز آشنا شويد. براي دريافت مشاوره جهت مراحل جواز كسب مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.
سؤالات متداول در مورد جواز كسبدر صورتي كه با جواز كسب ما مخالفت شد چه كاري ميتوانيم انجام دهيم؟
ميتوانيد ظرف مدت ده روز اعتراض خود را به كميسيون نظارت مربوطه تسليم نمايد. دوم اينكه كميسيون نظارت موظف است ظرف مدت يك ماه نظر خود را اعلام دارد. نظر كميسيون نظارت در اين مورد قطعي است. در صورتي كه اتحاديه در مدت مقرره پاسخ ندهد متقاضي ميتواند اعتراض خود را به كميسيون نظارت تسليم كند. آيا صاحبان پروانه كسب ميتوانند مباشر انتخاب كنند؟
بله. صاحبان پروانه كسب ميتوانند جهت اداره واحد صنفي خود اقدام به معرفي مباشر كنند.
منبع: مراحل گرفتن جواز كسب ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
طرح توليد دستگاه تصفيه هوا براي ايجاد يك كسب و كار در زمينه توليد دستگاه تصفيه هوا مي باشد. با ايجاد شرايط حاصل از انتشار ويروس بيماري كرونا، نگراني ها از انتقال بيماري و آلودگي در محيط هاي بسته افزايش پيدا كرده است. استفاده از يك دستگاه تصفيه هوا به خصوص در محل كار مي تواند به پاكسازي هواي محيط كمك كند. اين دستگاه ها باعث پاكسازي هواي محيط از هرگونه آلرژيهاي فصلي، ويروس هاي واگيردار و آلودگيهاي هوا مي شوند و محيط را ضدعفوني مي كنند. طرح توجيهي توليد دستگاه تصفيه هوا در شرايط كنوني كه بسياري از افراد به دنبال هواي سالم و بدون بيماري و آلودگي هستند، مي توانند ايده پربازدهي باشد. در ادامه طرح توجيهي توليد دستگاه تصفيه هوا را ارائه كرده ايم. براي دريافت مشاوره از متخصصان مركز مشاوره كسب و كار و كاريابي كاردوك جهت نوشتن طرح توجيهي مي توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد. منبع: طرح توليد دستگاه تصفيه هوا
معرفي محصول دستگاه توليد تصفيه هوادر شهرهاي بزرگ و مراكز استان ها، زندگي ها محدود به خانه و محل كار شده است و طي سال هاي اخير نيز ايجاد شرايط جديد حاصل از بيماري كرونا باعث شده است كه مردم تقريبا زمان زيادي را در خانه باشند و پس از اتمام كار مستقيم از محل كار خود به خانه مي روند. مطابق اطلاعاتي كه در اختيار داريم هواي محيط هاي بسته نسبت به هواي آزاد تا 10 درصد آلوده تر مي باشد. نفس كشيدن در هواي آلوده باعث ايجاد مشكلات تنفسي، سرگيجه، بيماري هاي قلبي و … مي گردد. يكي از راه هاي پيش رو براي كم كردن آلودگي ها و بيماري ها و همينطور از بين بردن بوي سيگار در فضاي بسته استفاده از دستگاه تصفيه هوا است، چراكه وظيفه اصلي اين دستگاه ها پاكسازي هوا از هر گونه آلودگي، بيماري و حتي ذرات معلق مي باشد. انواع دستگاه تصفيه هوا بر اساس اندازهاستفاده از دستگاه هاي تصفيه هوا جهت رفع آلودگي ها و پاكسازي هوا و از بين بردن گرده گياهان، شوره حيوانات خانگي، هاگ قارچها و كاهش زمينه و علائم بيماري در هر محيطي لازم است تا به كمك فيلتر هاي مختلفي كه دارد، آلاينده هاي موجود در هوا را از بين ببرد و محيط را تميز كند. به همين دليل اين دستگاه ها براي استفاده در هر محيطي طراحي و توليد شده اند. دستگاه تصفيه هوا از نظر اندازه و كاربرد داراي انواع مختلفي به شرح موارد زير مي باشد:
عملكرد دستگاه تصفيه هوا | طرح توليد تصفيه هوادستگاه تصفيه هوا داراي فيلتر هاي مختلفي مي باشد. در واقع در ميان اجزاي مختلف دستگاه تصفيه هوا نيز وظيفه پاكسازي هواي محيط بر عهده فيلترهاي اين دستگاه است. وقتي در يك محيط سربسته از دستگاه تصفيه هوا استفاده مي شود، اين دستگاه هواي اطراف را به داخل محفظه هاي تعبيه شده در آن مي كشد. هواي درون محفظه از فليترهاي مختلفي شامل فيلتر مواد آلرژيزا، فيلتر گرد و غبلر، فيلتر بيماري ها و … عبور مي كند. پس از اينكه هواي آلوده از تمامي فيلتر ها عبور كرد، هواي سالم و پاكسازي شده مجدد به فضاي اتاق باز گردانده مي شود. از جمله نكاتي كه در انتخاب دستگاه تصفيه هوا قابل ذكر است، اين موضوع مي باشد كه در فيلتر هاي اين دستگاه ها بايد از نوعي از فليتر استفاده شود كه در نهايت باعث توليد گاز ازون و يون منفي نشود. روش هاي تصفيه هوادر دستگاه هاي تصفيه هوا از روش هاي مختلفي براي تصفيه هوا استفاده مي شود. اما رايج ترين فيلتري كه در آن ها استفاده مي گردد، فيلتر هپا و كربن فعال است. در اين نوع از فيلتر ها هيچ گونه ذرات جانبي به محيط اطراف وارد نمي شود و فقط هوا را پاكسازي مي كند. روش هاي ديگر فيلتر و پاكسازي هوا، علاوه بر اينكه آلودگي هاي هوا را از بين مي برد، باعث مي شود كه برخي موارد جانبي نيز وارد هوا شود. روش هايي شامل اوزون، يونيزاسيون، الكترواستاتيك و پلاسما، لامپ يو وي و فوتوكاتاليتيك در واقع روشهايي هستند كه طي يك فرآيند شيميايي باعث پاكسازي هوا مي شوند، اما برخي ذرات و گازها را نيز وارد هوا مي كنند. فيلترها داراي انواع مختلفي به شرح موارد زير هستند : فيلتر هپا HEPA (فيلتر ذرات معلق هوا با راندمان بالا)اين فيلتر توانايي از بين بردن ذرات هوا را تا سه دهم ميكرون دارد و در پاكسازي هوا داراي بازدهي 97.97 درصد است. فيلتر هپا از فشرده و تنيده شدن برخي از الياف ها شامل حصير، پنبه، پوشال و فايبر گلاس توليد مي شود. فيلتر كربن CARBONفيلتر كربن براي حذف بوهاي اضافه و همينطور آلودگي هايي كه به شكل گاز در طبيعت موجود است به كار مي رود. ژنراتور يوني يا فيلتر TIO2دستگاه تصفيه هوا يون ساز براي پاكسازي هواي اطراف از ذرات باردار استفاده مي كنند. اين فيلتر با پاكسازي هواي اطراف، يون هاي منفي در هوا را آزاد مي كند كه باعث بروز برخي مشكلات همچون سردرد، افسردگي، سستي بدن و … مي شود. اشعه ماوراء بنفش UVفيلتري كه از اشعه ماوراء بنفش UV براي پاكسازي هوا استفاده مي كند، در واقع از يك نور نامرئي براي از ين بردن ميكروب ها، باكتري ها و ويروس ها استفاده مي كند. دستگاه تصفيه هواي الكترو استاتيك | طرح توليد تصفيه هوادستگاه تصفيه هواي الكترو استاتيك هم بدون استفاده از فيلتر و با استفاده از ميدان الكتريكي هوا را تصفيه ميكند. دستگاه تصفيه هواي الكترو استاتيك هم به دليل توليد آنيون يا يون منفي اكسيژن هوا را تبديل به ازون ميكند. دتسگاه تصفيه هواي الكترو استاتيك مشابه دستگاه يون ساز، باعث مي گردد كه ضمن حذف آلودگي هاي موجود در ه ا، آلاينده هاي باردار نيز ايجاد گردد كه براي سلامتي انسان مضر است. انواع دستگاه تصفيه هوا بر اساس كاركرددستگاه تصفيه هواي خانگي و صنعتي بر اساس روشي كه براي تصفيه هوا استفاده مي كنند، به دو دسته دستگاه تصفيه هوا اكتيو (فعال) و دستگاه تصفيه هوا پسيو (غير فعال) تقسيم مي شوند.
بازدهي كدام دستگاه تصفيه هوا بيشتر است؟با توجه به نظر بسياري از متخصصان در اين زمينه، دستگاه تصفيه هوا با فيلتر هپا از ديگر دستگاه هاي فيلتر هوا مناسب تر مي باشد و دليل آن نيز راندمان بالا و در عين حال عدم توليد مواد شيمايي است. مراحل تصفيه هوا در سه مرحله اصلي انجام مي شود.
اهميت استراتژيك توليد دستگاه تصفيه هواطي دهه هاي اخير زندگي شهر نشيني در ميان انسان ها رو به افزايش بوده و زندگي ها به گونه اي تغيير كرده است كه 80 درصد از زمان خود را در روز در محيط هاي سربسته مي گذرانند. همانطور كه اشاره كرديم ميزان آلودگي ها در محيط هاي سربسته بيشتر از محيط هاي باز است. آلودگي هاي اين محيط ها باعث ايجاد بيماري هاي تنفسي، ريوي، فشار خون و همينطور مشكلات قلبي و عروقي، مشكلات گوارشي، سردرد، سرگيجه، مشكلات پوستي، سقط جنين و … مي شود. از طرفي ديگر در حال حاضر در شرايط ناشي از انتشار ويروس كرونا قرار گرفته ايم و اهميت هواي تميز و بدون ويروس و بيماري بيش از هر زمان ديگري است. توليد دستگاه تصفيه هوا جهت ضدعفوني هوا مي تواند ايده مناسبي براي شروع يك كار پر سود باشد. مواد اوليه مورد نياز براي توليد دستگاه تصفيه هوادر طرح توجيهي توليد دستگاه تصفيه هوا به مواد اوليه متفاوتي به شرح موارد زير نياز است:
فرايند توليد فيلتر هپا در توليد دستگاه تصويه هوادر اين قسمت قصد داريم به اين موضوع بپردازيم كه فيلتر هپا در دستگاه توليد تصويه هوا چگونه توليد مي شود. در ادامه به مراحل توليد فيلتر هپا مي پردازيم.
ليست قطعات و تجهيزات اصلي مورد استفاده در خط توليد فيلتر هوابراي توليد فيلتر هوا هپا به ابزار و ماشين آلات زير نياز است:
ابزار و ماشين آلات مورد نياز | طرح توليد تصفيه هوادر طرح توجيهي توليد دستگاه تصفيه هوا خانگي و صنعتي براي راه اندازي كارخانه اي و يا گاركاه توليد اين دستگاه به برخي ابزار و ماشين آلات به شرح موارد زير نياز مي باشد:
خدمات قابل ارايه كاردوك به طرحها و واحدهاتهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
براي دريافت مشاوره از متخصصان مركز مشاوره كسب و كار و كاريابي كاردوك جهت نوشتن طرح توجيهي مي توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.
منبع: طرح توليد دستگاه تصفيه هوا ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ][ ۸۱ ][ ۸۲ ][ ۸۳ ][ ۸۴ ][ ۸۵ ][ ۸۶ ][ ۸۷ ][ ۸۸ ][ ۸۹ ][ ۹۰ ][ ۹۱ ][ ۹۲ ][ ۹۳ ][ ۹۴ ]
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |